Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Om welke reden ga je geen tarawieh bidden in de moskee.

Pagina's : [1] 2

LZN
27-10-2003, 11:07

waarom.

peacefull
27-10-2003, 14:21
Je bent ongesteld... staat er niet bij hé!!!! :o

Selina
27-10-2003, 14:23
Origineel gepost door peacefull Je bent ongesteld... staat er niet bij hé!!!! :o De Hele Maand Zeker :giechel:

ummyahya
27-10-2003, 14:30
wat dacht je van (heel) kleine kinderen ??

manalltje
27-10-2003, 14:49

Origineel gepost door ouiam_tet1 je verstaa t niet wat ze in de moskee zeggen :( waar woon je zuster ouiam.

muslimien
28-10-2003, 19:16
selem3alikoem broeders en zusters ik ga wel en ik ga nu vertrekken anders word het druk

ahlam143
28-10-2003, 19:58
Ik ga niet naar de moskee om volgende reden, Als vrouw ben jij NIET verplicht om naar de moskee te gaan, ik bid liever thuis, en ik hoop dat god mijn gebed hier thuis accepteert daarvoor hoef ik niet naar de moskee te gaan, Zeg me is; wat doen ze daar in de moskee vooral bij de vrouwen, "hey wat heb jij klaar gemaakt voor Al Maghreb"?, "Ik heb suikerziekte weet jij misschien wat voor kruiden ik moet nemen"?enz enz...Vrouwen gaan naar de moskee om te vergaderen over hun buurvrouw of over onderwerpen die niet ter zake komen in de moskee zelf... Ik spreek uit ervaring hier bij ons...En zonder twijfel is het overal zeker en vast ook zo want vrouwen zijn nou eenmaal zo, met hun mond die ze niet kunnen dichthouden. DUS ik verkies om thuis te bidden, alleen... en me volledig toewijden tot god, zonder gepraat rondom me Groetjes ahlam

Sweet_Diamond
02-11-2003, 21:31
Origineel gepost door imad17 volgens de koran krijg je meer hasana als je thuis bid. ik heb net hadith gehoord in het nederlands werd voorgelzen door mohammed ceppih Dat geldt wel alleen voor een vrouw, toch?

deheks
03-11-2003, 11:46
Het maakt niet uit waar je bidt zolang je je gezicht naar allah thalla richt. Ik denk dat dat belangrijker is!!!!

Aichake
03-11-2003, 14:58
salaam imad17 van waar heb je die hadtit van chippih is het op computer. ik heb ook een casset van hem. en zou graag meer horen van hem. chokran,hij kan echt heel goed hathid geven.

Hadja1
03-11-2003, 15:10
ik vind dat je dat gewoon wel even kan doen toch ik bedoel maar je blijft heus niet de hele avond daar. plus in die tijd ga je toch maar tv kijken ofzo

driouchi
04-11-2003, 11:44
Dames en herenn je moet proberen elke dag in de moskee te bidden behalve voor vrouwen want die krijgen thuis evenveel hasanaat dan in de moskee.. :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai:

ffeiza
04-11-2003, 16:57

Voor de vrouwen is het geen pre.. Maar de mannen wel.. Maar Ahlam meid.. Als je naar moskee gaat hoef je toch niet te luisteren naar wat zij zeggen.. Ga in een hoekje zitten en pak een koran en ga wat lezen totdat de imam begint.. Ik bedoel k ga ook elke avond naar moskee.. en ook bij ons hoor je ze praten.. Maar zoiets kun je gewoon negeren meid:)

omar_am
05-11-2003, 23:27
Origineel gepost door ahlam143 Ik ga niet naar de moskee om volgende reden, Als vrouw ben jij NIET verplicht om naar de moskee te gaan, ik bid liever thuis, en ik hoop dat god mijn gebed hier thuis accepteert daarvoor hoef ik niet naar de moskee te gaan, Zeg me is; wat doen ze daar in de moskee vooral bij de vrouwen, "hey wat heb jij klaar gemaakt voor Al Maghreb"?, "Ik heb suikerziekte weet jij misschien wat voor kruiden ik moet nemen"?enz enz...Vrouwen gaan naar de moskee om te vergaderen over hun buurvrouw of over onderwerpen die niet ter zake komen in de moskee zelf... Ik spreek uit ervaring hier bij ons...En zonder twijfel is het overal zeker en vast ook zo want vrouwen zijn nou eenmaal zo, met hun mond die ze niet kunnen dichthouden. DUS ik verkies om thuis te bidden, alleen... en me volledig toewijden tot god, zonder gepraat rondom me Groetjes ahlam salaam beste zuster :zwaai: ik ben het met je eens over het dat gepraat want ,mijn moeder gat ook en ze krijgt ook altijd van zulke dingen te horen maar nu heb ik 1 vraag voor jou hoe bid je je tarawih want thuis kan dat niet of bid je alleen l3asha ?:) wil je zo vriendelijk zij omde deze te beantwoorden ) . o a salaamoe3alikoem warahamatoelahie barakato

omar_am
05-11-2003, 23:33
Origineel gepost door imad17 volgens de koran krijg je meer hasana als je thuis bid. ik heb net hadith gehoord in het nederlands werd voorgelzen door mohammed ceppih salaam maar ik heb anders gehoord in de moskee bid je in een groep en je krijg hasanaat voor de afstand die je aflegt naard moskee. in de moskee bidden krijg je meer hasanaat dat thuis in je eentje ....want als in de moskee 1 persoon foutloos bid (dus zonder zijn consentratie te verliezen en zijn aandacht aan iets anders te besteden dan het gebed ) dan krijgt iedere persoon evenveel hasanaat als de persoon die het heeft gekregen en 1 ding weet ik zeker dat zijn der heel veel :) .............dus dit zegt eigenlijk al dat het bidden van in de moskee meer waard is dan thuis bidden (bedoel het niet aanvallend broeders en zusters maar zo is het corriceer me als ik iets fout heb gezegd a.u.b) wa salaam moe3alikoem warabarakato

Pagina's : [1] 2