Bekijk volle/desktop versie : Aan de dames die Soenna kleding dragen...



Pagina's : [1] 2 3 4 5

23-10-2007, 11:57
Salaam Alikoum,

Ik heb een aantal vragen aan de dames die soenna kleding dragen.
Hoop insh allah dat ik door jullie reacties wat wijzer word.

Het is namelijk zo dat ik er over zit te denken om ook de stap te zetten om soenna kleding te gaan dragen. Alleen is het zo dat er bij mij in de omgeving bijna niemand is die het draagt. Zelfs niet in me eigen familie.

Wat heeft jullie doen beslissen om het te gaan dragen? Ik draag zelf mijn hijaab al sinds me pubertijd. En ik probeer me altijd gepast te kleden dus niet te strakke kleding etc. Nu ben ik bang dat mensen gaan zeggen het is helemaal niet nodig om soenna kleding te gaan dragen, wat is er mis met de kleding die je nu draagt?

Meiden ik zal dankbaar zijn voor jullie reacties! Het zal me goed doen om te weten hoe jullie dit hebben ervaren!

23-10-2007, 11:59


Wat is soennakleding precies?

23-10-2007, 12:04
Ik bedoel kleding die wijd is en lang en een grote hijaab, je voeten bedekken en platte schoenen dragen.

23-10-2007, 12:08
toen ik voor het eerst mijn hijaab op deed was iedereen superblij, dat werd minder toen ik ij ging ebdekken zoals het hoort. maar nu is iedereenwel gewend, heel vaak kreeg ik te horen, hoezo bedek jij je zo? ik zeg omdat het zo hoort.

Dus ik ben niet goed bezig hor je dan, f ze dneken dat je allemaal een vrome moslim bent die geen fouten maakt :moe, maar voor je zelf is he heerlijk om die kleren te dragen, moge Allah het voor je vergemakkelijken ins Al;lah

23-10-2007, 12:09


De Correcte Hijaab Bedoel je. langzamerhand wennen ze er wel aan.

23-10-2007, 12:10
Bedankt Karima_b insh allah zal Allah het gemakkelijk voor me maken

23-10-2007, 12:19
Meiden reageer aub!

23-10-2007, 12:37
Toen ik hijaab ging dragen en bedekte kleding dacht iedereen dat ik verloofd was Dus het meest irritante waren zulke nieuwsgierige vragen. En nadat ik lange en wijde kleding ging dragen hadden ze het al verwacht van mij

Ik heb op dat vlak geen negatief commentaar gehad, behalve van mijn vader misschien. Die vind een lange rok en trui meer dan genoeg, ook vind hij een abaya niet warm genoeg maar zo denkt een vader gewoon Nu zijn ze het al gewend van mij.

23-10-2007, 12:40
Bedankt voor je reactie lieverd!

Maar draag jij alleen maar donkere kleding? Is dat beter?

23-10-2007, 12:42
Tuurlijk zul je negatieve en soms zelfs pijnlijke opmerkingen krijgen, maar dat hoort.
Elke stap die je neemt om dichter bij Allaah te komen, daarin zul je beproefd worden. Ben je daadwerkelijk standvastig en doe je het enkel en alleen voor Allaah... Het leven is een grote beproeving, dus het hoort erbij.

Wees standvastig en je zal echt overwinnen en je zult meer hebben en gelukkiger zijn dan voor de beproeving.

23-10-2007, 12:43

Citaat door signaal:
Bedankt voor je reactie lieverd!

Maar draag jij alleen maar donkere kleding? Is dat beter?


Het is niet verplicht om donkere kleding te dragen. Een vrouw moet gewoon niet opvallend gekleed zijn.

Ik draag alle kleuren maar zowiezo zijn flashy kleuren niets voor mij. Dus geen probleem met dat hoor. Je hebt keuze zat in kleuren qua hoofddoeken.

23-10-2007, 12:47
Je ziet de meeste meiden dan in donkere kleding lopen. Dat is inderdaad minder opvallend.

Maar dragen jullie dan nooit een rok?

23-10-2007, 12:50



Citaat door signaal:
Je ziet de meeste meiden dan in donkere kleding lopen. Dat is inderdaad minder opvallend.

Maar dragen jullie dan nooit een rok?


Jawel maar dan heb ik mijn lange winterjas aan.

Of een lange rok maar je mag de vorm van je poep niet zien,
mocht het toch een beetje strak zijn bovenaan dan draag je er een lange trui over , of hemd.

23-10-2007, 12:55
Ik hoop dat allah mij sterk maakt zodat ik de stap kan gaan zetten.

23-10-2007, 12:59

Citaat door signaal:
Je ziet de meeste meiden dan in donkere kleding lopen. Dat is inderdaad minder opvallend.

Maar dragen jullie dan nooit een rok?


Ik draag nog van alles: broek, rok, jurk en dan bedekt met een jilbaab, niemand die weet wat er onder zit als ze je zien lopen. Ik heb vaak een zwarte aan maar vaak heb ik dan een andere kleur hijaab op, alhoewel ik helemaal in het zwart ook erg mooi vind.

Pagina's : [1] 2 3 4 5