Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Natte droom......

Verlegend_jonge
28-10-2003, 21:35

Salaam Alikom ik heb een vraagje, ik was gisteren middag in slaap gevallen terwijl deed ik aan Ramadan en toen gebeurte iets heel raar een ongewenste natte droom :eek: . wat ik wil zeggen is, hoe zet het met een natte droom en ramadan, mag ik na zo een situatie verder vasten of het is het niet meer geldig ???? groetjes

Selina
28-10-2003, 21:59
Je Ramadan is wel geldig gewoon daar vasten als het weer gebeurd,je moet wel grote wassing doen

noer_alhajat
28-10-2003, 22:01
salaam alkeikoem....................... ghusl word verplicht na zes gevalen. Een orgasme uit wellust, zowel in slaap of wakkere toestand. en ja je mag gewoon verder vasten maar je moet wel eerst ghusl verichten voor dat je gaat bidden............................

noer_alhajat
28-10-2003, 22:02
ghusl betekent het wassen van het gehele lichaam met water...............

anouar_boukarie
29-10-2003, 00:18

haha, zo zie je maar weer, wij jongens hebben het ook moeilijk, net als de meisjes

muslimien
29-10-2003, 09:25
selem3alikoem broeders en zusters ik ga je bewijzen geven broeder In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige Een natte droom maakt het vasten niet ongeldig, omdat het niet met opzet geschiedt. Desbetreffende persoon moet de grote wassing verrichten. De grote wassing kan uitgesteld worden tot voor het volgende gebed. Er is geen kwaad voor degene, die ‘s nachts geslachtsgemeenschap heeft gehad met zijn vrouw, de grote wassing uit te stellen tot het Fadjr gebed. Er is overgeleverd dat de profeet (saws) ’s morgens djoenoeb opstond na ’s nachts gemeenschap te hebben gehad met zijn vrouw(en). Dit geldt ook voor een vrouw die menstruatie, nifaas heeft gehad. Zij kan de grote wassing uitstellen tot voor het volgende gebed. Haar vasten is geldig…Beiden moeten rein zijn bij het aanbreken van de gebedstijden. En Allah is de Alwetende, de Alhorende. (Van de fatawa van Sheikh Ibn Baaz) Wassalam, Cyber-imam, St.Alwaqf, Moslim Jongeren Holland

Glimlachje
29-10-2003, 13:25
jazaak allahoe gairan!!!

Verlegend_jonge
29-10-2003, 17:08
salaam alikom ik wil jullie bedaken voor al die leuke reacties nu weet ik het voldoende moge Allah jullie bijstaan. verlgen jonge

soumy_woumy
29-10-2003, 17:17
graag gedaan he ramadan mabrouk beslama en salaamkes uit :belgie: soum