Bekijk volle/desktop versie : rechter onderzoekt genocide in Marokko



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

31-10-2007, 08:20
Spaanse rechter onderzoekt genocide in Marokko
De Spaanse rechter Baltasar Garzon gaat onderzoeken of Marokko verantwoordelijk kan worden gehouden voor genocide en foltering in West-Sahara in de jaren 1976-1987. West-Sahara is een voormalige Spaanse kolonie die in 1975 door Rabat werd geannexeerd. Mensenrechtenorganisaties en familieleden van slachtoffers hadden in september 2006 een klacht neergelegd in verband met de verdwijning van 500 inwoners van West-Sahara na 1975.

De rechter gaat nu onderzoeken of sprake is een "complexe en systematisch georganiseerde actie tegen inwoners van West-Sahara" door de Marokkaanse autoriteiten, aldus gerechtelijke bronnen. Het Spaanse gerecht zal zich bezighouden met dertien van de 32 verdachten van wie er inmiddels al enkele overleden zijn, zoals minister van Binnenlandse Zaken Driss Basri die in augustus in Parijs overleed na een ambtstermijn van 20 jaar.

De dertien personen worden verdacht van illegale opsluiting, ontvoering, foltering en "verdwijningen". Onder hen zijn ook politiechef Hosni Benslimane. Tegen hem loopt sinds 22 oktober al een internationaal aanhoudingsbevel in verband met de verdwijning van de Marokkaanse dissident Medhi Ben Barka in Parijs in 1965. Rechter Garzon heeft de Marokkaanse overheid gevraagd hem te laten weten of de aanklacht in verband met de vijfhonderd verdwijningen in Marokko zelf al gerechtelijk wordt onderzocht. (afp/adv)
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_640120.html?wt.bron=homeArt17

tffoe vuile cultuur

31-10-2007, 08:22


http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1639209

31-10-2007, 08:39
begrijpt spanje niet dat ze Marokko niets kan aandoen ?
al die joodse hoge pieten in de verenigde staten zijn meestal van Marokkaanse origine.
En Franrijk staat ook aan de kant van den Maroc.


so Fuck spain , echt denken dat Marokko schrik van ze heeft , ze vergeten dat ons leger groter is dan die van hun

31-10-2007, 08:56

Citaat door Al_houb:
begrijpt spanje niet dat ze Marokko niets kan aandoen ?
al die joodse hoge pieten in de verenigde staten zijn meestal van Marokkaanse origine.
En Franrijk staat ook aan de kant van den Maroc.


so Fuck spain , echt denken dat Marokko schrik van ze heeft , ze vergeten dat ons leger groter is dan die van hun



Wat een primatieve reactie zeg.

31-10-2007, 09:11



Citaat:
Genocide is the deliberate and systematic destruction of an ethnic, religious or national group
De vorige Koning ruimde iedereen die commentaar had op. Dus van genocide is geen sprake.
Eerder van een dictatuur. En zoals gezegd, de hoofddaders zijn allang madenvoer, dus ik weet niet of men ver komt met het onderzoek...

31-10-2007, 09:23
Gaat men nu verwachten dat elk land wat dat gedaan heeft dat openlijk gaat toegeven ach, ik zie het maar zo, elk land heeft een historie. Overal zijn fouten gemaakt, gelukkig zijn we wijzer, hoewel ik vaak het idee heb dat men zich niet veel wijzer gedraagd

31-10-2007, 09:27

Citaat door Horus:
Gaat men nu verwachten dat elk land wat dat gedaan heeft dat openlijk gaat toegeven ach, ik zie het maar zo, elk land heeft een historie. Overal zijn fouten gemaakt, gelukkig zijn we wijzer, hoewel ik vaak het idee heb dat men zich niet veel wijzer gedraagd



Klopt elk land heeft zo zijn fouten gemaakt.
Snap niet waarom er zoveel moeite hebben, om dat gewoon toe te geven.

31-10-2007, 09:27

Citaat door Al_houb:
begrijpt spanje niet dat ze Marokko niets kan aandoen ?
al die joodse hoge pieten in de verenigde staten zijn meestal van Marokkaanse origine.
En Franrijk staat ook aan de kant van den Maroc.


so Fuck spain , echt denken dat Marokko schrik van ze heeft , ze vergeten dat ons leger groter is dan die van hun


En jullie maar Joden haten, terwijl Marokko beschermd wordt door de Joden.

Zonder Joden was West-Sahara nu onafhankelijk.

31-10-2007, 09:32

Citaat door Ayus:
En jullie maar Joden haten, terwijl Marokko beschermd wordt door de Joden.

Zonder Joden was West-Sahara nu onafhankelijk.



Als er 1 land is waar de joden en de moslims in vrede geleefd hebben , dan is het wel in Marokko..

Toen hitler aan de Marokkaanse koning Mohammed V vroeg of hij jodensterren moest leveren naar Marokko voor de talloze Marokkaanse joden herkenbaar te maken , antwoorde hij " geef er dan 150 extra , voor mij en mijn familie"

ook was een beroemde uitspraak van hem "In mijn land zijn joden en moslims Marokkanen , die ik aanzie als mijn kinderen"

Nu heb je in Israel een bekend nationaal feest , mimouna , is volkomen Marokkaans , daar hebben ze ook tajine , couscous ect ..
en bij joodse trouwfeesten heb je ook de henna ect...

ze zijn volkomen Marokkaans.
en ze zijn gek op Marokko.

zonder die Marokkaanse joden was Marokko NIETS , dat klopt.

31-10-2007, 09:35

Citaat door XXL:
Klopt elk land heeft zo zijn fouten gemaakt.
Snap niet waarom er zoveel moeite hebben, om dat gewoon toe te geven.


Nou en moet je zien daar gaan ze ook nog eeuwen voor terug, alsof dat iets goed zou maken. Laat ze zich druk maken om wat er echt is, als mensen van dat alles niet hebben willen leren en nog steeds dom bezig zijn en dat zijn ze wel, net als zoveel anderen

Wat een overeenkomsten toch

31-10-2007, 09:37

Citaat door Al_houb:
Als er 1 land is waar de joden en de moslims in vrede geleefd hebben , dan is het wel in Marokko..
.


In deze site zie je dat niet.
Het enige wat ik hier zie is enorme haat voor je Joden. Zodra je iets zegt, krijg je te horen : je bent een Jood/zionist... Joden zijn verantwoordelijk voor het kwaad in de wereld...

Joden hebben altijd Marokko en Noord-afrika beschermd.

31-10-2007, 09:42

Citaat door Ayus:
In deze site zie je dat niet.
Het enige wat ik hier zie is enorme haat voor je Joden. Zodra je iets zegt, krijg je te horen : je bent een Jood/zionist... Joden is verantwoordelijk voor het kwaad in de wereld...

Joden hebben altijd Marokko en Noord-afrika beschermd.



En andersom ook. Weet je, diegene die de haat uitschreeuwen zijn beinvloed door de media en hebben geen benul van de geschiedenis.

31-10-2007, 10:01


Marokkaanse joden

Arthur


David guetta


Azoulay ( was de baas van "la banque de la france" , totdat hij door wijlen Hassan 2 teruggeroepen werd om adviseur te worden van het Marokkaans koningshuis , geboren te Essaouera (in het herbreeuws = Mogador) waar vroeger een grotere joodse dan islamitische populatie was.
Essaouera is nu ook heel toeristisch , het bevindt zich tussen Agadir en Marrakech



Gad el maleh , franse komieker , geboren te Casabanca



Emmanuella chriqui , joods Marokkaanse actrise in Canada



De Marciano broers , oprichters van het modelabel Guess , Geboren te Essaouera (Mogador)



Levy jean , advisuer van wijlen president Mitterand , Frankrijk




En nog talloze meer , voornamelijk in Israel en Canada , maar ook in de Verenigde staten en Frankrijk.


In Marokko waren het vooral de charmezangers botbol en samy el maghrabi , Marokkaanse joden die Marokkaanse liefdesliedjes zongen

31-10-2007, 10:02

Citaat door Al_houb:
Dat komt omdat ze in Europa wonen , en hun ouders hen niets vertellen over de grote joodse gemeenschap die Marokko gehad heeft.
ze kijken alleen naar al jazeera en daardoor groeit de haat tegen de joden.

Vergetend dat Marokko niets zou voorstellen zonder de joden , zij zijn het die Marokko beschermen als Spanje of Algerije haar wilt aanvallen.


Aljazeera en andere Arabische media van het midden oosten zijn inderdaad verantwoordelijk voor alle die haat voor de Joden.

Afgelopen 4 weken was er in Aljazeera een debat tussen een Amazigh activist en een Arabier uit het midden oosten. Deze Arabier uit het midden oosten zei dat Imazighen moslims verraden door Joden te steunen, want Joden zijn niet alleen verantwoordelijk voor de bezetting van Palestina maar voor alle kwaad in de wereld zelfs voor het kwaad in Noord-Afrika.

Die Amazigh activist zei: “ Joden in Noord-Afrika zijn mijn landgenoten en ik accepteer het niet van je dat je mijn landgenoten aanvalt en vals beschuldigt. Joden wonen langer dan Arabieren in ons land en hebben Tamazgha nooit in een Joodse of Hebreeuws land veranderd. Het zijn de Arabieren die naar ons kwamen en meteen Tamazgha verklaard als Arabisch land. Het zijn de Arabieren die een land in het zuid van Marokko willen stichten en niet de Joden. Joden hebben juist gezorgd dat West-Sahara bij Marokko blijft”

31-10-2007, 10:05

Citaat door Ayus:
Aljazeera en andere Arabische media van het midden oosten zijn inderdaad verantwoordelijk voor alle die haat voor de Joden.

Afgelopen 4 weken was er in Aljazeera een debat tussen een Amazigh activist en een Arabier uit het midden oosten. Deze Arabier uit het midden oosten zei dat Imazighen moslims verraden door Joden te steunen, want Joden zijn niet alleen verantwoordelijk voor de bezetting van Palestina maar voor alle kwaad in de wereld zelfs voor het kwaad in Noord-Afrika.

Die Amazigh activist zei: “ Joden in Noord-Afrika zijn mijn landgenoten en ik accepteer het niet van je dat je mijn landgenoten aanvalt en vals beschuldigt. Joden wonen langer dan Arabieren in ons land en hebben Tamazgha nooit in een Joodse of Hebreeuws land veranderd. Het zijn de Arabieren die naar ons kwamen en meteen Tamazgha verklaard als Arabisch land. Het zijn de Arabieren die een land in het zuid van Marokko willen stichten en niet de Joden. Joden hebben juist gezorgd dat West-Sahara bij Marokko blijft”




Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9