Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Vasten op dag van twijfel is mekroh!

Pagina's : [1] 2 3

LadyLo
26-10-2003, 00:13

heel veel mensen gaan morgen vasten maar ook heel veel maandag. als het niet zeker is welke dag, dan kun je het beste wel vasten wanneer het zeker is. :eek: http://www.ramadan2003.nl/wanneer_vasten.htm De dag van twijfel Vasten op de dag van twijfel is ongewenst. Ammar bin Yasser, (moge Allah hem zegenen) zei “ Hij die vast op de dag van twijfel die is ongehoorzaam aan Aba Al- Qassem, de boodschapper van Allah (vrede zij met hem). De dag van twijfel is de dag op welke het onzeker is of het het begin is van de Ramadan, of het einde van de Shabaan. maar iedereen moet het zelf weten!!! :rolleyes: Maar Mabrouk Ramadan Alvast!!!! :zwaai: LadyLo :zwaai:

LadyLo
26-10-2003, 00:16
maar in Saudie niet!!!!

taourirtlady
26-10-2003, 00:32
ja maar ik twijfel tussen zondag en maandag moet ik dan allebei die dagen niet vasten of zo?

LadyLo
26-10-2003, 00:37
Origineel gepost door taourirtlady ja maar ik twijfel tussen zondag en maandag moet ik dan allebei die dagen niet vasten of zo? echt sorry dat ik het zeg.... MAAR BEN JE BLOND OF ZO! maandag is het sowieso ramadan! maar er is nou twijfel of het morgen begint of maandag! EN NIET DINSDAG! meen je dit echt serieus! :idee: ja het is zeker een grapje, niemand kan zo dom denken! :lol: ik dacht ff dat je het serieus meende!!!

SweetRose
26-10-2003, 10:58

Ik vast ook vandaag...

Chaimae
26-10-2003, 11:07
Ik twijfel niet..:) Ik vast vandaag..:)

spoorloos_1
26-10-2003, 11:27
Ik vast ook vandaag.

moiself
26-10-2003, 11:45
Origineel gepost door LadyLo heel veel mensen gaan morgen vasten maar ook heel veel maandag. als het niet zeker is welke dag, dan kun je het beste wel vasten wanneer het zeker is. :eek: http://www.ramadan2003.nl/wanneer_vasten.htm De dag van twijfel Vasten op de dag van twijfel is ongewenst. Ammar bin Yasser, (moge Allah hem zegenen) zei “ Hij die vast op de dag van twijfel die is ongehoorzaam aan Aba Al- Qassem, de boodschapper van Allah (vrede zij met hem). De dag van twijfel is de dag op welke het onzeker is of het het begin is van de Ramadan, of het einde van de Shabaan. maar iedereen moet het zelf weten!!! :rolleyes: Maar Mabrouk Ramadan Alvast!!!! :zwaai: LadyLo :zwaai: ...?? En wat als de maan wel gezien was...?? & je vast te laat....??? nou ja hij is gezien in egypten en er vasten meerdere islamitische landen behalve saoudie jammer dat we niet tegelijk vasten maar demaan is gezien in een islamitisch land dus is er welsprake van twijvel..?

anouar_boukarie
26-10-2003, 13:08
ALS JE TWIJFELT TUSSEN ZONDAG EN MAANDAG DAN MOET JE OP DE LAATSTE DAG VASTEN

LadyLo
26-10-2003, 16:05
Origineel gepost door anouar_boukarie ALS JE TWIJFELT TUSSEN ZONDAG EN MAANDAG DAN MOET JE OP DE LAATSTE DAG VASTEN juist :goedzo:

LadyLo
26-10-2003, 16:49
Origineel gepost door ilhame_m oke mensen..maak je niet zo druk.. een imam heeft bevestigd dat het niet uit maakt op welke van de 2 dagen je begint met vasten..hierover is een aparte discussie geopend onder rubriek ramadan... :rolleyes:

misSanae
26-10-2003, 17:36
Wij vasten vandaag ook niet, er is dit keer wel erge onduidelijkheid. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat we normaal wel altijd met Saoudi Arabie vasten en dit keer dan opeens niet

anouar_boukarie
26-10-2003, 17:39

Origineel gepost door misSanae Wij vasten vandaag ook niet, er is dit keer wel erge onduidelijkheid. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat we normaal wel altijd met Saoudi Arabie vasten en dit keer dan opeens niet juist, zeg het tegen hun zeg!!

ilhame_m
26-10-2003, 19:21
Origineel gepost door LadyLo :rolleyes: :rolleyes: ik weet niet waarom jij je er zo druk over maakt.. wat boeit het jou als ik en heel veel andere VERKEERD VASTEN... laat ons lekker ... wij zijn de gene die ons moeten verantwoorden en niet jij.. so please get over it.. en stop this nonsense.. want ik begin me er nu lekker aan te irriteren.. zo .. m3a sallama :zwaai:

LadyLo
26-10-2003, 19:48
Origineel gepost door ilhame_m :rolleyes: ik weet niet waarom jij je er zo druk over maakt.. wat boeit het jou als ik en heel veel andere VERKEERD VASTEN... laat ons lekker ... wij zijn de gene die ons moeten verantwoorden en niet jij.. so please get over it.. en stop this nonsense.. want ik begin me er nu lekker aan te irriteren.. zo .. m3a sallama :zwaai: ik begin me aan jou te irriteren! jij kijkt naar mijn topic, niemand verplicht je om het te lezen en al helemaal niet om te reageren! als ik een topic wil plaatsen en mensen wil raadplegen dan doe ik dat! je kunt hoog en laag springen, maar daar lig ik niet wakkeer van! zoek het maar uit en stop this nonsense!!!! m3a sallama :zwaai:

Pagina's : [1] 2 3