Bekijk volle/desktop versie : Fitna

Pagina's : 1 [2]

26-10-2003, 09:45
Salaam A3laykum,

Doc?? Ik snap je even niet... Wij vasten wel vandaag... Ik weet dat ze in Amsterdam vandaag niet vasten... Ik vind dat best raar dat de ene stad wel vast en de andere niet... Maar je zegt ookal heeft men gelijk... Toch moet je met Saudi Arabië meevasten... ik heb net ergens gelezen... dat je mee moet vasten met het dichtsbijzijnde Islamitisch land? Dus mijn vraag aan jou... Ben jij een geleerde?

Ma3a Salama...

26-10-2003, 09:50

Vasten wordt toch gedaan wanneer de hilal wordt gezien, waar ter wereld ook. Dan moet je niet een land maar de maan volgen.

26-10-2003, 10:09

Citaat:
Origineel gepost door Islamic_Beauty
Salaam A3laykum,

Doc?? Ik snap je even niet... Wij vasten wel vandaag... Ik weet dat ze in Amsterdam vandaag niet vasten... Ik vind dat best raar dat de ene stad wel vast en de andere niet... Maar je zegt ookal heeft men gelijk... Toch moet je met Saudi Arabië meevasten... ik heb net ergens gelezen... dat je mee moet vasten met het dichtsbijzijnde Islamitisch land? Dus mijn vraag aan jou... Ben jij een geleerde?

Ma3a Salama...
waarom zou ik vandaag al vasten als ze in amsterdam bijna allemaal pas maandag vasten ? dus ik speel niet voor geleerde

1) waar waren de mensen die hebben besloten om zondag te vasten, waar waren ze toen de afspraak een paar jaar terug is gemaakt om met saudi arabie mee te vasten ? waarom hebben ze die discussie inet ruim van te voren gevoerd ?
2) Als zij menen dat we mee moeten vasten met het eerste land die de hilal ziet (en dat is eigenlijk beter dan met saudi arabie vasten), dan hadden ze dat best eerder kunnen zeggen zodat iedereen overeenstemming bereikt
3) Omdat ze pas op het laatste moment met die discussie komen, heeft er toe geleid dat de moslims ERG verdeeld zijn geraakt !!!

Conclusie: het gaat er niet om of ze gelijk hebben of niet over het begin van de ramadan (met saudi arabie of de hilal zien), maar het gaat om het fitna zaaien (onbedoeld natuurlijk) !!! of vind jij dit geen fitna ?

Fitna is een erg grote kwaad ! vind jij fitna tussen de moslims beter dan een dag eerder of later vasten ?

26-10-2003, 10:33
Maar moeten we dan om fitna voor te komen een dag later vasten terwijl de profeet (v.z.m.h) heeft gezegd dat het vasten kan beginnen met het zien van de sikkel (hilal). Dus dat ik weet dat de Ramadan is begonnen maar dat ik niet vast omdat er anders te veel verdeeldheid ontstaat (ook in mijn eigen familie trouwens). Ik kan het persoonlijk niet over mijn hart krijgen om niet te vasten als ik berichten hoor dat de sikkel is gezien.

Maar ik geef je wel gelijk voor een deel, ik wordt echt doodmoe van al die verdeeldheid tussen Moslims.

26-10-2003, 10:37

Maar moeten we dan om fitna voor te komen een dag later vasten terwijl de profeet (v.z.m.h) heeft gezegd dat het vasten kan beginnen met het zien van de sikkel (hilal) ?

vraag maar aan echte geleerden of het mag of niet. Welke erger is: fitna of een keer een dag later vasten.

26-10-2003, 10:42

Citaat:
Origineel gepost door doc25
waarom zou ik vandaag al vasten als ze in amsterdam bijna allemaal pas maandag vasten ? dus ik speel niet voor geleerde

1) waar waren de mensen die hebben besloten om zondag te vasten, waar waren ze toen de afspraak een paar jaar terug is gemaakt om met saudi arabie mee te vasten ? waarom hebben ze die discussie inet ruim van te voren gevoerd ?
2) Als zij menen dat we mee moeten vasten met het eerste land die de hilal ziet (en dat is eigenlijk beter dan met saudi arabie vasten), dan hadden ze dat best eerder kunnen zeggen zodat iedereen overeenstemming bereikt
3) Omdat ze pas op het laatste moment met die discussie komen, heeft er toe geleid dat de moslims ERG verdeeld zijn geraakt !!!

Conclusie: het gaat er niet om of ze gelijk hebben of niet over het begin van de ramadan (met saudi arabie of de hilal zien), maar het gaat om het fitna zaaien (onbedoeld natuurlijk) !!! of vind jij dit geen fitna ?

Fitna is een erg grote kwaad ! vind jij fitna tussen de moslims beter dan een dag eerder of later vasten ?
Juist ja,
Zeg dan van te voren dat we de maan moeten volgen..en niet nu pas. Onnodige verdeeldheid..kunnen we echt gebruiken in deze zoiezo al moeilijke tijden voor de moslims..

26-10-2003, 10:48
Waaa het is morgen ou salamaaaaa punt klaar uit.

Oefffff k word gek..gisteren al bewezen dat het maandag is !!!

26-10-2003, 14:02
de imaam van masjjied erahmaan in adam
heeft gezegd:

"hou je niet bezig met wie waneer begon mnet vasten, hou je bezig met het vasten. wie vandaag zondag begon is goedgekeurd. wie morgen maandag begint met vasten is goedgekeurd... allah weet in welke situatie wij ons bevinden. allah weet het
en beide dagen zijn goedgekeurd. omdat de verantwoordelijkheid niet bij ons ligt maar bij de geleerden. en die hebben hun uiterste best gedaan om de maan te zien. en echt hun uiterste best, maar ze hebben in bepaalde landen het wel gezien en in andere landen nog niet... Dus beide dagen word er gevast. maar allah Kijkt nuet naar welke dag???? Nee, allah kijkt naar HET VASTEN IN RAMADAN, of je dan aan de regels hebt gehouden"
allah kijk NIET naar deze verwarring die is ontstaan omdat NOS journaal niet heeft bekend gemaakt wanner Ramadan begint

wa allahoe a3lam

Pagina's : 1 [2]