Bekijk volle/desktop versie : werken en hoofddoek



19-10-2007, 10:27
Ik wil graag een hoofddoek dragen, maar wat als mijn werkgever niet wil dat ik hem op het werk draag.

Wat kan ik doen?

Is het raar als ik hem buiten werktijd wel draag en op het werk niet?

19-10-2007, 10:42


[QUOTE=Samiaaz;38523592]Ik wil graag een hoofddoek dragen, maar wat als mijn werkgever niet wil dat ik hem op het werk draag.

Wat kan ik doen?

Is het raar als ik hem buiten werktijd wel draag en op het werk niet?[/QUOTE


hoe staat de werkgever tegen hoofddoekjes zo kan je der achterkomen of hij of zij vel zijn tegen hoofdoekjes of niet

19-10-2007, 10:43

Citaat door Samiaaz:
Ik wil graag een hoofddoek dragen, maar wat als mijn werkgever niet wil dat ik hem op het werk draag.

Wat kan ik doen?

Is het raar als ik hem buiten werktijd wel draag en op het werk niet?



Ik vind dat wel raar, ja, want als je ` em afdoet, dan draag je `t niet met de juiste intentie.

19-10-2007, 10:52
Ik heb wel gehoord dat het volgens de Islam is toegestaan dat als je werkgever het niet wilt dat je je hoofddoek op het werk draagt je hem tijdens werktijd af mag doen.

We leven toch in een tijd waar de hoofddoek nog steeds niet wordt geaccepteerd door mensen.

En tuurlijk moet je het wel vragen aan je werkgever en alles er aandoen om het toch te mogen dragen.

Er zijn beroepen waar je wel een hoofddoek mag dragen maar er zijn ook een heleboel beroepen waar het niet kan. Denk maar aan rechters, advocaten, politieagenten, stuwardessen etc.

19-10-2007, 11:03



Citaat door Samiaaz:
Ik heb wel gehoord dat het volgens de Islam is toegestaan dat als je werkgever het niet wilt dat je je hoofddoek op het werk draagt je hem tijdens werktijd af mag doen.

We leven toch in een tijd waar de hoofddoek nog steeds niet wordt geaccepteerd door mensen.

En tuurlijk moet je het wel vragen aan je werkgever en alles er aandoen om het toch te mogen dragen.

Er zijn beroepen waar je wel een hoofddoek mag dragen maar er zijn ook een heleboel beroepen waar het niet kan. Denk maar aan rechters, advocaten, politieagenten, stuwardessen etc.


Dan zou ik héél graag van jou willen weten wie deze uitspraak heeft gedaan.

De Profeet Salallahu 'Aleyhi wa Salaam zei: ''Er is geen gehoorzaamheid aan een geschapen wezen, Als het ongehoorzaamheid met zich mee brengt aan de Schepper'' [Overgeleverd door Al-Bukhaari, 4340, Muslim, 1840 En Ahmad, 1098]

19-10-2007, 17:37

Citaat door Samiaaz:
Ik heb wel gehoord dat het volgens de Islam is toegestaan dat als je werkgever het niet wilt dat je je hoofddoek op het werk draagt je hem tijdens werktijd af mag doen.

We leven toch in een tijd waar de hoofddoek nog steeds niet wordt geaccepteerd door mensen.

En tuurlijk moet je het wel vragen aan je werkgever en alles er aandoen om het toch te mogen dragen.

Er zijn beroepen waar je wel een hoofddoek mag dragen maar er zijn ook een heleboel beroepen waar het niet kan. Denk maar aan rechters, advocaten, politieagenten, stuwardessen etc.


Als je hier heel logisch over nadenkt, dan zou je zelf al kunnen concluderen dat dat niet klopt.
Waarom zou je immers buiten werktijden je hijaab wel aantrekken? Je collega`s hebben niet het recht om je schoonheid/haren te zien, alleen maar omdat jullie collega`s zijn of omdat de baas dat verbiedt. Ik vind het jammer dat er andere moslima`s zijn die dat doen...

Overigens is Allah de Schenker, de Gever, de Almachtige; al hetgeen dat jij krijgt in dit leven, is door Hem vastgesteld. En niet door je werkgever...

19-10-2007, 18:35

Citaat door Samiaaz:
Ik heb wel gehoord dat het volgens de Islam is toegestaan dat als je werkgever het niet wilt dat je je hoofddoek op het werk draagt je hem tijdens werktijd af mag doen.

We leven toch in een tijd waar de hoofddoek nog steeds niet wordt geaccepteerd door mensen.

En tuurlijk moet je het wel vragen aan je werkgever en alles er aandoen om het toch te mogen dragen.

Er zijn beroepen waar je wel een hoofddoek mag dragen maar er zijn ook een heleboel beroepen waar het niet kan. Denk maar aan rechters, advocaten, politieagenten, stuwardessen etc.

Salaam alaikoum zuster

Pas op met sommige dingen die je zomaar hoort want Allaah is diegene die Rizq geeft en niemand anders.
En dat we in een tijd leven waar de hoofddoek niet geaccepteerd wordt(en das trouwens een heel vage formulering), betekent niet dat de hidjaab geen verplichting blijft(binnen en buiten de werkuren).


Wa alaikoum salaam

19-10-2007, 18:55
Als je Allahs weg volgt zullen er vanzelf deuren opengaan. Je vreest voor iets waar j nog geen weet van hebt. Ga ervoor beste zuster, en bi ithnie Allah zal Allah het voor je vergemakkelijken.

19-10-2007, 19:14

Citaat door Aneetra:
Als je Allahs weg volgt zullen er vanzelf deuren opengaan. Je vreest voor iets waar j nog geen weet van hebt. Ga ervoor beste zuster, en bi ithnie Allah zal Allah het voor je vergemakkelijken.


Na3am je hebt helemaal gelijk!

wa salaam

20-10-2007, 00:28

Citaat door Samiaaz:
Ik heb wel gehoord dat het volgens de Islam is toegestaan dat als je werkgever het niet wilt dat je je hoofddoek op het werk draagt je hem tijdens werktijd af mag doen.

We leven toch in een tijd waar de hoofddoek nog steeds niet wordt geaccepteerd door mensen.

En tuurlijk moet je het wel vragen aan je werkgever en alles er aandoen om het toch te mogen dragen.

Er zijn beroepen waar je wel een hoofddoek mag dragen maar er zijn ook een heleboel beroepen waar het niet kan. Denk maar aan rechters, advocaten, politieagenten, stuwardessen etc.



Beste zuster,

Ik raad je aan om niet alles te geloven wat mensen zeggen over de Islam
Het gebeurt namelijk heel vaak dat mensen dingen over de Islam roepen waar zij geen weet nog kennis van hebben.
Mensen gebruiken de dag van Vandaag de Islam als Excuus, in de zin van dat iest niet hoeft of dingen goed praten die verboden zijn.

Wat betreft je hoofddoek dit is een verplichting die Allah heeft vastgesteld. En dus ben je ook verplicht om die te dragen en Allah te gehoorzamen in alles wat hij ons vraagt dit geldt voor wel mannen als vrouwen. Waarom vrouwen een hoofddoek moeten dragen, duidelijk is. Zij moet hiermee datgene wat haar mooi en aantrekkelijk maakt bedekken voor alle mannen, behalve haar vader, broer, oom, opa en zoon, zodat geen van hen in de fout gaat.

En volgens jou hoeft het niet als je werkgever het niet wil.
Wat ik hierover kan zeggen is dat dit natuurlijk puur onzin is. Dit omdat het woord van Allah hoger is dan die van een schepsel.
Wat betreft je werk als je geen hoofddoek mag dragen neem ontslag zoek ander werk maar ga geen dingen doen die Allah verboden heeft, Of roepen ik heb gehoord dat het wel mag, maar zoek het uit vraag het aan mensen die er verstand van hebben.

En moge Allah ons lijden
En Allah weet het beter

Wa Salamou Alaykoum


Wij zijn immers geschapen om alleen hem te Aanbidden.

20-10-2007, 00:30
Ik houd het kort en simpel.

Wie zal jou het beste belonen, je werkgever of Allah?

Moge Allah jou helpen, amien


wasalaam alaikoem

20-10-2007, 00:35
Als je je werkgever nou eens duidelijk maakt, waarom de hijaab voor jou erg belangijk is dan zal hij t miss wel begrijpen.

Doe je hijaab niet af, vrees Allah.