Bekijk volle/desktop versie : Fitna van Msn! Iedereen moet het lezen.



27-10-2007, 16:14
MSN, één van de beroemdste manieren van communiceren van deze tijd. De man of vrouw die het bedacht heeft is er zeker rijk van geworden. Maar hij of zij heeft er ook veel zielen op achteruit laten gaan. Msn wordt tegenwoordig gebruikt voor nuttige dingen, maar zeker ook voor veel onnuttige dingen. Als we willen weten hoeveel mensen wel niet verslaafd zijn geraakt aan internet door Msn, dan is dat niet op één hand te tellen.

Verder volgt nog een stukje over Msn

Op het moment dat we ingelogd hebben krijgen we een tintelent gevoel rondom ons hart, het sterke gevoel dat vandaag wel de dag kan zijn waar we sterk naar verlangen. Het verlangen dat we de ware liefde van ons gaan tegenkomen. En dan beginnen de gladde praatjes onder de mensen.

Nu wil ik graag een praktijkvoorbeeld geven van de “praktizerende” mensen.

We hebben achter de ene computer Oem ayaan zitten en aan de andere kant soeni [i]


[i]Pling, Oem ayaan stuurt u een msn-verzoek, wilt u haar accepteren of blokkeren

Soeni B2 heeft Oem Ayaan geaccepteerd.

Oem Ayaan: Salaam oe aleikoem broeder

Soeni B2 : Wa haleikoemoe salaam wa rahmatoelahie wa barakatoe

Oem Ayaan : Keifa 7aloek akhie

Soeni B2 : alhamdoelilah, mag ik vragen wie je bent

Oem Ayaan : tuurlijk akhie, ik ben je zuster in de Islam Oem Ayaan

Soeni B2 : okee, en wat is de reden dat je me wil spreken

Oem Ayaan : ik zal het je zeggen, ik ken een goede zuster die mij jouw email-adres gaf en zei dat jij een masha Allah broeder bent en dat jij graag wilde trouwen

Soeni B2 : dat klopt

Oem Ayaan : wat zijn jouw eisen broeder, ik ken op zich wel een aantal zusters die willen trouwen, misschìen kan ik je helpen

Soeni B2 : mijn eisen zijn als volgt, ik wil graag een zuster die serieus praktizerend is, die op zijn minst een lange hoofddoek draagt, daarnaast wil ik dat de zuster tussen de 1.50 en de 1.60 is.

Oem Ayaan : moet ze slank zijn, een normaal postuur hebben of houd je van een beetje stevig postuur

Soeni B2 : ze moet niet al te slank zijn, het liefst een normaal postuur

Oem Ayaan : En hoe oud moet ze zijn?

Soeni B2 : tussen de 20 en 22 jaar zou wel goed zijn

Oem Ayaan : Broeder, ik zal voor je rondkijken en dan hoor je het zsm van me, kan je me misschien iets over jezelf vertellen

Soeni B2 : dat is goed, zuster. Ik heet aboe Faroesha en woon in Amsterdam, ik ben 23 jaar en ben 1.83 cm.

Oem Ayan : Werk je broeder of zit je op school?

Soeni B2 : Ik werk

Oem Ayan : Waar werk je dan als ik vragen mag?

Soeni B2 : Ik werk op een accoutantskantoor en ben daar accountant

Oem Ayaan : okee, ik weet voorlopig genoeg, ik ga voor je op zoek

Soeni B2 : Doe wel je best insha Allah

Oem Ayaan : insha Allah, ik zal de zusters op mijn msn lijst vragen

Soenie B2 : safie, salaam oe aleikoem

Oem Ayaan : wa haleikoemoe salaam, als ik antwoord heb dan hoor je het van mij


In het bovenstaande gesprek is de toon nog zakelijk en de ene partij komt heel behulpzaam over op de andere partij. Je merkt in dit gesprek een heel andere manier van communiceren dan bij mensen die niet praktizeren. Maar Shaitan probeert overal tussen te komen en de mensen op een sluwe manier te misleiden en te verleiden naar zondes, ook al ben je mosliem.

De tactiek die Shaitan het meest gebruikt bij praktizerende mensen is als volgt:

“Hé Oem Ayan, het is geen enkel probleem islamitisch gezien als je met Soeni B2 een tweede, derde of vierde gesprek zou volgen via msn. Want je helpt hem alleen maar en jullie zitten toch niet in een gesloten ruimte samen."


_______________________________________________

En jullie moeten elkaar helpen want Allah zegt in de Koran:


“Walmoemienoena walmoemienatie ba3doehoem awliejaoe ba3d”
(Soerah Taubah)
“En de gelovige mannen en de gelovige vrouwen zijn elkaars helpers”
(Soerah Taubah)


________________________________________________

27-10-2007, 16:15


Zie je Oem Ayan dus het is geen enkele probleem als je met hem communiceert via Msn.

Door de interne preek die de Shaitan haar heeft gegeven is Oem Ayan ervan overtuigd dat ze goed zit en het verder geen probleem is om de stap te nemen om verder te communiceren met Soeni B2.

Zoals shaitan heeft gezegd, zo wordt het ook gedaan

Oem Ayan zit even voor haar zelf te denken van of ze de andere zusters moet vragen of ze interesse hebben in Soeni B2. Ze wil namelijk zelf ook heel graag trouwen. Aan de ene kant denkt ze van “ik ben op zich wel geinteresseerd om met hem te trouwen als ik nog wat meer info kan krijgen over hem”, maar aan de andere kant denkt ze “ waarom help ik Oem Lion niet eerst, want die zit al jaren te wachten op iemand die haar hand komt vragen”.
Ze denkt even goed na en besluit om Oem Lion te vragen.

Oem Lion voert een msn gesprek met Oem Ayan.

__


Oem Ayan: Salaam oe aleikoem lieve zuster

Oem Lion : wa haleikoemoe salaam lieverd

Oem Ayan : Keifa 7aloekie

Oem Lion : alhamdoelilah, wa antie

Oem Ayan : zuster, er is een broeder die op zoek is naar een zuster en graag wil trouwen, ik moest als eerste aan jou denken omdat jij al jaren wil trouwen

Oem Lion : Oh jazakie Allahoe kheiran, heb je wat info over deze broeder

Oem Ayan : Hij heet Aboe faroesha, hij is 23 jaar en hij is 1 meter 83 en werkt als een accountant op een accoutantskantoor

Oem Lion : Is het een broeder uit Groningen?

Oem Ayan : weet ik eerlijk gezegd niet, ik kan het hem wel vragen.

Soeni B2 wordt aan het gesprek toegevoegd

Oem Ayan : salaam oe aleikoem broeder

Soeni B2 : wa haleikoemoe salaam

Oem Ayan : broeder, ik heb je toegevoegd aan dit gesprek omdat Oem Lion een zuster is die graag wil trouwen, maar ze heeft wat vragen aan je, kan dat

Soeni B2 : tuurlijk dat kan

Oem Ayan : oeght Oem Lion ga je gang als je vragen hebt

Oem Lion : uh oke, salaam oe aleikoem

Soeni B2 : wa haleikoemoe salaam

Oem Lion : ik wilde je graag de volgende vraag stellen, hoe zie jij het huwelijk broeder?

Soeni B 2 : Het huwelijk zie ik als een gunst van Allah. Het huwelijk is iets waarbij de man en de vrouw tot rust komen en van de Barmhartigheid en Zegeningen mogen genieten als ze zich houden aan de regels van Allah en de profeet. Als een man zijn verplichtingen tegenover Allah verwaarloosd of als hij zondes pleegt dan ziet hij dat terug in zijn huwelijk.
Met je vrouw hoor je op een zachte manier mee om te gaan, als je hard bent dan zal het een averechste werking hebben.

Oem Ayan denkt nu bij haarzelf “wat gebruikt deze broeder mooie en wijze woorden en hij heeft kennis)

Oem Ayan : je bent wel een prater zeg broeder, ben je niet bang dat je vrouw later hoofdpijn van je krijgt omdat je zoveel kan praten?

Soeni B 2 : dat hoeft op zich niet, het is afhankelijk van de woorden die je gebruikt. Als je in je gesprek mooie onderwerpen aanhaalt en op een leuke manier praat en liefkoosnaampjes gebruikt dan denk ik dat de vrouw alleen maar gekker op de man gaat worden en dat is wat je in het huwelijk moet hebben.

Oem Ayan : masha Allah broeder, heel mooi gezegd

(Oem Lion denkt het volgende “huh wat gebeurt er, ik zou toch de vragen stellen en die broeder zou toch met mij gekoppeld worden. Volgens mij wil ze hem voor haarzelf hebben)

Oem Lion : Oem Ayan doe je wel even rustig met deze broeder, je praat met hem alsof je hem al maanden kent, laat hem zich eerst op zijn gemak voelen en dan kunnen we hem overvallen met alle vragen.

Oem Ayan : hihi, je hebt helemaal gelijk sorry, ik ben weer eens te spontaan

(Oem Lion herrinert in een aparte msn-venster Oem Lion eraan dat het de bedoeling was dat ze hem met haar zou koppelen.

Oem Ayan reageert heel droog dat ze hem alleen helemaal aan het uithoren is om te weten wat voor een persoon hij precies is.)

Soeni B 2 : zijn er anders nog vragen zusters?

Oem Lion : uhhh, ja, ik wil je graag vragen hoe jij je vrouw wil zien, ik bedoel aan welke eisen zij moet voldoen?

Soeni B 2 : Mijn belangrijkste eis is dat ze praktiserend moet zijn, hiernaast moet ze of een ghimaar of niqaab dragen. Ze moet in ieder geval alle gebeden op tijd verrichten en het moet een vrouw zijn dat als je naar haar kijkt dat ze je opvrolijkt door haar mooie, rustgevende uitstraling. Ze moet de wil hebben om kennis op te doen. Waar ik niet van houdt is een vrouw die roddelt en zich bezighoudt met onzinnige praat.

Oem Ayan : ok

Soeni B 2 : en aan welke eisen moet jouw man voldoen?

Oem Lion : Hij moet de profeet volgen, hij moet qiyam lail bidden (dat wil zeggen het gebed wat je ’s nachts verricht, bijvoorbeeld dat je een uur voor het fajr gebed opstaat en bidt), hij moet een lange baard hebben (sommige zusters denken dat hoe groter de baard, des te meer kennis een broeder heeft), hij moet buitenshuis libas pakistanie(pakistaans gewaad) of een saudisch gewaad dragen en daarnaast moet hij zijn plichten kennen binnen een huwelijk en hij moet de rechten kennen van zijn vrouw binnen het huwelijk.

Soeni B 2 : op zich voldoe ik aan je eisen, het enige waar ik niet aan voldoe is de kleding. Ik draag buiten gewoon een pantalon en overhemd en zo, vind je dat een probleem?

Oem Lion : uh, daar moet ik even over nadenken, je hoort het insha Allah wel later van me

Soeni B2 : is goed

Oem Lion heeft het gesprek verlaten.


Deel 2.

__


Oem Ayan : Broeder, oem Lion heeft me in een ander venster gemeld dat je niet echt aan haar eisen voldoet

Soeni B2 : weet ze dat nu al, waarom voldoe ik niet aan haar eisen, ik had het gevoel dat ze wel geinteresseerd was

Oem Ayan : ze vindt je op zich wel een masha Allah broeder, maar volgens haar zeggen heb je een klein minpuntje en dat is dat je geen pakistaans gewaad of saudsich gewaad draagt

Soeni B 2 : alleen om die reden, dat is wel erg overdreven, als iemand zo kieskeurig is dan ben ik bang dat diegene niet makkelijk kan gaan trouwen

Oem Ayan : ewa khair broeder, een ieder zijn eigen keuze

Soenie B 2 : ja inderdaad.

Oem Ayan : broeder ik moet je eerlijk iets zeggen

Soenie B2 : ga je gang zuster

Oem Ayan : toen ik de woorden las die je net reageerde op de vragen van Oem Lion, je weet wel de vraag hoe je het huwelijk zag en hoe je met je vrouw moet omgaan, toen ging er in mij een apart, rustgevend gevoel in mij op van “jij bent de broeder waar ik naar op zoek was”.

27-10-2007, 16:17
(Shaitan heeft nu een mooie poort gevonden waarbij hij een gevoelige snaar van de mortelduifjes heeft geraakt, het complimentje die Oem Ayan hier plaatst richting onze broeder, zorgt voor een superlekker warm gevoel rondom zijn hart. Dit gevoel zorgt ervoor dat hij zich op zijn gemak voelt bij haar. Hij bedankt haar voor het complimentje waardoor zij zich ook op haar gemak gaat voelen bij hem. Er begint tussen beiden een tintelend gevoel te groeien die hen het gevoel geeft dat ze samen een echtpaar zijn, alsof ze elkaar gevonden hebben en dat er niemand is die hun fijne relatie met elkaar kan verbreken.)

Soeni B 2 : Jazakie Allahoe kheiran, oeghtie

Oem Ayan : Toen ik je voor het eerst hoorde spreken leek het wel alsof mijn hart aan het trillen werd gezet, je woorden die je sprak gingen direct naar mijn hart. Ik vertrouwde je gelijk al en geloof me ik ben iemand die mensen zeker niet snel vertrouwd.

Soenie B 2 : ewa zuster, wat moet ik zeggen, ik denk dat we elkaar gevonden hebben, want ik had hetzelfde gevoel als jij

Oem Ayan : wat grappig zeg

Soenie B 2 : ewa ja, tegenwoordig is het zo moeilijk om in contact te komen met een zuster die oprecht praktizeert.


(een broeder of zuster die oprecht praktizeert die zal er alles aan doen om de poorten die naar ziena lijden te vermijden, een oprechte broeder of zuster die wil trouwen zal voor de veilige weg kiezen en dat is msn zeker niet, dat zal later in dit stuk blijken.)


Oem Ayan : broeder je vertelde in het gesprek die we hiervoor hebben gehad dat je 1 meter 83 bent, ik ben zelf 1 meter 57, vind jij dat een probleem

Soeni B 2 : ik vind dat zeker geen probleem, de lengte vind ik niet zo belangrijk voor een goed huwelijk.

Oem Ayan : okee, en wat vind jij broeder van het doen van hijra naar een islamitisch land?

Soeni B 2 : ik wil insha Allah binnen vijf jaar emigreren naar een islamitisch land

Oem Ayan : vijf jaar broeder, als het aan mij ligt gelijk als ik getrouwd ben, ik kan eerlijk gezegd niet meer leven in dit land. Zo hypocriet deze mensen hier, als je in een duisternis zit in de prostutie of als je van uitgaan houdt en zo dan helpen ze je niet, maar als je besloten hebt om de Islam te praktizeren zoals het moet, dan ben je ineens onderdrukt en dan is de Islam een primitieve godsdienst en een hoofddoek zorgt voor een vitamine-D tekort. Het ergste in dit land is dat als je een grote hijaab draagt dan gaan de mensen er van uit dat je geen Nederlands spreekt. Ik kan er niet meer tegen.

Soeni B2 : dat is nog niets, ik kan je wel meer vertellen maar dat bespaar ik je.

Oem Ayan : Het probleem ligt tegenwoordig ook thuis, mijn vader behandelt mij heel slecht, sinds ik begonnen ben met de Islam verplicht hij mij om te gaan werken. En elke keer begint hij onnodige discussies met mij alleen maar over mijn hoofddoek. Hij vindt dat ik een nieuwe godsdienst aan het praktizeren ben, hij wil dat ik mijn hoofddoek in de vorm van een piratenkap draag. En ik kan er allemaal niet tegen, ik weet eigenlijks niet wat ik moet doen.

Soeni B 2 : Trouwen zuster, dat is de oplossing.

Oem Ayan : Dat wil ik graag broeder, uit jouw voorgaande reactie broeder kan ik halen dat je op zich ook wel interesse hebt om met mij te trouwen

Soeni B 2 : Als je aan mijn eisen voldoet, waarom niet?

Oem Ayan : Ik vind dat we elkaar wel eerst moeten zien broeder voordat we elkaar een bevestigend antwoord geven of we met elkaar willen trouwen

Soeni B 2 : Dat klopt zuster, want qua woorden kunnen we elkaar bevallen, maar qua uiterlijk kan het zijn dat we elkaar niet bevallen.

Oem Ayan : Wat stel jij voor broeder om elkaar op een veilige manier (of te wel binnen de regels van de Islam) te zien

Soeni B 2 : Ik kan bijvoorbeeld je vader benaderen en dan bij jullie langskomen

Oem Ayan : Nee, broeder dat wil ik nog niet. Ik wil dat pas als we zeker weten dat we elkaar trouwen

(Op zijn niet-islamitisch gezegd eerst elkaar goed leren kennen, msn-vriendje en vriendinnetje worden, kijken hoe alles gaat en dan pas mag hij langskomen, ongetwijfeld een slimme tactiek van de shaitan, kijken of onze broeder zich mee laat trekken met deze tactiek of kiest hij voor de islamtische manier)

Soeni B2 : Hoe bedoel je zuster? Bedoel je dat we elkaar eerst goed moeten leren kennen?

Oem Ayan : dat ook weer niet, maar ik bedoel dat we op zijn minst moeten weten of het kan klikken tussen ons

Soeni B 2 : We moeten wel de regels van de Islam volgen zuster

Oem Ayan : Dat klopt broeder, je hebt gelijk


( Shaitan komt erachter dat onze broeder niet hapt op haar verzoek en probeert het nu met de tactiek van gelijk geven=geruststellen techniek) Kijken of hij nu wel gaat happen.


Soeni B 2 : het belangrijkste van alles vind ik dat het binnen de grenzen moet zijn, anders begeven we ons op gevaarlijk terrein. En daardoor kunnen we de barmhartigheid en zegeningen van Allah in onze huwelijk mislopen. En een huwelijk zonder barmhartigheid, zegeningen en rust kan geen goed huwelijk worden.

Oem Ayan : dat is zo broeder, maar kunnen we niet afspreken dat we elkaar drie keer spreken via msn en als we daarna nog vragen hebben dan doen we dat gewoon per e-mail. Op die manier kunnen we ervoor zorgen dat we elkaar in ieder geval niet te vaak spreken, behalve voor het noodzakelijke.

Soeni B 2 : op zich geen slecht idee, zuster, maar hoe kunnen we elkaar zien dan?

Oem Ayan : Laten we met elkaar eerst goed spreken via msn, als na twee msn gesprekken blijkt dat we alsnog interesse in elkaar hebben dan kunnen we bijvoorbeeld onze webcam aanzetten als je dat geen probleem vindt. Dat is denk ik het makkelijkste, denk je ook niet.

Soeni B 2 : lijkt me ook inderdaad


(Hier loopt het al volgens de tactieken van de shaitan, maar de beide zielen denken dat het nog binnen de grenzen van de Islam valt. Laten we hopen dat de één de ander nog kan wakker schudden, is dat niet zo dan blijven ze allebei in de “wij denken dat we alles nog onder controle hebben roes” zitten.)


Oem Ayan : safie, dan spreken we dat af, maar broeder laten we op een zakelijke manier met elkaar praten in onze vervolggesprekken.

Soeni B 2 : Lijkt me inderdaad ook het veiligste, zodat we de poorten voor de Shaitan niet openen.

Oem Ayan : alhamdoelilah dat we allebei hetzelfde denken, broeder ik word door mijn moeder geroepen, ik moet offline gaan.

Soeni B 2 : is goed zuster, ik spreek je insha Allah binnenkort

Oem Ayan : salaam oe aleikoem broeder

Soeni B 2 : wa haleikoemoe salaam wa rahmatoelahie wa barkatoe.

Ze gaan allebei wel offline, maar geestelijk zijn ze nog wel online met elkaar. Ze blijven aan elkaar denken en voelen een apart gevoel in hun onderbuik, alsof ze nu man en vrouw zijn en elkaar gevonden hebben. Een probleem die hier bij komt kijken is dat ze rond een uurtje of 2 ’s nachts off line gaan en dan verslapen ze zich met het fajr gebed. Ze vinden het zo gek dat ze met fajr niet wakker kunnen worden.

27-10-2007, 16:17
De volgende dag spreken soeni B2 en oem Ayan elkaar, de dag erna spreken ze elkaar weer uitgebreid. De onderwerpen waar over gesproken worden zijn bijvoorbeeld hoeveel mensen in zijn en haar familie praktizeren, naar welke land hij en zij graag wil emigreren, hoe de ouders in elkaar zitten, heo het huis ingericht moet zijn, of ze beiden qiyam alail bidden, of hij de Koran, tafsier, hadieths van Boecharie en moesliem uit zijn hoofd kent en een gedetailleerde beschrijving van elkaars figuur en lichaam en noem maar verder op. Shaitan fluistert beiden in dat ze beter elkaar lang kunnen spreken nu via msn, want het is het laatste gesprek via msn, want dat hadden ze met elkaar afgesproken. Omdat het beiden goed bevalt qua karakter besluiten ze beiden hun webcam aan te zetten zodat ze op elkaar een blik kunnen werpen.Soeni B 2 laat zich als eerste zien, daarna laat Oem Ayan haarzelf zien. Maar Oem Ayan heeft nog een niqaab (gezichtssluier) op. Nadat Oem Ayan de broeder goed heeft gezien en weet dat ze elkaar nooit eerder gezien hebben doet Oem Ayaan haar gezichtssluier omhoog, ze zijn allebei gerustgesteld en bevallen elkaar nu zowel qua uiterlijk als karakter.

De volgende dag schiet Oem Ayan te binnen dat ze nog iets te vragen heeft aan Soeni B 2. Het probleem is echter dat ze het niet via msn meer kon vragen, want ze hebben elkaar totaal nu drie keer gesproken uitgebreid. Ze zouden als er nog vragen waren het per e-mail doen. Oem Ayan twijfelt, wat moet ze doen per e-mail of op een andere manier. Shaitan fluistert haar het volgende in “Oem Ayan, wat overdrijf je toch, je hebt hem nu al drie keer uitgebreid gesproken en nu omdat je nog een kleine vraag hebt overdrijf je en durf je hem ze3ma niet te vragen via msn. Shaitan heeft Oem Ayan niet kunnen overtuigen en gebruikt influistering Plan B. Shaitan fluistert Oem Ayan het volgende in : “Oem Ayan ik denk dat Soeni B 2 iemand is die zijn e-mails niet leest, ik denk dat je via msn het snelste antwoord kan krijgen en daarnaast heb je nog zekerheid.” Oem Ayan is overtuigd.
Oem Ayan ziet dat Soeni B 2 online is, ze willen allebei dolgraag aanspreken via msn, want hun hartjes verlangen naar elkaars aandacht.





Op een gegeven moment tikt Oem Ayan supersnel in “salaam oe aleikoem broeder, sorry dat ik je stoor”

Soeni B 2 : wa haleikoemoe salaam zuster, het geeft niet ik was toch niet druk bezig

Oem Ayan : Broeder, ik wilde je gewoon kort een vraag stellen en dan laat ik je met rust.

Soeni B 2 : ga je gang zuster.

Oem Ayan : ik wilde je vragen of jij weet of je de Koran mag vasthouden als je gemenstrueerd bent?

Soeni B 2 : eh ik heb me daar nog niet echt in verdiept zuster, maar ik dacht zuster dat het mocht.


(waarom zegt soeni B 2 niet gewoon dat hij het niet weet en blijft hier vervolgens stil over. Hij forceert zichzelf hier om toch een antwoord te kunnen geven. Shaitan vertelt hem namelijk dat hij een antwoord moet geven anders kan het wel zo zijn dat ze misschien gaat denken dat hij geen tot weinig kennis heeft. Dit gebeurt ook vaak bij broeders en zusters in het algemeen, als hun iets gevraagd word en ze weten het niet, dan gedragen ze zich alsof ze tot de geleerden behoren. Ze forceren zichzelf dan om een antwoord te geven. En hierdoor ontstaan warrige situaties bij de mensen die eventueel interesse hebben in de Islam. Als ze later erachter komen dat het antwoord anders is dan je hen had verteld, dan nemen ze je niet meer serieus op het gebied van de Islam, je verliest dan heel veel respect en het kan zijn dat ze ongeinterreseerd raken in de Islam. Als je vanaf vandaag iets gevraagd word over de Islam en je weet niet exact het antwoord, zeg dan gewoon eerlijk dat je het niet weet en dat je het uitzoekt voor hem of haar of geef eventueel het telefoonnummer van iemand met kennis. Je kan bijvoorbeeld het telefoonnummer geven van moskee soenah in den haag, moskee tawheed in amsterdam of moskee in Tilburg van cheich aboesoehaib. Van deze moskeen kan ik jullie zeggen dat ze betrouwbaar zijn in hun antwoorden en de bewijsvoering ervan. Om terug te komen op wat er gebeurt als je toch een antwoord verzint zonder de regelgeving te kennen, zoals Allah en de profeet vzmh ons dat hebben verteld in de Koran en soenah, dan gaat de respect voor je omlaag en daarnaast zakt je innerlijke geloof. Want je innerlijke geloof gaat omhoog door het doen van goede daden en gaat omlaag door zondes. En liegen over een zaak die al vastgesteld is door Allah en de profeet vzmh is een zonde.)


Oem Ayan : Oh broeder, ik heb gister gelezen op internet dat het niet mag en de geleerde die die uitspraak deed was een hele bekende en betrouwbare binnen de oemah.

Soeni B 2 : Ewa zuster, als je het al wist waarom vraag je het dan aan mij?

Oem Ayan : Ik wilde het zeker weten broeder, vandaar.

Soeni B 2 : okee dan is het goed

Oem Ayan : hoe gaat het verder met je broeder

Soeni B 2 : alhamdoelilah zuster

Oem Ayan : en met je innerlijke geloof?

Soeni B 2 : ook alhamdoelilah, maar zuster we zouden toch niet meer met elkaar spreken via msn?

Oem Ayan : dat is zo broeder, maar ik moet jou eerlijk iets bekennen.

Soeni B 2 : vertel het maar, zuster

Oem Ayan : sinds de eerste dag dat ik met je sprak is er een bepaalde gevoel bij mij gaan groeien. Dat lekkere gevoel is alleen maar groter geworden naarmate ik vaker met je sprak. Elke keer als je offline ging, bleef je maar in mijn hoofd zitten en moest ik terugdenken aan je mooie woorden. Als ik aan je dacht, kwam mijn hart tot rust. Ik heb sterk het gevoel dat je mijn ideale man bent. Ik wil je eigenlijk zeggen dat ik van je houd omwille van Allah.

27-10-2007, 16:18


Soeni B 2 gaat offline

(Oem Ayan begrijpt het niet, waarom gaat hij offline zo opeens na deze woorden)

Soeni B 2 weet niet hoe hij het moet gaan vertellen aan haar, hij besluit om een mail te sturen aan haar met de volgende tekst)

mail aan oem-ayan@toennet.nl

Salaam oe aleikoem zuster,

Mijn oprechte excuses dat ik zomaar offline ben gegaan. Ik wilde je namelijk ook iets zeggen, maar ik wist niet hoe. Een tijd geleden, nog voordat ik jou vroeg, had ik een zuster ook gevraagd om te trouwen. Deze zuster had mij nog geen antwoord gegeven, tot een half uur geleden. Ik heb goed nagedacht en heb besloten om met haar verder te gaan. Niet omdat ik haar beter vind, maar meer omdat ik haar hand in het verleden heb gevraagd bij haar ouders. En mijn ouders waren ook meegeweest. Zij is ook een familielid van mij. Als ik niet met haar verder ga, dan zou dat echt een schande zijn binnen de marokkaanse cultuur. Mijn ouders en haar ouders zullen dan zeer woedend op mij worden.

Zuster ik vind jou echt een masha Allah zuster, ik merkte in onze gesprekken dat je erg standvastig was in je geloof. Ik ben ervan overtuigd dat je een broeder zal vinden die vele malen beter is dan ik.

Nogmaals mijn excuses dat ik je dit niet eerder vertelde.
Ik vraag Allah dat Hij jou gelukkig maakt in dit leven en in het hiernamaals.
Salaam oe aleikoem wa rahmatoelahie wa barakatoe
Aboe Faroesha.


(Vijf minuten later krijgt Oem Ayan deze mail binnen in haar postvak)

Ze begint het te lezen en begint tranen in haar ogen te krijgen. Ze leest het verder tot het einde en gaat kapot van binnen, Haar hart is in één klap kapot gegaan, ze huilt en is vernederd tot op de bot. Ze voelt zich hopeloos en wanhopig, wie moet haar nu helpen. Waar is de Shaitan nu, die haar vanaf het begin commandeerde. Niemand staat nu voor haar klaar, helemaal alleen ligt ze huilend op haar bed, emotioneel vernederd met een kapot hart. Wie gaat haar nu troosten. Shaitan staat nu op de uitkijk en lacht haar uit. Hij lacht haar uit omdat ze erin getuind is door zijn sluwe tactieken. Maar Shaitan laat haar een half uur flink huilen en gaat naar haar toe en zegt tegen haar:

"zie je wel meisje, als je gedaan had op de manier zoals de meeste mensen dat gedaan hadden, dan was dit allemaal niet gebeurd. Jij wilde zo nodig het volgens de Islam doen, zie je wat er nu gebeurd is. Je Hart is kapot gegaan door deze actie van een broeder, zogenaamd. Als je broeders nog durft te vertrouwen dan ben je echt gek. En waarom heeft Allah je niet beschermd dan? Hij is toch de beste beschermer leerde je altijd? Ga gewoon lekker leven zoals de meeste meiden dat doen, lekker zonder sluier, een mooie strakke broek en lekker pronken met je mooie voorbeeldige lichaam. Gewoon lekker vrij zijn, je wordt dan versierd door verschillende jongens en je ziet dan gelijk wie in je geinterresseerd is. Omdat Allah je zo in de steek heeft gelaten, moet je gewoon niets meer doen voor Allah.”

Oem Ayan is supergedemotiveerd, omdat haar dit is overkomen wil ze Allah flink gaan tegenwerken (alsof Allah ons nodig heeft). Ze bidt niet meer, ze is in plaats van een khimaar een kleine hoofddoek gaan dragen en ze loopt over de wereld nu alsof ze een hekel heeft aan elke man die er maar bestaat.

(Oem Ayan is gewoon helemaal kapot van binnen, ze is echt een zombie geworden, het toppunt van demotivatie heeft ze bereikt. Ze weet niet meer wat ze moet doen, Shaitan heeft haar sterk op het verkeerde spoor gezet. Maar lieve bezoekers van [verboden door forumregels] is het niet zo dat Oem Ayan op het verkeerde spoor is gezet door de Shaitan? De Shaitan die elke keer haar influisterde om intieme, amicale praatjes te gebruiken tegenover onze vriend Soeni B 2? Was het niet de Shaitan die met haar gevoelens speelde elke keer als ze offline ging? Was het niet de Shaitan die haar vertelde welke woorden ze moest gebruiken tegen hem? Waarom reageert ze het af op Allah, de Barmhartige? Had Allah haar niet gewaarschuwd van te voren? Vertelde de Islam haar niet altijd dat ze het maar beter op de veilige manier kon doen in plaats van dat je de Shaitan volgt in zijn voetstappen? Had ze niet altijd geleerd dat als een man en een vrouw samen zijn dat de Shaitan de derde persoon is?

Moet Oem Ayan niet de Shaitan de schuld geven? Degene die alle ellende en pijn bij haar veroorzaakt heeft? Hij was degene die aanmoedigde tot het onzedelijke en verbodene. Shaitan en zijn leger roepen de mensen op naar de Hel. Is dat nog niet duidelijk na zoveel pijn die ze de mensen aangedaan hebben?

Oem Ayan zweert nooit meer op msn te komen. Trouwen heeft ze voorlopig geen zin meer in.Shaitan laat haar even in de naweeen van de blunder die ze meegemaakt heeft. Een paar weken later gaat Oem Ayan weer gezellig achter msn. De Shaitan moedigde haar aan om gewoon te msn’en met verschillende broeders zodat ze haar hart kan luchten bij ze. Maar de Shaitan waarschuwde om alleen met ze te praten voor de gezelligheid en niet met de intentie om te trouwen. Oem Ayan heeft het meer naar haar zin bij broeders, want zusters roddelen te veel, vindt ze.

En na een paar weken msn, begint het weer bij waar het begonnen was. Het begon met het zweren dat ze niet achter msn gaat, daarna toch wel, toen om te praten met broeders zodat ze haar hart kon luchten, daarna sprak ze liever met broeders ipv zusters omdat zij te veel roddelen en jullie raden het al, van het één komt het ander, ze zit nu weer te praten met een broeder met de intentie om te trouwen.)


Stel jullie voor dat die persoon geen Soeni B 2 was maar een loverboy vermomd onder de naam “ a real soeni moslim”. Hij zal dan op je gevoel inspelen tot je hem vertrouwd en daarna wil hij je graag zien. Jij als praktizerend meisje omdat jij in hun ogen heel erg naief bent. Jij bent in hun ogen een makkelijke prooi. Waarom zijn jullie een makkelijke prooi voor hen? Omdat jullie alleen met broeders praten als het over trouwen gaat, maar in andere gevallen nemen jullie afstand van hen. Dus wat zou er dan nog makkelijker zijn om jouw te versieren met de intentie om met je te trouwen. Jij wordt op straat niet versierd, de andere meiden ( de zogenaamde meiden die zich kleden maar eigenlijks niet gekleed zijn) daar word op gekwijld als ze over straat lopen, daar wordt de hele dag door stoute vulgaire woordjes tegen aan geroepen. Zij zijn niet zo gevoelig als jullie. Iemand die de hele dag te horen krijgt van “lieverd, schatje, schoonheid” die wordt niet echt verleidt als het vaker gezegd word. Maar een zuster die dergelijke woorden niet te horen krijgt en die thuis ook niet echte liefde krijgt, die is natuurlijk heel erg gevoelig voor dergelijke woorden. Zodra een “broeder” die jij vertrouwt tegen je zegt “schoonheid” dan merk je een lekker warm gevoel rondom je hart en een lichte tinteling in je onderbuik.

27-10-2007, 16:18
wahahaha dit komt me bekend voor maar allah yasme7 osafi

27-10-2007, 16:23
Het is al af hoor

27-10-2007, 16:24

Citaat door mocroroosje15:
Het is al af hoor

Ja,ik zag het niie

27-10-2007, 16:30
Iedereen hier zal zoiets wel ongeveer een keer meegemaakt hebben. Allah i samahna oe safi

27-10-2007, 16:37
Goeie verhaal zeg

27-10-2007, 16:38

Citaat door Qoeratoel_3ayne:
Iedereen hier zal zoiets wel ongeveer een keer meegemaakt hebben. Allah i samahna oe safi

Ik heb het niet meegemaakt.

27-10-2007, 18:53
walhamdulilah!

29-10-2007, 17:26


die fietna is hier ook te vinden en topicstarter jij bent een en al fietna