Bekijk volle/desktop versie : Meisjes gaan gewoon met jongens om tijdens Ramadan!!!

Pagina's : 1 2 [3]

02-11-2003, 18:02

Wat heb ik een hekel aan zulke mensen.. Ik zou zeggen laat die mensen lekker doen wat ze willen.. Ze ontkomen zeker niet aan hun straf meid..

Ma3a Salama

02-11-2003, 19:12

Deze jongens gaan toch ook met meiden om. Het maakt mij niets uit. In mijn omgeving doen veel ook niet aan de ramadan Moeten ze zelf weten, de gevolgen van hun daden zullen ze moeten onderzien.

03-11-2003, 00:13

Citaat:
Origineel gepost door exotica
ja en, ik zie mijn vriend ook tijdens de ramadan. maar dat wil niet zeggen dat wij iets verkeerd doen, oke het is verkeerd om een relatie te hebben maar ik zou nooit met iemand trouwen zonder er een relatie met te hebben gehad, zoals de meeste hier denken tot hij je hand komt vragen dan kanje met hem weggaan met de toestemming van je ouders. wel dat vind ik juist verkeerd want als je trouwt en je merkt dat je niet met elkaar past dan is het te laat, dan heb je 1 keuze of je blijft met hem( voor je ouders zogezegd :rolleyes of je scheid van hem.
belguim girl
meisje luister,

ook als jullie verloofd zijn. mogen jullie niet samen weg gaan. dat moet je gewoon weten...

elkaar leren kennen kan wel maar met 'mahram' erbij zijn, zoals al n zuster hier gezegd heeft...

dus als je echt n moslim wilt zijn, en je zelf aan islam's regels houden je moet doen wat ik net zei.. ( dat heb ik niet zelf verzond ofzo als je me niet gelooft je moet altijd erover gaan vragen).

en succes zuster

beslama akker3ie

03-11-2003, 07:41

Citaat:
Origineel gepost door Just_cavalli
Ik denk dat t zo is dat je idd niet als jongen en meisje met elkaar moet gaan... maar STEL dat dat nou eenmaal t geval is, want die discussie heb ik nu met een vriendin... ik snap best dat je elkaar niet mag zien overdag... maar 's avonds, nadat je hebt gegeten... kan je elkaar toch wel weer zien... t gaat alleen om elkaar ffies spreken... niet een uitgebreide sessie, als je begrijpt wat ik bedoel, want dat mag echt niet@!!!!!
Wordt het niet vaak en vaak gezegt dat de 3de persoon sheytan is

03-11-2003, 07:49

Citaat:
Origineel gepost door Equinox
Wordt het niet vaak en vaak gezegt dat de 3de persoon sheytan is
Het is niet dat het alleen gezegd wordt, maar het is ook zo.....

04-11-2003, 07:52

Citaat:
Origineel gepost door Just_cavalli
Ik snap al die ophef niet... na zonsondergang mag je toch ook gewoon weer roken en eten en drinken... dus waarom zou je je vriendje niet mogen zien... asl je die al hebt... kijk meteen allerlei dingen doen is misschien te veel... maar gewoon zien... zodat je weer ff eraan denkt hoe lief hij ook alweer is... ik zie daar nix slechts in... zolang je je maar inhoudt op bepaalde gebieden...
Wa Salaam Oegt... Met alle Respect ik hoop niet dat je je aangevallen voelt.. Vergeef me Daarvoor... Maar...

Waar heb jij gelezen of gehoord, dus met welke bron praat jij dat je na zonsopgang weer mag roken? Mag roken uberhaupt?
Je vriendje zien na zonsondergang? Mag een vriendje Uberhaupt?

Er wordt hier te veel gepraat met "IK vind......."...
Soubhanallah Als Allah swt ons iets heeft verboden, dan weet Hij het best.... We hebben daar niets op aan of op te merken...
Ik heb hier een aantal Bronnen misschien dat jullie er wat aan hebben Inshaállah....

http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/seksualiteit/018ci.html

"En houdt u verre van overspel; want het is een afschuwelijke zaak en een slechte weg" (17:33)

De profeet Allahs vrede en genade zij met hem verklaarde dat zina de grootste zonde is na shirk (iemand anders aanbidden naast Allah swt) hij zei: "Er is na shirk geen grotere zonde in de ogen van Allah swt dan een druppel zaad, die een man in de schoot uitstort die niet wettig is voor hem. " (Alboekharie).

In een hadith die overgeleverd is door Abou Hoerayra zegt de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem heeft gezegd:" Drie mensen zal Allah niet ernaar kijken op de dag Des opstanding: Een imam die leugens verteld, een oude man die ontucht pleegt en een arrogante arbeider"

Bij deze Hadith kan je zien dat het niet toegestaan is om vrienden te sluiten met het andere geslacht...
In een hadieth zegt de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem): “ Er is geen man die in een afgezonderde ruimte in gezelschap is van een vreemde vrouw is, of de shaitaan is hun derde gezelschap.” (overgeleverd door imaam Ahmed).

Of het berouw tonen geaccepteerd zal worden, is verbonden aan de volgende punten:
x Onmiddellijk stopzetting van de zonde.
x Spijt van wat men begaan heeft.
x Vastbeslotenheid om niet terug te keren naar de zonde.
x Teruggave van de rechten aan de slachtoffers, of hun vragen om vergiffenis.

Moge Allah swt en jullie mij vergeven voor enige fouten....
Allah swt weet het best...

Ma3a Salaam

P.s. Voor de mensen die niet weten wat Zina is...
Zina is het hebben van onwettige seksuele contact met een persoon. Dat wil zeggen het hebben van geslachtsgemeenschap met iemand waarmee men niet getrouwd is.

Bron: http://www.al-islaam.com

Pagina's : 1 2 [3]