Bekijk volle/desktop versie : Kindje nemen of....



Pagina's : [1] 2

24-10-2007, 11:21
Hallo allemaal,

Ik ben nu al een tijdje getrouwd. Ik (en mijn man natuurlijk) zou eigenlijk best aan een eerste kind willen beginnen alleen zit ik ergens mee. Ik heb namelijk nog geen vaste baan. Ik heb wel een goede baan maar dus nog geen vast contract. Dit kan waarschijnlijk pas over een aantal maanden. Wat zouden jullie mij aanraden, wel of nog niet aan een kind beginnen?

24-10-2007, 11:28


Pleazzzz geef mij advies!

24-10-2007, 11:31
nou ik heb ook gewacht tot ik een vast contract heb gehad en ben toen pas gestopt met de pil...want werkgevers kunnen echt vies spelen en gewoon je conract niet verlengen als je ze verteld dat je zwanger bent...
hoeveel maanden moet je nog wachten voor een vast contract??

24-10-2007, 11:32
Ik zou wachten tot je vast dienstverband heb dan krijg je ook zwangerschap verlof en je zegt zelf duurd nog maar een paar maanden... dus beter nog even wachten en dan kindtje nemen!

24-10-2007, 11:32


ik heb net een nieuw contract dus het zal nog een klein jaartje gaan duren.

24-10-2007, 11:38

Citaat door saramidden:
ik heb net een nieuw contract dus het zal nog een klein jaartje gaan duren.


ik zou dan echt een jaartje wachten....echt waar het lijkt lmischien lang...maar weet je ik heb mensen bij mij op het werk ontslagen zien worden omdat ze zwanger waren..dit werd uiteraard door de WG anders gezegd maar daarom had ik gewoon besloten om eerst een vast dienstverband te krijgen en dan pas aan kids te beginnnen...
En alhamdoellilah is het allemaal gegaan zoals ik wilde...ik zit nu lekker thuis met verlof en heb een vast contract....en bovendien ben ik door mijn bekkeninstabiliteit de maanden voor me verlof gedeeltelijk arbeidsongeschikt dus ben echt blij dat ze me niks kunnen maken...dat is echt een geruststelling...want tijdens je zwangerschap dan moet je je echt geen zorgen hierover maken....

gair inshallah...

24-10-2007, 11:56
Ik wil alleen heel graag nu beginnen. Je weet sowieso niet hoe het gaat lopen, straks stop ik over een jaar pas met de pil en duurt het heel lang voordat ik zwanger wordt of lukt het zelfs helemaal niet allah oe a3lam. En daarnaast denk ik niet dat het bedrijf waar ik nu werk zo hard is, het is een non profit organisatie. Oooh wat moeilijk zeg!






Citaat door Dreaming_lady:
ik zou dan echt een jaartje wachten....echt waar het lijkt lmischien lang...maar weet je ik heb mensen bij mij op het werk ontslagen zien worden omdat ze zwanger waren..dit werd uiteraard door de WG anders gezegd maar daarom had ik gewoon besloten om eerst een vast dienstverband te krijgen en dan pas aan kids te beginnnen...
En alhamdoellilah is het allemaal gegaan zoals ik wilde...ik zit nu lekker thuis met verlof en heb een vast contract....en bovendien ben ik door mijn bekkeninstabiliteit de maanden voor me verlof gedeeltelijk arbeidsongeschikt dus ben echt blij dat ze me niks kunnen maken...dat is echt een geruststelling...want tijdens je zwangerschap dan moet je je echt geen zorgen hierover maken....

gair inshallah...

24-10-2007, 12:02
Als je eht graag wilt moet je het doen!!! Insha Allah raak je gelijk zwanger en zal je er geen jaren over doen!

24-10-2007, 12:03
Ik stond ook voor dezelfde keuz.
Ben nu zwanger en mij contract loopt af in Maart, denk dat ze het niet zullen verlengen. Maar ik heb er geen spijt van.
Ik laat mijn kinderwens voor geen baan aan mij voorbij gaan...!

24-10-2007, 12:08
ach ik was zwnger toen mn man werkloos was en ik in de ww zat..............als de klok tikt dan tiktie gewoon...............hamdoelileh is nu alles goed gekomen en ons baby komt echt niets te kort..........allah heeft ons echt bijgestaan en we hebben haar een hele mooie sebe3 gegven.

ze zeggen baby s worden met rzak geboren en geloof me is echt zo...............

24-10-2007, 12:08

Citaat door saramidden:
Ik wil alleen heel graag nu beginnen. Je weet sowieso niet hoe het gaat lopen, straks stop ik over een jaar pas met de pil en duurt het heel lang voordat ik zwanger wordt of lukt het zelfs helemaal niet allah oe a3lam. En daarnaast denk ik niet dat het bedrijf waar ik nu werk zo hard is, het is een non profit organisatie. Oooh wat moeilijk zeg!



jaaa maar voor hetzelfde geld word je gelijk zwanger...dat was bij mij het geval dus ik was echt blij dat ik pas gestopt was toen ik die contract had getekend...terwijl iedereen riep jaaa het kan mischien een jaar duren voor je zwanger bent....dat is iets wat je nooit weet van te voren...


Moehim jij kent je werkgever het beste ....die van mij zou het nooit accepteren dus vandaar mijn keuze om nog te wachten..

24-10-2007, 12:11
Als je er echt klaar voor bent dan moet je het doen.
Allah kemil begair en inshaAllah schenkt allah swt jouw en je man een kleine wondertje

24-10-2007, 12:12


Ten eerste wil ik even kwijt dat je een kindje niet NEEMT, maar dat je een kindje KRIJGT......

Verder zou ik ook wachten tot je een vast dienstverband aangeboden krijgt, dan verspeel je je rechten niet.

24-10-2007, 12:17

Citaat door saramidden:
Hallo allemaal,

Ik ben nu al een tijdje getrouwd. Ik (en mijn man natuurlijk) zou eigenlijk best aan een eerste kind willen beginnen alleen zit ik ergens mee. Ik heb namelijk nog geen vaste baan. Ik heb wel een goede baan maar dus nog geen vast contract. Dit kan waarschijnlijk pas over een aantal maanden. Wat zouden jullie mij aanraden, wel of nog niet aan een kind beginnen?


Dit had ik nou ook....ik had nog 6 maanden voor ik een vast contract zou krijgen. 6 maanden!!!! En dat klonk al zo lang naar mijn gevoel. Ik wilde zo graag stoppen met de pil en jah ik wist ook niet hoelang het zou duren voordat ik zwanger zou worden. Maar mn gevoel wilde op dat moment zoooo graag, dus heb ik maar het advies van mn man opgevolgd: stoppen met de pil, en als mn contract niet verlengd zou worden jammer dan....Allah is degene die je gunsten geeft en niet een werkgever.

Uiteindelijk had ik me druk gemaakt om nix...mn baas was hartstikke blij voor me en mn contract is gewoon verlengd.

24-10-2007, 12:24
Als we toch bezig zijn met over elkaar's woorden te vallen:
Om een kind te KRIJGEN moet je zelf wel die beslissing NEMEN.

Bedankt voor je reactie.





Citaat door elQadria:
Ten eerste wil ik even kwijt dat je een kindje niet NEEMT, maar dat je een kindje KRIJGT......

Verder zou ik ook wachten tot je een vast dienstverband aangeboden krijgt, dan verspeel je je rechten niet.

Pagina's : [1] 2