Bekijk volle/desktop versie : Dames die bidden op hun werk, k heb een vraagje aan jullie



17-10-2007, 11:06
assalamoe 3alaikom,

Ik heb een vraagje aan de meiden die op hun werk bidden. Hoe doen jullie dat met elwudu? Ik heb namelijk ooit van iemand gehoord dat je je hoofddoek niet af hoeft te doen tijdens de wudu en dat je gewoon water over je hoofddoek mag doen... Allahoe a3lam...

Op mijn werk is er we een plek om te bidden elhamdoelilah, maar voordat ik elwudu heb gedaan en heb gebeden is er al een kwartier voorbij... en dat twee of 3 keer per dag (ik moet namelijk voor ieder gebed elwudu doen)... das wel veel... k denk niet dat ze dat leuk zullen vinden op mijn werk...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee... het liefst met Daliel!

wa salaam

17-10-2007, 17:39


Jhaa dat sOu ik ook willen weten

17-10-2007, 18:50

Citaat door MiNiMe_86:
assalamoe 3alaikom,

Ik heb een vraagje aan de meiden die op hun werk bidden. Hoe doen jullie dat met elwudu? Ik heb namelijk ooit van iemand gehoord dat je je hoofddoek niet af hoeft te doen tijdens de wudu en dat je gewoon water over je hoofddoek mag doen... Allahoe a3lam...

Op mijn werk is er we een plek om te bidden elhamdoelilah, maar voordat ik elwudu heb gedaan en heb gebeden is er al een kwartier voorbij... en dat twee of 3 keer per dag (ik moet namelijk voor ieder gebed elwudu doen)... das wel veel... k denk niet dat ze dat leuk zullen vinden op mijn werk...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee... het liefst met Daliel!

wa salaam



Ik bid op mijn werk. De wassing doe ik op de wc en ik draag geen hoofddoek dus dat probleem heb ik niet.

Maar waar ik studeer is er een gebedsruimte, en ook een wasruimte en dan zie ik wel een meisjes met hidjaab gewoon met natte handen over hun hidjaab strijken, dus ze doen m niet af.

Maar goed, wat ik dus doe, ik ga gewoon naar de wc. Ik zeg niet dat ik ga wassen ofzo. Dan denken ze dat ik gewoon een plasje ben gaan doen. Nou dan kom je terug en dan zeg ik, ik ben even achter. Dan ga ik in de keuken bidden. Want ik werk in een winkel en we hebben alleen een winkelruimte en een klein keukentje meer niet.

Andere collegas gaan er bij ons vaak tussenuit om ff een sigaretje te roken, dat duurt ook een paar minuten dus even bidden kan dan ook geen kwaad en als ze het niet ok vinden, zeg je maar dat het van je pauze af gaat.

17-10-2007, 18:52
Salam alaikom.


In de ochtend heb ik gwn wudoe en doe ik me sokken aan ensow en als ik dan weer wudu op me werk doe, doe ik gwn vegen over men hoofdoek en over mijn sokken ( mits ik ze niet uitgedaan heb, wat niet gebeurt )