Bekijk volle/desktop versie : Halal vlees?



Pagina's : [1] 2

21-10-2007, 17:44
Salam


Ik heb een vraagje over halal vlees

De dier vanwaar we vlees eten moet toch een goed leven hebben gehad voor dat hij geslacht wordt?.
Wat ik me nu afvraag is ,de MEESTE dieren komen uit de Bio-Industrie is het vlees dan nog halal??

wa3alekoem asalam

21-10-2007, 17:53


Halal vlees houdt in dat het vlees enkel afkomstig mag zijn van dieren die door de Qo'raan toegestaan zijn én plantaardig voedsel gegeten hebben. Verder moet men ze op de rituele wijze slachten doordat Allaah's Naam er over wordt aangeroepen en de halsslagader, luchtpijp en slokdarm in één keer wordt doorgesneden. Het bloed moet uit het dier vloeien en dan pas is het halal!

21-10-2007, 18:23

Citaat door Sophia_Foelara:
Halal vlees houdt in dat het vlees enkel afkomstig mag zijn van dieren die door de Qo'raan toegestaan zijn én plantaardig voedsel gegeten hebben. Verder moet men ze op de rituele wijze slachten doordat Allaah's Naam er over wordt aangeroepen en de halsslagader, luchtpijp en slokdarm in één keer wordt doorgesneden. Het bloed moet uit het dier vloeien en dan pas is het halal!


Wat zeggen de Joden ook alweer als ze een dier slachten Ben je vergeten er bij toe te voegen.

21-10-2007, 18:26

Citaat door Muslimaatoen:
Wat zeggen de Joden ook alweer als ze een dier slachten Ben je vergeten er bij toe te voegen.



Be sjeem Ado-naj Elohenoe.(In naam van de Eeuwige, onze G'd) Hoezo?

21-10-2007, 18:27



Citaat door Muslimaatoen:
Wat zeggen de Joden ook alweer als ze een dier slachten Ben je vergeten er bij toe te voegen.


Het vlees dat is geslacht door de Joden is halal voor ons.

21-10-2007, 18:30

Citaat door rue_3:
Het vlees dat is geslacht door de Joden is halal voor ons.


Daliel? Ik weet dat dat zo is. Maar ze is zo geobsedeerd door joden dus viel me op dat ze dat er niet bij schreef.

21-10-2007, 18:31

Citaat door Muslimaatoen:
Daliel? Ik weet dat dat zo is. Maar ze is zo geobsedeerd door joden dus viel me op dat ze dat er niet bij schreef.



Daliel is soera al ma'ida. 'Hun voedsel is voor jullie toegestaan'.

21-10-2007, 18:32

Citaat door Sophia_Foelara:
Daliel is soera al ma'ida. 'Hun voedsel is voor jullie toegestaan'.


In welke vers kan ik dat vinden? Welke Aya

21-10-2007, 18:37

Citaat door Muslimaatoen:
In welke vers kan ik dat vinden? Welke Aya



5

21-10-2007, 18:59

Citaat door Sophia_Foelara:
5


Hey Jonathan,

mag jij ook geen rode smarties eten?

21-10-2007, 19:01

Citaat door rue_3:
Hey Jonathan,

mag jij ook geen rode smarties eten?


Wie is Jonathan? Waarover heb je het meid? Hoe weet jij dat we geen rode smarties en m&m's mogen eten? We mogen dat niet eten omdat het gemaakt is van een kleurstof van insecten(cochenille).

21-10-2007, 19:02

Citaat door Sophia_Foelara:
Wie is Jonathan? Waarover heb je het meid? Hoe weet jij dat we geen rode smarties en m&m's mogen eten? We mogen dat niet eten omdat de kleurstof van insecten(cochenille) gemaakt is.


Hahaha.

21-10-2007, 19:03


meesta dieren in nederland zijn door een shotgun omgekomen...

21-10-2007, 19:07

Citaat door Sophia_Foelara:
Wie is Jonathan? Waarover heb je het meid? Hoe weet jij dat we geen rode smarties en m&m's mogen eten? We mogen dat niet eten omdat de kleurstof van insecten(cochenille) gemaakt is.


Altijd even schrikken wanneer iemand je echte naam noemt he?

Dat het eten van insecten is verboden, staat gewoon in de Torah meneer.

21-10-2007, 19:08

Citaat door rue_3:
Altijd even schrikken wanneer iemand je echte naam noemt he?

Dat het eten van insecten is verboden, staat gewoon in de Torah meneer.


Wesh heb je een slag van de molen gekregen ofzo? Wat een belediging dat ik voor een man word uitgemaakt! Heet Rachel.

Pagina's : [1] 2