Bekijk volle/desktop versie : waswaas bezit haar leven!!



24-10-2007, 21:00
Ik deel dit verhaal met jullie omdat ik wil weten hoe jullie hierover denken..
het is een persoonlijk iets vanmezelf en ik hoop dat er iemand mee kan praten..misschien die het zelfde heeft??
vraagje je af waarom?? door dit ene ben ik veel mensen kwijt geraakt..
ik wil dit verhaal zelf sturen naar 1 van die ''mensen'' kijken hoe diegene hierop reageerd..
vanmezelf ben ik een best zachtmeisje.. een meisje die snel kan omvallen qua emotie etc..
mensen verwachten dat absoluut niet van mij..het is vaak zo overal waar ik kom en ze kijken in mij dosier vinden ze een heel ander meisje dan dat ik mezelf kan voor doen..
ik heb vaak ook gehoord..dat ze mij als een meisje zien die een grote mond heeft veeel praat... en die goed voor zichzelf kan opkomen.. en vooral veel inzicht over zichzelf heeft..
er is 1 ding aan mijn leven dat ik haaat!! het begon met iets kleins..maar met de tijd mee is het iets groots geworden..maar aan de ene kant ben ik het nu zo gewend.. dat ik er een beetje mee omkan gaan..
maar soms vraag ik me af hoe het komt dat ik dit heb?? waar komt dit vandaan wat kan ik hier aan doen?? ishet iets psygisch??
het heet waswaas! of het van de shaytaan komt??
ik weet het niet..het enige wat ik weet is dat het mijn leven bezit en dat ik er mensen mee ben verloren..
het zit zo..achter elk klein of groot iets denk ik negatief!!
je hoeft alleen maar tegen mij te zeggen.. van sam...sorry ik kan morgen niet.. en ik denk al gauw van ze wil gewoon niet en daaruit maak ik een heel groot probleem wat er eigenlijk niet is.. begrijpen jullie het een beetje??
nog een voorbeeld: sorry ik kon niet opnemen ik was druk bezig..
ik denk niet oow het is echt zo ik denk dan.. ja hoor zij/hij wil gewoon niet met mij praten.. en daaruit maak ik weer een probleem..doordat ik daarmee ga zitten de hele tijd..
het ergste is..is dat ik hiervan af moet..ik wil dit niet..het is wel zo dat ik er nu wel een beetje mee omkan gaan.. dat ik gewoon mijn mond hou en iets ga zoeken wat mij van mijn gedachtens afleid.. maar toch blijft er een klein stukje in mij wat mij opvreet.. mohiem vervolg komt later...

24-10-2007, 23:28


laatst bijvoorbeeld kreeg ik een smsje van iemand en er stond in eej samy ik moet met je praten over iets..wat ga ik weer denken SHIT!!! het is iets ergs..ik weet niet eens wat het is en ik denk al dat er iets ergs aan de hand is.. soms als ik bijvoorbeeld een bus binnenloop, denk ik oeps..iedereen kijkt mij aan en ze hebben nu vast al hun oordeel over mij klaar...terwijl het mij persoonlijk niet veel boeit wat mensen en hoe mensen over mij denken.. viavia.. kwam ik bij een psychiater terecht..ik had geen keus..ik dacht misschien kan zij mij helpen..ik loop daar nu al 2 jaar.. tazz volgens mij heeft dat wijf er zelf 1 nodig..
je komt daaraan je gaat zitten ze vraagt je wat je die week allemaal hebt gedaan..en je krijgt de raarste vragen naar je toegedient
op een gegeven moment d8 ik echt zo van tazz wat doe ik hier.. ik kan netzo goed tegen een knuffel praten ofsow ik schiet er toch niks mee op!
wat ik heb gemerkt.. is dat ik dit vooral heb bij de mensen om wie ik geef/gaf..
mensen die mij niks boeide daar had ik het niet bij..
mohiem..vorig jaar zomer was ik marokko..en ik had iets heel raars.. nu nog steeds begrijp ik het niet..mijjn oom woont in een straat waar je gelijk al de markt hebt,, en telkens als ik naar beneden keek..leek het net alsof ik elk moment aangevallen kon worden door zo'n persoon..ik noem liever geen namen..mohiem het is iemand die ik ken..
ik d8 waar slaatdit op??
het bleef mij dehele zomer achtervolgen..overal waar ik kwam...keek ik achterom of ik diegene zag..omdat ik bang was..
waarom!!!waarom heb ik hier last van??
ik ga jullie nu wat vertellen..ik had ooit contact met een jongen gwn een goeie vriend...het probleem was..het was een aardige jongen ik mocht hem graag we konden goed met elkaar op schieten.. etc... en snel kreeg ik er weer last van..ik begon zo: huh?? waarom is hij bevriend met mij..misschien speelt hij gwn een spelletje met me..(waarom hij dat zou doen?? geen idee!!)
of ik d8 echt zo hoe kan hij zo aardig en normaal tegen mij doen..ik bedoel..huh ikke?? een keertje had ik me hem afgesproken het was zijn verjaardag..had hem het kado gegeven..en ik d8 shitt!!! waarom heb ik dat aan hem gegeven?? waarom nietiets beters..ik werd gek en depri ervan! omziets raars ..ik weet niet hoe het preccies ging maar het was zo dat ik aan hem vroeg mag ik jou handtekening..gwn voor de grap.. misschien hoorde hij het niet maar goed...hij reageerde erniet echt op..ik d8 shitt hij mag mijniet meer en dan ga ik allerlei dingen in mijn hoofd halen..
wollah ik werd er ziek van!!
als ik online kwam en hij was er ik durfde nooit met hem te praten..ik was bang dat ik begon en stel hij reageerde anders dan verw8 dat ik dan door zou draaien!! terwijl het echt een toffe jongen was..ik weet nog dat mijn zus altijd tegen mij zei: altijd als jij thuiskomt en je komt net van hem vandaan dan ben je heel still je zegt niks en je bent suppr chagiie..
ik kan nog zoveel opnoemen..maar goed..
op een gegeven moment d8 ik safii dit moet ophouden..ik gaf veel om die jongen..weetje wat het is stel iemand is zo aardig tegen je...en je bent het niet gewend..dan ga je je automatisch hechten aan zo'n persoon.. ik ben zoiezo al iemand die zich snel hecht aan mensen..
het vreete mij op..ik kon het niet meer.. als ik terug denk moet ik soms best lachen... hoe ik deed ensow..ik weet nog dat ik ergens mee zat ik weet niet meer wat het was..maar goed..ik was op school...ik zag er echt dood uit had nergens zin in...ik was er echt niet bij met mijn hoofd..
op een gegeven moment kreeg ik een heel lief smsje.. en ik was zoo blij met dat smsje... ik was gelijk weer gelukkig..dus ik merkte al snel...dat als iemand me me bijvoorbeeld zoiets liefs zou smsen dat ik blijzou zijn en ik merkte dat als ik iets verkeerd zou begrijpen supper chagie zou zijn.. dus ik kan echt happy zijn en echt dooown
ya rab!! waneer houd dit op!!
ik las dat smsje... en ik was even blij en las m later weer..en d8 tazz zekker gelogen..
alweeer ga ik de negatiefe kant op!
ewilieeee!! ik wordt moe vanmezelf!! ik weet zelf dat ik niet eens MEZELF was bij die persoon...ik was bang als ik mezelf voor deed als het meisje met de grote mond..veeeel praat adhd achtig..dat hij mij niet meer zou mogen...en ik heb altijd gedacht dat het misschien te maken had met die ene persoon..maar langzamerhand kwam ik erachter dat het niet zo was..maar toen was het al te laat..ik heb op een gegeven moment het contact moeten verbreken..
het was wel moeilijk vooral het begin..als je gewend bent dat waneer je diegene altijd spreekt op msn of wel eens door de telefoon of dat diegene jou weleens smst..en opeens is dat erniet meer..pff...dat was wel even slikken..maar goed de tijd heelt echt wonden!!
ik denk dat die persoon het nog steeds niet begrijpt...ik heb m namelijk iets heeel anders duidelijk gemaakt..ik heb hem iniedergeval niet dit als reden gegeven...
mohiem..ik kon heel erg goed opschieten met zo'n meisje..ze zat zo ongeveer drie jaar bij mij in de klas...we waren echt als zussen voor elkaar..we belden elkaar elke dag..vertelde elkaar alles!!
echt gwn bf..
en je raad het al bij haar preccies hetzelfde!!!
ik probeerde dit alles weer te onderdrukken maar ik konhet niet...
bij elk iets wat zei tegen mij zei d8 ik negatief..
bv: ik vandaag nog in...(
plaats waar ik woon) maar ik had haast duskon niet langs komen..
ik d8 niet van ooow kan gebeuren.. ik d8 nee ze wou gwn niet langs komen!!
en ik hield de gekste dingen in mijn hoofd!!vervolg komt later..

25-10-2007, 09:02
wat ik merkte, was dat wat ik bij dit meisje had, ongeveer het zelfde was wat ik altijd bij die jongen had..alleen dit was nog veeel erger..ik weet nog dat er een meisje naar mij toe kwam en tegen mij zei: waarom speel jij toneel als jij met haar bent? ik schrok!! ik wist echt niet wat ik moest zeggen... ik zei tegen haar hoebedoel je toneel? ze zei, ik zie gewoon dat jij niet jezelf bent bij haar..je bent gewoon een heel ander persoon..
en dat klopte ook..en weer was ik bang dat waneer ikmezelf zou zijn dat ze mij niet zou mogen..en waneer zij niet op school was?? was ik zoo blij!!
het leek netalsof ik ergens van verlost was..verlost van een zware last op mijn schouders..op een gegeven moment ging het zoo ver..dat ik in mijn examen jaar kwam..en dat zij toen weer in een andere klas zat..en ik kon dat echt gewoon niet aan...terwijl ik wel altijd blij was waneer zij niet bij mij in de buurt was...pfff...
uiteindelijk waren de dingen zo erg geworden..dat ik midden in het leerjaar van school ben gegaan..en gewoon haar niet meer kon zien,, zij zelf begreep er helemaal niks van!!!
mensen verklaarde me voor gek waneer ik dit vertelde!! er waren meisjes die zoo boos waren geworden ze zeiden: je behaald bijna jou diploma en dat laat je allemaal vallen om dit??!!!
ik wist wel dat ze het niet zouden begrijpen..
ik had dit een jongen verteld me wie ik goed kon praten..en hij zelf zei.. ik heb hier geen woorden voor..wij beiden vroegen ons af hoe het komt dat ik dit bij mensen krijg...hij vertelde mij toen dat hij d8 dat dat meisje misschien sihr bij zou hebben gedaan!! ik schrok toen hij dat zei en ik geloofde het natuurlijk niet!!
ik d8 jaa daag!! dan zou die jongen het ook hebben gedaan..en geloof mij!! die doet dat niet..ten eerste: waarom zou iemand dat doen??
ten tweede: wat wil diegene hiermee bereiken??
NEEE!! het is gewoon niet zo...vervolg komt later...

25-10-2007, 16:29
ik weet gewoon dat het aan mezelf ligt..ik kan hier alleen mezelf de schuld van geven...maar hoe kom ik hieraan..aan alles dat ik dit heb??
en het belangrijkste is hoe kom ik hier vanaf??
ik durf nu eigenlijk geen vrienden meer te maken..bang dat ik het weer verknal..als ik terug ga denken, hebben mensen best geduld met mij gehad..
soms denk ik ook stel het was omgekeerd..dus dat ik zelf bevriend was met zo'n persoon..ik zeg het eerlijk..ik had het volgens mij niet eens een week uitgehouden met diegene..
ik lig zo moeilijk in elkaar...en weer blijf ik herhalen..ik wil dit niet!! in het begin was het zo van, misschien heb ik dit omdat ik veel om ze geef en dat ik gewoon bang ben om ze kwijt te raken.. maar ik weet niet of het zo is..want juist door dit alles ben ik die personen kwijt geraakt..
En ik denk dat wat ik nu ga zeggen dat veel mensen dit hebben..
toen die tijd d8 ik altijd over een bepaald persoon, ookal is de hele wereld tegen mij..en heb ik helemaal niks om op te staan..stel die ene persoon blijft bij mij..dan kan ik de hele wereld aan!!
alleen ik had de bevestiging nodig van die ene persoon..dat kreeg ik ook ongeveer..maar je raad het alweer.. het duurde niet lang,, ik geloofde het niet..en voelde me er niet goed bij..vervolg komt later..

26-10-2007, 10:55


soms denk ik wel, misschien denk ik expres negatief...zonder dat ik het misschien zelf doorheb??zodat als ik al zo negatief denk, dat waneer iets positiefs gebeurd..dat ik er dan extra blij mee kan zijn..of stel er gebeurd iets negatiefs dus eigenlijk zoals verwacht dat het dan minder hard aan komt..?? ik weet het niet meer... ik denk zooveel..
maar weetje wat het nu is..mensen kunnen nu zoveel over mij denken ookal is het negatief..het doet mij niet veel meer..ik denk dan ewa ja..ik kon het verwachten..even slikken en dan weer verder gaan..dus op 1 of andere manier..kan ik erwel een beetje mee omgaan..
soms wordt ik zoo boos dan denk ik tazz ik heb mensen laten gaan om zoiets..?? maar waarom kon ik er toen niet mee omgaan..??en nogmaals waar komt dit vandaan???
dat was zo ongeveer mijn verhaal... het laatste wat ik te zeggen heb..is dat ik dit verhaal op marokko.nl heb gezet omdat ik 1 persoon wil duidelijk maken..wat er toen preccies gaande was.. ookal heeft diegene nu een bloedhekel aan mij..en ookal hebben wij niks meer met elkaar te maken..ik wil gewoon dat hij dit allemaal weet..en dan kan ik het op een normale manier afsluiten..
ookal reageerd hij er negatief op..het maakt me niet uit..ik zelf denk niet eens dat hij er op gaat reageren..
maar goed het is een goed persoon..ik ken weinig mensen die net als hem zijn..maar toch..ben blij dat ik hem heb gekend..

liefs.. koesjee..

28-10-2007, 10:01
alejkoem salaam just somebody...

djazkallahoe gairen,,, en dat was zo ongeveer mijn verhaal..als doel had ik dat mensen mij meer zouden begrijpen..en weten dat er ook zulke mensen rond lopen op aarde..
liefss S..

03-11-2007, 15:11
heej marocia 17..ik wou je wat vragen..maar ik zie dat ik jou geen pm kan sturen..reageer even..dankjoee xjee

17-11-2007, 12:31
^___Oewp