Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : heeft iemand antwoord op mijn vragen

SaraZena
27-10-2003, 22:03

1) als je bloed gaat prikken bij de dokter, mag je dan nog vasten die dag? 2) Als een vrouw een inwendig onderzoek laat verrichten, mag ze die dag dan nog wel vasten? Mijn collega en ik konden hier geen antwoord op vinden. Alvast bedankt!

SaraZena
27-10-2003, 22:19
Niemand????????? :(

Marocca
27-10-2003, 22:26
Hey meid! Als antwoord op je eerste vraag : - Het oordeel over een prik tijdens het vasten. Vraag: beïnvloeden de medische prikken het vasten tijdens de Ramadan? Antwoord: Medische prikken worden onderscheiden in twee categorieën: de bedoeling van de eerste categorie is het voeden van het lichaam, dit neemt de plaats in van andere voedingsmiddelen. Zulke prikken maken het vasten ongeldig, omdat het met de bedoeling gebruikt wordt om de lichaam te voeden. Het voeden van de lichaam tijdens het vasten op welke manier dan ook maakt het vasten ongeldig. Tot de tweede categorie behoren prikken die niet voedzaam zijn, deze maken het vasten niet ongeldig. Deze soorten prikken zijn niet te vergelijken met eten of drinken. Het vasten is altijd geldig totdat er iets optreedt wat het vasten ongeldig maakt, en wel terug te vinden is in de Qoraan of de Soenna. Sheikh Ibn Al otheymien Voor je tweede vraag ;zal ik navraag doen want ik weet het zelf ook niet. En Allah(swt) weet het het beste! ;)

Kadisha
27-10-2003, 22:26
Mijn moeder zei mag niet bloed trekken tijdens vasten allah oeahlem!!!

SaraZena
27-10-2003, 22:38

Origineel gepost door Marocca Hey meid! Als antwoord op je eerste vraag : - Het oordeel over een prik tijdens het vasten. Vraag: beïnvloeden de medische prikken het vasten tijdens de Ramadan? Antwoord: Medische prikken worden onderscheiden in twee categorieën: de bedoeling van de eerste categorie is het voeden van het lichaam, dit neemt de plaats in van andere voedingsmiddelen. Zulke prikken maken het vasten ongeldig, omdat het met de bedoeling gebruikt wordt om de lichaam te voeden. Het voeden van de lichaam tijdens het vasten op welke manier dan ook maakt het vasten ongeldig. Tot de tweede categorie behoren prikken die niet voedzaam zijn, deze maken het vasten niet ongeldig. Deze soorten prikken zijn niet te vergelijken met eten of drinken. Het vasten is altijd geldig totdat er iets optreedt wat het vasten ongeldig maakt, en wel terug te vinden is in de Qoraan of de Soenna. Sheikh Ibn Al otheymien Voor je tweede vraag ;zal ik navraag doen want ik weet het zelf ook niet. En Allah(swt) weet het het beste! ;) tnxxx sweety! :blauwkus: Wij dachten dus (mijn collega en ik) dat als bloed uit je lichaam gaat dat dan je vasten is verbroken. Of is dit kletskoek? :confused:

MueZli
27-10-2003, 22:47
Als er iets in je maag terechtkomt maakt dat je vasten ongeldig. Beide situaties hebben hier geen betrekking op. Maar check voor de volledigheid de topper en evt islam-online.net of Q&A.

SaraZena
27-10-2003, 22:51
Origineel gepost door MüeZli Als er iets in je maag terechtkomt maakt dat je vasten ongeldig. Beide situaties hebben hier geen betrekking op. Maar check voor de volledigheid de topper en evt islam-online.net of Q&A. dank je wel! :)

Marocca
27-10-2003, 22:56
Origineel gepost door SaraZena tnxxx sweety! :blauwkus: Wij dachten dus (mijn collega en ik) dat als bloed uit je lichaam gaat dat dan je vasten is verbroken. Of is dit kletskoek? :confused: Yw sweet :kusgrijs: Maar over dit onderwerp weet ik zelf ook niet echt veel dus tijd dat ik me daar wat meer in verdiep insja allah...