Bekijk volle/desktop versie : Hoe zie jij de toekomst in vd islam....



Pagina's : [1] 2 3 4 5

23-10-2007, 21:48
salaam ou alaikoum,

Ik las even een korte preview van Tarik Ramadan's boek en vroeg mij af hoe jullie hierover denken.

Westerse moslims en de toekomst van de islam

Tariq Ramadan

Tariq Ramadan geniet niet alleen in Frankrijk groot aanzien onder jonge moslims. Ook in Engeland, Nederland en België groeit zijn bekendheid, als schrijver van talrijke boeken over westerse islam en als bevlogen spreker en inspirerend denker. Hij onderstreept de noodzaak van een onafhankelijke islam die niet wordt beïnvloed door conservatieve krachten van het Midden-Oosten. Hij roept moslims in het Westen op hun geloof en hun leven als betrokken burgers met elkaar in overeenstemming te brengen.

wa alaikoum asalam

23-10-2007, 21:59


ewa igwaan....

23-10-2007, 22:16
Hoe zie jij de toekomst in vd islam....

Is dit een vraag?

23-10-2007, 22:38
Is dit een mededeling of een vraag?

23-10-2007, 22:45


Het zou normaal gezien duidelijk moeten zijn indien jullie het beginstukje van haar bericht gelezen hebben, nl.:


Citaat door essytazia:
salaam ou alaikoum,

Ik las even een korte preview van Tarik Ramadan's boek en vroeg mij af hoe jullie hierover denken.

Westerse moslims en de toekomst van de islam

wa alaikoum asalam

23-10-2007, 22:46
Ik denk dat het aantal moslims nog sterker in aantal zal toenemen in de toekomst.

23-10-2007, 23:04
Ik heb een positief beeld over de islam in de toekomst.

Allah heeft ons beloofd dat de Islam zal zegevieren. Dat geloof ik dus ook alhamdolilah


De meeste van onze ouders hebben ons een islam meegegeven die stikte van de innovaties en shirk. Ik hoop dat wij meer kennis op doen en ons best zullen doen om onze kinderen de zuivere islam te leren. Zodat het er in de toekomst beter uit zal zien.

24-10-2007, 13:23
Ja mensen dit is een vraag...nog een keer "Hoe zie jij de toekomst in vd islam?"

24-10-2007, 13:25

Citaat door Ni3ma:
Het zou normaal gezien duidelijk moeten zijn indien jullie het beginstukje van haar bericht gelezen hebben, nl.:


Barak allahou fiek!

24-10-2007, 13:39

Citaat door Qoeratoel_3ayne:
Ik heb een positief beeld over de islam in de toekomst.

Allah heeft ons beloofd dat de Islam zal zegevieren. Dat geloof ik dus ook alhamdolilah


De meeste van onze ouders hebben ons een islam meegegeven die stikte van de innovaties en shirk. Ik hoop dat wij meer kennis op doen en ons best zullen doen om onze kinderen de zuivere islam te leren. Zodat het er in de toekomst beter uit zal zien.


salaam ou alaikoum, dank voor je reactie!

Maar wie weet zullen de moslims pas zegenvieren in het hiernamaals en zal het wereldse leven voor moslims één grote misère blijven. Wa lah ou a3lam

''De dunya is een gevangenis voor de gelovige en Paradijs voor de kafir"

En wat betreft de islamitische opvoeding van onze ouders: Ik vind dat het voor een grote deel te danken is aan scholing, veel ouders hebben weinig tot geen scholing genuttigd om ons een islam mee te geven zoals het hoort.bovendien zie ik om mij heen alhamdolilah dat de jongeren meer bezig zijn met het geloof dan hun eigen ouders dus blijkbaar hebben ze het ergens toch wel goed gedaan .

Ik deel met jou de mening "Ik heb een positief beeld over de islam in de toekomst." Gair inshae Allah!

24-10-2007, 13:49
Het aantal moslims zal groeien en de Islaam zal groeien. Maar er zullen maar weinig oprechte moslims zijn, het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.

24-10-2007, 13:51
Denk, geloof zelfs, dat de Islaam meer vertegenwoordigd zal zijn in NL, in de zin van meer moskee`s, en openbare instellingen voor moslims (scholen, gemeenschapscentra, zorginstellingen etc).

24-10-2007, 13:52



Citaat door Lella_Roosje:
Denk, geloof zelfs, dat de Islaam meer vertegenwoordigd zal zijn in NL, in de zin van meer moskee`s, en openbare instellingen voor moslims (scholen, gemeenschapscentra, zorginstellingen etc).


Klopt, maar daadwerkelijk moslims die de Islaam in praktijk brengen is wel wat anders.

24-10-2007, 13:59

Citaat door Mocrobrains:
Klopt, maar daadwerkelijk moslims die de Islaam in praktijk brengen is wel wat anders.


mag ik weten waar je op doelt. Doel je meer op de moslims die steeds liberaler worden, of dat de ummah opzich zal groeien maar dat het geloof in zijn algemeen zal verwateren?? Er staat in de edele koran dat rabie swt de bestaande (gematigde) moslims zal vervangen door een nieuwe groep moslims (de bekeerlingen). Dus in die zin kun je het ook anders bekijken aangezien vele bekeerde broers en zusters (over het algemeen) zich strikter houden aan de regels van de islam.

24-10-2007, 14:03

Citaat door Mocrobrains:
Klopt, maar daadwerkelijk moslims die de Islaam in praktijk brengen is wel wat anders.


Wat versta je precies onder 'de Islaam in praktijk brengen'?

Zodra er meer (Islamitische) instellingen in NL zullen verschijnen, dan wordt de Islaam toch meer zichtbaar in het Nederlands landschap?

Of heb je het over het naleven van de geboden en verboden zoals die staan in de Qu`raan?

Pagina's : [1] 2 3 4 5