Bekijk volle/desktop versie : CDA: 'Dubbele nationaliteit aan banden leggen'



Pagina's : [1] 2

27-10-2003, 13:34

Citaat:
CDA: 'Dubbele nationaliteit aan banden leggen'

Uitgegeven: 27 oktober 2003 13:00
Laatst gewijzigd: 27 oktober 2003 13:05

AMSTERDAM - Het CDA wil dat kinderen van allochtone ouders die in Nederland worden geboren de Nederlandse nationaliteit krijgen, en niet nog eens de nationaliteit van hun ouders. CDA-Kamerlid Mirjam Sterk zal deze week bij minister Verdonk van Integratie op maatregelen aandringen.

"Wij willen dat het kabinet aan de gang gaat met het terugdringen van het aantal dubbele nationaliteiten van hier geboren kinderen van wie de familie hier vaak al drie of vier generaties leeft", aldus Sterk.

Sterk maant tot het aanpakken van de problematiek van de dubbele nationaliteit zodat jonge meisjes niet meer tegen hun zin in het buitenland uitgehuwelijkt kunnen worden. "Zodra zij tegen hun zin worden uitgehuwelijkt, kan de Nederlandse staat hier niets tegen doen. Het CDA wil van de minister horen op welke wijze zij hiertegen op kan treden."


Ben benieuwd, is dit positief of negatief of maakt het allemaal niet meer uit.....

27-10-2003, 13:40


hoe zal ik t zeggen voor mij hoeft t niet ik als maroc ben naar stadhuis gegaan en vroeg of ik nederlands paspoort movht laten maken aangezien mijn ouders geen nl paspoort hebben dacht ik dat het moeite zou kosten maar omdat ik hier geboren ben. kon ik m gewoon aanvragen en dat heb ik ook zo snel mogelijk gedaan, wij als marocs kunnen onze nationaliteit zoiezo niet op geven. dus dan moeten we of marokkaans alleen of allebei. dus voor mij zeker niet opheffen

27-10-2003, 13:56

Citaat:
Origineel gepost door esmaII
Alsof dat documentje wat uitmaakt???
jawel, dat maakt wel uit. Stemrecht enzo. Maar dat schijnt allemaal niet zo belangrijk te zijn voor jullie

27-10-2003, 13:59

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
jawel, dat maakt wel uit. Stemrecht enzo. Maar dat schijnt allemaal niet zo belangrijk te zijn voor jullie
jullie?? vertel?

27-10-2003, 14:01



Citaat:
Origineel gepost door rnaj
jawel, dat maakt wel uit. Stemrecht enzo. Maar dat schijnt allemaal niet zo belangrijk te zijn voor jullie
Vergunning
onbepaalde tijd € 890


Naturalisatie € 336

Scheelt toch bijna 500 euro


PS De CDA kan l.ullen wat ze wil, maar elk land heeft een nationaliteitswetgeving , ongeacht de geboorteplaats.


Weer vele praatjes die geen gaatjes vullen

27-10-2003, 14:05

Citaat:
Origineel gepost door DonAgewan
jullie?? vertel?
Sorry, maar ik bedoel die mensen die al zolang in Nederland wonen zonder de Nederlandse nartionaliteit, dat ze wel denken een mening over nederland te mogen hebben, maar nog steeds geen waarde hechten aan het bijbehorende papiertje....

27-10-2003, 14:06
ja rnaj hoe bedoel je jullie. ik zal mijn stemrecht zeker gebruiken.

maar ja de marokkaanse regel is je mag een andere nationaliteit nemen maar je blijft de marokkaanse behouden. als nederland ons verbiedt een dubbele nationaliteit te nemen. hebben we geen landelijk stemrecht meer want mijn maronationaliteit kan ik niet opgeven

27-10-2003, 14:09

Citaat:
Origineel gepost door esmaII
Ik ben niet hier geboren, dus die wetgeving geldt niet voor mij. En als ik ooit van plan ben om kinderen te nemen, dan zorg ik dat ik de laatste maand van mijn zwangerschap in het warme Marokko vertoef. Worden die koters tenminste in Maroc geboren en krijgen zie die nationaliteit.
Maar waarom zou je hier dan willen wonen?

27-10-2003, 14:10
Waarom zouden we als minderheid hier onze zekerheid (Marokko) opgeven??

27-10-2003, 14:26

Citaat:
Origineel gepost door DonAgewan
Waarom zouden we als minderheid hier onze zekerheid (Marokko) opgeven??
Omdat het niet in het belang van de kinderen is om ze bewust op te zadelen met een nationaliteit van een land waar ze niet bij zullen horen.

De huidige generatie heeft er al problemen mee, hoe moet het dan met de volgende aflopen als zij nooit helemaal bij Nederland zullen horen omdat mama besloten heeft om ze bewust geen Nederlander te laten zijn

27-10-2003, 14:31
Heb je tarieven al gezien? maar ja daar moet je wel kaaskop voor zijn om alles te pakken wat gratis is

27-10-2003, 14:32
rnaj je kiest nu toch ook zelf wat je wilt zijn

wat nou als ik kies voor mijn zoon/dochter om hem alleen nederlander te laten inschrijven. En hij komt over 18 jaar naar me toe en zegt pa waarom ben ik geen marokkaan ik wil een marokkaan zijn. ik zeg maar wat hoe weet je dat je zoon of dochter dat nie wil

27-10-2003, 14:35


Even terug, het ging om deze uitspraak van Esma de Tweede "Alsof dat documentje wat uitmaakt???", deze opmerking kom je hier regelmatig tegen.

terwijl juist dat papiertje er voor zorgt dat je gelijke rechten hebt als alle andere nederlanders. En dat is het punt waarop ik aggeer.

27-10-2003, 14:42

Citaat:
Origineel gepost door esmaII
Sorry meneertje rnaj, maar nu klets je uit je nek.Op papier staat dat mensen dezelfde rechten hebben, maar in de praktijk werkt het toch wel anders! Lees het stukje over discriminatie, de zogenaamde onwetendheid.
\

Klopt in de praktijk werkt het anders, dat geld ook voor mij.

Maar zonder dat papiertje kan/mag je der ook geen aanspraak op maken.

27-10-2003, 14:45
Als een groot gedeelte van de niet-Nederlanders, die hier al jaren zitten en zich steeds bij de Vreemdelingenpolitie melden voor een verlenging van hun verblijfsvergunninkje (kost nu ook al 285 euro ) wel een Nederlands paspoort zouden hebben, en dus stemrecht zouden hebben voor het parlement, dan denk ik niet dat Balken van Ellende en zijn Christenhonden nu aan de macht zouden zijn.

En dat zou een zegen van boven zijn


Pagina's : [1] 2