Bekijk volle/desktop versie : Bidden zonder concentratie......

Pagina's : 1 [2] 3

09-05-2007, 14:13
Ik heb gehoord van iemand dat als hij iets kwijt is dat hij dan gaat bidden en dan weet waar het ligt :P:P Als grap.... Wat de shaitaan allemaal doet

26-07-2007, 23:43

Bedankt voor dit leerzaam stukje, moge Allah swt je hiervoor belonen insha allah.

13-10-2007, 17:36
ik heb ook een groot probleem bij het bidden het begon een jaar of twee geleden dat ik ook gedachtes had zoals hier boven allemaal beschreven staat ik begon een gevecht daar tegen maar het ging van slecht naar kwaad en het wordt steeds erger ik heb nu last van dwangneurose ( dat ik bijvoorbeld wel drie keer een deurknop aanraak of vijf keer de kraan opndraai zulke dingen) en bij het bidden krijg ik kwade gedachten zoals dat iemand die ik ken dood gaat of een ernsige ziekte ik weet niet wat ik moet doen elke keer als ik die gedachte krijg begon ik weer opnieuw soms ben ik half uur of meer bezig om bijvoorbeeld dohr of een ander gebed te bidden ik heb wel eens gehoord dat het niet goed is om elke keer midden in je gebed te stoppen en opnieuw te beginnen maar ik ben zo bang dat het uitkomt en er zijn wel een aantal dingen die ik dan in gedachte had uitgekomen zijn ik hoop dat iemand hierbij kan helpen of dat ik wat kan doen ik kan me gewooon niet concentreren ook niet als ik drie keer naar links spugen ahcter je rug en agoedoe bilahi mina shaitanoe rajiem ook drie keer maar dat lukt ook niet

03-01-2008, 00:38
Tla3

03-01-2008, 02:12

-Notificatie-

03-01-2008, 08:11

Citaat door mohammed_b74709:
Als men afdwaalt bij concentratie tijdens het gebed kun je het beste om van de shitaan af te komen= 3 keer in je linkerhand blazen en a azoe billah iehie mina shitan iraziem zeggen en je merkt dat je concentratie wordt verhoogd

Maar dat betekent dat je je gebed onderbreekt of niet??
dus stel ik ben aan het bidden en saytan laat me niet met rust
dan stop ik ff blaas 3 keer in mijn linkerhand zeg 3 keer a azoe billahie mina saytan iraziem.?????

03-01-2008, 08:30

Citaat door Dlimi:
Internet is Haram.

Topicstarter Gayr inshaAllah

03-01-2008, 16:32

Citaat door mohammed_b74709:
Als men afdwaalt bij concentratie tijdens het gebed kun je het beste om van de shitaan af te komen= 3 keer in je linkerhand blazen en a azoe billah iehie mina shitan iraziem zeggen en je merkt dat je concentratie wordt verhoogd

heb-je-hier-bewijzen-voorr..?

03-01-2008, 19:48
Macha;allah, dit heeft me echt wakker geschud! Vanaf nu ga ik me ook veel beter concentreren, insha;allah.

03-01-2008, 21:24

Citaat door Dlimi:
Internet is Haram.

:moean spaar jij je zonden wel héél snel bij elkaar, door vroeg in de ochtend online te zijn..

05-01-2008, 18:09

Citaat door blablabla1001:
ik bed alsof het mijn laatste dag is, of ik bid en doe alsof ik voor me eigen graf sta...mijn concentratie wordt dan steeds beter

Dat ga ik ook doen bedankt,

05-01-2008, 20:17
Mooie stuk Macha`ALLAH

05-01-2008, 20:30

Salamou3aleykoum Wa Rahmatou Allaah,
Broeder, BarakAllaahu feek voor deze wake up call en de uitnodiging naar de beste manier van je gebeden te verrichten..

Maar ik heb een enkel vraagje, waar haal je de ahadeeth vandaan?
Bukhaari? Muslim? Tirmizie? etc..
Ik hoop spoedig antwoord te vernemen, JazaakAllaahu gayran
waSalamou3aleykoum Wa Rahmatou Allaahi Wa Barakatouh !

05-01-2008, 21:55
Macha allah voor deze mooie topic!!
Jazak Allahou gairan...

Insha Allah zal ik extra mijn best doen... Biidnillah

05-01-2008, 22:17

Citaat door Ghizlan__x:
Salamou3aleykoum Wa Rahmatou Allaah,
Broeder, BarakAllaahu feek voor deze wake up call en de uitnodiging naar de beste manier van je gebeden te verrichten..

Maar ik heb een enkel vraagje, waar haal je de ahadeeth vandaan?
Bukhaari? Muslim? Tirmizie? etc..
Ik hoop spoedig antwoord te vernemen, JazaakAllaahu gayran
waSalamou3aleykoum Wa Rahmatou Allaahi Wa Barakatouh !

Salaam alaykoem,

Topic is van 2003. Maar ik hoop dat hij alsnog antwoord.

wa alaykoem salaam.

Pagina's : 1 [2] 3