Bekijk volle/desktop versie : Eten tijdens menstruatie!

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8

28-10-2003, 10:40
Eerst en vooral,
Salaam moe3laikoem iedereen en Ramadan Moebarek wa koelo G3aam wantoe Bi G3ajeer.

Ik heb hier alle reacties van iedereen gelezen...Tot mijn grote spijt heb ik moeten vaststellen dat we niet eens over een niet al te grote onduidelijke onderwerp hier aan het discussieren zijn of het loopt al in spannig af.

Nou meid om mijn mening daarover te willen geven over jouw onderwerp hier op dit forum, wil ik jou het volgende zeggen...Ieder maakt het voor zich uit of zij al dan niet eet tijdens haar maandelijkse menstruatie...ik zelf eet tijdens mijn dagen in de ramadan niet in het openbaar, het is het enige wat van jou (persoonlijk) is en niemand moet weten of ik het heb of niet...en zeker mijn VADER NIET!!!!

(Nisrien jouw vader denkt dat jij nog niet aan de ramadan MOET beginnen, vandaar dat hij niet raar opkijkt, jij bent tenslotte nog maar 14, maar jij moet hetzelf weten of jij respect toont of niet, en over bidden meisje, bidt jij samen dan met je vader, ik bid op mijn eentje en richt me volledig... alleen... tot allah toe tijdens mijn gebed, en dat doe ik op een plek waar ik niet gestoord kan worden...daarvoor moet jij het niet in je bijzijn van je vader doen, maar ik heb respect voor jouw mening, ieder zijn eigen opinie daarover.)

Kortom, Als vrouw MOET jij "eten" tijdens je dagen, maar in beperkte mate, en niet tentoonstellen van; He ik heb mijn menstr.ik ben een vrouw! (eten daarmee bedoel ik NORMAAL eten niet als een gulzige beest eten alsof jij nooit eten hebt gezien...Verbreken met iets kleins...of als jij niet in het openbaar bent met een kleine maaltijd)

En 1 tip hou jullie hier een beetje gedeisd...uitmaken daar komen we nergens mee...

Wa alaikoem wasalaam
ahlam

28-10-2003, 11:35

salaam zusters,

Ik heb jullie recaties allemaal gelezen en ik moet zeggen dat sommige niet elkaars meningen kunnen accepteren wat ik heel erg jammer vind ook vooral nu tijdens de ramadan...

Wat ahlam143 al gezegd heeft doe rustig en houdt rekening met elkaars mening... Natuurlijk MOET een VROUW eten als zij maandelijks is tijdens de ramadan... maar zoals het al vaker is gezegd doe het ergens waar anderen je niet op je vingers kunnen kijken zodat ze niet hoeven te denken dat je geen zin hebt om te vasten of wat dan ook.... Ik eet ook gewoon als ik maandelijks ben maar niet in de buurt van andere die wel vasten.... Dat kan ik gewoon niet....

En Lady moi ik vind het jammer dat je nisrineke mening niet kan accepteren,als haar ouders het niet erg vinden dat zij eet in de nabijheid van haar vader dan is het hun zaken... Voor jou is het misschien ongelooflijk om in het nabijheid van je vader te eten maar respecteer haar meining en zegt dan niet gelijk dat ze een baby is of kinderachtig doet.... Want iedereen doet het op hun eigen manier....

Ik hoop dat iedereen elkaars meningen zult accepteren en aardig blijft doen.... Want het is ten slotte RAMADAN!!!!!!!!!!!

Beslamma shirin

28-10-2003, 11:38
En natuurlijk niet alleen tijdens de ramadan maar ook als het afgelopen is.... Respecteer elkaars meningen!!!!!!!!!!!!

28-10-2003, 12:01
hey, wie zegt da ik same me men vader bid!!!
gij ga toch ook ni beginne he!!

28-10-2003, 12:46

Citaat:
Origineel gepost door Nisrineke
phuh,
ik eet voor men vader en daarmee uit!!!!
zolang men ouders zelf geen probleme mee hebbe, dus pech vo jou he!
en kinderachtig doen, dat doe je zelf!!! ge toont zelfs geen klein beetje respect voor mijn mening!!!!!!!!
pech?? kijk hoe da ge praat das pas kinderachtig toen ik 14 was praatte ik nie zo se ma goed...hahah en ey ik heb respect voor mense die mij respectere..respect moe ge verdienen

28-10-2003, 12:49
phuh, veel respect zie ik ni vo mijn mening zenne,
ja hoe da gij dee op u 14de kan mij geen bal schele, ik ben 14 ik heb een grote mond en daar kan niemand aan verandere!!!
En gij mocht ook een toontje lager zinge, me u schaamte en respect!

28-10-2003, 12:51
gij verdient da allemaal ni!!
ge hebt me nu echt kwaad gemaakt, zonde!! da tijdens de ramadan
!!!!!!!!!!!!!

28-10-2003, 13:10
:tranen:

Waarom nu? En nog wel meiden onder elkaar......

28-10-2003, 13:11
pfff ze doet zelf kinderachtig en zoekt zelf ruzie!

28-10-2003, 13:13
Wees dan zelf de wijze en denk aan Ramadan en niet aan ruzie..

28-10-2003, 13:14
ja doe ik toch, ma ze maakt me kwaad!! en dat moet ze nou niet doen

28-10-2003, 13:54
hoi schatjes eerst en vooral mebroek el ramadan ik vindt dit wel eenheel speciale topic soms wat grappig bijvoorbeeld dat van liloesh met die el hadj woellah die vondt ik grappig en ik heb het nog nooit geprobeerd eten tijdens de ramadan want heb pas sinds dit jaar de eerste keer men regels(ben er 16) dus ik weet nie hoe het zal zijn maar ik ga denk ik nie eten voor men pa en broers daar schaam ik mij voor maar ik vindt het leuk voor nisrin dat ze dat kan doen ik heb namelijk niet zo'njonge vader maar dat heeft er niets mee te maken hé en bidden dat doe ik ook alleen op men kamer en lady moi ik ken je al zo'n beetje hé graag gelijk hebben(niet negatief bedoeld)maar daar maak je toch geen ruzie om ?toch?en ik vindt iedereen denkt daar anders over bv nisrin's manier van omgaan met elkaar thuis isvolgens mioj heeeeeeeel anders dan die van mij en ook die van lady moi zie je dus het is niet aan ons om te oordelen dus schatjes leg het weer bij kusjes zarazet

28-10-2003, 15:51

Citaat:
Origineel gepost door Kawtarina
inderdaad!
Het is haram om voor een vastende te eten.
IK eet zelf maar iets kleins bijv een broodje thats it!
Dit doe ik altijd op mijn kamer of op een ander afgelegen plek.
Verder lijkt het of ik meevast.
Wat ik al helemaal raar vind is als je voor je vader gaat eten hsoema!!
groetjes Kawtar
Het is HARAM om meete vasten als je ongesteld bent dus je moet gewoon normaal eten en niet een glaasje water of weinig eten, je moet normaal eten. Vraag dat maar na.

Kan je bewijzen of het haram is om voor een vastende te eten? Dit is een gewoon vraagje hoor.
Als mijn vader, moeder of broer buiten de ramadan vast dan eten we thuis ook gewoon voor hem of haar of ziet hij je iets drinken koffie ofzo
Ik bedoel maar dan verstoppen we het eten toch ook niet van de vastende nu begrijp ik wel dat je niet eet naast mannen als je ongesteld bent maar naast vrouwen is dat geen probleem, ze kenne de reden.

28-10-2003, 17:54
ik eet gewoon .en als de mensen dan vrage waarom ik eet dan zeg ik gewoon van ,jaa kben een bitje ziek en daardoor ook zwak enz
is toch goed uitvluchting
mor de jongens of manne of wa dan ook van ons school ,begrijpe da wel zene.ale denk ik toch ..tot nu toe zijn er maar enkele da komen vrage enz

28-10-2003, 18:25
ja he, heb een beetje medelijde, ik ben pas gistere lid en die lady moi, zit hiere grote mond te doen en dan vraagt z enog respect, is da te begrijpe??
ik respecteer haar mening ma da wil zij blijkbaar ni doen en da tijdens de ramadan!!
maja zoals je al zei, ieder zijn eigen manier he

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8