Bekijk volle/desktop versie : strenge ouders..!!



Pagina's : [1] 2 3 4 5

28-10-2003, 12:39
Hoi allemaal,

Ik ben de oudste thuis en ik heb 3 zusjes... Ik mag letterlijk helemaal niet naar buiten gaan van mijn ouders... Aan de ene kant ben ik het eigenlijk al gewend maar soms heb ik gewoon zin om met mijn vriendinnen te gaan winkelen, maar dat mag dus ook niet!! Ik zit gewoon elke dag thuis mijn leven ziet er als volgt uit: van huis naar school en van school naar huis.. iedere dag hetzelfde.... ik bezgin me een beetje depressief te voelen... alsof ik buitengesloten ben van de echte wereld...!!

heeft er iemand dezelfde probleem als ik dan wil ik het graag horen!! al vast bedankt!!


XXX van jullie zuster

28-10-2003, 13:01


Ik heb die probleem ook gehad. Ik ging op gegeven moment liegen tegen mijn ouders waar ik was tot ik betrapt werd.

Sinsdien ben ik gewoon eerlijk tegen mijn ouders geweest. Ik zeg gewoon waar ik naartoe ga. Of ze het leuk vinden of niet. Of ze boos worden of niet.

Maar mijn advies is je kan eerst proberen erover te praten en als zij het steeds gaan verbieden dat je dan stiekem moet gaan doen.
Want je ouders zijn zo bang dat je van hun gaat vervreemden dus ze beschermen je heel erg.
Ik weet niet hoe precies je ouders in elkaar zit maar je hebt drie keuzes
erover praten en de islam heeft je verboden om naar buiten te gaan
Helpt het niet dan moet je het stiekem doen
of volhouden tot je getrouwd bent
Je bent hun kind. Dus ze moeten je gewoon vertrouwen.

Succes.

28-10-2003, 13:07
dank je... Ik heb al zo vaak geprobeerd om met ze te praten maar ze willen er niets van af weten...

Stiekem dat lukt ook niet, want ze weten hoe laat ik vrij ben enzo...

Maar toch bedankt voor je advies

28-10-2003, 13:23
Meisje, jij zit in een moeilijke situatie, als je daar in blijft zitten zal je zekers depressief worden. Een mens is niet gemaakt om heel de dag thuis te blijven zitten, zeker een jonge mens niet, je hebt nood aan een sociaal leven na je school of een hobby, probeer wat te bereiken door ze voor keuzes te zetten, zie ik snap het ook ze zijn je ouders en je moet respect voor hun hebben, maar jij hebt er evenveel recht op respect van hun kant uit en een beetje vrijheid om je te kunnen ontplooien, want je bent nog jong en éénmaal als je ouder bent zal je beseffen dat je veel hebt gemist in tegenstelling tot veel van jouw leeftijdsgenoten. Dus zoek een hobby ofzo, dat is niet zo erg meen ik, dat zullen ze wel accepteren. Veel succes,

Laat nog wat van je horen.

28-10-2003, 13:45


Je ouders bedoelen het goed. Ze willen je beschermen. Want ze zien hoeveel jongeren het verkeerde pad opgaan, omdat ze niet met vrijheid kunnen omgaan. Maar je ouders doen het wel een beetje overdreven. Eén keer in de week winkelen met je vriendinnen op de juiste tijden moet kunnen. En je vriendinnen bezoeken ook.
Misschien kun je vriendinnen bij je op bezoek laten komen?

28-10-2003, 14:13

Citaat:
Origineel gepost door lela_nadia16
Hoi allemaal,

Ik ben de oudste thuis en ik heb 3 zusjes... Ik mag letterlijk helemaal niet naar buiten gaan van mijn ouders... Aan de ene kant ben ik het eigenlijk al gewend maar soms heb ik gewoon zin om met mijn vriendinnen te gaan winkelen, maar dat mag dus ook niet!! Ik zit gewoon elke dag thuis mijn leven ziet er als volgt uit: van huis naar school en van school naar huis.. iedere dag hetzelfde.... ik bezgin me een beetje depressief te voelen... alsof ik buitengesloten ben van de echte wereld...!!

heeft er iemand dezelfde probleem als ik dan wil ik het graag horen!! al vast bedankt!!


XXX van jullie zuster
Ik zit ook in zo'n situatie. Zodra ik iets wil gaan doen buiten de deur. Zoals bijv. iets halen uit de winkel, lijkt hun wereld wel in te storten. Dan moet ik eerst de hele ochtend horen, waarom moet je nou de deur uit, dan kunnen allerlei mannen je zien. Bla bla bla, ben blij als ik weer naar mij eigen man kan gaan om met hem in Maroc te winkelen!

28-10-2003, 14:35
Ik had ook het zelfde ik werd helemaal gek van mijn moeder .
als ik toen 10 minuten te laal kom werd ze helemaal gek .
nu is het anders zij kan mij niet meer tegen houden
ze was gewoon bezorgdt

28-10-2003, 16:26
mijn ouders zijn zo erg dat ik soms gewoon helemaal alleen op mijn eigen kamer aan het huilen ben... Ik heb weleens gedacht aan zelfmoord zo erg was het, maar ja ik had vrienden die er voor me waren.. en omdat ik niet naar buiten mag probeer ik via internet dus via marokko.nl contact te maken met de buitenwereld...

toch wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie advies... ik denk dat ik najibs advies effe ga uitproberen en dan kijken waar het naar toe lijd...

XXX jullie zuster

01-11-2003, 00:06
Salaam alaikom warahmatollahi wabarakatoehoe,

Ik snap je situatie wel een beetje, alhoewel ik de situatie nooit bij iemand gehoord heb in mijn omgeving. Maar je ouders zijn inderdaad bezorgt om je en dat is zeker terecht. Vooral als je nu om je heen kijkt naar de buitenwereld, maar allah ihdi maglek!

Maar de raad die najimafessoune je gegeven heeft, ben ik deels niet mee eens. Denk je nou echt dat liegen helpt!!! Zo maak je alleen het vertrouwen kapot die je ouders hebben in je en dan laten ze je juist helemaal niet naar buiten gaan(om maar te overdrijven) en niet te vergeten het is haram!

Praat er gewoon over met je ouders, dat zal helpen inshAllah!

SubhanAllah trouwens, ik zit precies in het tegenovergestelde situatie, mijn vader die me maar overal mee naartoe sleurt, dat ik af en toe het niet meer aan kan en tegen hem zeg, pa neem eens iemand anders van je kinderen mee(hahaha) Ik ben nu al wat ouder( ik bedoel er waren zelfs mensen die dachten dat mijn vader niet mijn vader was maar iets heel anders)!

Gekke mensen, maar ghair inshAllah!

wasalaam

01-11-2003, 01:06

Citaat:
Origineel gepost door lela_nadia16
Hoi allemaal,

Ik ben de oudste thuis en ik heb 3 zusjes... Ik mag letterlijk helemaal niet naar buiten gaan van mijn ouders... Aan de ene kant ben ik het eigenlijk al gewend maar soms heb ik gewoon zin om met mijn vriendinnen te gaan winkelen, maar dat mag dus ook niet!! Ik zit gewoon elke dag thuis mijn leven ziet er als volgt uit: van huis naar school en van school naar huis.. iedere dag hetzelfde.... ik bezgin me een beetje depressief te voelen... alsof ik buitengesloten ben van de echte wereld...!!

heeft er iemand dezelfde probleem als ik dan wil ik het graag horen!! al vast bedankt!!


XXX van jullie zuster
je zou je vriendinnen eens mee naar huis moeten nemen en kennis laten maken met je ouders. Als ze zien dat het goede meisjes zijn dan hebben ze wel vertrouwen in jou en je vriendinnen en dan laat je je vriendin aan je moeder vragen als je een middag met haar mee naar huis kan. Geef je moeder desnoods het telefoonnummer van je vriendin. Natuurlijk willen je ouders het beste voor je, maar ze moeten ook inzien dat deze situatie niet gezond is maar verstikkend. Een meisje krijgt haar vrijheid naarmate ze te vertrouwen is, maar jij hebt nog nooit de kans gehad om hun vertrouwen te schaden of te winnen (denk ik?) Probeer ook eens om te vragen als je naar een lezing mag gaan zodat je ook wat andere meiden leert kennen. Als dit mag zorg dan ook dat je echt daar naartoe gaat waar je zegt dat je bent, omdat je anders het heel kleine beetje vertrouwen dat ze hebben, meteen weer kwijt bent. Insha Allah zou dit een eerste stap voor je kunnen zijn, en krijg je langzamerhand wat meer vertrouwen van je ouders, zodat je later ook eens kan gaan winkelen met je vriendinnen. Zorg dat je dit soort dingen wel bespreekt en zeg dat je het jammer vindt dat ze je niet vertrouwen omdat je zelf niks slechts van plan bent maar gewoon af en toe eens iets anders wilt gaan doen behalve thuiszitten.

succes meid:blauwkus: SOU

09-11-2003, 23:17
Nou ik zou je zeggen, ik zelf ben heel vrij opgevoed, ik ben opgegroeid zonder vader, en alleen door mijn mams...
Ene ik mocht alles, als ik bv bij een vriendin was en ik belde ik blijf hier slapen was het oke, als ik soms 2dagen weg bleef zij ze er niet veel van alleen wat ik gedaan heb, meer vraag ze niet....
En ik zal je zeggen dat is pas niet leuk, daarom ben ik gewoon een keer weggelopen, alleen om te kijken of ze om mij gaf of niet, ene ik heb haar goed doen laten schrikken...
Ze zei dat ze juist veel om mij gaf en mij vertrouwde, en omdat ik zonder vader ben opgegroeid wil ze me de vrijheid geven die ik nodig heb...
Ik zelf ga ik het proberen niet zo te doen als mijn moeder heeft gedaan, met mijn eigen kinderen later ga ik het heel anders doen!!!!...

groetjes Chahida

04-02-2004, 20:49

Citaat:
Origineel gepost door lela_nadia16
Hoi allemaal,

Ik ben de oudste thuis en ik heb 3 zusjes... Ik mag letterlijk helemaal niet naar buiten gaan van mijn ouders... Aan de ene kant ben ik het eigenlijk al gewend maar soms heb ik gewoon zin om met mijn vriendinnen te gaan winkelen, maar dat mag dus ook niet!! Ik zit gewoon elke dag thuis mijn leven ziet er als volgt uit: van huis naar school en van school naar huis.. iedere dag hetzelfde.... ik bezgin me een beetje depressief te voelen... alsof ik buitengesloten ben van de echte wereld...!!

heeft er iemand dezelfde probleem als ik dan wil ik het graag horen!! al vast bedankt!!


XXX van jullie zuster
Ik ken dit. Ik ben bijna 20. En ik mag nog steeds evenveel als toen ik 16 was. Erg é. Maar ja..

04-02-2004, 21:01


Voor Mij Isda Nie Echt Een Probleem Ik Ga Nie Veel Naar Buiten (Teveel Marokkane Die Op Anderen Letten, Roddellen,.. )
Ma Ik Weet Als Ik Soms Bij Een Vriendin Wil Gaan Of Zo Gewoon FF Kleren Kopen Ensow Dat Ik Da Wel Mag Zonder Problemen.
Ik Heb Ook Tamelijk Strenge Ouders Ma Ik Weet Da Ze Het Goed Bedoelen. Bang Dat Ik Een 'Bent Zenka' Word Ofzo Kweet Et Nie.
Mohim Ge Zijt Nie Alleen!!
En Ik Weet Zekers Da U Ouders Het Goed Bedoelen Misschien Zijn Ze Echt Overbezorgd Om Jou.Zoals Iemand Al Eerder Zei Kijk Om U Heen Hoeveel Dames Zijn Er Het Verkeerde Pad Opgegaan?
Anyway...Ik Wens U Heel Veel Sbar Toe Ennnn Oost West Huisje Best

04-09-2007, 16:03
ik heb dat ook gehad. vroeger was dat nog erger dan nu. Nu ga ik naar een andere school dat 20min ver is van bij mijn huis. Ahwel mijn vader komt me halen en brengen. Geloof het of niet en hij blijft voor de schoolpoort staan tot dat ik binnen ga. Ik vind dat heel erg. Maar aan ene kant wel grappig. Ik ken toch niemand van de school. Maar als ik wil gaan winkelen of iets fijns doe. Mag dat alleen met mijn beste vriendin omdat haar vader ook zo streng is als de mijn en haar moeder kan rijden dus ze brengt ons overal naar toe. En haar moeder is wat moderner. Dus voor de rest ben ik toch wel moe als ik van school kom in mijn vrije tijd ga ik fitnessen mijn vader brengt me natuurlijk. Of werken dan brengt mijn vader mij ook. als ik kleren wil brengt mijn vader mij of mijn broer of zus.

04-09-2007, 19:12
veel sbar inshallah

Pagina's : [1] 2 3 4 5