Bekijk volle/desktop versie : het einde nadert............



Pagina's : [1] 2

24-10-2007, 11:05
Salam Lady's,

Zoals jullie zien is het bijna zover....................het enige wat ik in mijn omgeving te horen krijg is van ik ging bijna dood tijdens de bevalling, was helemaal uitgescheurd en wat denk je een jaar later weer zwanger.

Niemand die naar je toekomt met een positiefe verhaal, mijn zus lacht me de hele tijd uit en zegt dat ik mijn oren dicht moet doen en niet naar dier horror bevalingsverhalen moet luisteren.

Zelf ben ik niet bang, ik laat het gewoon op me afkomen voor de rest zie ik het wel. Ben alleen bang om ingeleid te worden en dat de vk de vliezen moet breken, schijnt pijnlijk te zijn.

Pfffffffffffffffffff ik weet het niet meer

Ik wil gewoon mijn lieve kindje in mijn armen houden

24-10-2007, 11:13


nog een paar daagjes meid dan kan je je kindje in je armen houden incha allah.

24-10-2007, 11:19
bevallen is afzien meid, véél sterkte ermee

24-10-2007, 11:27
Hoe denk je dat onze moeders het allemaal hebben gedaan dan.. Hoe zijn wij allemaal op de wereld gekomen zo moet je maar denken.. En voor je het weet is het allemaal voorbij en heb je jou kleintje in je armen en geloof me op dat moment denk je alleen maar dit was het mij allemaal waard..

24-10-2007, 11:32


dank je wel Sibel_Flower.

Dat is nu ook mijn gedachten, van ik laat het gewoon over me heen komen.
Alleen moet ik iedere keer denken van stel ik beval 2 weken later en dan moet er een medische ingreep worden gedaan. Pffffffffffffff ik hoop dat ALLAH s.w.t mij alle kracht zal geven.

24-10-2007, 11:33
niet luisteren het kan heel makkelijk gaan, zoals bij mij.
om 17:00 kreeg ik een bettje pijn om 18:00 heb ik op aandringen van mijn moeder de verloskundige maar gebeld ik had echt zoiets van is dit het.
om 19:00 deed het wel pijn maar de verpleegster had een bad voor me laten vollopen en dat was echt heerlijk om 20:00 kwam de verloskundige en die zei je hebt volledige onsluiting je mag gaan persen. Alleen toen stopte bij mij de weeen en ben ik voor het laatste stukje ingeleid en echt ik vond die prik pijnlijker ik voelde haast niets van dat inleiden. Mensen hadden mij ook bang gemaakt het doet pijn bla bla bla. onzin. en om 20:30 werd mn mooie dochter geboren.
Wat wel goed heeft geholpen om snel onsluiting te krijgen is om je hurken gaat zitten (net zoals wat onze moeders eerst deden). Je moet vooral niet op bed gaan liggen tenzij je vruchtwater er al uit is natuurlijk. Dus krijgen je weeen hurken.

24-10-2007, 11:35
Elke bevalling is anders, zo heeft mijn zus de 1e keer 10 minuten over gedaan en bij de 2e bevalling niet eens 5 minuten. Zonder weeen, zonder pijn gewoon pats boem een baby. Klein beetje uitgescheurd. Terwijl ik het weer wat zwaarder had.

Allah atik waqfa sahla, en moge allah swt jullie een gezond en gezegend baby schenken.

24-10-2007, 11:38
Marokkanen en positieve verhalen? I dont think so!!!

Je moet absoluut niet luisteren naar die verhalen. Heb ik ook niet gedaan.
er zijn twee mogelijkheden:

1. Je gaat veel pijn lijden

2. Niet zo veel pijn en je komt de bevalling makkelijk door.

het zou toch wat zijn dat je je 9 maanden lang zorgen moet gaan maken om een bevalling. Een vriendin van mij had dat nou dan maak je jezelf toch gek??

NIET DOEN. GEniet van de laatste zwangerschapsdagen en de bevalling pas op dat moment ervaren.

24-10-2007, 11:42
dank jullie wel meiden, echt marokkanen kunnen je echt bang maken.

Weet iemand van jullie misschien of er een speciaal salat bestaat voor de bevalling. Net als bij de huwelijksnacht moet je ook een salat verrichten.
Wie weet dit toevallig?

24-10-2007, 12:07
Ik heb nou precies hetzelfde....maar ik heb maar besloten om het op me af te laten komen. Het kind moet er toch op de één of andere manier uit....pijn of geen pijn...ingreep of geen ingreep. Als het maar gezond op de wereld komt

24-10-2007, 12:21
Lieve meid, ik wens je sowieso veel sterkte toe bij je bevalling en dat je een soepele bevalling zal gaan krijgen. Dat Allah swt je snel van je pijn zal aflossen en dat je jouw prins of prinsesje in je armen zult hebben, die je alle pijn zal doen vergeten......

Door de bevalling van mijn zoontje ben ik ook door een ware hel gegaan, ik dacht dit voor mij NOOIT meer!! En DAT nog wel met een ziekenhuisbevalling. Al7amdullilah ben ik weer in verwachting en zie het allemaal wel op mij afkomen. Ik ga ook ditmaal voor een thuisbevalling en probeer de GeboorteTens te krijgen. Bij een bevalling (tenminste de meeste bevallingen) hoort nou eenmaal pijn..... Ghair inchaAllah

24-10-2007, 12:37
Achh meid, Marokkaanse vrouwen houden van overdrijven. Als je aan een Marokkaanse vrouw vraagt hoe haar bevalling was, dan weten ze het elke weer te presenteren om het je zo te vertellen alsof ze als het ware dood zijn geweest, en daarna weer zijn opgestaan.
Als je hun horror verhaaltjes moet geloven, dan wil je serieus nooit een kind.

Als je aan een Hollandse vrouw vraagt hoe haar bevalling vraagt, dan vertelt ze je het echt zo dat je er een rustig gevoel van krijgt.
En lijkt het meer mee te vallen dan vrouwen je vertellen.


Ik weet niet, wie zou er gelijk hebben?
Of weten Nederlandse vrouwen beter met de pijn om te gaan omdat ze zich er de hele zwangerschap opvoor bereiden?

24-10-2007, 12:45



Citaat door miriam_gabri:
Salam Lady's,

Zoals jullie zien is het bijna zover....................het enige wat ik in mijn omgeving te horen krijg is van ik ging bijna dood tijdens de bevalling, was helemaal uitgescheurd en wat denk je een jaar later weer zwanger.

Niemand die naar je toekomt met een positiefe verhaal, mijn zus lacht me de hele tijd uit en zegt dat ik mijn oren dicht moet doen en niet naar dier horror bevalingsverhalen moet luisteren.

Zelf ben ik niet bang, ik laat het gewoon op me afkomen voor de rest zie ik het wel. Ben alleen bang om ingeleid te worden en dat de vk de vliezen moet breken, schijnt pijnlijk te zijn.
Pfffffffffffffffffff ik weet het niet meer

Ik wil gewoon mijn lieve kindje in mijn armen houden




Dat is helemaal niet zo meid, me VK had me vliezen ook gebroken (omdat ik al 7cm ontsluiting had), maar dat deed echt niet pijn hoor, ik merkte het niet eens, ze was zo klaar. Trouwens je moet niet alles geloven, iedere bevalling is anders, en iedere vrouw ervaart het ook anders.

24-10-2007, 13:21
het gaat voorbij meid, maar eerlijk is eerlijk ik durf ook niet aan een volgende bevalling te denken nu

24-10-2007, 13:52

Citaat door haliema1980:
het gaat voorbij meid, maar eerlijk is eerlijk ik durf ook niet aan een volgende bevalling te denken nu

ik zit ook heel erg tegen mijn tweede bevalling op ,ik wou dat het al achter de rug was

Pagina's : [1] 2