Bekijk volle/desktop versie : Sheikh Dr. Al imaaam Yousef Al Qardawi



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

24-10-2007, 21:43
salam

Wie wilt er een academische dialoog over qardawi met mij starten ?

Voorwaarden:

1) Jij moet altijd een bron plaatsen, referentie naar zijn boek, lezing of tv programma.

2) Volledig en niet een uitgekozen geknipte tekst of audio fragmentjes zoals de islamcritici en orienstalisten over de islam doen.

3) Bewijzen dat het ONMOGELIJK is dat er een meningsverschil over een aangehaalde opinie kan gebeuren.

Waarom?

Bronnen zijn altijd belangrijk want een boek die door een pro-imperialistische "geleerde" is geschreven of door "paleisgeleerden" of één van van de aanhangers van de gevaarlijke door Britten gemaakte ideologie wahhabisme zijn niet altijd authentiek of betrouwbaar.

Een geknipte audio of tekst fragmentje zonder de rest kan altijd totaal een andere bedoeling hebben.

Over meningsverschillen, tussen de geleerden , discussieren heeft geen zin.


Don't hesitate maar 1 per 1 en niet zomaar gaan kopieren en plakken want dan ga ik vragen stellen over wat jij kopieert en plakt ... om erachter te komen of jij werkelijk dat begrijpt of niet...

Waiting for youuu ..


Allahomma innni3i a3odo bika mina ashi3a wa alwahhabia wa gholaat asofyya.

24-10-2007, 21:45



Citaat door Taouzani:
Assalaamoe 'alaykoem wa rahmatoellah wa barakatoeh,

ik heb een vraagje ivm het standpunt van de sheikh:

Klopt het dat hij zegt dat de Christenen onze broeders zijn?

zo heb ik een opname van zijn programma gehoord "as-sharie3atu wal-7ayaat" dat hij de Christenen geen koeffar noemt en tevens sprak hij in dat programma een Christen voortdurend aan met "aghie, al-agh", etc...

dus als je dat wil toelichten, dan kunnen we deze uitspraak in het licht van de Qor'aan en de soennah bekijken.

Je broeder in Islaam.



Christenen en alle mensen zijn onze broeders.

Bewijs:

sorat 7 vers 85

En tot Midian hun broeder Shoaib[/SIZE]. Hij zeide: "O, mijn volk, aanbidt Allah, gij hebt geen god naast Hem. Er is inderdaad een duidelijk teken van uw Heer tot u gekomen. Geeft daarom volle maat en ruim gewicht en vermindert het aan de mensen verschuldigde niet en schept geen wanorde op aarde nadat zij geordend is. Dit is beter voor u, als gij gelovigen zijt."

[SIZE="4"]وَإِلَ&#160 9; مَدْيَن& #1614; أَخَاهُ& #1605;ْ شُعَيْب& #1611;ا قَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُ& #1608;اْ اللّهَ مَا لَكُم مِّنْ إِلَـه&#161 3; غَيْرُه& #1615; قَدْ جَاءتْك& #1615;م بَيِّنَ& #1577;ٌ مِّن رَّبِّك& #1615;مْ فَأَوْف& #1615;واْ الْكَيْ& #1604;َ وَالْمِ& #1610;زَانَ وَلاَ تَبْخَس& #1615;واْ النَّاس& #1614; أَشْيَا& #1569;هُمْ وَلاَ تُفْسِد& #1615;واْ فِي الأَرْض& #1616; بَعْدَ إِصْلاَ& #1581;ِهَا ذَلِكُم& #1618; خَيْرٌ لَّكُم&#161 8; إِن كُنتُم مُّؤْمِ& #1606;ِينَِ



Ahl madyan waren moshrikien, .. dus jah.

Ik zeg het ook dat alle mensen mijn broeders zijn.

Je zegt dat Qardawi zegt dat mashih geen koeffar (dus moslims) zijn.

Bron? referentie? boek: titel, pagina?

salam o3alaikom

24-10-2007, 21:54

Citaat door Abu_AbdulWahhab:
Degene die de polytheïsten (moeshrikien) niet als ongelovigen beschouwt, of twijfelt betreffende hun ongeloof, of hun weg als goed beschouwt, hij begaat ongeloof (koefr). Bron; Nawaqid al islam punt [3].

Je mag wel snel je topic verwijderd hebben....maar jou standpunt blijft hetzelfde...tenzij jij die zelf rechtzet.

Shaych Ahmed an-Nedjmie over Yoesoef al-Qardaawie.

Deze artikel kan jou insha Allaah ook recht zetten.


ps. dat je christenen als broeders ziet kan ik me misschien nog voorstellen...maar moesrieks.(in de war)



Wie wilt er een academische dialoog over qardawi met mij starten ?[/SIZE]

Voorwaarden:


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxx


Citaat:
1) Jij moet altijd een bron plaatsen, referentie naar zijn boek, lezing of tv programma.

2) Volledig en niet een uitgekozen geknipte tekst of audio fragmentjes zoals de islamcritici en orienstalisten over de islam doen.

3) Bewijzen dat het ONMOGELIJK is dat er een meningsverschil over een aangehaalde opinie kan gebeuren.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxx

Je hoeft hier niets te kopieren en plakken .. dat hoeft gewoon niet .. kopieren en plakken is al meerdere keren gebeurd. !

Je rare reactie in verband met moeshrikien of christenen of alle mensen als broeders te beschouwen mag je gelijk aan Allah swt vragen.

Allah swt zegt in de koran dat ahl madyan (moeshrikien) de broeders van Shoaib (de proofeet) zijn.

En tot Midian hun broeder Shoaib. Hij zeide: "O, mijn volk, aanbidt Allah, gij hebt geen god naast Hem. Er is inderdaad een duidelijk teken van uw Heer tot u gekomen. Geeft daarom volle maat en ruim gewicht en vermindert het aan de mensen verschuldigde niet en schept geen wanorde op aarde nadat zij geordend is. Dit is beter voor u, als gij gelovigen zijt."

[SIZE="4"]وَإِلَ&#160 9; مَدْيَن& #1614; أَخَاهُ& #1605;ْ شُعَيْب& #1611;ا قَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُ& #1608;اْ اللّهَ مَا لَكُم مِّنْ إِلَـه&#161 3; غَيْرُه& #1615; قَدْ جَاءتْك& #1615;م بَيِّنَ& #1577;ٌ مِّن رَّبِّك& #1615;مْ فَأَوْف& #1615;واْ الْكَيْ& #1604;َ وَالْمِ& #1610;زَانَ وَلاَ تَبْخَس& #1615;واْ النَّاس& #1614; أَشْيَا& #1569;هُمْ وَلاَ تُفْسِد& #1615;واْ فِي الأَرْض& #1616; بَعْدَ إِصْلاَ& #1581;ِهَا ذَلِكُم& #1618; خَيْرٌ لَّكُم&#161 8; إِن كُنتُم مُّؤْمِ& #1606;ِينَِ


24-10-2007, 22:20
Begrijp je de vraag niet?

Wie wilt er een academische dialoog over qardawi met mij starten ?

Het wahhabisme en de strijd tussen aal saudisme en islamitische politieke partijen weten we al .. al wat je hier plaatst weet ik .. je hoeft niets te plaatsen want ik ken qardawi beter dan al die paleisgeleerden en shoyokhs van mensturatie en bid3ah ..

hier ben jij welkom om academisch punt per punt te discussieren met bewijzen, referenties en wetenschappelijke uitspraken van de geleerden.

kopieren en plakken wat jij niet begrijpt is niet gezond.

24-10-2007, 22:24


De Profeet (salla Allahu 'alayhi wa salaam) heeft gezegd: "Ik sta garant voor een huis in het onderste van het Paradijs voor degene die ophoudt met te discussiëren, ook al zou hij zich op de waarheid bevinden."(Overgeleverd door Abu Dawud.)

24-10-2007, 22:26
De Boodschapper van Allah heeft gezegd:
"Ik sta garant voor een huis te midden van tuinen in het Paradijs, voor degene die het discussiëren laat,zelfs al heeft hij de waarheid aan zijn kant..." (As-Sahiehah/273)

24-10-2007, 22:27
En de woorden van Al-Hasan Al-Basrie:
"Pas op voor discussies, want op dat moment wordt de geleerde onwetend, en zo wil de duivel hem diep laten vallen!"

24-10-2007, 22:27
'Abdoer-Rahman b. Abie Laylaa heeft gezegd:
"Ik heb nog nooit met een broeder van mij gediscussieerd, want indien ik dat toch doe, dan moet ik hem ofwel tegenspreken ofwel hem boos maken; en geen van deze beide zaken zal me van nut zijn."

24-10-2007, 22:30

Citaat door tangaouia_mary:
De Profeet (salla Allahu 'alayhi wa salaam) heeft gezegd: "Ik sta garant voor een huis in het onderste van het Paradijs voor degene die ophoudt met te discussiëren, ook al zou hij zich op de waarheid bevinden."(Overgeleverd door Abu Dawud.)


Allah swt zegt:

Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en [U]redetwist met hen op een gepaste wijze. Voorzeker uw Heer weet het beste wie van Zijn weg is afgedwaald; en Hij kent degenen goed die juist geleid zijn[/U]

de bij: 125

redetwisten, jadala, jidaal .. of elkaar met redenen bestrijden = discussiëren .


nu, mag je de uitleg van hadith gaan halen + omstandigheid en waarom de profeet saw deze uitspraak heeft gedaan.


Begrijp jij hoe gevaarlijk het wahhabisme is?

Weet jij wie het wahhabisme heeft opgericht?

Weet jij hoe de wahhabies de islamitische staat (khilafah) samen met het imperialisme hebben doen ondergaan?

Begrijp jij wat het wahhabisme over alle moslims die hun ideologie niet aanhangen zeggen?

Geef mij 1 niet-wahhabi die niet bekretiseert wordt door pro-amerikaanse saudie koningshuis?

Begrijp jij de stijd tussen Qatra en Saudia?

Weet jij waarom Qatar El Qardawi heeft verwelkomd en nationaliteit gegeven?

Begrijp jij waarom Saudia Al arabiya tv kanaal hebben opgericht als reactie op Qatar Al jazeera ?

Begrijp waarom Amrikannen ook een militaitr basis in Qatar hebben als reactie op Saudia ?

Begrijp jij waarom saudiërs moslimbroederschap, hamas, jihad al islami, jihaad, hizbollah, iran, hizbu tahrie, al jama'a al islamia, .. bestrijden?

....
....
....
....

24-10-2007, 22:47

Citaat door tangaouia_mary:
De Profeet (salla Allahu 'alayhi wa salaam) heeft gezegd: "Ik sta garant voor een huis in het onderste van het Paradijs voor degene die ophoudt met te discussiëren, ook al zou hij zich op de waarheid bevinden."(Overgeleverd door Abu Dawud.)

Salaam alaikoum zuster

Als het gaat om de naam van een geleerde te beschermen, moet men de discussie niet uit de weg gaan. Vele mensen gaan slecht spreken over deze geleerde, zonder de feiten duidelijk te kennen.

Wa alaikoum salaam

24-10-2007, 22:49

Citaat door Abu_AbdulWahhab:
[COLOR="Navy"]Dus de mensen die naar de Hel gaan zijn ook jou broeders....mensen die de vervloekte satan aanbidden zeker ook.....mensen die de Islaam bestrijden zoals jij ook?

Gebruik eens jouw gezonde verstand….volg de koran en de soennah volgens de juiste begrip, en dat is het begrip van de Salaf….en niet van de khalaf.

Dat Qardawi dwalend is, was al duidelijk voor ons...maar jij bent nog duidelijker op het verkeerde spoor.[/COLOR]

Salaam alaikoum

Aghi, het volk van midian zit in de hel, en toch zegt Allaah hun broeder Shoaib. Hoe verklaar je dit dan?

Wa alaikoum salaam

24-10-2007, 22:49

Citaat door Abu_AbdulWahhab:
Dus de mensen die naar de Hel gaan zijn ook jou broeders....mensen die de vervloekte satan aanbidden zeker ook.....mensen die de Islaam bestrijden zoals jij ook?

Gebruik eens jouw gezonde verstand….volg de koran en de soennah volgens de juiste begrip, en dat is het begrip van de Salaf….en niet van de khalaf.

Dat Qardawi dwalend was al duidelijk voor ons...maar jij bent nog duidelijker op het verkeerde spoor.


Dat Qardawi geen pro-amerikanen of wahhabi is, is internationaal bekend .. alle moslims zijn in de ogen van de door Britten gemaakte ideologie, het wahhabisme, verdwaald .. allemaal! alle moslims die hun ideologie niet aanhangen of hun profeet ibn abdulwahhab en zijn soort christelijk drie-eenheid tawheed niet volgen.

Na3am .. nu kun je de vraag opnieuw formuleren
Allah zegt

En tot Midian hun broeder Shoaib. Hij zeide: "O, mijn volk, aanbidt Allah, gij hebt geen god naast Hem. Er is inderdaad een duidelijk teken van uw Heer tot u gekomen. Geeft daarom volle maat en ruim gewicht en vermindert het aan de mensen verschuldigde niet en schept geen wanorde op aarde nadat zij geordend is. Dit is beter voor u, als gij gelovigen zijt."




Citaat:
Dus de mensen die naar de Hel gaan zijn ook jou broeders....mensen die de vervloekte satan aanbidden zeker ook.....mensen die de Islaam bestrijden zoals jij ook?
Dus Ahl madyan moeshrikien die naar de Hel gaan zijn ook de broeders van de profeet Sho3aib ... mensn die vervloekt satan aanbidden zeker ook ... mensen die de da3wah van de profeet Sho3aib bestrijden zoals het wahhabisme en aal sa3od van saudie arabië ook ?



Citaat:
Gebruik eens jouw gezonde verstand….volg de koran en de soennah volgens de juiste begrip, en dat is het begrip van de Salaf….en niet van de khalaf.
Ja, dat doen de geleerden die Allah vrezen en niet de paleis geleerden .. en ik ben gewoon een moslim die zijn beste doet om de islam te volgen .. zeker niet de islam van ibnu abdulwahhab of andere paleisgeleerden .. maar de islam van Allah azza wajall en zijn boodschapper Mohammed saaaw.

Nu vergeet mij want ik heb jouw advies niet nodig, adviseer eerst uzelf want je bent vedwaald zolang jij




volgt ....

24-10-2007, 22:49


HET ONDERWERP VAN DEZE TOPIC




Citaat door Qardawi:
salam

Wie wilt er een academische dialoog over qardawi met mij starten ?

Voorwaarden:

1) Jij moet altijd een bron plaatsen, referentie naar zijn boek, lezing of tv programma.

2) Volledig en niet een uitgekozen geknipte tekst of audio fragmentjes zoals de islamcritici en orienstalisten over de islam doen.

3) Bewijzen dat het ONMOGELIJK is dat er een meningsverschil over een aangehaalde opinie kan gebeuren.

Waarom?

Bronnen zijn altijd belangrijk want een boek die door een pro-imperialistische "geleerde" is geschreven of door "paleisgeleerden" of één van van de aanhangers van de gevaarlijke door Britten gemaakte ideologie wahhabisme zijn niet altijd authentiek of betrouwbaar.

Een geknipte audio of tekst fragmentje zonder de rest kan altijd totaal een andere bedoeling hebben.

Over meningsverschillen, tussen de geleerden , discussieren heeft geen zin.


Don't hesitate maar 1 per 1 en niet zomaar gaan kopieren en plakken want dan ga ik vragen stellen over wat jij kopieert en plakt ... om erachter te komen of jij werkelijk dat begrijpt of niet...

Waiting for youuu ..


Allahomma innni3i a3odo bika mina ashi3a wa alwahhabia wa gholaat asofyya.

24-10-2007, 22:51
Salaam alaikoum agh al qardawi,

gelieve Mohammed ibn abdul wahhaab(rahimahou'allah) geen paleisgeleerde te noemen, barak'Allahfeek. Wat de erfgenamen van el saud hebben gedaan is niet de fout van deze geleerde.

Wa alaikoum salaam

24-10-2007, 22:54

Citaat door Abu_husayn:
Salaam alaikoum agh al qardawi,

gelieve Mohammed ibn abdul wahhaab(rahimahou'allah) geen paleisgeleerde te noemen, barak'Allahfeek. Wat de erfgenamen van el saud hebben gedaan is niet de fout van deze geleerde.

Wa alaikoum salaam


Mag ik hem dan sataan noemen ?

Hij deed mee aan het ondergaan van de khilafah (de islamitische staat) .. hij bestrijdde mee Ali Basha (de haakim van Egypte toen) ..


Lees tenminste het boek "Goddelijke bliksems, als reactie tegen het wahhasbisme" geschreven door de broer van ibn abdulwahhab, Sheikh soulayman ibn abdulwahhab annajdi.


Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12