Bekijk volle/desktop versie : Manlief is weer begonnen.....



Pagina's : [1] 2 3 4 5

19-10-2007, 20:01
aan een studie.

was hij eindelijk klaar met de ene studie, gaat hij nu weer beginnen

Aan de ene kant gun ik het hem van harte, aan de andere kant denk ik kan je ook niet gewoon thuis op de bank zitten

dat vind hij dus zonde van zijn tijd....
Nu gaat hij arabisch studeren. gelukkig maar 1 keer per week!!


Als ik eerlijk ben, ben ik best een beetje jaloers, ik wil ook graag weer gaan studeren, maar heb er geen fut voor, en de vrouw trekt toch vaak aanhet kortste eindje omdat wij daarnaast ook nog eens het huishouden hebben, de kinderenm ons werk én sociaal leven!

19-10-2007, 20:08


Kennis vergaren is alleen maar goed!

19-10-2007, 20:11
Ik vidn het ook wel goed van hem, maar ben ook wel een beetje jaloers.

daarbij heeft hij net een 4-jarige opleiding afgerond, dan denk ik moet je nou wéér........

19-10-2007, 20:18

Citaat door sihamkleuter:
Ik vidn het ook wel goed van hem, maar ben ook wel een beetje jaloers.

daarbij heeft hij net een 4-jarige opleiding afgerond, dan denk ik moet je nou wéér........



Lieverd...beter dat hij zijn aandacht vestigt op iets leerzaams dan ergens rondhangen en thee drinken in een cafe...zoals sommigen...

mijn man is ook altijd bezig en krijgt er geen genoeg van...begrijp je punt volkomen ...

19-10-2007, 20:23


is juist goed joh jaloers zijn we allemaal wel een beetje (ik dus ook op de mijne)

hier zelfde,hij wil na deze studie frans gaan studeren op universiteit niveau en ook 1 keer per week..aan de andere kant ben ik ook een tikkeltje jaloers aan de andere kant denk ik,beter....hoe meer hij dingen weet,hoe beter voor zijn toekomst en die van ons niet te vergeten).

19-10-2007, 20:25
Studeren is altijd goed!

19-10-2007, 20:26

Citaat door Marisah:
Studeren is altijd goed!

Dat staat buiten kijf!!!

maar is het niet oneerlijk, dat eenman dit zo makkelijk kan beslissen en doen??

Wij vrouwen moeten dan eerst heel goed nadenken, en zitten met de kinderen, met het avondeten, met het huishouden, met ons werk....

het is zooo makkelijk voor de man om zoiets te gaan doen!

19-10-2007, 20:28

Citaat door sihamkleuter:
Dat staat buiten kijf!!!

maar is het niet oneerlijk, dat eenman dit zo makkelijk kan beslissen en doen??

Wij vrouwen moeten dan eerst heel goed nadenken, en zitten met de kinderen, met het avondeten, met het huishouden, met ons werk....

het is zooo makkelijk voor de man om zoiets te gaan doen!



dat is denk ik ook de reden waarom een moeder eerst drie keer word genoemd en dan pas de vader!

19-10-2007, 20:30

Citaat door missy1979:
dat is denk ik ook de reden waarom een moeder eerst drie keer word genoemd en dan pas de vader!



dat is dan een troost!!

alhoewel, als ik maar mijn dochtertje kijk... die roept 5 keer haar vader en dan pas mij

19-10-2007, 20:30

Citaat door sihamkleuter:
Dat staat buiten kijf!!!

maar is het niet oneerlijk, dat eenman dit zo makkelijk kan beslissen en doen??

Wij vrouwen moeten dan eerst heel goed nadenken, en zitten met de kinderen, met het avondeten, met het huishouden, met ons werk....

het is zooo makkelijk voor de man om zoiets te gaan doen!


Mannen doen alles veel makkelijker qua tijd enzo. Die Rentmeester vroeg het laatst, waarom spreken jullie pas over een week af om te gaan eten? Ja duh... wat denk je?

Maar hij is een man en hij gaat gewoon. Mijn man belt me vanmiddag om te vragen of ie stokbrood voor hemzelf of voor ons 3-en moet halen (??), dus ik zo van . Jaaa zegt ie, was ff vergeten te zeggen, ik ga vanavond wokken. Hallooooo.... heb net speciaal voor Pietje tagin gemaakt ipv hollandse makkelijke pot, gaat ie wokken!

Ik overleg dat echt eerst... anders heb ik idd geen oppas.

Dus ik snap wat je bedoelt, soms moet je ook als vrouw-zijnde wél voor jezelf en je eigen activiteiten kiezen. Gewoon afdwingen, anders trek je altijd aan het kortste eind.

19-10-2007, 20:30

Citaat door sihamkleuter:
Ik vidn het ook wel goed van hem, maar ben ook wel een beetje jaloers.

daarbij heeft hij net een 4-jarige opleiding afgerond, dan denk ik moet je nou wéér........



beter dan in cafés rondhangen Mijn man is pas een studiebol, hij hangt wekelijks op de Uni terwijl hij allang afgestudeerd is...de bib gebruikt hij met oude studiegenoten als ontmoetingsplaats om op de nieuwste stand van hun studie te blijven. Vrijwillig

Maar ben ook af en toe jaloers hoor...ik zou het ook niet meer op kunnen brengen om verder te studeren

19-10-2007, 20:31

Citaat door sihamkleuter:
Dat staat buiten kijf!!!

maar is het niet oneerlijk, dat eenman dit zo makkelijk kan beslissen en doen??

Wij vrouwen moeten dan eerst heel goed nadenken, en zitten met de kinderen, met het avondeten, met het huishouden, met ons werk....

het is zooo makkelijk voor de man om zoiets te gaan doen!


tja eigenlijk heeft een vrouw natuurlijk net zoveel recht in de Islam om kennis te gaan vergaren, maar ja het is nou eenmaal zo dat wij vrouwen toch met de kinderen opgescheept zullen zitten, hoe vaak zie je een vrouw naar school gaan en de man thuis met de kinderen zitten? we zouden ons denk ik ook nog eens schuldig gaan voelen hierover van onze mannen zitten thuis en wij gaan naar school, heel raar maar waar helaas, maar jij kan toch ook 1 keer in de week iets gaan doen? by the way vind ik het wel heel goed dat je man naar school gaat, want alle kennis die hij opdoet kan hij weer aan jou doorgeven insjaAllah

19-10-2007, 20:33



Citaat door Marisah:
Mannen doen alles veel makkelijker qua tijd enzo. Die Rentmeester vroeg het laatst, waarom spreken jullie pas over een week af om te gaan eten? Ja duh... wat denk je?

Maar hij is een man en hij gaat gewoon. Mijn man belt me vanmiddag om te vragen of ie stokbrood voor hemzelf of voor ons 3-en moet halen (??), dus ik zo van . Jaaa zegt ie, was ff vergeten te zeggen, ik ga vanavond wokken. Hallooooo.... heb net speciaal voor Pietje tagin gemaakt ipv hollandse makkelijke pot, gaat ie wokken!

Ik overleg dat echt eerst... anders heb ik idd geen oppas.

Dus ik snap wat je bedoelt, soms moet je ook als vrouw-zijnde wél voor jezelf en je eigen activiteiten kiezen. Gewoon afdwingen, anders trek je altijd aan het kortste eind.

héél herkenbaar!!!

Gisteren ook, ik zei we gaan bij mijn ouders eten =, hij: ja is goed, maar om half 9 ga ik weg want jeb een bespreking (hij is vrijwilliger bij de weekensschool)

Toen was het ohja vanavond begint de opleiding. Toen was het ohja morgen ben ik vrijwlliger bij de open dag in de moskee....

en zag net dat er in zijn agenda nog tig van dat soort afspraken staan.....

wanneer zijn wij dan aan zet??? Moet hem echt weken van te voren reserveren om bij wijze van spreke een lamp op te laten hangen!!

19-10-2007, 20:35

Citaat door Imanes_shop:
tja eigenlijk heeft een vrouw natuurlijk net zoveel recht in de Islam om kennis te gaan vergaren, maar ja het is nou eenmaal zo dat wij vrouwen toch met de kinderen opgescheept zullen zitten, hoe vaak zie je een vrouw naar school gaan en de man thuis met de kinderen zitten? we zouden ons denk ik ook nog eens schuldig gaan voelen hierover van onze mannen zitten thuis en wij gaan naar school, heel raar maar waar helaas, maar jij kan toch ook 1 keer in de week iets gaan doen? by the way vind ik het wel heel goed dat je man naar school gaat, want alle kennis die hij opdoet kan hij weer aan jou doorgeven insjaAllah


Ik heb ook een 1-jarige opleiding pas afgerond, nou ana het eind zat ik bijna tegen een burn-out aan.

Hoe je het wendt of keert wij hebben meer ballast te dragen, dat zorgt ervoor dat ik dan denk dan maar geen opleiding...

19-10-2007, 20:37

Citaat door _Ought_Aicha_:
Ik heb het opge-eist!



Hij stimuleert mij om te gaan studeren, maar in de praktijk is het gewoon moelijker voor de vrouw, en dat is grewoon niet eerlijk...

ookal zal hij wel helpen in het huishouden maar 90% komt op de vrouw neer.

Pagina's : [1] 2 3 4 5