Bekijk volle/desktop versie : ramadan voorbij....



17-10-2007, 18:09
en gelijk ook de zin om uitgebreidt te koken is weg,ik wil van alles maken maar heb de puf niet,maar ja we moeten toch eten,wat raden jullie me aan?? mezelf oppeppen en naar de keuken gaan?Of een keertje man lief aankijken en pizza bestellen??

17-10-2007, 20:04


haha ik heb dat ook erg meid ik ben helemaal uitgeput van de ramadan haha
Ik zou zeggen een keer pizza bestellen maak ook niks uit.

groetjes

17-10-2007, 20:36
hahaha ik ben zo te zien niet de enige die dat heeft maar al hamdolilah ben avndaag begonnen met mn dagen van ramadan intehalen dus kreeg ik plots er weer zin in haha

ps: ik ben opzoek anar lekkere recepten van desserte met kersen

19-10-2007, 16:43
gelukkig zeg dat er nog meer zijn ik dacht al dat ik de enige was,mag helaas nog niets inhalen,moet eerst op krachten komen.
Chinwiya ik ga voor je opzoek,heb zoveel kookboeken,inshallah vind ik wat voor je.

19-10-2007, 18:29


thanks schat

29-10-2007, 16:58
hier een recept met kersen
100g gemalen amandelen,125g bloem,30g poedersuiker,90g koude boter.
vulling:250g magere kwark op kamertemperatuur,3eetl slagroom,1eetlpoedersuiker half tl fijngeraspt citroenschil,720gkersen zonder pit uit pot,170g rode bessenjam.

1:verwerk amandelen,bloem,poedersuiker,en boter in keukenmachine tot een kruimelig deeg,1eetl ijswater toevoegen en mix 15 sec tot vaste deeg.in folie wikkelen en45 min in koelkast zetten.
2ven voorverwarmen op 180 C deeg verdelen in 6 stukken,dun uitrollen en 6 kleine gebaksvormpjes bekleden met deeg.gaatjes in bodem prikken in 10 min goudbruin bakken,uit vorm halen en af laten koelen.
3:vulling:roer in een kom kwark glad,slagroom,poedersuiker en citroenschil erdoor roeren,vulling over de gebakjes verdelen en glad strijken,kersen erop leggen.
4:rode bessenjam in een pan smeltenen op de kersen strijken en in koelkast zetten tot gebruik.

ik hoop je geholpen te hebben we een beetje laat,sorry had het te druk.