Bekijk volle/desktop versie : Hij komt je hand vragen en dan ??



27-10-2007, 22:04
??



Hoe zit het met verloving enzo wat moet je doen?
Ben je dan al verloofd ofzo? P.s. niet de eigenaar

27-10-2007, 22:05


wat bedoel je met niet de eigenaar...?

27-10-2007, 22:06
ow je tekst heb je veranderd..mohim als ze je hand komen vragen en je gaat ermee akkoord neem ik aan dat je dan verloofd bent toch?
maar voor mij telt pas,als het ook op papier staat

27-10-2007, 22:14
Hij vraagt om je hand, jullie gaan akkoord en dan zijn jullie 'verloofd' wat betekend dat jullie met elkaar gaan trouwen inshaAllah en dus je woord hebt gegeven. Je bent nog niet halal voor elkaar, dus je gaat niks leuks samen doen, je gaat niet het getrouwde stel uithangen, dat zijn jullie pas als:

1- De walie (in de meeste gevallen vader van het meisje) toestemt.
2- Meisje en jongen toestemmen.
3- 2 mannelijke getuigen aanwezig zijn.
4- De mahr (sdaq) betaald wordt, een deel ervan of in ieder geval vast staat wat of hoeveel het meisje krijgt.

Deze dingen kunnen in het consulaat of ergens anders waar het huwelijk voltrokken wordt. Hierna ben je getrouwd al is de bruiloft of walima nog niet gegeven.

27-10-2007, 22:14



Citaat door SebtaHilwa:
wat bedoel je met niet de eigenaar...?



Ik ben xx_tetouania_xx niet

27-10-2007, 22:15
Okej!!

Djazaakom Allahoe Gairan!!

27-10-2007, 22:48
ya rabi.
wanneer komt mijn dag?

Alhamdolilah.

27-10-2007, 23:24

Citaat door Oe7ibbu_Soenna:
Hij vraagt om je hand, jullie gaan akkoord en dan zijn jullie 'verloofd' wat betekend dat jullie met elkaar gaan trouwen inshaAllah en dus je woord hebt gegeven. Je bent nog niet halal voor elkaar, dus je gaat niks leuks samen doen, je gaat niet het getrouwde stel uithangen, dat zijn jullie pas als:

1- De walie (in de meeste gevallen vader van het meisje) toestemt.
2- Meisje en jongen toestemmen.
3- 2 mannelijke getuigen aanwezig zijn.
4- De mahr (sdaq) betaald wordt, een deel ervan of in ieder geval vast staat wat of hoeveel het meisje krijgt.

Deze dingen kunnen in het consulaat of ergens anders waar het huwelijk voltrokken wordt. Hierna ben je getrouwd al is de bruiloft of walima nog niet gegeven.



.