Bekijk volle/desktop versie : "Eten bij de buren"



Pagina's : [1] 2 3 4 5

22-10-2007, 08:27
Wie heeft de aflevering gisteren gezien?

Meestal zijn het wel leuke afleveringen en zijn die Nederlanders ook best redelijk in hun gedachtes, maar nu heb ik me zo zitten irriteren aan dat Nederlandse gezin!! Aan die ouders dan he.

Aan het begin al, zei die vrouw: ik vind dat er nu genoeg moslims zijn in Nederland. Het is al zo'n klein landje en we zitten al zo vol.
Alsof er alleen maar moslims van buitenaf hier naartoe komen!!

Daarna zei ze: ja misschien spreekt die vrouw wel goed Nederlands, maar misscien ook niet. Nou dan ga ik haar echt wel vragen waarom ze dat niet heeft geleerd!



Ze gingen dus eten bij een Marokkaans gezin.

Dan krijg je een vragenspel en ze kregen de vraag:
Wat als je kind thuiskomt met een moslim?

Zeiden ze: nou bij de jongens is het geen probleem hoor, maar bij onze dochter moeten we daar nog wel even over nadenken.
Toen vroegen die marokkanen: oh waarom niet dan?
NL: nou ja als ze zich straks helemaal moet aanpassen aan de cultuur en een hoofddoek moet dragen van die jongen enzo, nee dat zouden wij niet goed vinden.

ooooh dus die zielige nederlandse meisjes worden altijd gedwongen door hun vriend om zich aan te passen Wat veel Nederlanders niet weten, is dat in bijna alle gevallen de jongen ver afgedwaald is van de islam, het meisje interesse begint te krijgen in de islam, zich bekeert en daarmee ook de interesse bij de jongen wekt, die ook meer gaat praktiseren...(Tuurlijk heb je gevallen waarbij het meisje zich zomaar aanpast en eigenlijk niet weet wat de islam inhoudt, maar ik denk dat dat maar in een beperk aantal gevallen zo is).


Ik kan me zo irriteren aan zulke mensen!! Ze kwamen echt superdom over die Nederlanders, ik schaam me weer es dood voor zulke types....

22-10-2007, 08:35


ja het was zwaar knudde man...ze hadden bij mij moeten eten..dan waren ze meteen klaar met hun vooroordelen!!! met hun pannekoeken uit een pak en een klodder yoghurt erop!!

Ik vond vooral die vrouw een beetje uit de hoogte doen..vooral over de inrichting enz..

nee dat soort mensen zou ik nooit in huis willen..genoeg Nederlanders die normaal doen!!

22-10-2007, 08:41
Oh jammer dat ik dat gemist heb..welk net komt het?

Helaas heb je veel van dat soort nederlanders, 9 van de 10 keer
zeggen ze wat zij denken zonder het zeker te weten!! Jammer.
Want de Islam is niet zoals zij denken! En ze vergeten dat onze ouders
destijds nederland hebben opgebouwd na de 2e wereldoorlog, en helemaal geen tijd hadden om de taal te leren. Waarom zien ze dat niet in, en zijn ze de "gastarbeiders" dankbaar?

Zucht...

22-10-2007, 08:43

Citaat door trisinti:
ja het was zwaar knudde man...ze hadden bij mij moeten eten..dan waren ze meteen klaar met hun vooroordelen!!! met hun pannekoeken uit een pak en een klodder yoghurt erop!!

Ik vond vooral die vrouw een beetje uit de hoogte doen..vooral over de inrichting enz..

nee dat soort mensen zou ik nooit in huis willen..genoeg Nederlanders die normaal doen!!


idd!! Ik dacht ook ze hadden mij moeten laten gaan of laat ze hier maar komen eten, dan zal ik ze eens uitleggen hoe het zit!
DIe vrouw was idd echt knudde!

Ook die opmerking: ik denk dat in de meeste moslimgezinnen de vrouw wel achtergesteld is hoor, ik bedoel dat ze dan opdrait voor het huishouden, koken en de kinderen.

Alsof het bij Nederlanders zo anders is! In 90% van de gevallen draait de vrouw nog steeds in haar eentje op voor het huishouden, koken en de kinderen + ze werkt nog. De man zet nog net op maandagochtend de vuilniszakken buiten en dat is het. Nee dat is geen achterstellen zeker.

Ja over die inrichting ook, ze snappen niet dat Marokkanen regelmatig grote groepen mensen op bezoek krijgen en aan 1 bank en 3 stoelen niet genoeg hebben...

Zal ik bij jou komen eten Krijg je een echt ZELFGEMAAKT toetje hihi. Die vrouw had zich helemaal uitgesloofd met bestillatjes, kip en salades, koekjes enz. EN komen zij aan met pannekoeken van 1 euro, met 1 aardbei en een klodder kwark.

22-10-2007, 08:43



Citaat door _Ought_Aicha_:

Kan ik dit bekijken bij uitzendinggemist?


uhm ik weet niet, het is van de NIO, misschien op hun site...

22-10-2007, 08:45

Citaat door DessertRose15:
Oh jammer dat ik dat gemist heb..welk net komt het?

Helaas heb je veel van dat soort nederlanders, 9 van de 10 keer
zeggen ze wat zij denken zonder het zeker te weten!! Jammer.
Want de Islam is niet zoals zij denken! En ze vergeten dat onze ouders
destijds nederland hebben opgebouwd na de 2e wereldoorlog, en helemaal geen tijd hadden om de taal te leren. Waarom zien ze dat niet in, en zijn ze de "gastarbeiders" dankbaar?

Zucht...


tja ik weet t ook niet, ik weet dat er nog steeds ergens nederlanders zijn die niet zo denken hihi, maar jammergenoeg komen die amper in beeld. Ik was echt boos gister en teleurgesteld, want ze hadden ook niks geleerd van het gesprek.

Het komt op zondag rond half 3 op ned 2.

Wat wel leuk was, waren die kinderen. Die nederlandse zoon zei: ja je hoort dan van die verhalen op tv en in de krant enzo, maar dan kom je bij ze thuis en dan is het helemaal niet waar!

22-10-2007, 08:50

Citaat door _Ought_Aicha_:
Huh, gisteren ging de uitzending toch alleen maar over die mevlana, of...?


nee dat kwam erna... Kan je niks vinden op "eten bij de buren"?

22-10-2007, 08:55

Citaat door ellouisa:
tja ik weet t ook niet, ik weet dat er nog steeds ergens nederlanders zijn die niet zo denken hihi, maar jammergenoeg komen die amper in beeld. Ik was echt boos gister en teleurgesteld, want ze hadden ook niks geleerd van het gesprek.

Het komt op zondag rond half 3 op ned 2.

Wat wel leuk was, waren die kinderen. Die nederlandse zoon zei: ja je hoort dan van die verhalen op tv en in de krant enzo, maar dan kom je bij ze thuis en dan is het helemaal niet waar!



Nee natuurlijk zijn niet alle Nederlanders zo!
Gelukkig maar! Hahaha
Ken er ook zat die super relaxed zijn…Maar toch wordt je moe
Van alle vooroordelen etc.. net wat je zegt ook bij de Marokkanen zijn het maar een
Handje vol die slecht zijn.
Laat eens de Marokkanen op tv zien die hoog opgeleid zijn of die in de directie zitten van
De ABN of zo…(ken er toevallig 1) of meiden en jongens op de Universiteit, (ken er zat)
Nee helaas is dat geen nieuws om mee op TV te komen, oninteressant voor ze…

22-10-2007, 08:57
Oh wat heerlijk dat ik niet de enige was die zich eraan irriteerde...
Maar alhamdoellah zijn ze niet allemaal zo.


ellouise kom je bij mij eten?

22-10-2007, 09:04
Waarom zoude zy da nie goedvinden als ze een doekkie gaat dragen?

Volgens my is hun dochter onderdrukt.

Ik vond NL'ers sowieso al een dom volkje vergeleke met de Belgen..

Alé kvind onze Belge best wel intelligent int algemeen

22-10-2007, 09:22

Citaat door ellouisa:
idd!! Ik dacht ook ze hadden mij moeten laten gaan of laat ze hier maar komen eten, dan zal ik ze eens uitleggen hoe het zit!
DIe vrouw was idd echt knudde!

Ook die opmerking: ik denk dat in de meeste moslimgezinnen de vrouw wel achtergesteld is hoor, ik bedoel dat ze dan opdrait voor het huishouden, koken en de kinderen.

Alsof het bij Nederlanders zo anders is! In 90% van de gevallen draait de vrouw nog steeds in haar eentje op voor het huishouden, koken en de kinderen + ze werkt nog. De man zet nog net op maandagochtend de vuilniszakken buiten en dat is het. Nee dat is geen achterstellen zeker.

Ja over die inrichting ook, ze snappen niet dat Marokkanen regelmatig grote groepen mensen op bezoek krijgen en aan 1 bank en 3 stoelen niet genoeg hebben...

Zal ik bij jou komen eten Krijg je een echt ZELFGEMAAKT toetje hihi. Die vrouw had zich helemaal uitgesloofd met bestillatjes, kip en salades, koekjes enz. EN komen zij aan met pannekoeken van 1 euro, met 1 aardbei en een klodder kwark.



ik vond het vooral jammer dat ze zo hooghartig deden dat zat mij echt dwars..
gelukkig zijn de hollanders die ik ken niet zo!!

en die vraag over de pil..als ze 11 is zou ik het niet leuk vinden..die marokkanen keken echt zo van 11 jaar!!!

22-10-2007, 09:25

Citaat door StreetChic:
Waarom zoude zy da nie goedvinden als ze een doekkie gaat dragen?

Volgens my is hun dochter onderdrukt.

Ik vond NL'ers sowieso al een dom volkje vergeleke met de Belgen..

Alé kvind onze Belge best wel intelligent int algemeen



belgen slim

22-10-2007, 09:37


http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/search?serID=2141&md5=7c755d56c8f2cfc711fe57c573f4 9edd&sq=eten+bij+de+buren


22-10-2007, 09:41

Citaat door _Ought_Aicha_:



Wil jij ook komen?

22-10-2007, 10:16
Dat heb je goed gezien



Citaat door trisinti:
belgen slim

Pagina's : [1] 2 3 4 5