Bekijk volle/desktop versie : Traditionele man..



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

16-10-2007, 10:00
Salam ladies,

Ik was benieuwd of er iemand getrouwd is met een 'traditionele' man.
Dus een man die vind dat een vrouw voor de huishouden moet verzorgen. (ook als de vrouw werkt) Van een vrouw verwacht dat ze altijd voor hem klaarstaat. Doet wat hij zegt, toestemming vraagt enz.

Zo ja, wat vinden jullie ervan en hoe gaan jullie ermee om..

16-10-2007, 10:01


daar zou ik niet mee kunnen leven...

16-10-2007, 10:11
Gelukkig niet....Die mannen zijn meestal door hun mama verwend...

16-10-2007, 10:12
en nu ben je eenmaal met zo iemand getrouwd
Je bent totaal niet traditioneel. Kan je zo iemand veranderen?

Klopt meestal zijn ze zo verwend dat ze het normaal vinden.
En elke dag ruzie word je ook zat... maar onderdanig worden wil je ook niet ...

16-10-2007, 10:15


Mijn man was vroeger erg traditioneel, maar hij is door de jaren heen veel soepeler geworden. Hij realiseert zich dat je als werkende moeder niet alles in je eentje kunt doen en er ook een vrolijke echtgenote aan overhouden. Hij draagt zijn steentje bij in het huishouden en in de opvoeding van onze kinderen.

Liefs, OemShahid

16-10-2007, 10:20

Citaat door xxvisjexx:
en nu ben je eenmaal met zo iemand getrouwd
Je bent totaal niet traditioneel. Kan je zo iemand veranderen?

Klopt meestal zijn ze zo verwend dat ze het normaal vinden.
En elke dag ruzie word je ook zat... maar onderdanig worden wil je ook niet ...

Ik denk dat elke man in het begin van het huwelijk zal willen tonen dat hij de baas is in huis en ik geloof ook dat dat vaak te maken heeft met hoe de man is opgevoed door zijn ouders.
Maar naarmate je elkaar beter leert te kennen dan loop het wel losser.
Ik persoonlijk wil niet gaan werken omdat ik het met mijn huishouden en de kids al druk genoeg heb.

16-10-2007, 10:37

Citaat door vlindertje100:
Ik denk dat elke man in het begin van het huwelijk zal willen tonen dat hij de baas is in huis en ik geloof ook dat dat vaak te maken heeft met hoe de man is opgevoed door zijn ouders.
Maar naarmate je elkaar beter leert te kennen dan loop het wel losser.
Ik persoonlijk wil niet gaan werken omdat ik het met mijn huishouden en de kids al druk genoeg heb.


Bij ons is het juist andersom. Wij zijn nu iets meer als een jaar getrouwd. In het begin, toen hij niet werkte, deed ie veel thuis, schoonmaken en koken enz. Maar hij word met de maand erger. Doet nu helemaal niks. Express niks, dus niet omdat ie moe is. Maar omdat hij vind dat ik de VROUW ben. Ik werk fulltime, geen kids!

Mijn man komt uit Marokko, uit een gezin die heel anders denkt als wij. (niet dat wij zo modern zijn) Maar bijv. zijn zussen gingen niet naar school enz.

16-10-2007, 10:39
lijkt me echt een hel om met zo iemand te leven..

16-10-2007, 10:44

Citaat door xxvisjexx:
Bij ons is het juist andersom. Wij zijn nu iets meer als een jaar getrouwd. In het begin, toen hij niet werkte, deed ie veel thuis, schoonmaken en koken enz. Maar hij word met de maand erger. Doet nu helemaal niks. Express niks, dus niet omdat ie moe is. Maar omdat hij vind dat ik de VROUW ben. Ik werk fulltime, geen kids!

Mijn man komt uit Marokko, uit een gezin die heel anders denkt als wij. (niet dat wij zo modern zijn) Maar bijv. zijn zussen gingen niet naar school enz.

Dus hij is veranderd?
Gaat hij met andere mannen om... die ook hun vrouwen zo behandelen of vind hij gewoon van zich zelf??
Als ik jou was..gewoon stoppen met werken..als het teveel /zwaar voor je is...

16-10-2007, 10:45

Citaat door xxvisjexx:
Bij ons is het juist andersom. Wij zijn nu iets meer als een jaar getrouwd. In het begin, toen hij niet werkte, deed ie veel thuis, schoonmaken en koken enz. Maar hij word met de maand erger. Doet nu helemaal niks. Express niks, dus niet omdat ie moe is. Maar omdat hij vind dat ik de VROUW ben. Ik werk fulltime, geen kids!

Mijn man komt uit Marokko, uit een gezin die heel anders denkt als wij. (niet dat wij zo modern zijn) Maar bijv. zijn zussen gingen niet naar school enz.




laat niet over je heen lopen...samen taken verdelen... uiteraard zal je als vrouw altijd meer doen dan de man .. sommige dingen kun je gewoon niet aan mannen overlaten..maar hij MOET helpen!!!!!!!!!!!!!

sterkte

16-10-2007, 10:45

Citaat door Dreaming_lady:
lijkt me echt een hel om met zo iemand te leven..

Nou,dat zou ik niet vergelijken met de HEL.....

16-10-2007, 10:46

Citaat door faaatje66:
laat niet over je heen lopen...samen taken verdelen... uiteraard zal je als vrouw altijd meer doen dan de man .. sommige dingen kun je gewoon niet aan mannen overlaten..maar hij MOET helpen!!!!!!!!!!!!!

sterkte

Iedere man is in het begin anders en wil zich bewijzen..na mate de jaren..verslijt het wel..dat mannelijk gedoe...

16-10-2007, 10:46


Is het ook

Hij wil graag DE MAN zijn, maar de mannen dingen doet hij ook niet! Bijv. klussen, of iets repareren. Zelfs gloelamp vervangen doet ie niet, meestal doe ik dat wel, anders kan ik lang wachten. Of boodschappen doen.

16-10-2007, 10:52

Citaat door xxvisjexx:
Is het ook

Hij wil graag DE MAN zijn, maar de mannen dingen doet hij ook niet! Bijv. klussen, of iets repareren. Zelfs gloelamp vervangen doet ie niet, meestal doe ik dat wel, anders kan ik lang wachten. Of boodschappen doen.




Heb je het met hem erover gehad? Het lijkt me niet eerlijk/onredelijk tegenover jou dat jij alle taken buitenshuis en binnenshuis overneemt.

Praat en vertel hem dat het teveel is om in je eentje te doen en dat hij best een steentje mag bijdragen en dat zijn mannelijkheid daardoor niet weggaat.

Ik kan me daar mateloos aan irriteren. Duidelijke afspraken maken, niet aanvallen. Gewoon op een nette manier aangeven dat bepaalde dingen niet kunnen en dat je samen meer kunt en meer zult bereiken in de toekomst!

16-10-2007, 10:53

Citaat door nadia2007:
Iedere man is in het begin anders en wil zich bewijzen..na mate de jaren..verslijt het wel..dat mannelijk gedoe...



hahahaha..

ja maar je moet dan als vrouw ook je mannetje staan en niet alles klakkeloos aannemen hoor..

ik zou t echt niet kunnen uithouden met zo'n vent..hamdoulilah heb ik een schatje..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7