Bekijk volle/desktop versie : Paus roept apothekers op om geen abortuspillen te verstrekken



Pagina's : [1] 2 3

30-10-2007, 07:36
Paus roept apothekers op om geen abortuspillen te verstrekken


VATICAANSTAD - Paus Benedictus XVI heeft katholieke apothekers maandag opgeroepen om op basis van gewetensbezwaren geen abortuspillen of medicijnen voor het plegen van euthanasie te verstrekken.

In een toespraak op een congres van rooms-katholieke apothekers zei Benedictus dat de beroepsgroep het recht op gewetensbezwaar moet erkennen. Deze status van gewetensbezwaar 'moet het apothekers mogelijk maken om direct of indirecte medewerking te weigeren bij het verstrekken van medicijnen met duidelijk immorele doeleinden, zoals bijvoorbeeld abortus of euthanasie.'

In zijn toespraak wees de paus ook op de educatieve taak van apothekers om er voor te zorgen dat patiënten geneesmiddelen op een morele en ethisch correcte wijze gebruiken. Volgens de paus moeten apothekers het bewustzijn van mensen vergroten, zodat 'al het menselijk leven van geboorte tot de natuurlijke dood beschermd wordt en geneesmiddelen werkelijk een therapeutische rol spelen.' Het menselijke leven kan niet louter voor experimentele doeleinden worden gebruikt, zei hij.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF29102007_089

30-10-2007, 07:47



Citaat door Dikra_m:
Paus roept apothekers op om geen abortuspillen te verstrekken


VATICAANSTAD - Paus Benedictus XVI heeft katholieke apothekers maandag opgeroepen om op basis van gewetensbezwaren geen abortuspillen of medicijnen voor het plegen van euthanasie te verstrekken.

In een toespraak op een congres van rooms-katholieke apothekers zei Benedictus dat de beroepsgroep het recht op gewetensbezwaar moet erkennen. Deze status van gewetensbezwaar 'moet het apothekers mogelijk maken om direct of indirecte medewerking te weigeren bij het verstrekken van medicijnen met duidelijk immorele doeleinden, zoals bijvoorbeeld abortus of euthanasie.'

In zijn toespraak wees de paus ook op de educatieve taak van apothekers om er voor te zorgen dat patiënten geneesmiddelen op een morele en ethisch correcte wijze gebruiken. Volgens de paus moeten apothekers het bewustzijn van mensen vergroten, zodat 'al het menselijk leven van geboorte tot de natuurlijke dood beschermd wordt en geneesmiddelen werkelijk een therapeutische rol spelen.' Het menselijke leven kan niet louter voor experimentele doeleinden worden gebruikt, zei hij.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF29102007_089


HUH?

Waar bemoeit ie zich mee?


30-10-2007, 08:42
Die man is zeker nooit op een erg ongewenst moment erg zwanger geraakt.

30-10-2007, 08:51
‘Ik zweer dat ik het beroep van apotheker naar eer en geweten zal uitoefenen en hierbij de geheimhouding in acht zal nemen van al datgene dat mij bij het uitoefenen van mijn beroep als geheim is toevertrouwd of ter kennis is gekomen, tenzij ik van rechtswege tot openbaarmaking word verplicht.

Ik zal mijn farmaceutische kennis op peil houden en ten dienste stellen van de mens en de maatschappij en zal geen misbruik maken van mijn farmaceutische noch mijn medische kennis. Ik zal het beroep van apotheker in ere houden.’

30-10-2007, 08:52



Citaat door LesDennis:
‘Ik zweer dat ik het beroep van apotheker naar eer en geweten zal uitoefenen en hierbij de geheimhouding in acht zal nemen van al datgene dat mij bij het uitoefenen van mijn beroep als geheim is toevertrouwd of ter kennis is gekomen, tenzij ik van rechtswege tot openbaarmaking word verplicht.

Ik zal mijn farmaceutische kennis op peil houden en ten dienste stellen van de mens en de maatschappij en zal geen misbruik maken van mijn farmaceutische noch mijn medische kennis. Ik zal het beroep van apotheker in ere houden.’


Is u apotheker?

30-10-2007, 08:53

Citaat door x-jena-x::
Is u apotheker?


Nee, Paus.

30-10-2007, 08:54

Citaat door LesDennis:
Nee, Paus.


en wakker!

30-10-2007, 08:54

Citaat door x-jena-x::
en wakker!



30-10-2007, 08:55

Citaat door LesDennis:


Tandjes ook gepoetst, zie ik...

30-10-2007, 09:31

Citaat door x-jena-x::
Is u apotheker?



Een apotheker die urenlang op m.nl te vinden is?

Pas op met de medicijnen die je daar ophaalt dan.

30-10-2007, 09:38

Citaat door fesmaroc:
Een apotheker die urenlang op m.nl te vinden is?

Pas op met de medicijnen die je daar ophaalt dan.

Apothekers hebben zeeen van tijd volgens mij.

Als je er moet wezen zijn ze altijd GESLOTEN.

30-10-2007, 09:38
Ik ben het helemaal eens met de Paus.

30-10-2007, 09:39



Citaat door _Extravaganza_:
Ik ben het helemaal eens met de Paus.


De Paus zou eens hand in eigen boezem moeten steken, in plaats van ongefundeerde beschuldigingen te uiten aan het adres van de andere sekse.



30-10-2007, 09:40

Citaat door aplat:
Apothekers hebben zeeen van tijd volgens mij.

Als je er moet wezen zijn ze altijd GESLOTEN.



Je ziet ze altijd achter hun beeldscherm zitten. Wij weten nu dus wat ze doen.

30-10-2007, 09:45

Citaat door fesmaroc:
Je ziet ze altijd achter hun beeldscherm zitten. Wij weten nu dus wat ze doen.

Het beroep van een apotheker is (of behoort te zijn) :

Pillendraaier.

U hebt gezocht op pillendraaier:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

pil·len·draai·er (de ~ (m.))
1 apotheker
2 scarabee

Pagina's : [1] 2 3