Bekijk volle/desktop versie : ‘Arsenal richt zich op droomduo’



23-10-2007, 13:06
Als we de doorgaans betrouwbare Franse krant L’Equipe mogen geloven, dan is Arsenal achter de schermen bezig om een indrukwekkend miljoenenbod voor te bereiden. De huidige lijstaanvoerder van de Premier League zou zeer vergaande interesse hebben in Karim Benzema en Hatem Ben Arfa, momenteel de paradepaardjes van Olympique Lyon.

De Franse landskampioen kende een zeer matige seizoensouverture, maar door toedoen van de jeugdige talenten gaat de Oost-Franse club weer als vanouds aan kop in de Ligue 1. Benzema is met elf treffers zelfs koploper in de strijd om de Gouden Schoen, terwijl Ben Arfa met zijn sprankelende spel een basisplaats heeft veroverd in de hoofdmacht van Alain Perrin..

De reeks van Benzema (19) is indrukwekkend. De zesvoudig international (drie treffers) kwam in competitieverband alléén tegen Toulouse (1-0 verlies) en Lille (1-1) niet tot scoren. In de uitoverwinning bij Metz (1-5) kwam de spits driemaal tot scoren, terwijl hij deze maand tegen de Faröer Eilanden (0-6) tweemaal het net liet bollen.

Ben Arfa (20) debuteerde evenals Benzema drie seizoenen geleden, maar begin steeds meer te imponeren in het Stade Gerland. Coach Perrin liet de dribbelaar uit Clamart in competitieverband vier keer in de basis starten, terwijl ook bondscoach Raymond Domenech viel voor zijn kwaliteiten. Ben Arfa luisterde zijn debuut tegen de Faröer op met een doelpunt in de laatste minuut.

Volgens L’Equipe bekeek een delegatie van The Gunners afgelopen weekeinde de verrichtingen van beide spelers in het thuisduel tegen AS Monaco (3-1). Benzema vond andermaal het net, terwijl Ben Arfa een lastpak was voor de Monegaskische defensie. De Britse tabloids suggereren een Londens bod van meer dan zestig miljoen euro, maar de kans dat Lyon-preses Jean-Michel Aulas beide juweeltjes van de hand doet is zéér klein.

De president van Lyon staat te boek als een ondoorgrondelijke zakenman waar de Europese topclubs liever geen zaken mee doen. De transfers van Mickaël Essien (Chelsea), Eric Abidal (Barcelona) en Florent Malouda (Chelsea) kwamen pas rond na moeizame onderhandelingen, waarin Aulas altijd zijn zin kreeg met de hoofdprijs.


Bron: Voetbalzone

23-10-2007, 13:19


Praatjesmakers! YEHHH NURTTTTS

23-10-2007, 16:45
droomduo?

23-10-2007, 17:19
klasse spelers

24-10-2007, 00:34


Karim weer gescoord!

24-10-2007, 02:32
tegna wat droomvoetballers....!!!!

24-10-2007, 06:32
ik zie dat niet zo gebeuren, want Arsenal heeft toch aardig wat aanvallers in huis: van Persie, Walcott, Adebayor, Eduardo, Bendter. Dat zou een beetje te veel van het goede zijn, ik denk dat ze eerder alleen voor die Benzema gaan.

24-10-2007, 08:25
Wie had er nou een topic geopend over die 2 spelers, én Nasri .

24-10-2007, 11:59
Benzema, Nasri en Ziani (L 'OM) zijn allen Kabyliers net als Zidane.

24-10-2007, 13:37
Benzema gaan ze denk ik zoiezo halen. Ben Arfa lijkt me nog niet klaar voor Engelse Competitie. Vooral niet in het hoge niveau waarin Arsenal speelt.

Misschien in de toekomst. Maarja, zoals hierboven al werd gezegd; ze hebben al (erg jonge)droomspelers en hóeven niet te kopen. Dus ze gaan zoiezo geen gekke biedingen doen denk ik.

25-10-2007, 00:31

Citaat door mo_iqqer3ieyen:
ik zie dat niet zo gebeuren, want Arsenal heeft toch aardig wat aanvallers in huis: van Persie, Walcott, Adebayor, Eduardo, Bendter. Dat zou een beetje te veel van het goede zijn, ik denk dat ze eerder alleen voor die Benzema gaan.


Ben arfa is een middenvelder.. en eduardo is echt tegengevallen in Londen.
ik denk dat Arsenal deze jongens gaat halen, aangezien die Wenger
vaak jonge fransen naar Arsenal haalt