Bekijk volle/desktop versie : Wie wil dit invullen aub!?



21-10-2007, 23:31
Enquête gevoel minderheden over media, politiek en integratie

Dit is een enquête in opdracht van de Universiteit van Utrecht. In de media en politiek zijn integratie, Islam en minderheden de onderwerpen van discussie. We horen allerlei geluiden over uit verschillende hoeken over, Marokkanen, Turken, Antilianen, Surinamers enz. Dit zijn meestal dit negatieve berichtgevingen. Waar het in deze enquête om gaat is: Hoe ervaren deze minderheden de discussie omtrent integratie en Islam. Hoe zien zij de hun positie in de Nederlandse samenleving en de toekomst wat betreft racisme en islamfobie in Nederland?


Vind jij dat er in de media goed wordt omgegaan met de discussie over Islam, integratie en racisme? (ligt kort toe)

Wat voel jij als men het heeft over Islam, allochtonen en integratie in de media?

Vind jij de media te links, te recht of gewoon neutraal als het om berichtgevingen gaat over deze onderwerpen?

Is de kritiek van de media op integratie en Islam terecht volgens jou? En is de discussie dan ook echt inhoudelijk gebaseerd op feiten of meer gebaseerd op stereotype en fabeltjes? (ligt kort toe)

Vind jij dat er vanuit de politiek een bijdrage wordt geleverd aan de negatieve beeldvorming van bepaalde minderheden, of juist reageert op die negatieve beeldvorming? (dus helpen ze deze beeldvorming te benadrukken of wordt er tegen deze beeldvorming gestreden?)

Voel jij je als allochtoon voldoende vertegenwoordigd in de politiek? Zo ja, welke politieke partij ligt dan het dichtst bij jou?

In de programma “rondom 10” vond er laatst een discussie plaats met de stelling: Autochtone Nederlanders, moeten meer kinderen krijgen om de demografische groei van moslims in te perken. Wat voel jij dan als moslim of als allochtoon als je dit soort stellingen hoort?

Wat zouden de volgende partijen in Nederland kunnen doen om de situatie te verbeteren?

Moslims:
Niet moslims:
overheid:
Media:


Voel jij je meer verbonden met Nederland of meer met jouw land van herkomst? Waarom?


Bij de stellingen zijn GEEN toelichtingen nodig.



Integratie in Nederland is mislukt ja/nee

Ik voel me meer een buitenlander dan een Nederlander ja/nee

Ik word onvoldoende vertegenwoordigd in de media en politiek ja/nee

In Nederland is er geen dialoog gaande maar een monoloog ja/nee

Ik zie te weinig tegenlicht wat betreft de discussie over integratie en islam in de media ja/nee

Niet allochtonen moeten meer integreren aan autochtonen, maar andersom ja/nee

De negatieve beeldvorming van allochtonen in de media verkleint mijn kansen op de arbeidsmarkt. Ja/nee

De uitlatingen in de media en politiek verdeelt de samenleving. Ja/nee

Nederland is een racistisch land. Ja/nee

Ik geloof in een betere toekomst en gelijke kansen voor allochtonen in Nederland. Ja/nee

De overheid doet veel te weinig om de negatieve beeldvorming weg te werken. Ja/nee

22-10-2007, 23:49


Een hele dikke kus voor jou! Bedankt meissie!

Nog meer mensen die heel lief zijn?