Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Is vandaag ramadan of niet?

LZN
26-10-2003, 15:05

Is vandaag ramadan of niet?.

farah77
26-10-2003, 15:07
Ik vast wel !!!! De meningen zijn nog steeds verdeeld! De een zegt morgen, en de ander vandaag!! Dus neem t zekere voor t onzekere!!;)

Selina
26-10-2003, 15:07
Ja Is Vandaag

Najib26
26-10-2003, 15:08
Ben je wakker :D Het forum staat er vol mee :) Ik vast wel. Net als bijna alle moslims op de wereld. Behalve de mensen die Saoedi volgen.

TnawieMocro
26-10-2003, 15:11

de imaam van masjjied erahmaan in adam heeft gezegd: "hou je niet bezig met wie waneer begon mnet vasten, hou je bezig met het vasten. wie vandaag zondag begon is goedgekeurd. wie morgen maandag begint met vasten is goedgekeurd... allah weet in welke situatie wij ons bevinden. allah weet het en beide dagen zijn goedgekeurd. omdat de verantwoordelijkheid niet bij ons ligt maar bij de geleerden. en die hebben hun uiterste best gedaan om de maan te zien. en echt hun uiterste best, maar ze hebben in bepaalde landen het wel gezien en in andere landen nog niet... Dus beide dagen word er gevast. maar allah Kijkt nuet naar welke dag???? Nee, allah kijkt naar HET VASTEN IN RAMADAN, of je dan aan de regels hebt gehouden" allah kijk NIET naar deze verwarring die is ontstaan omdat NOS journaal niet heeft bekend gemaakt wanner Ramadan begint wa allahoe a3lam

speedygirl
26-10-2003, 15:13
ja ik vast vandaag ook. Moge allah onze vasten accepteren en ons hart zuiveren in deze heilige maand. AMien

TnawieMocro
26-10-2003, 15:21
nee dat is niet waar je mag zeker vasten, want het gaat om de intentie die je hebt. als je vast bid je tot allah zeg maar, je doet mee aan al hasaanaat. en sinds waneer is het hram om hasanat te verzamelen, dus is niet waar dat je de dag van twijfel niet mag vasten. het is beter om niet te twijfelen, dat is waar. maar je mag wel zeker vasten. en als het niet door allah word aanvaard, dan is het toch maar een gewone vastendag, en word het niet berekent tot de ramadan, maar het is niet hram

A_K_A
26-10-2003, 16:14
Origineel gepost door TnawieMocro de imaam van masjjied erahmaan in adam heeft gezegd: "hou je niet bezig met wie waneer begon mnet vasten, hou je bezig met het vasten. wie vandaag zondag begon is goedgekeurd. wie morgen maandag begint met vasten is goedgekeurd... allah weet in welke situatie wij ons bevinden. allah weet het en beide dagen zijn goedgekeurd. omdat de verantwoordelijkheid niet bij ons ligt maar bij de geleerden. en die hebben hun uiterste best gedaan om de maan te zien. en echt hun uiterste best, maar ze hebben in bepaalde landen het wel gezien en in andere landen nog niet... Dus beide dagen word er gevast. maar allah Kijkt nuet naar welke dag???? Nee, allah kijkt naar HET VASTEN IN RAMADAN, of je dan aan de regels hebt gehouden" allah kijk NIET naar deze verwarring die is ontstaan omdat NOS journaal niet heeft bekend gemaakt wanner Ramadan begint wa allahoe a3lam Mooi gezegd...en ik zeg dit niet alleen omdat ik maandag begin. :o

SweetLady
26-10-2003, 17:27
Origineel gepost door TnawieMocro de imaam van masjjied erahmaan in adam heeft gezegd: "hou je niet bezig met wie waneer begon mnet vasten, hou je bezig met het vasten. wie vandaag zondag begon is goedgekeurd. wie morgen maandag begint met vasten is goedgekeurd... allah weet in welke situatie wij ons bevinden. allah weet het en beide dagen zijn goedgekeurd. omdat de verantwoordelijkheid niet bij ons ligt maar bij de geleerden. en die hebben hun uiterste best gedaan om de maan te zien. en echt hun uiterste best, maar ze hebben in bepaalde landen het wel gezien en in andere landen nog niet... Dus beide dagen word er gevast. maar allah Kijkt nuet naar welke dag???? Nee, allah kijkt naar HET VASTEN IN RAMADAN, of je dan aan de regels hebt gehouden" allah kijk NIET naar deze verwarring die is ontstaan omdat NOS journaal niet heeft bekend gemaakt wanner Ramadan begint wa allahoe a3lam :goedzo: Ik begin ook pas morgen met het vasten :zwaai: