Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : wat niet toegestaan is tijdens het vasten!!

Pagina's : [1] 2

LZN
25-10-2003, 20:33

Daden die het vasten ongeldig maken. 1. Opzettelijk eten of drinken. Men moet deze dag wel inhalen maar men zal nooit de beloning krijgen, die men krijgt voor het vasten Ramadan. (Heeft men per ongeluk eten of drinken tot zich genomen dan mag men verder vasten, zonder het vasten te hebben verbroken). “Als iemand eet of drinkt omdat hij vergeten was dat hij vastte, laat hem dan zijn vasten voortzetten, want Allah gaf hem te eten en te drinken.” (Boekhaarie). 2. Als men overgeeft vanwege ziekte of een andere reden, die men niet in de hand heeft, dan hoeft men deze dag niet in te halen. Geeft men opzettelijk over dan moet men deze dag inhalen. “Een ieder die niet vanuit zichzelf overgeeft, hoeft geen boete te doen, maar degene die opzettelijk overgeeft, laat hem dan boete doen.”(Aboe Dawoed) 3. Menstruatie en nageboorte bloedingen. Zodra de vrouw menstrueert of een bloeding heeft na geboorte dan is haar vasten verbroken en moet ze deze dag inhalen. Zelfs als ze de bloeding net voor zonsondergang (Maghrib) krijgt, moet ze deze vasten inhalen. 4. Seksuele omgang verbreekt het vasten, als het opzettelijk gebeurd tijdens Ramadan, dan moet men daarvoor een slaaf bevrijden, is men daartoe niet in staat dan behoort met 2 maanden te vasten, als dat niet kan, dan het voeden van 60 arme mensen, als dat niet mogelijk is verricht dan liefdadigheid (al geeft men een dadel als liefdadigheid). 5. Injecties die gebruikt worden om voedsel en drinken te vervangen. Deze worden gezien als eten en drinken dus verbreekt dit het vasten, alleen in geval van medische redenen is het toegestaan injecties te nemen. .

liena20
27-10-2003, 13:20
ik heb een vraagje dit heeft niks met ramadan te maken maar ben jij dat daar op die foto?

Imane4life
27-10-2003, 13:38
hey meisje dat heeft WEL met de ramadan te maken, ze vertelt wat niet en wel mag in de ramadan,ze heeft het heel netjes uitgelegt beslemma zusters kus imane

soennia83
27-10-2003, 21:37
SubhanAllah! Dat je het lef hebt je foto hier te vertonen! ( bedoel het niet negatief, maar je moet het wel durven om het te doen) wasalaam

liena20
28-10-2003, 11:29

Origineel gepost door ouiam_tet1 ' :o jep :D en imane4life wat dit meisje bedoeld is de vraag "ben jij dat" dat die vraag niks te maken heeft met ramadan ;) Wat een mooie foto zeg. Een hoofddoek staat je echt goed. liefs Liena :zwaai:

liena20
28-10-2003, 11:32
Origineel gepost door Imane4life hey meisje dat heeft WEL met de ramadan te maken, ze vertelt wat niet en wel mag in de ramadan,ze heeft het heel netjes uitgelegt beslemma zusters kus imane Hey meisje ik had het niet daar over maar over haar foto. Ik wou weten of zij dat was. Liefs Liena

noer_alhajat
28-10-2003, 15:09
salaam zuster het is niet goed om je foto zo openlijk te plaatsen.........al hoewel je er heel mooi uit ziet........... niet negatief bedoelt....

zarazet
28-10-2003, 15:22
wel meissie ik vindt dat je er heeeeeeeeel mooi uitziet is het die sluier die het doet?maar jah(ik wil nie slijmen ze)je straalt woellah en mebroek el ramdan en nog een vraagje waarom ist niet goed dat ze der foto hierop plaats omdat ze misschien getrouwd is?

noer_alhajat
28-10-2003, 15:26
Er zijn mensen die beweren dat het maken van afbeeldingen (foto's) toegestaan is. Zij zeggen dat het nu wel mag omdat het gevaar van aanbidding er nu niet meer is. Dit terwijl de Profeet zei: "Venietig iedere afbeelding" (gedeelte van een hadith sahih Muslim)

noer_alhajat
28-10-2003, 15:28
In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle Beste zuster in de islam De islam is een volledige en perfecte levenswijze, waarbij de kleinste dingen besproken worden. Het is niet toegestaan om foto's aan de muren te hangen of af te beelden op schalen en kopjes, etc. Om meer hierover te lezen zie vraag: (0226) Het maken van foto's en afbeeldingen. De moslim dient afstand te nemen van alles wat niet toegestaan is, in uw geval kun u die schalen en borden breken of in dozen stoppen zodat ze niet gebruikt worden. Allah weet het beste.

noer_alhajat
28-10-2003, 15:31
Ibn Abbas (RA) zei: "Ik hoorde de Profeet zeggen: “Elke maker van afbeeldingen zal evenveel zielen gegeven worden als hij albeeldingen heeft gemaakt, en dan wordt hij in de hel gemarteld.” Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim

Imane4life
28-10-2003, 15:32
oo sorry nu pas begrijp ik het ik had het verkeerd begrepen nogmaals, sorry he!! veel liefs imane

noer_alhajat
28-10-2003, 15:33

ik bedoel het niet beledigend of zo...................

Imane4life
28-10-2003, 15:34
hey ik denk niet dat mensen het beledigd gaan opvatten hoor, je zegt hele goeie dingen meid!!! moge allah je zegenen...inshallah kus imane

noer_alhajat
28-10-2003, 15:37
inschallah........................ dankje meid

Pagina's : [1] 2