Bekijk volle/desktop versie : Waarom mag een marokkaanse dame als ze getrouwd is niet meer gaan werken!!!



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9

08-04-2003, 16:14
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.


32. O vrouwen van de profeet, gij zijt niet zoals een andere vrouw. Indien gij godvruchtig zijt, spreekt dan niet op een verleidelijke manier, anders zal hij in wiens hart ziekte is, verwachtingen koesteren; maar spreekt een oprechte taal.

33. Blijft in uw huizen en stelt uw schoonheid niet ten toon als in de vroegere dagen der onwetendheid; leeft het gebed na, en betaalt de Zakaat en gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper. O huisgenoten, Allah wenst alleen onreinheid van u te verwijderen, en u schoon en zuiver te maken.

34. En herinnert u de woorden van Allah en de wijsheid die in uw huizen wordt verkondigd; want Allah is Aldoordringend, Alkennend.

35. Voorwaar, de Moslims en de Moslima's en de gelovige mannen en vrouwen, de gehoorzame mannen en vrouwen, de waarachtige mannen en vrouwen, de standvastige mannen en vrouwen, de mannen en de vrouwen die nederig zijn, de mannen en de vrouwen die aalmoezen geven, de mannen en de vrouwen die vasten, de mannen en de vrouwen die hun kuisheid bewaren, de mannen en de vrouwen die Allah vaak gedenken - voor zulken heeft Allah vergiffenis en een grote beloning bereid.

36. En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in die zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald.

Al Ahzaab
---

er zijn meer Ahadith over dit onderwerp van geleerden
luister naar "mohammed ben salih 3otaymyin" (rahinaho allah)
of naar Mohammed nasser dien el Albani (rahimaho allah)

en als je goed weet, vrouw mag niet reizen zonder Ma7ram,
vrouw moet niet met vreemde mannen en vooral met kufars blijven kletsen.. ect
vrouw moet haar kinderen goed opvoeden en naar haar man luisteren

en als laatste, waarom wil jij werken?
heb jij honger, kan je man de voorzienningen niet betalen
of wil je gewoon mooi TV , bed , makeup, kleren etc...

de waarheid is duidelijk
en vraag eerst je zelf!

wa salam

08-04-2003, 21:34


jij hebt alleen mijn woorden herhaald
en als je hersens hebt en je kunt goed analysren dan kom je wel tot de conclusie dat vrouwen beter thuis moeten blijven vooral in europa
en we zijn hier niet in MECA.


Citaat:

Mannen en vrouwen moeten gescheiden zijn op het werk, omdat het mixen van mannen en vrouwen veel ellende veroorzaakt in de maatschappij.
Ze moet functies vervullen die bij haar nature passen o.a het onderwijs, verpleging, zorg, kinderdagverblijven....etc
Ze moet geen belemmering zijn voor mannen die willen werken, waarbij vrouwen de taken van mannen nemen.
Het werk dat ze verricht moet haar niet belemmeren om voor haar kinderen en echtgenoot te zorgen.
kun jij aan deze eisen voldoen in europa of heb jij een grote mond.

als de profeet(saw) heeft dat zelf gezegd aan jou dan noem je hem ook
een onwetend (7acha lilah)

08-04-2003, 22:57
ÇáÍãÏ ááå æÇáÕáÇÉ æÇáÓáÇã Úáì äÈíäÇ ãÍãÏ æÚáì Âáå æÕÍÈå æÈÚÏ
ÃÝÖá Úãá æÃÔÑÝå æÃÚáÇå ÚäÏ Çááå ÊÚÇáì Ýí ÇáÅÓáÇã Ãä ÊÚãá ÇáãÑÃÉ Ýí ÊÑÈíÉ ÃæáÇÏåÇ ÊÑÈíÉ ÕÇáÍÉ ÝÊÌÚá ãäåã ÑÌÇáÇ æäÓÇÁ ÕÇáÍíä íÈäæä áåÐÇ ÇáÃãÉ ãÌÏåÇ ¡ æÝí ÅÚÏÇÁ ÃÓÑÉ ÏÇÝÆÉ ÕÇáÍÉ ãÓÊÞÑÉ áÃÈíåã æáåã ÍÊì íäÔÃæÇ äÔÃÉ ÕÍíÉ ÊÍãíåã ãä ÇáÇäÍÑÇÝ æÇáÖíÇÚ ÞÇá ÊÚÇáì { æãä ÂíÇÊå Ãä ÎáÞ áßã ãä ÃäÝÓßã ÃÒæÇÌÇ áÊÓßäæÇ ÅáíåÇ æÌÚá Èíäßã ãæÏÉ æÑÍãÉ } .
æãÚáæã Ãä Óßä ÇáÒæÌ Åáì ÇáÒæÌÉ ÅäãÇ íÊÍÞÞ ÈÃä ÊÄÏí ÇáÒæÌÉ æÙíÝÊåÇ ÇáÝØÑíÉ Ýí ÊæÝíÑ ÇáÈíÊ ÇáÏÇÝíÁ ÇáãÓÊÞÑ æåÐÇ åæ ãÚäì ÇáÓßä ÃãÇ ÅÐÇ ÞÖÊ äåÇÑåÇ Ýí ÇáÚãá æáíáåÇ Ýí ÇáÑÇÍÉ ãä ÚäÇÁ ÇáÚãá æÒæÌåÇ æÃæáÇÏåÇ Ýí ÖíÇÚ Ýáã ÊÍÞÞ ßæäåÇ ÓßäÇ áÒæÌåÇ æÃæáÇÏåÇ Èá åí ãä ÃÓÈÇÈ ÔÞÇÆåã æåÐÇ ãÚáæã ááÚíÇä áÇíÍÊÇÌ Åáì Ïáíá æÈÑåÇä .

ÛíÑ Ãä ÇáÇÓáÇã Ü áÃä ÇáÃÓÑÉ ÞÏ ÊÍÊÇÌ ÃÍíÇäÇ áÚãá ÇáãÑÃÉ ÜÜ áÇíÍÑã Úãá ÇáãÑÃÉ ÎÇÑÌ ÈíÊåÇ æáßä íÔÊÑØ áÐáß ÔÑæØÇ

ÇáÃæá : Ãä íßæä ÚãáåÇ ããÇ íÈÇÍ ááãÑÇÉ Ãä ÊÚãá Ýíå ÝáÇíÌæÒ Ãä ÊÚãá Ýí ÇáÓíäãÇ Ãæ ÇáÛäÇÁ Úáì ÓÈíá ÇáãËÇá .

ÇáËÇäí : Ãä áÇíßæä ÚãáåÇ Ýí æÓØ ãËíÑ ááÝÊäÉ ÝáÇíÌæÒ Ãä ÊÚãá Èíä ÇáÑÌÇá ÇáÃÌÇäÈ Ýí Ìæ ãÎÊáØ ãÎÇáÝ áÂÏÇÈ ÇáÇÓáÇã .

ÇáËÇáË : Ãä áÇíÊÑÊÈ Úáì ÚãáåÇ ÊÖííÚ áÃæáÇÏåÇ æÍÞæÞ ÒæÌåÇ.

æÇááå ÇÚáã

10-04-2003, 13:05

Citaat:
Origineel gepost door mikuol
omdat sommige mannen gewoon ouderwetse boeren zijn!

ik zeg altijd als jijzelf en je vrouw/man werken heb je meer geld en ben je beter voorbereid op de toekomst.

wat ik helemaal niet snap is dat sommige mensen trouwen op hun 18de en op hun 21ste hebben ze al 2 kinderen, ik zou zeggen wacht eerst een paar jaar maar ja thats life.
jij bent de grootstse stom hier,
en wat heb jij met boeren te maken, zijn ze geen mesnesn
en ik zie dat alles voor jou draait om geld

rot op en laat de Islam met rust, als je eenmaal moslim bent
vrouw moet haar man gehoorzamen, en als je niet blij met deze regel ga dan een ander relegie zoeken

wa salaam

10-04-2003, 13:43


ik zei!!!!
als een man zijn vrouw niet laten werken, dan is dat zijn recht.......>

snap jij dat nou of niet
iemand die wil dat zijn vrouw thuis blijft om hun kinderen te opvoeden,
een man die bang is van Allah om zijn vrouw tussen mannen gaat werken
een man die luistert naar wat zijn profeet heeft gezegd
een man die buiten EL-fitna wil leven
een man die aan later denkt
etc...

snapie

10-04-2003, 13:46

Citaat:
Origineel gepost door Jemiena
Sluit jij je vrouwtje maar thuis doe je zehma een goede daad volgens de islam in jou ogen
mijn vraag aan jou:

stel dat je man vraagt je om te stoppen met je werk

wat ga jij doen!!!?
en na een lang gesprek:
zegt hij "neeeeeeeeeeeeeee"
wat ga jij doen

---------
en voor dat je gaat beantwoorden, ga eerst een imaam vragen

en hierbij stop ik mer reacties op deze topic

ina lillah wa ina ilayhi la raji3oun

18-04-2003, 11:16
hoi meid...

ik wilde even reageren op je topic>>>>

ik ben een meid van 20 jaar , ik ziet nog op school, maar ik als getrouwd ben wil ik niet meer gaan werken....waarom vraag je je zelf af?

nou>>>>

volgens de islam mag een getrouwde vrouw niet met mannelijk collega's werken.....vertel jij mij maar waar ik een baan kan vinden waar ik niet met mannen hoef te werken tegenwoordig!!!!


met andere woorden als je man het best voot je over heeft dan blijf je thuis!!!!

dit is mijn mening erover>>>> en uiterraad accepteer ik andermans meningen ook!!!!

p.s>>> en vertel me niet dat ouderwetse gedachten heb!!!!, dat is absoluut niet zo!!!

groetjes

29-04-2003, 13:35
als alle vrouwen gaan werken , dan kan ik lekker thuis blijven veilig en wel en heel gezond werk doen in de keuken..de man is de beste ook in de keuken dat is mijn standpunt

12-05-2003, 20:59
Hé Romeysa ik denk niet dat een vrouw niet mag werken, meestal hangt da af van haar man. Hoe da komt hangt door onze tradities en een deel ook door ons geloof denk ik. Zo denk ik dat er geen enkele grootmoeder van wie ook ooit gestudeerd laat staan gewerkt heeft. Dit werd vroeger gewoon niet aanvaard of gedaan. De vrouw moest gewoon instaan voor haar gezin en 't huishouden. Ik kan u zeggen dat er spijtig genoeg nog veel mannen nog zo denken maar dat komt door hun opvoeding omdat hun ouders op hun manier ook zo zijn opgevoed.
Maar je mag gerust zijn dat er tegenwoordig veel mannen zijn die wel toestaan om hun vrouw te laten werken.
Ik persoonlijk wil dat mijn vrouw gaat werken. En je hebt gelijk om zo te reageren, ik vind als jij later wilt gaan werken dat je dat ook zou moeten doen en erop staan, je man mag daar niet voor in de weg staan en daarbij ik denk dat je slim genoeg bent om niet met zo'n iemand te trouwen die niet wilt dat je gaat werken en je ambities tegenhoud. Zo'n bekrompen mensen gaan gewoon niet mee met deze tijd en zullen altijd ouderwets blijven. In dat geval zou ik zeggen : You deserve better!!!!!

Groetjes

15-05-2003, 17:36

Citaat:
Origineel gepost door Romeysa
Salaam broeders en zusters,

Het volgende kan ik nog niet helemaal begrijpen:
Als een marokkaanse dame trouwt mag ze niet van haar man gaan werken (ik bedoel niet alle mannen, maar de meeste). Ik heb zoiets van als een marokkaanse dame op school heeft gezeten en goed opgeleid is, en een voltreffende baan heeft, het niet zal opgeven om thuis het huisvrouwtje uit te hangen.

De meeste marokkaanse heren hebben zoiets van de dames moeten thuis blijven, kinderen baren en het huishouden doen.
Waarom kan een vrouw niet werken en het huishouden doen, als men maar samen goede regels maakt komt men al heel ver.

Ik zelf zou het nooit accepteren als een man van mij verlangt dat ik huisvrouwtje wordt. Daarom snap ik niet waarom sommige marokkaanse heren zo denken!!

Als iemand hierop wil reageren, heel graag.

Beslemma broeders en zusters

Romeysa
hoi meid,

ik wilde even reageren op je vraag????

sommige mannen willen dat omdat zij hun vrouw niets gunnen en dus willen dat ze thuis blijft zonder enige uitleg of wat dan ook>mannen die baas willen zijn over de vrouw en vervolgens van alles opleggen en dan verwachten dat ze dat ook doet>>> dat zijn in mijn ogen de onwetende mannen!!!

je hebt ook mannen die niet willen dat hun vrouwen gaan werken omdat zij een goed argument ervoor hebben namelijk de wet van de islam en bij die groep mannen sluit ik me aan!!!

volgens de islam mag een vrouw niet in bijzijn van mannen werken>>zoeken jullie maar die later willen gaan werken maar een plaats waar alleen vrouwen werken tegenwoordig en als jullie er een vinden waarschuw mij dan ook!!

dus wat ik hiermee wil gaan zeggen is als jij getrouwd bent en de islam op een goede wijze wil praktiseren dan is het aan jou om de goede keuze te maken!!
werken of niet?

een goede man weet wat het best is voor zijn vrouw>>> en andersom natuurlijk ook

16-05-2003, 13:10
na ja weetje wat ik vind ik vind dat dat heel persoonlijk is het gaat niet om marokaan of niet marokaan als iemnd niet wil dat zijn vrouw gaat werken ja dan moet je haar maar tegen houden he
dat is tenminste mijn mening

fatima zohra

19-05-2003, 23:11
ik blijf lekker thuis, de man moet je onderhouden niet andersom...........llekker mijn salat op tijd verrichten , lekker uitslapen , winkelen wanneer ik wil. Ik geniet lekker van mijn leven.................

21-05-2003, 11:08


ja , je moet altijd duidelijke afspraken maken met je toekomstige partner , voor het huwelijk.

23-05-2003, 11:52
SALAAM.
HOE KUN JE WERKEN EN UW HUISHOUDEN DOEN.
WIE MOET UW KINDEREN OPVOEDEN?TERWIJL HET UW TAAK IS.
DE KINDEROPVANG ZEKER.
TEGEN WIE MOETEN ZE MOEDER ZEGGEN ?ALS JE HEEL DE DAG WEG BENT.BIJ WIE MOETEN ZE GAAN ALS ZE PROBLEMEN HEBBEN.
DE INKOMEN VAN EEN MAN IS GENOEG OM ROND TE KOMEN?MAAR JA?TEGENWOORDIG IS GELD NOOIT GENOEG.
DE MENS WILT MEER?EN MEER......................

23-05-2003, 13:07
o wat zeiken jullie nou allemaal als een vrouw wil werken dan werkt ze toch en als ze niet wil werken dan werkt ze niet als een vrouw opkomt voor haar rechten mag alles zulke dingen moet je bespreken voor je gaat trouwen en niet daarna en dan nog zitten huilen van ja ik mag niet werken van mijn man
na ja dat is mijn mening he

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9