Bekijk volle/desktop versie : HARAAM!!! Om in een niet-Islamitisch land te wonen?? HELPP....!!!!



Pagina's : [1] 2

19-10-2007, 23:05
a salaam oealeikoem wa rahmatullah wa barakatoe

ik hoorde dat het verboden is om in een niet- islamitisch land te wonen zoals Nederland etc etc,

kan iemand dit verder en uitgebreid uitleggen met dalliels, want ja ik vind het wel jammer ik probeer zo goed me best te doen voor het geloof..

en dan word ik geconfronteerd met zondes waar ik EIGENLIJK niks aan kan doen....

ik hoop dat jullie begrijpen wat ik probeer te zeggen..

maarja alvast jazakoe allahoe gairan voor de reacties


wa salaamoe aleikoem warahmatoellah wa barakatu

19-10-2007, 23:09


Is je engels goed?

19-10-2007, 23:19
ja denk het wel

19-10-2007, 23:25
nee is niet haram!!! als wij hier wonen moeten we islam blijven praten en en als wij niet hier waren dan had hollander niet bekeerd tot islam en niet hier kufaar volgen

19-10-2007, 23:26



Citaat door Mocro_zine:
ja denk het wel


Dan is dit een goed artikel:

http://www.al-ibaanah.com/articles.php?ArtID=45

19-10-2007, 23:45
Salaam alaikoum

Nee dat is niet waar, hidjrah is gebonden aan bepaalde aspecten...dus voor sommige zal het verplicht zijn maar voor andere weer niet.

Wa alaikoum salaam

19-10-2007, 23:48

Citaat door Abu_husayn:
Salaam alaikoum

Nee dat is niet waar, hidjrah is gebonden aan bepaalde aspecten...dus voor sommige zal het verplicht zijn maar voor andere weer niet.

Wa alaikoum salaam


Asalaam 'Aleykoem,

Vertel..

19-10-2007, 23:50
Salam alaikom

Als jij mij kan vertellen welk land Islamitisch is, dan vertrek ik zsm.

19-10-2007, 23:51

Citaat door Abu_husayn:
Salaam alaikoum

Nee dat is niet waar, hidjrah is gebonden aan bepaalde aspecten...dus voor sommige zal het verplicht zijn maar voor andere weer niet.

Wa alaikoum salaam


Het is verplicht indien men in het betreffende land niet in staat is zijn of haar godsdienst vrij te belijden. Of indien de fitnah zo groot is dat zij een bedreiging vormen voor het volwaardig praktiseren van het geloof.

Het is mustahab indien men wel in staat is het geloof te praktiseren, maar tussen ongelovigen verblijft.

Al met al kan men stellen dat het altijd beter is om de Hijrah te verrichten...

19-10-2007, 23:55

Citaat door hicham828:
nee is niet haram!!! als wij hier wonen moeten we islam blijven praten en en als wij niet hier waren dan had hollander niet bekeerd tot islam en niet hier kufaar volgen


Precies vind ik ook.

Ik vind het ook beter dat we hier wonen, omdat Allah ons meer beproeft met onze omgeving. En ik denk dat als wij het hier aankunnen echt een sterke imaan hebben, en dat is alleen maar goed hamdolilah. Moslims die in een islamitische land wonen hebben het best makkelijk.. ze horen elke adhaan, iedereen die gezamelijk vast etc. Wij hebben dat hier niet, en dat is voor ons juist zwaarder, maar we krijgen vast wel een dikke beloning terug van Allah subhana wa Ta3ala, (inchaallah)

wasalaam alaikoem, oeght Sou.

20-10-2007, 00:02

Citaat door SOU__SOU__SOU:
Precies vind ik ook.

Ik vind het ook beter dat we hier wonen, omdat Allah ons meer beproeft met onze omgeving. En ik denk dat als wij het hier aankunnen echt een sterke imaan hebben, en dat is alleen maar goed hamdolilah. Moslims die in een islamitische land wonen hebben het best makkelijk.. ze horen elke adhaan, iedereen die gezamelijk vast etc. Wij hebben dat hier niet, en dat is voor ons juist zwaarder, maar we krijgen vast wel een dikke beloning terug van Allah subhana wa Ta3ala, (inchaallah)

wasalaam alaikoem, oeght Sou.


Het is toegestaan aan een selecte groep moslims om zich temidden van de ongelovigen te vestigen, teneinde de da3wa te verrichten. Deze groep moslims zijn mensen die zeer sterk in hun geloof staan, de kennis en het karakter bezitten om op een volwaardige manier da3wa te verrichten en zo de islam te verspreiden en hun zwakkere moslim broeders aan te sporen en te helpen om de Hijrah te verrichten.

Voor de rest van de moslims geldt de hadeeth:

maam As-Sana’aanee said in Subul-us-Salaam after mentioning the hadeeth: "I am free from every Muslim that establishes his residence amongst the disbelievers"

20-10-2007, 00:06

Citaat door AbuAdam:
Het is toegestaan aan een selecte groep moslims om zich temidden van de ongelovigen te vestigen, teneinde de da3wa te verrichten. Deze groep moslims zijn mensen die zeer sterk in hun geloof staan, de kennis en het karakter bezitten om op een volwaardige manier da3wa te verrichten en zo de islam te verspreiden en hun zwakkere moslim broeders aan te sporen en te helpen om de Hijrah te verrichten.

Voor de rest van de moslims geldt de hadeeth:

maam As-Sana’aanee said in Subul-us-Salaam after mentioning the hadeeth: "I am free from every Muslim that establishes his residence amongst the disbelievers"

Salaam alaikoum warahmatou'allaah


Aghi, die onderstaande hadeeth, weet je in welke context de profeet(vzmh) dit zei?

Wa alaikoum salaam warahmatou'Allaah

20-10-2007, 00:09



Citaat door AbuAdam:
Het is toegestaan aan een selecte groep moslims om zich temidden van de ongelovigen te vestigen, teneinde de da3wa te verrichten. Deze groep moslims zijn mensen die zeer sterk in hun geloof staan, de kennis en het karakter bezitten om op een volwaardige manier da3wa te verrichten en zo de islam te verspreiden en hun zwakkere moslim broeders aan te sporen en te helpen om de Hijrah te verrichten.

Voor de rest van de moslims geldt de hadeeth:

maam As-Sana’aanee said in Subul-us-Salaam after mentioning the hadeeth: "I am free from every Muslim that establishes his residence amongst the disbelievers"



Barakallahu feek, : goedzo:

wasalaam alaikoem

20-10-2007, 00:12
Salaam alaikoum broeders en zusters.

Een paar situaties:
1Question:
If a person is vulnerable and cannot feel safe from temptation in his country, is hijrah obligatory on the Muslim in this case, and to where should he migrate?
Answer:
Praise be to Allaah.
If the situation is as you describe, and a Muslim feels vulnerable with regard to himself and his religious commitment in the face of temptations in his own country, then it is prescribed for him to migrate – if he can – to a land where he will feel safe.



2 een fatwa over welke kwaliteiten een land van hijrah moet bezitten(vrij belangrijk als je ziet naar de huidige "islamitische" landen):
http://www.islam-qa.com/index.php?ref=3225&ln=eng&txt=hijrah


3- een korte samenvatting over hidjrah:
So migration depends on whether one is able to practise Islam openly and worship openly. If a person cannot do that and he fears fitnah (tribulation), then he must migrate; if he is able to practise Islam openly but he is able to migrate, then migration is mustahabb (recommended); if he is able to practise Islam openly and he engages in da’wah and teaches the Muslims, then he may stay. And Allaah knows best. May Allaah help us all to do that which He loves and which pleases Him.
http://www.islam-qa.com/index.php?ref=47672&ln=eng&txt=hijrah

Wa alaikoum salaam warahmatou'Allaah

20-10-2007, 00:14

Citaat door Abu_husayn:
Salaam alaikoum warahmatou'allaah


Aghi, die onderstaande hadeeth, weet je in welke context de profeet(vzmh) dit zei?

Wa alaikoum salaam warahmatou'Allaah



lees het artikel agi

Pagina's : [1] 2