Citaat:
Origineel gepost door ambition
Allah jesafieh ...
Er is pas geleden diabetes geconstateerd bij een familielid van mij daarom stel ik mijzelf die vraag...Ik wil natuurlijk niet dat diegene er lichamelijk of geestelijk onder gaat leiden.
Ik denk dat je wel mag vasten tenzij het je gezondheid zal schaden en dat je tijdens je vasten geen medicijnen in mag nemen.
Wa Allah oe A3lam
Ligt eraan wat voor diabetes diegene heeft. Als ie pillen gebruikt kan die die ook 's ochtend bij shor en 's avond na maghreb innemen..dit soort diabetes is ook niet zo gevaarlijk..
Maar die waarbij je insuline spuit wel..als ze te laag zitten (en ze dus meer spuiten dan ze aan voedsel eten) raken ze bewustloos en is er kans dat ze dan in levensgevaar zitten..ze moeten dan direct suikers eten..helpt dit niet dan hebben ze een speciale spuit met soort van glucose die ze spuiten..
Bij kleine kinderen als ze nog niet praten en niets begrijpen is het echt gevaarlijk...hoe leg je zo iemand uit dat als ie niet eet hij in gevaar zit? We maken hem soms wakker en geven honing enzo..echt moeilijk...
Maar later als ze sterk zijn en ze ook aanvoelen dat ze kunnen vasten kunnen ze meedoen (of alleen de dagen dat ze zich sterk voelen)..
Maar spuiten verbreekt het vasten niet, omdat je het niet eet...denk ik athans