Bekijk volle/desktop versie : Vrees van Allah (Al Kauf Mina Lah)



Pagina's : [1] 2

28-10-2007, 23:33
Deel1

Vrees van Allah (Al KHawf Mina Lah)



Sallam oe halaykoem warhmatoelahi wabarakatoehoe,

Ik wil het graag hebben over vrees, vrees is zeer belangrijk in ons geloof want ons geloof leert ons dat we vrees moeten hebben voor onze God Allah Sobhana Tahala. Alleen door deze vrees kunnen we slagen, alleen door deze vrees kunnen we standvastig blijven in ons geloof en alleen door deze vrees kunnen we van slechte daden weg blijven. Ben jij iemand die op het punt staat een slechte daad te doen? Door vrees van Allah te hebben, ben jij bang vòòr je een zonde gaat plegen, om zina te plegen, om een voorwerp te stelen, om een bank te beroven, om drugs te verkopen… Je wordt tegengehouden omdat je vrees hebt van Allah Sobhana Tahala.
Want weet je niet dat al wat je steelt je zal dragen op de dag des oordeels als je een appel hebt gestolen, zal je die dragen, als je een balpen of een potlood hebt gestolen, zal je die dragen maar wat als je een bank heb beroofd of een auto of de hele wereld die zal je moeten dragen en het zal niet makkelijk zijn.
Maar we moeten niet alleen bang zijn voor de slechte daden die we verrichten maar ook voor onze goede daden want wie zegt dat Allah je goede daden accepteert of ben je er zeker van dat die geaccepteerd zullen worden. En je denk dat Allah je gebeden altijd accepteert, we moeten ook bang zijn voor de goede daden die we verrichten, dat deze misschien niet geaccepteerd zullen worden en we moeten ook vragen aan Allah om ons het goede te accepteren en het slechte te vergeven.
Als we deze vrees niet hebben, hoe kunnen we dan spijt hebben of om vergiffenis vragen voor de slechte daden die we verrichten. Wie van ons heeft er spijt, voor iets dat je in het verleden hebt gedaan al is het maar iets heel kleins, of is het voor jou vergeten en vergeven, vergeten is het misschien wel maar vergeven nog niet .

--Rabih huilde vaak zijn moeder vroeg aan hem: “Waarom huil je altijd, deze tranen komen van een grote zonde die je hebt gedaan. Heb je iemand vermoord?” waarop hij antwoordde: “Ja, ik heb iemand vermoord.” Zijn moeder schrok en vroeg hem: “Wie heb je vermoord?” hij zei: “Ik heb mezelf vermoord.” Omdat hij niet volledig naar zijn geloof was gericht. (wij noemen deze mensen op deze dag EXTREMISTEN).

--Hassan al Basrie was op een nacht aan het huilen, toen huilden zijn vrouw en kinderen ook. Daarna vroeg zijn vrouw: “Waarom huil je?” Waarop hij antwoordde: “Om een zonde”. Waarop zijn vrouw zei: “Eén zonde, hoeveel hebben wij er wel gedaan”.

-- Allah zegt ons ook dat er 7 mensen onder de schaduw van Allah zullen zijn die veilig zullen zijn tegen de zon, die bijna tot de hoofd zal komen en één van die mensen is iemand die alleen in een kamer of moskee of waar dan ook denkt aan zijn daden die hij vroeger heeft gedaan en begint te huilen voor de vrees van Allah, voor de bestraffing die hij zal ondergaan, voor elke daad die hij heeft gedaan.

Zelfs de omma van de Profeet Mohamed (vrede zij met hem) en niet alleen de omma van de Profeet (vrede zij met hem) maar ook de Profeet zelf huilde voor vrees van Allah. In een overlevering van sahih al bochairie staat:
--Toen één van de grootste metgezellen Otman ibn Mathoen (radialah oe han) doodging zei zijn vrouw: “Ik getuig dat Allah Otman Ibn Mathoen heeft GEZEGEND”. Toen vroeg de Profeet (vrede zij met hem): “Hoe weet je dat? “ Zij zei: “Als Allah Otman niet zegent, wie zal hij dan zegenen.” Toen zei de Profeet (vrede zij met hem): “Wat Otman betreft, hij is heengegaan. De dood is tot hem gekomen maar zelfs ik de Profeet (vrede zij met hem) weet niet wat er na mijn dood zal gebeuren …………”.
--Omar (radialah oe han) had 2 zwarte lijnen op zijn oog gewoon door te huilen. Hij zei: “Als iedereen naar het paradijs zou gaan en 1 iemand zou naar de hel gaan dan zou ik het geweest zijn” en dit is een sahab van de Profeet(vrede zij met hem).

-Op een dag kwam iemand naar Omar en bood hem melk aan, toen zei hij: “O, Omar weet je van waar dit melk komt?” Omar zei: “nee, vanwaar?” Hij zei: “die komt van het zakat pot die we hebben ingezameld”. Toen hij dit hoorde, deed hij zijn vinger in zijn mond en braakte alles tot er bloed uit kwam want hij was bang dat Allah hem over dit ging ondervragen.

--Abu Bakr: een man kwam naar hem en bood hem ook melk aan. Deze man vroeg aan Abu Bakr: “Weet je vanwaar deze melk komt?’ Hij zei: “ik was vroeger shirk. En iemand kwam naar mij voor shirk maar hij betaalde mij niet maar nadat ik moslim ben geworden heeft hij me betaald. En met dat geld heb ik deze melk gekocht”. Toen Abu Bakr dit hoorde deed hij ook zijn vinger in zijn mond en braakte hij alles tot er bloed uit kwam.

Omdat dit door haram is gekocht en wij zeggen we weten het toch niet en als we het te horen krijgen dat het haram is, zeggen we: ik wist het niet of dat is op zijn geweten, mahlish. Maar nee, dat is niet mahlish! Dat is een zonde die je begaan hebt al wist je het niet en als Allah je niet vergeeft voor deze zonde, zal hij je straffen en als je het wist, is het 7 keer erger deze straf.

--Othman keek naar buiten en zag Omar lopen op een hete dag, op de hete zand in deze ondraaglijke hitte. Omar liep te zoeken naar een gestolen kameel, toen zei Othman tegen Omar: “O, Omar kom naar binnen in de schaduw en neem wat koud water en laat één van je bediende verder zoeken naar deze kameel.” Toen zei Omar (radialah oe han): “ Ja Othman, blijf daar waar je bent en bemoei je daar niet mee want jij zal niet op de dag des oordeels over deze gestolen kameel ondervraagd worden.”

Zie, de ommah van de Profeet (vrede zij met hem) kende de vrees zelfs de Profeet (vrede zij met hem) zelf kende de vrees .
-Als de Profeet (vrede zij met hem) sujoed deed met zijn hoofd tegen de grond zei hij: “Ja moekaliba koeloeb thabid kalbi hala dinek” (O Hij die de harten doet omkeren, maak mijn hart standvastig op Jouw geloof) en dan begon hij te huilen.
En hij is een Boodschapper (vrede zij met hem). Zijn plaats in het paradijs is hem belooft maar die van ons niet. Onze plaats in het paradijs weten we niet, al verrichten we heel onze leven niks anders dan goede daden.
Als de Profeet (vrede zij met hem) over de hel sprak, dan huilde hij niet maar als hij begon over de graf, huilde hij wel.
-Op een dag, de Profeet Mohamed (vrede zij met hem) zat onder een boom en een kafir kwam naar de Profeet Mohamed (vrede zij met hem) met een zwaard. Deze man vroeg: “Wie gaat u hieruit redden?” De Profeet (vrede zij met hem) zei: “ALLAH”. En de zwaard van deze man viel op de grond. De Profeet Mohamed (vrede zij met hem) raapte deze zwaard op en vroeg: “Wie gaat jou nu redden?” Die kafir werd later een moslim.

- Een man die 500 jaar lang niks anders doet dan goede daden verrichten en na zijn dood was hij er zeker van dat hij naar het paradijs mocht. Maar op zijn oordeel werden zijn goede daden op een weegschaal gezet en Allah zei tegen een engel: “Vergelijk zijn goede daden met 1NIHMA (Zegening), één oog die Ik voor hem heb gegeven.” Die 500 jaar goede daden stegen snel naar boven door één enkel oog. Allah zei tegen de engelen: “Breng deze man naar de helle vuur”, waarop de man begon te huilen. Dan zei Allah: “Laat hem, Ik heb het hem vergeven, breng hem naar het paradijs”.
Je weet nooit of je daden worden geaccepteerd of niet en als ze geaccepteerd worden kan je deze daden niet vergelijken met de Nihma of in het Nederlands zegeningen die Allah voor je gegeven heeft. Hij heeft je ogen gegeven om te kijken, oren om te horen, een tong om te praten en proeven, een huid om te voelen, benen om te lopen, handen om vast te houden, gevoelens om van te houden, emoties om te huilen, hersens om te denken en vele andere. Hoe kan je dit vergelijken met de daden die je verricht? Hoe kan je er zeker van zijn dat je naar het paradijs zal gaan, als je weet dat wat je ook doet het niks vergeleken is met wat Allah je gegeven heeft? Hoe kan je Allah vergeten terwijl elke adem die je neemt een zegening is van Allah.

- Sheikh Mohamed Hassan ging in Australië een lezing geven. Er kwam een persoon naar hem en vroeg of Allah Hakim (de Perfecte Geleerde) is. Sheikh Mohamed heeft ja gezegd. Allah is Hakim. Die persoon heeft gezegd: “Hij weet dat er mensen sterven, mensen verhongeren”. En op een andere moment vroeg hij aan deze sheikh: “Is Allah Halim (de Verdraagzame)”. “Als Allah veel kan verdragen, waarom sterven mensen van de honger?”, dit vroeg een andere man,een moslim deze keer aan sheikh Mohamed Hassan, en vervolgens zei deze man: “wallahi wallahi inna lahoe thalim”. (Bij Allah Bij Allah hij is onrechtvaardig) Mohamed Hassan heeft gezegd: “Ahoedoebillah, waarom zeg je zoiets, waarom zeg je dat Allah thalim (onrechtvaardig) is. De man zei: “Weet je niet wat er in Pakistan gebeurt, in Irak?” en weet je wat Mohamed Hassan erop heeft geantwoord? “Als je in een fabriek werkt en je doet je werk niet, zal je dan worden betaald? Ja of nee? Nee, ze gaan je niet betalen. En jij? Bid je fejr (ochtendgebed) in moskee. Heb je vandaag de koran gelezen, kus je de hoofd van je vader en moeder, volg je de soena van de Profeet (vrede zij met hem), hou je van de Profeet (vrede zij met hem) ?
Wij maken ons meer druk over wat de mensen van ons gaan denken. Dan dat Allah over ons weet, we maken ons meer druk over deze wereld dan dat we ons druk maken over het hiernamaals. Wij willen werken voor meer geld dan dat wij werken voor hassanat.
We zeggen het omgekeerde maar is het in werkelijkheid ook zo?
We kunnen nee zeggen maar is het ook wat in onze harten ligt?
Weet je niet dat wanneer je iets zo graag wilt en je het eindelijk hebt, je dit niet meer wilt hebben?

28-10-2007, 23:34


Deel2
Heb je het ook niet meegemaakt dat wanneer je bv. een telefoon zo graag wilt of een auto of iets dergelijks en als je het uiteindelijk hebt, je dit niet meer wilt omdat je iets beters hebt gezien of omdat je het al beu bent?
Dat is zo met alles wat je ook ziet, zelfs in een relatie en wanneer je eindelijk iemand hebt, zie je iemand die beter is en je wil het uitmaken. Het heeft geen zin om naar een wereldse zaak te streven want er is nog steeds iets beters op de markt. En de koran zegt “het zal je in je graf niet benutten” en de koran praat over zaken die halal zijn.”

-Er was en man die in het hiernamaals een mooie boom heeft gezien, een boom van de paradijs. Hij vroeg aan Allah om hem daar te brengen waar die boom is en zei tegen Allah: “Woullah ik zal niks niet meer vragen”. Allah Soebhana Tahala zei tegen die man: “Als Ik je daar breng, zal je Mij niks meer vragen”. Waarop de man antwoordde: “Nee, ik zal Je niks meer vragen”. Allah zette de man bij die boom en daarnaast een paar meters verder groeide er een nieuwe boom die groter en mooier was en hij vroeg aan Allah om hem daar te brengen. Waarop Allah zei: “Heb je niet gezegd dat wanneer Ik je naar deze boom bracht, je niks meer zou vragen”. Hij zei: “Breng me naar de volgende boom en deze keer zal ik Je niks meers vragen”. Allah heeft zijn wens vervult en weer groeide er een nieuwe boom die veel groter was en mooier dan de vorige en dit herhaalde zich tot hij de poort van het paradijs zag en hij zei tegen Allah: “Zet me voor de poort van het paradijs zodat ik de mensen van het paradijs kan zien en ik zal Je niks meer vragen”. Allah heeft dit gedaan.
Zie hoe gunstig Allah is, en toen hij daar zat te kijken kon hij het niet aanzien dat hij niet mee kon doen dus vroeg hij weer aan Allah om hem het paradijs te laten binnentreden. Allah zei: “Heb je Me niet gezegd dat je Me niks meer zou vragen”. De man zei: “Ik weet het maar ik kan deze mensen die zoveel plezier maken niet aanzien en niet meedoen,het is moeilijk voor mij”. Allah zei tegen die man: “Ga het paradijs binnen”. De man deed dit maar terwijl hij dit deed leek het voor hem alsof dat het paradijs vol is en hij geen stap verder kon zetten.
Hij zei tegen Allah: “Het paradijs is vol, ik kan niet binnen”. Allah zei tegen hem: “Wil je een paradijs zo groot als de wereld alleen voor u?” De man zei: “Ja”. “En wil jij een paradijs groter dan de wereld”. De man zei weeral ja en Allah vervulde zijn wens.

Zie je niet dat wat we ook krijgen we altijd naar meer streven? Doet het je niet nadenken dat wat hier in deze wereld is weinig zal baten in het hiernamaals?
Er zijn drie mensen die Allah niet gaat aanzien, noch spreken. Het eerste is hakin walidain: wie hun ouders iets aandoet. De tweede is walmartoel warajila: een vrouw die zich als en man kleed en wa daioeth: wanneer de vrouw het huis verlaat en de man, de vader of broer des huizes laat deze vrouw naar buiten gaan zonder hijab en met strakke kleren. Deze mannen zal Allah niet aanspreken… Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor je vader en voor je broers. Als je niet bang bent voor uzelf, wees dan bang voor je vader en voor je broers.
Kleed je op een deftige manier, op een manier hoe de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd, op een manier dat de vrouwen en dochters van Profeet (vrede zij met hem) deden. Doe dit uit vrees en niet omdat je ouders je dit verplichten. Maar wel omdat je bang bent dat jij ervoor zal gestraft worden of je ouders. Wees beleefd tegen je ouders want het paradijs ligt aan hun voeten en respecteer je ouders. Zeg geen nee tegen je ouders en laat ze niet kwaad worden want als je dit doet, zal Allah woedend op je zijn vanuit de zevende hemel. En als je iemand kent die zijn ouders kwaad heeft gemaakt, raad ik je aan om weg van hem te blijven. Ga alleen naar die persoon als je hem op het rechte pad probeert te brengen.

-Een man uit Irak was altijd zeer beleefd tegen zijn moeder. Wat ze ook wil, deed hij en als ze eet, staat hij voor zijn moeder tot zij klaar is. Omdat hij bang was dat terwijl hij aan het eten is en zijn moeder naar iets kijkt dat zij lekker vindt en hij ernaar zou grijpen, dat hij zijn moeder onrecht zou aandoen. Geef je moeder altijd haar zin al is het tegen je wil!
-Er was een man die elke keer als hij zijn moeder zag, zeer roodwerd. Hij durfde zelfs niet naar haar te kijken gewoon uit respect.
-Een imam gaf een lezing voor duizenden mensen. Mannen die met pen en blad alles schrijven wat hij zegt tot zijn moeder hem riep. En zij zei tegen hem: “Voer de kippen”. Hij sloot zijn boek (liet duizenden mensen wachten) en ging de kippen voeren omdat zijn moeder dat heeft gezegd.
Ben jij zo iemand? Laat jij mensen wachten voor je moeder of zijn zij belangrijker dan uw moeder?
Zijn zij belangrijker dan uw moeder die je negen maanden heeft gedragen in haar buik, als je elke keer beweegt in de buik van je moeder werd je ze in de nacht wakker, gewoon door jou en veel pijn heeft geleden tijdens het brengen van u op deze wereld?
Zijn zij belangrijker dan uw moeder die je 2 jaar heeft gedragen en gevoed heeft? Je luiers verschoonde?
Waarom zouden we DURVEN nee te zeggen tegen onze ouders?
Waarom zeggen we nee tegen onze ouders?
We moeten deze dingen niet meer doen want het zal ons alleen maar naar slechte dingen leiden.
-Alfoethaili ibnoe Hial, een volwassen man was in een kamer toen er een man buiten voorbij liep die de koran hardop zei. Deze man hoorde hem en begon te huilen.
Wij horen de koran dagelijks en we huilen niet omdat we continu naar muziek luisteren en daardoor ons hart is verzwakt in ons geloof.
-Terwijl deze zelfde man Hial de koran las tot hij bij een vers kwam, is hij op de grond flauwgevallen door de schrik.
Ik sprak over een volwassen man maar nu ga ik het hebben over een kind. De zoon van Alfoethaili ibnoe Hial genaamd Ali.
-Ali, een klein kind. Zijn vader kwam eens binnen naar zijn zoon Ali. Hij vond hem daar te huilen en zijn vader vroeg: “Ali, waarom huil je?” Het klein kind zei: “Ik dacht aan de hel en hoe ik ervan weg kan blijven.” Een klein kind!
Kijk waar hij aan dacht, hij kon zelfs de soerat al qariha niet lezen want telkens als hij begon te lezen, begon hij te huilen.
Op een dag was zijn vader, vooraan het gebed aan het leiden in een moskee en zijn zoon was daar ook in die moskee. Terwijl zijn vader de koran las was zijn zoon aan het huilen, huilen en huilen tot zijn vader bij een vers kwam. Toen Ali dit hoorde is hij op de grond gevallen en toen zij met het gebed klaar waren, gingen ze vlug naar dit kind en zeiden: “Ja Ali ja Ali….” Maar Ali is al dood, door een vers die hem tot de dood heeft geschrokken.

28-10-2007, 23:35
Deel3
-Ali ibnoel Hussaine, terwijl hij aan het bidden was, stak zijn kamer in brand. De mensen riepen hem: “Ja Ali ja Ali”. Maar hij heeft hun helemaal niet gehoord. Toen hij klaar was zeiden zij tegen hem: “Er was brand in deze kamer”. Ali zei: “Ik was de brand van deze wereld helemaal vergeten en dacht aan het vuur van het hiernamaals”.

--de Neef van Aicha genaamd Kasim ging Aicha bezoeken maar toen hij daar aankwam zag hij Aicha een ayat uit de koran lezen. Ze begon hiermee te huilen en ze herhaalde deze vers en bleef huilen. Kasim wachtte heel lang, hij ging naar de markt en kwam terug naar aicha toen hij aankwam zag hij aicha daar nog steeds de zelfde ayat lezen en bleef huilen.

-Ali ibnoel Hussain, terwijl hij de wassing verrichtte werd zijn hoofd helemaal rood. Ze vroegen aan hem: “Waarom word je zo rood?” Hij zei: “Heb je geen idee voor wie ik ga staan? Hebben jullie geen idee tegen wie ik zal praten?”

--Abu Hurraira, als hij de lwoedoe (wassing) verricht, gaat hij rustig naar de badkamer maar eerst doet hij de stinja, dan loopt hij zeer snel om de lwoedoe te gaan verrichten. De mensen vroegen aan hem: “Waarom loop je om lwoedoe te verrichten maar als je van buiten naar hier binnen komt stap je normaal?” Hij zei: “Als ik naar hier kom, heb ik mijn lwoedoe nog, maar als ik naar die kamer ga om stinja te doen heb ik geen lwoedoe meer en loop ik om lwoedoe te verrichten voor de dood mij komt halen”.

Abu Bakr als hij het gebed leidde en de koran reciteerde, begon hij te huilen. Niemand begreep hem door zijn gehuil tot hij zegt Allah Oe Akbar .
Laten we hun voorbeelden nemen en laten we denken aan de dood, de dag des oordeels en aan Allah tijdens het gebed en onze gedachte niet laten dwalen naar het hebben van wereldse zaken.
--Thabid ibnoel Koelail was aan het huilen tot hij bijna blind was. Ze zeiden tegen hem: “We brengen je naar een dokter en hij gaat je een medicijn geven maar je moet wel iets doen.” Hij vroeg: “Wat moet ik doen?” Zij zeiden tegen hem: “Je mag niet meer huilen…”
Weet je wat hij erop antwoordde? “HAININ LA TAWKITH MIN GAISHA TIL LAH LA GAIRA FIHA (ogen die niet huilen hebben geen waarde), ogen die alleen maar naar films kijken, ogen die alleen maar naar mensen kijken hebben geen waarde en zal me niet baten. Ik blijf liever zo”.
-Abdoellah ibnoe Moebark was op een nacht samen met zijn vrienden en de licht ging uit. Toen het licht weer aan ging, zagen zijn vrienden, de baard van Abdoellah vol tranen. Zij vroegen: “Ja Abtoelah, waarom huil je?” Waarop hij antwoordde: “Ik dacht aan mijn graf en hoe ik daar zal zijn”.
Dachten wij maar zoals hij dacht dan zouden we ons meer richten naar ons geloof. Maar zo zijn we niet, voor ons is deze wereld alleen maar plezier maar er is hier meer dan plezier en we zullen dit ontdekken in het hiernamaals maar dan is het te laat.

-Allah Sobhana Tahala waarschuwt ons! Allah zegt namelijk in de Koran (surat Attakaathur): “Voor hoelang ga je bezig zijn in je leven, in je hoofd, in je gedachten, denken over de wereldse zaken, het wereldse goed achtervolgen tot jij in je graf bent”.
Maar we denken alleen maar aan plezier hebben en als je dit niet doet en je denkt aan het hiernamaals dan ben je saai.
Het is ook niet de bedoeling dat je voor de rest van je leven alleen maar aanbid maar er zijn grenzen, je kan plezier hebben maar niet 24 op 24. Je moet weten wanneer je kan lachen en wanneer je serieus moet zijn en denken aan Allah Soebhana Tahala. Want alles wat we ook doen, Allah zal ons erover ondervragen.
-Toen de sahaba (metgezellen) van de Profeet (vrede zij met hem) ongerust waren en zeiden: “Wat is de kleinste nihma (zegening) van Allah waarvoor we bang moeten zijn?” de Profeet (vrede zij met hem) zei: “De adem die we nemen”.

-Op een dag kwam een sahaba (metgezel) Abubakr al Sadik in de nacht naar buiten, zeer hongerig en zag de Profeet (vrede zij met hem). Hij ook kwam van zijn huis en Omar, hij ook kwam van zijn huis met stenen rond zijn buik omdat zij lijden van de honger, pijn in hun buik en toen zij hun stenen aan de Profeet (vrede zij met hem) hebben laten zien, heeft de Profeet (vrede zij met hem) zijn steen ook laten zien.
Hij had 2 keer meer pijn dan zijn sahaba altijd en een andere metgezel zag hun en zei tegen hun: “Kom naar mijn huis”. Ze waren uitgenodigd en deze man zei tegen zijn vrouw: “Geef hun alles wat we hebben”, ze hadden dadels, wat brood en wat melk en ze hadden een geit die geen melk kon produceren dus slachtte zij deze geit en ze hebben alles aan de Profeet (vrede zij met hem) gegeven. Zij dachten “onze Profeet (vrede zij met hem) heeft honger, voed hem” en toen de eten klaar was, haalde de Profeet (vrede zij met hem) wat vlees uit het bord en legde dit in een stuk brood en zei: “Als jij voor een dag vast terwijl zij lijden voor meerdere dagen,één dag, zal jij het eten aan iemand anders geven of neem je de eerste hap?”
Hij leed zoveel maar toch heeft hij de eerste hap niet genomen. Hij zei: “Snel, breng dit naar huis omdat Fatima dit voor dagen niet heeft gezien”. Dan hebben ze gegeten en toen zij klaar waren, net genoeg zodat hun maag wat comfortabel was, genoeg om te bekomen van de pijn van de honger. Zei hij onmiddellijk: “Allah zal ons erover ondervragen”. Terwijl wij als we vasten en dan eten zeggen we hamdoelilah ik heb iets gedaan voor Allah en nu heeft hij me gevoed. Dit is niet alles wat we moeten doen, we hebben een veel grotere doel hier in deze wereld.

28-10-2007, 23:37
Deel4
We moeten veel meer doen dan gewoon vasten en bidden. Wat dachten jullie, beleefd zijn tegenover jullie ouders, vrienden, leerkrachten, directeur al verdienen sommige het niet maar we moeten laten zien dat we beter zijn dan hun in alle omstandigheden.
En weten jullie niet dat je moslimbroeder of -zuster niet langer dan 3 dagen mag haten, dit ook is een zonde en je zal erover ondervraagd worden dus wees beleefd, praat over de islam, praat over Allah, praat over de Profeet (vrede zij met hem).
En niet alleen over de wereldse zaken of over wat je gisteren hebt gedaan of wat je in het nieuws gezien hebt en erger nog praat NIET over andere mensen dit is een zeer grote zonde en als iemand begint te praten over een ander, hou hem dan tegen en als hij verder praat ga weg van die persoon.
-Een man die in slaap viel droomde dat iemand naar hem is gekomen en deze man zei: “Je hebt over mij geroddeld”. Waarop de man zweerde aan Allah dat hij dit niet heeft gedaan en deze man zei: “Je was in die kamer en iemand was over mij aan het praten en je was aan het luisteren dit telt ook als een roddel”.
--Hata oe sSaih een volgeling, was aan het huilen en ze vroegen aan hem: “Waarom huil je?” Waarop hij antwoordde: “3dingen”. hij zei: “Namelijk; de dood in mijn nek --- het kamer in mijn graf --- de brug over de hel”.
Dus vraag ik aan u waarom zouden we niet moeten huilen?
Waarom stoppen we niet met zonden?
Waarom stoppen we niet met naar muziek te luisteren?
Meisjes te bellen of voor de meisjes, jongens te bellen waarom wissen we hun nummers niet weg, waarom doen we dat niet?!

--Malik Ibnoe Dinaa was op een nacht aan het huilen en toen hij samen met zijn vrienden zat was iemand het sourat Azzalzalah aan het lezen. Bij de eerste ayat begon hij te huilen, toen hij klaar was, is hij op de grond gevallen.

--Ibnoe Mashoed was samen met zijn vrienden toen er iemand wenste dat hij tot de molkanibien behoren wil (molkanibien zijn mensen die tot de hoogste rang van het paradijs behoren). Hij zei: “Hier is iemand die wenst dat hij nooit op de dag der oordeels wordt gewekt en dat hij tot stof veranderd wil worden zodat hij dit nooit gaat meemaken”. We moeten ook verlegen zijn van Allah Soebhana Tahala.

-Iman Ahmed ibnoel Hamal was een grote volgeling van de Profeet (vrede zij met hem). Hij was aan het huilen, zijn zoon vroeg aan hem: “Waarom huil je?” Waarop hij antwoordde: “Ik dacht aan het hiernamaals.” De zoon zei tegen hem: “Leun tegen de muur omdat je oud bent en doe een doeha (smeekgebed) voor Allah”. De oude man Ahmed ibnoel Hamal zei tegen zijn zoon: “Hoe kan ik tegen de muur leunen, ik ben verlegen van Allah”.
Allah zegt ook: “Ik ben verlegen van oude mensen, wees ook verlegen van Mij”.

En wat betreft het omgaan van meisjes met jongens en omgekeerd.
-Een man, een goed gelovige had een meisje gezien op straat, keek maar heel even maar kort erna had hij spijt. Zijn spijt was zo groot dat hij de Profeet (vrede zij met hem) niet kon aanzien dus heeft hij besloten om weg te gaan van Medina en is hij gevlucht naar de heuvels. Een paar maanden later vroeg de Profeet (vrede zij met hem): “Waar is deze man?” En hij zei: “Zoek hem en breng hem naar mij”.
Twee mannen gingen achter hem zoeken toen zij hem vonden zeiden zij tegen hem dat hij moest komen van de Profeet (vrede zij met hem). Toen hij dit hoorde begon hij te huilen en zei: “Hoe kan ik naar de Profeet (vrede zij met hem) kijken terwijl ik met deze ogen een zonde heb gepleegd namelijk naar een vrouw heb gekeken, gewoon gekeken”.
Nu deze dag praten we met elkaar, lachen, spelen, aanraken door elkaar bv. een hand te geven. Maar toch ging hij naar Profeet (vrede zij met hem). Toen hij daar aankwam ging hij direct op de grond zitten, sloeg zijn blik neer en begon hij te huilen. De Profeet (vrede zij met hem) zei tegen hem: “Leg je hoofd op mijn schoot”. Maar hij zei weeral: “Hoe kan ik mijn hoofd op je schoot zetten terwijl ik met deze ogen een zonde heb gepleegd”. Toen deze man wegging was hij voor 40 dagen ziek, dan kwam Jibriel naar de Profeet (vrede zij met hem) om te zeggen dat hij deze persoon heeft vergeven. Toen ging de Profeet Mohamed (vrede zij met hem) naar deze man om het goede nieuws te zeggen toen deze man dit hoorde is hij dood gevallen door deze woorden en door de schrik.
Zoals ik zei, laten we zwijgen over onze daden. Het is tussen Allah en uzelf,laten we zwijgen over wat betreft het omgaan tussen meisjes en jongens.
Ik sluit af door dit te zeggen, wees bang van Allah, vrees Allah! Denk twee keer na vooraleer je iets gaat doen of beter drie keer.
En als je gewoon denkt dat het slecht is en je bent er niet zeker van, doe het dan niet want wie weet zal je ervoor gestraft worden. Verricht goede daden, niet omwille van andere mensen maar omwille van Allah.
Doe het niet omdat je wilt dat de mensen gaan denken dat je een goede persoon bent maar doe het omdat je bang bent van Allah, bid op tijd en in de moskee. Verricht het gebed zeer rustig en luister naar wat je zegt en laat niks in deze wereld je afleiden want deze wereld is niet voor eeuwig. Je leeft hier gemiddeld 70 á 80 jaar terwijl daar bij Allah een eeuwigheid op je wacht.
Het is aan jou om die eeuwigheid te leven in het paradijs, het eeuwige geluk of in de hel, de eeuwige verdriet. Denk aan andere mensen voor je aan jezelf denkt, behandel deze mensen hoe je zelf behandelt wilt worden. Als je iets voor je geloof doet, laat deze mensen je niet anders denken, laat ze je niet stoppen om deze pad te volgen.
Blijf verder gaan, laat ze praten achter uw rug want zij zullen hiervoor boeten terwijl je hiervoor wordt beloond en als ze zeggen dat je saai bent en ze haten je omwille van je gedrag die je doet omwille van het geloof?
Laat ze praten en heb geduld, laat ze je haten want zij zullen het niet zijn die je uit de hel zullen redden maar je daden.
Dus ik herhaal VREES ALLAH!!

Allah weet het best


Geschreven door Nabil Haddi


05-11-2007, 16:31


Mr Haddi, Ik vind dat het een prachtige presentatie...
Ik hoop dat je nog andere verhalen zult schrijven, maar je moet gewoon nog iets aan je communicatie doen hahahah je weet wel wat ik bedoel hahahah

06-11-2007, 22:27
Ik heb wel iets opgemerkt, dat mensen massaal reageren als het over nutteloze dingen gaat, zoals liefde, relaties
Maar als het over Islam gaat dan blijven ze allemaal weg

Waar gaat deze wereld naar toe??????

06-11-2007, 22:30
Geachte heer,
Wat je hier hebt geplaats is uitstekend.
Maar ik heb toch een kleine commentaar.
Als je schrijver wilt worden Ligaal zijn niet Iligaal.

Zuster in de Islaam

06-11-2007, 22:32

Citaat door hmdl:
Geachte heer,
Wat je hier hebt geplaats is uitstekend.
Maar ik heb toch een kleine commentaar.
Als je schrijver wilt worden Ligaal zijn niet Iligaal.

Zuster in de Islaam



hahahahahhaahahahhahahaha Ik hoop dat hij gaat reageren hahahahahahahhahahahahah

06-11-2007, 22:56

Citaat door zouliga1:
hahahahahhaahahahhahahaha Ik hoop dat hij gaat reageren hahahahahahahhahahahahah





de waarheid mag gezegd worden trouwens de schrijver weet wie ik ben en kan "tegen" grappen.


06-11-2007, 23:32
Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom de Engelen Allah moeten vrezen. De Engelen hebben geen eigen wil en doen toch alles wat Allah van hun vraagt. En toch beven ze uit angst voor Hem. Terwijl ze nooit wat verkeerd doen en dus toch ook nooit Zijn bestraffing te vrezen hebben?

Dat wij mensen Allah moeten vrezen dat begrijp ik, maar wij hebben ook een eigen wil, en de Engelen niet.

Allah heeft alles geschapen dus ook vrees. Heeft Hij dan de Engelen zo geschapen dat ze beven voor Hem? Wil Hij dat dan, heeft Hij die vrees dan in hun harten geworpen?

Als je deze ahadieth zo leest:

De Profeet zei: "Waarlijk, Allah heeft Engelen die beven uit angst voor Hem." (al-Bayhaqi in al-Shu'ab #914, al-Khateeb in Taareekh Baghdad 12/307)

Op gezag van Jaabir dat de Boodschapper van Allah zei: "Op de nacht van de Nachtelijke Reis (al Israa Wal Miraaj), zag ik Jibreel . Hij zag eruit als een te vaak gedragen vod, uit angst voor Allah." (Ahmad in al-Musnad 4/25-26)

Ik blijf me afvragen waarom de Engelen angst (moeten) hebben terwijl ze geen eigen wil hebben en Allah ook nooit ongehoorzaam zijn? Waarom neemt Allah die angst dan niet weg?

Maar als je dan deze hadieth leest blijkt dus dat Allah Zelf vraagt aan Zijn Engelen waarom ze bang zijn. En er staat ook dat de Engelen rondom de Troon huilen tot aan de Dag der Opstanding, dus hun vrees en angst zal stoppen op de Dag der Opstanding?

Yazeed al-Ruqaashi zei: "Allah heeft Engelen rondom de Troon, hun ogen huilen [tranen] als rivieren tot de Dag der Opstanding. Zij slingeren alsof de wind hen schudt, uit angst voor Allah Ta'ala. Dus zegt Allah, de Machtige en Verhevene, tegen hen: 'O Mijn engelen, wat maakt jullie bang als jullie met Mij zijn?' Zij zullen zeggen: 'O Heer, als de mensen van aarde wisten van U Eer en Glorie zoals wij dat weten, dan zouden zij geen eten of drinken kunnen doorslikken, noch zullen zij in hun bedden kunnen liggen."

En blijkbaar is deze vrees en angst voor Allah pas gekomen nadat Allah de Hel geschapen heeft?

Muhammad bin al-Munkadir zei: "Toen het Vuur geschapen was, vlogen de harten van de engelen weg van hun plek, toen Adam geschapen was keerden ze terug."

Zoals je ziet zit ik met veel vraagtekens rondom dit onderwerp en daarom heb ik het boek besteld "De wereld van de Engelen" om hier hopelijk een antwoord op te krijgen.

Maar misschien dat iemand hier wat over te zeggen heeft?

(deze ahadieth komen trouwens uit het boek "mukhtasar minhajul qaasideen" van Al Imam Ibn Qudamah, pagina 319-329)

07-11-2007, 16:14

Citaat door hmdl:
Geachte heer,
Wat je hier hebt geplaats is uitstekend.
Maar ik heb toch een kleine commentaar.
Als je schrijver wilt worden Ligaal zijn niet Iligaal.

Zuster in de Islaam


Ik weet wie je bent
en je bent echt grappig
haha

07-11-2007, 16:16

Citaat door Hantashoef:
Ik weet wie je bent
en je bent echt grappig
haha



dank u wel maar dat was niet grappig bedoeld
hahahaha

07-11-2007, 18:27



Citaat door Uitnodiger:
Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom de Engelen Allah moeten vrezen. De Engelen hebben geen eigen wil en doen toch alles wat Allah van hun vraagt. En toch beven ze uit angst voor Hem. Terwijl ze nooit wat verkeerd doen en dus toch ook nooit Zijn bestraffing te vrezen hebben?

Dat wij mensen Allah moeten vrezen dat begrijp ik, maar wij hebben ook een eigen wil, en de Engelen niet.

Allah heeft alles geschapen dus ook vrees. Heeft Hij dan de Engelen zo geschapen dat ze beven voor Hem? Wil Hij dat dan, heeft Hij die vrees dan in hun harten geworpen?

Als je deze ahadieth zo leest:

De Profeet zei: "Waarlijk, Allah heeft Engelen die beven uit angst voor Hem." (al-Bayhaqi in al-Shu'ab #914, al-Khateeb in Taareekh Baghdad 12/307)

Op gezag van Jaabir dat de Boodschapper van Allah zei: "Op de nacht van de Nachtelijke Reis (al Israa Wal Miraaj), zag ik Jibreel . Hij zag eruit als een te vaak gedragen vod, uit angst voor Allah." (Ahmad in al-Musnad 4/25-26)

Ik blijf me afvragen waarom de Engelen angst (moeten) hebben terwijl ze geen eigen wil hebben en Allah ook nooit ongehoorzaam zijn? Waarom neemt Allah die angst dan niet weg?

Maar als je dan deze hadieth leest blijkt dus dat Allah Zelf vraagt aan Zijn Engelen waarom ze bang zijn. En er staat ook dat de Engelen rondom de Troon huilen tot aan de Dag der Opstanding, dus hun vrees en angst zal stoppen op de Dag der Opstanding?

Yazeed al-Ruqaashi zei: "Allah heeft Engelen rondom de Troon, hun ogen huilen [tranen] als rivieren tot de Dag der Opstanding. Zij slingeren alsof de wind hen schudt, uit angst voor Allah Ta'ala. Dus zegt Allah, de Machtige en Verhevene, tegen hen: 'O Mijn engelen, wat maakt jullie bang als jullie met Mij zijn?' Zij zullen zeggen: 'O Heer, als de mensen van aarde wisten van U Eer en Glorie zoals wij dat weten, dan zouden zij geen eten of drinken kunnen doorslikken, noch zullen zij in hun bedden kunnen liggen."

En blijkbaar is deze vrees en angst voor Allah pas gekomen nadat Allah de Hel geschapen heeft?

Muhammad bin al-Munkadir zei: "Toen het Vuur geschapen was, vlogen de harten van de engelen weg van hun plek, toen Adam geschapen was keerden ze terug."

Zoals je ziet zit ik met veel vraagtekens rondom dit onderwerp en daarom heb ik het boek besteld "De wereld van de Engelen" om hier hopelijk een antwoord op te krijgen.

Maar misschien dat iemand hier wat over te zeggen heeft?

(deze ahadieth komen trouwens uit het boek "mukhtasar minhajul qaasideen" van Al Imam Ibn Qudamah, pagina 319-329)


Sallam oe halaykoem Beste broeder

je stelt me een zeer goede vraag het heeft me een beetje geduurd om een antwoord te geven

maar hier is die

voor ik begin wil ik je iets zeggen. Wij mensen verrichten veel goede daden en we krijgen ervoor hassanat als we naar moskee gaan krijgen we voor elke stap 1 hassanat en als we in moskee bidden krijgen we er 27 hassanat als we thuis bidden krijgen we der 1 als we een moslim begroeten met het sallam krijgen we der 30 hassanat. Maar de probleem hier is dat we de waarde hiervan niet kennen 1 hassanat is het verschil tussen paradijs en hel maar hoeveel heb je der nodig en hoeveel zonden hebben we gedaan.
de engelen weten het wel ze weten wat de zegeningen van Allah allemaal inhoud. En omdat ze veel weten en wij weinig weten ze ook wat er nog met hun gaat gebeuren en wat met de mensen en de djinn gaat gebeuren. We weten allemaal dat de dag des oordeel een zeer moeilijke tijd zal zijn voor de mensen en de djinn maar de engelen zullen daar ook zijn en ook zij zullen 50.000 jaar wachten tot Allah beslist of we naar paradijs zullen gaan of hel.
-- Als het einde nabij is en alle mensen en djinns zijn gestorven. Zal Allah de engels des doods oproepen en er zal aan hem gevraagd worden. Wie er nog leeft hij zal zeggen Jij O de eeuwig levende en ik en de engelen die de troon dragen van Allah Soebhana Tahala. En wie je nog wilt leven nog zoals engelen als jibreel Enzo. Allah zal zeggen neem de ziel van deze engelen (engelen die de troon dragen en jibreel Enzo.) Dan zal er aan hem gevraagd worden wie er nog leeft en als de engel des doods dit hoort zal hij beginnen huilen en als de mensen dit zouden horen ze allemaal zouden sterven. De engels des doods zal zeggen jij O Allah de eeuwig levende en ik. Allah zal hem nu bevelen om zijn eigen ziel te moet nemen. En dit zal hij doen. Allah zal zeer boos zijn door de zonden die de mensen hebben gedaan. Hij zal zo boos en zo woedend was hij nooit en zal hij nooit zijn. en dit weten de engelen al te goed en wij ook maar onze hart is in deze tijd zo danig verzwakt door de wereldse zaken dat we er niet bij stil staan maar de engelen hun harten zijn niet verzwakt en ze weten alles wat er met hun en de mensen zullen gebeuren. Dus de engelen ook zullen sterven en ook zij zullen de woede van Allah zien.

ik hoop dat je nu begrijpt waarom de engelen ook Allah vrezen zo niet koop die boek van wereld van de engelen en inschahelah vindt je daar je antwoord.

Mha Sallama

En Allah weet het best


07-11-2007, 21:24

Citaat door Hantashoef:
Sallam oe halaykoem Beste broeder

je stelt me een zeer goede vraag het heeft me een beetje geduurd om een antwoord te geven

maar hier is die

voor ik begin wil ik je iets zeggen. Wij mensen verrichten veel goede daden en we krijgen ervoor hassanat als we naar moskee gaan krijgen we voor elke stap 1 hassanat en als we in moskee bidden krijgen we er 27 hassanat als we thuis bidden krijgen we der 1 als we een moslim begroeten met het sallam krijgen we der 30 hassanat. Maar de probleem hier is dat we de waarde hiervan niet kennen 1 hassanat is het verschil tussen paradijs en hel maar hoeveel heb je der nodig en hoeveel zonden hebben we gedaan.
de engelen weten het wel ze weten wat de zegeningen van Allah allemaal inhoud. En omdat ze veel weten en wij weinig weten ze ook wat er nog met hun gaat gebeuren en wat met de mensen en de djinn gaat gebeuren. We weten allemaal dat de dag des oordeel een zeer moeilijke tijd zal zijn voor de mensen en de djinn maar de engelen zullen daar ook zijn en ook zij zullen 50.000 jaar wachten tot Allah beslist of we naar paradijs zullen gaan of hel.
-- Als het einde nabij is en alle mensen en djinns zijn gestorven. Zal Allah de engels des doods oproepen en er zal aan hem gevraagd worden. Wie er nog leeft hij zal zeggen Jij O de eeuwig levende en ik en de engelen die de troon dragen van Allah Soebhana Tahala. En wie je nog wilt leven nog zoals engelen als jibreel Enzo. Allah zal zeggen neem de ziel van deze engelen (engelen die de troon dragen en jibreel Enzo.) Dan zal er aan hem gevraagd worden wie er nog leeft en als de engel des doods dit hoort zal hij beginnen huilen en als de mensen dit zouden horen ze allemaal zouden sterven. De engels des doods zal zeggen jij O Allah de eeuwig levende en ik. Allah zal hem nu bevelen om zijn eigen ziel te moet nemen. En dit zal hij doen. Allah zal zeer boos zijn door de zonden die de mensen hebben gedaan. Hij zal zo boos en zo woedend was hij nooit en zal hij nooit zijn. en dit weten de engelen al te goed en wij ook maar onze hart is in deze tijd zo danig verzwakt door de wereldse zaken dat we er niet bij stil staan maar de engelen hun harten zijn niet verzwakt en ze weten alles wat er met hun en de mensen zullen gebeuren. Dus de engelen ook zullen sterven en ook zij zullen de woede van Allah zien.

ik hoop dat je nu begrijpt waarom de engelen ook Allah vrezen zo niet koop die boek van wereld van de engelen en inschahelah vindt je daar je antwoord.

Mha Sallama

En Allah weet het best







Beste broeders


Wat ik wil zeggen is dat iedereen de dag der opstanding zal
meemaken. Ook de engelen zullen dit meemaken zoals Hantashoef heeft
gezegd. Beste broeders en zusters laat je niet gaan door de wereldse zaken en keer doe wat Allah soebhanahoe wa ta3alla van ons verwacht.

wa salaam

07-11-2007, 21:27

Citaat door Hantashoef:
Sallam oe halaykoem Beste broeder

je stelt me een zeer goede vraag het heeft me een beetje geduurd om een antwoord te geven

maar hier is die

voor ik begin wil ik je iets zeggen. Wij mensen verrichten veel goede daden en we krijgen ervoor hassanat als we naar moskee gaan krijgen we voor elke stap 1 hassanat en als we in moskee bidden krijgen we er 27 hassanat als we thuis bidden krijgen we der 1 als we een moslim begroeten met het sallam krijgen we der 30 hassanat. Maar de probleem hier is dat we de waarde hiervan niet kennen 1 hassanat is het verschil tussen paradijs en hel maar hoeveel heb je der nodig en hoeveel zonden hebben we gedaan.
de engelen weten het wel ze weten wat de zegeningen van Allah allemaal inhoud. En omdat ze veel weten en wij weinig weten ze ook wat er nog met hun gaat gebeuren en wat met de mensen en de djinn gaat gebeuren. We weten allemaal dat de dag des oordeel een zeer moeilijke tijd zal zijn voor de mensen en de djinn maar de engelen zullen daar ook zijn en ook zij zullen 50.000 jaar wachten tot Allah beslist of we naar paradijs zullen gaan of hel.
-- Als het einde nabij is en alle mensen en djinns zijn gestorven. Zal Allah de engels des doods oproepen en er zal aan hem gevraagd worden. Wie er nog leeft hij zal zeggen Jij O de eeuwig levende en ik en de engelen die de troon dragen van Allah Soebhana Tahala. En wie je nog wilt leven nog zoals engelen als jibreel Enzo. Allah zal zeggen neem de ziel van deze engelen (engelen die de troon dragen en jibreel Enzo.) Dan zal er aan hem gevraagd worden wie er nog leeft en als de engel des doods dit hoort zal hij beginnen huilen en als de mensen dit zouden horen ze allemaal zouden sterven. De engels des doods zal zeggen jij O Allah de eeuwig levende en ik. Allah zal hem nu bevelen om zijn eigen ziel te moet nemen. En dit zal hij doen. Allah zal zeer boos zijn door de zonden die de mensen hebben gedaan. Hij zal zo boos en zo woedend was hij nooit en zal hij nooit zijn. en dit weten de engelen al te goed en wij ook maar onze hart is in deze tijd zo danig verzwakt door de wereldse zaken dat we er niet bij stil staan maar de engelen hun harten zijn niet verzwakt en ze weten alles wat er met hun en de mensen zullen gebeuren. Dus de engelen ook zullen sterven en ook zij zullen de woede van Allah zien.

ik hoop dat je nu begrijpt waarom de engelen ook Allah vrezen zo niet koop die boek van wereld van de engelen en inschahelah vindt je daar je antwoord.

Mha Sallama

En Allah weet het best







Beste broeders


Wat ik wil zeggen is dat iedereen de dag der opstanding zal
meemaken. Ook de engelen zullen dit meemaken zoals Hantashoef heeft
gezegd. Beste broeders en zusters laat je niet gaan door de wereldse zaken en doe wat Allah soebhanahoe wa ta3alla van ons verwacht.
Dit leven is een exaam dat GEEN herkansing kent.

wa salaam

Pagina's : [1] 2