Bekijk volle/desktop versie : ramadan is zondag,de maan is gezien



Pagina's : 1 [2]

26-10-2003, 14:07
het gaat niet om het begin, wa het gaat om het vatsen op zich... ramadan is niet een maand om fitna( onrust ) te zaaien over welke dag jhet begint, maar om vergiffenis bij allah te vragen

wie morgen begint, heel goed,
wie vandaag vast, heel goed.

je volgt iemand of dat nou saoedie of een ander land is, de verantwoordelijkheid ligtr niet bij jouw..
en laten we aub elkaar niet op aanwijzen dat we misschien wel fout zitten wat betreft het begin. maar elkaar op aanwijzen dat we foute dingen doen tijdens ramadan, zoals naar meiden kijken, stiekem roken. ga zo maar door

26-10-2003, 14:11


Ik snap sommige mensen echt niet. Hou je bezig met het vasten en niet met waneer het wel of niet begint. Hou je bezig met bezinnen en ga elkaar niet haten omdat de 1 maandag en de ander zondag begint. Ipv dat iedereen met respect en liefde aan de ramadan begint gaan ze elkaar te lijf. De meeste moskeeen in Nederland hebben afgesproken dat er vandaag gevast wordt en dus moet je gewoon de plaatselijke moskee volgen.

Ramdan mubarak. Moge Allah ons bijstaan en onze vasten en gebeden accepteren

26-10-2003, 14:17

Citaat:
Origineel gepost door achie25
Ik snap sommige mensen echt niet. Hou je bezig met het vasten en niet met waneer het wel of niet begint. Hou je bezig met bezinnen en ga elkaar niet haten omdat de 1 maandag en de ander zondag begint. Ipv dat iedereen met respect en liefde aan de ramadan begint gaan ze elkaar te lijf. De meeste moskeeen in Nederland hebben afgesproken dat er vandaag gevast wordt en dus moet je gewoon de plaatselijke moskee volgen.

Ramdan mubarak. Moge Allah ons bijstaan en onze vasten en gebeden accepteren
precies hou je bezig met het vasten op zich, koran lezen, dikroe allah, en nietg tijd verspillign met vragen als < wie zijn goed bezig.maandag gangers of zondaggangers?? of met een discussie om saoedie arabie te volgen, of de vraag of wel opdelzfde dag el3ied hebben. we zijn pas begonnen met ramadan, waarom aan el3ied denken. misschien leef je morgen niet!!!
mischien zijn al je dagen van vasten niet geaccpeteerd door allah, omdat je steeds meisjes zat te regelen...
allah acceopteert het goede, en dit alles gaaan om ANIA , de intentie, en daar moet je naar kijken en dus goede intentie hebben wat betreft ramadan. we zitten BEIDE goed, zowal maandag als zondag

26-10-2003, 14:17
Ik ben vandaag begonnen en nu hoor ik opeens dat het misschien wel morgen pas is. MALISH!!! Laten we niet nu al gaan kibbelen over vandaag of morgen, mohiem, degene die vandaag zijn begonnen hebben misschien een dag extra gedaan, dat maakt niet uit toch? Laten we gewoon samen Ramadan gaan vieren want mash'Allah het is een mooie tijd ja toch?

Ramadan mabrouk!!

26-10-2003, 14:19


precies, echt goed gesproken. en elkaar de hersen niet inslaan om een dagverschil, terwijl het niet omde dag gaat maar om de inhoud van de mooiste maand van het jaar!!!!!

26-10-2003, 14:22
maandag en zondag, allah weet beter dan jij Ghizzy

Pagina's : 1 [2]