Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : LET OP!!! Boycot Boycot Boycot

xriffia_angelxx
27-10-2003, 14:59

Asalamoe Alikoem Warahmatoehoe Wabrakatoehoe, Ik heb via email onderstaand bericht ontvangen van Maghrebonline. het is zeer belangrijk om te weten en ik vraag jullie het goed door te lezen. *** Geachte Moslim, Ik zeg geachte Moslim omdat ik u zeer hoog acht. Ik acht u zeer hoog omdat u een Moslim bent. Ik acht u zeer hoog omdat u de enige bent die alleen uw Heer aanbidt. In de heilige maand Ramadan acht ik u het hoogst omdat u tijdens deze maand uw Heer het meest aanbidt. Maar er zijn bepaalde mensen die u juist verafschuwen omdat u alleen uw Heer aanbidt. En tijdens de heilige maand Ramadan verafschuwen zij u het meest omdat u tijdens deze maand uw Heer het meest aanbidt. Weet u hoe zij u tijdens deze maand het meest verafschuwen? Tijdens deze maand laten zij u uw vasten breken met het bloed van uw eigen medemoslim. Heeft u ooit van Jordan River gehoord? Als u de Islamitische slagerij binnen loopt ziet u vast en zeker dadels met een verpakking waarop Jordan River staat. Of u treft dadels die zogenaamd in Zuid Afrika zijn geteeld. Deze dadels zijn in het zogenaamde Israël geteeld op stukken land dat van uw medemoslim is afgenomen. Het geld wat aan deze dadels wordt verdiend wordt tegen uw medemoslim gebruikt…tegen uw eigen broeder en zuster. Geachte Moslim acht uzelf en uw medemoslims in Palestina hoog. Geachte Moslim heb uw medemoslim in Palestina lief en koop deze dadels niet. Gelooft u mij…er zijn leukere manieren om uw vasten te breken. Hoogachtend, Uw medemoslim *** Wa Alikoem Salaam, PS: Nog een Ramadan Mubarak

xriffia_angelxx
27-10-2003, 15:01
Salaam Alikoem, Ik was nog dit vergeten erbij te zetten. Een plaatje van die dadels. http://www.maghrebonline.nl/nl/images/banner/boycot2.gif Wa Alikoem Salaam,

muslimien
27-10-2003, 15:45
selem3alikoem zusters mabrouk ramandan alvast is waar mohamed rasoelhullah(saws)deed dat ook hij at eerst een dadel om zijn vasten te verbreken goed gezegt ouiam_tet1 moge allah je belonen door je kennis incha allah amien

Selina
27-10-2003, 15:46
Origineel gepost door ouiam_tet1 maar het beste is om je vasten te verbreken met een dadel :eek: Ja maar niet met die soort dadels

muslimien
27-10-2003, 15:53

selem3alikoem zusters Waarom niet met zulke dadels? kijk dadels komen van de hemel en in de hemel daar ziijn ook dadels die mensen moeten geduld hebben de geduldige word beloond door allah allah is de alziende en de alhorende vergeet dat niet dit is maar een test

Ismahane82
27-10-2003, 16:12
Origineel gepost door muslimien selem3alikoem zusters Waarom niet met zulke dadels? kijk dadels komen van de hemel en in de hemel daar ziijn ook dadels die mensen moeten geduld hebben de geduldige word beloond door allah allah is de alziende en de alhorende vergeet dat niet dit is maar een test wat heerlijk naief allemaal

muslimien
27-10-2003, 16:16
selem3alikoem broeders en zusters Ismahane82 ik weet het is moeilijk maar allah heeft de wetten gemaakt

Ismahane82
27-10-2003, 16:38
weet je wat koop jij je maar helemaal scheel aan de River Jordan dadels, eens zien wat je broeders en zusters in Palestina daaraan hebben, je koopt toch geen spullen van de vijand die vervolgens jouw centjes in de moordcampagne van Sharon steekt, en dit is zeker een test van allah, de kunst is juist er goed uit te komen en onze ogen te doen openen

muslimien
27-10-2003, 18:23
selem3alikoem broeder hoe weet je dat dat een test is weet je niet allah hlum allah weet het beste denk je nou echt dat ik het ga kopen nee dat ga ik niet doen :(

Ismahane82
28-10-2003, 16:54
Origineel gepost door muslimien selem3alikoem broeder hoe weet je dat dat een test is weet je niet allah hlum allah weet het beste denk je nou echt dat ik het ga kopen nee dat ga ik niet doen :( dus de ene dadel is TOCH de ander niet, ben blij dat je tot inkeer bent gekomen

manalltje
28-10-2003, 17:04
De vraagsteller: “O nobele Shaych, deze dagen werd er in de kranten geschreven dat er een oproep is tot het boycotten van Amerikaanse producten, en om te stoppen met het kopen en verkopen van deze producten. Tevens word er geclaimd in één van de kranten dat de ‘Ulamaa (Islaamitische geleerden) een oproep gedaan hebben voor het boycotten van deze producten en dat het verplicht is voor elke individuele Moslim, en dat het kopen van ook maar één product (dat geproduceerd is in Amerika), verboden is, verboden (Haraam, Haraam), en dat de persoon die dit doet een grote zonde begaat (Kabierah), en dat hij deze mensen (de Amerikanen) aan het helpen is, en de Joden helpt in het vechten tegen de Moslims. Daarom hoop ik dat Zijne Eminentie enige duidelijkheid over deze zaak kan verschaffen want er is een behoefte naar. En wordt een persoon beloond (door Allaah) voor deze daad (het boycotten van Amerikaanse goederen)?” Shaych al-Fawzaan: “Ten eerste, ik verzoek een kopie van deze uitspraak, in het specifiek van de krant die hier door de vraagsteller wordt vermeld. Ten tweede, dit is niet correct. De geleerden hebben geen Fatwaa (Religieuze Uitspraak) gegeven die verklaard dat de goederen die in Amerika geproduceerd worden verboden (Haraam) zijn, en de goederen van Amerika worden nog steeds geïmporteerd en verkocht in de marktplaatsen van de Moslims (in het Koninkrijk van Saoedi-Arabië), en deze producten die je uit Amerika koopt zijn nog steeds verkrijgbaar. Er is geen (enkele) Religieuze Uitspraak hiertegen uitgevaardigd. Afsnijden van betrekkingen en boycotten mag niet gedaan worden behalve als er een bevel door de Moslim autoriteiten wordt uitgevaardigd. Als de autoriteiten een bevel uitvaardigen voor het verbieden (van bepaalde goederen) of het boycotten van een land van onder de vele landen, dan is het verplicht om dat land te boycotten. Hoe het ook zij, wat individuen betreft die dit willen doen of zij geven religieuze uitspraken, dan is dit (wat zij doen) iets dat verboden is, dan is dit een verklaring ter verbieding van hetgeen dat Allaah heeft toegestaan. Het is niet toegestaan om dit te doen. Shaych Saalih Al-Fawzaan Vertaald door: Amin Tap.

Petit_Taxi
28-10-2003, 18:18
Boycott Israeli Products code number 729 is made in Israel (http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?plo2002) Streepjescode van producten die met 729 beginnen komen uit Israel.