Bekijk volle/desktop versie : constant met tegenslagen te maken



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

15-10-2007, 14:21
Dit is de ergste dag van mijn leven. Het lijk wel alsof ik alleen maar met tegenslagen te maken heb. Niets wil lukken. Als ik terug kijk op de laatste 5 jr van mijn leven dan zie ik meer negatieve dingen dan positieve. Ik vraag me soms echt af, waar heb ik dit aan te danken? Waarom gaat het altijd bij mij mis. Ik heb net te horen gekregen dat ik mijn laatste kans (tentame) niet heb gehaald. Ik voel me zo slecht vandaag. Soms denk ik, bestaat allah wel ? Als hij bestaat waarom maak ik dan altijd dit soort dingen mee.

Vooral omdat ik hem altijd aanbid, het iedereen naar zijn zin probeer te maken, altijd vriendelijk ben..
Vriendinnen die nooit bidden, met moeite vasten hebben altijdt geluk en nooit dit soort tegenslagen. Ik ben een doorzetter ook al heb ik altijd met tegenslagen te maken maar toch ik voel me slecht, erg slecht.. vooral teleurgesteld in mezelf. Mijn dromen die ik had zijn over, ze zijn kapot. Het liefs slik ik nu een doos pillen en maak ik een einde aan mijn leven..
het is maar dat het harram is.

waarom?

15-10-2007, 14:23


omdat je getest wordt.
Daarom.

15-10-2007, 14:24

Citaat door sa_mira:
omdat je getest wordt.
Daarom.


Juistem

Gewoon geduld hebben meid en Insha Allah Komt alles goed


15-10-2007, 14:26
Meid het leven zit vaak vol tegenslagen maar ook met heel veel positieve dingen.
Misschien is het zo dat dit geen elmaktheb voor je is.

Moge Allah je verblijden met datgene wat je wilt incha allah


15-10-2007, 14:27



Citaat door sa_mira:
omdat je getest wordt.
Daarom.




ja maar waarom worden die andere niet getest dan.
En lijken hun dromen alleen maar steeds meer realiteit te worden. De mijne zinken alleen maar..
Ik voel me echt kut, mijn gezicht is nu spier wit van al dat gejank..

15-10-2007, 14:28
Wa ba3die yousrie yousra!

15-10-2007, 14:28
En wanneer Allah jou met een tegenslag treft, dan is er niemand die deze weg kan nemen, behalve Hij. En wanneer Hij iets goeds voor jou wenst, dan kan niemand Zijn Gunst tegenhouden. Hij treft daarmee wie Hij wil van Zijn dienaren. En Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige.

[Qor-aan, 10:107]

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1598020

15-10-2007, 14:28

Citaat door Jawat_:
dit is een test als je nu gaat twijfelen in god dan ben je voor de test ook gezakt




15-10-2007, 14:29

Citaat door stervende:
Dit is de ergste dag van mijn leven. Het lijk wel alsof ik alleen maar met tegenslagen te maken hebt. Niets wil lukken. Als ik terug kijk op de laatste 5 jr van mijn leven dan zie ik meer negatieve dingen dan positieve. Ik vraag me soms echt af, waar heb ik dit aan te danken? Waarom gaat het altijd bij mij mis. Ik heb net te horen gekregen dat ik mijn laatste kans (tentame) niet heb gehaald. Ik voel me zo slecht vandaag. Soms denk ik, bestaat allah wel ? Als hij bestaat waarom maak ik dan altijd dit soort dingen mee.

Vooral omdat ik hem altijd aanbid, het iedereen naar zijn zin probeer te maken, altijd vriendelijk ben..
Vriendinnen die nooit bidden, met moeite vasten hebben altijdt geluk en nooit dit soort tegenslagen. Ik ben een doorzetter ook al heb ik altijd met tegenslagen te maken maar toch ik voel me slecht, erg slecht.. vooral teleurgesteld in mezelf. Mijn dromen die ik had zijn over, ze zijn kapot. Het liefs slik ik nu een doos pillen en maak ik een einde aan mijn leven..
het is maar dat het harram is.

waarom?


Het leven gaat door meid, je kan altijd een ander studie kiezen en sbar hebben totdat het deze keer wel lukt!!!

Ghair inshallah

15-10-2007, 14:32

Citaat door wardaroosje:
Meid het leven zit vaak vol tegenslagen maar ook met heel veel positieve dingen.
Misschien is het zo dat dit geen elmaktheb voor je is.

Moge Allah je verblijden met datgene wat je wilt incha allah




ja snap ik wel. Maar ik weet van mezelf ik ben een doorzetter. ik voel me alleen nu fucking mislukt. Ik durf het niet eens thuis te zeggen tegen iemand
De mensen die god niet aanbidden, waarom lukt het hen wel? dat is gewoon een punt wat ik niet snap. bv mijn vriendin (bid nooit) alleen als het ramdan is SOMS. Ze haalt altijdt alles (studie, tentamens), nooit problemen op stages. En ik allah7fed, ik hoef maar ergens aan te beginnen en het mislukt. Ik zet meestal wel door maar toch.
Ik twijfel nu heel erg ook aan mezelf. Is dit niet voor me weggelegd? Kiefes, zo moeilijk is het niet iedereen haalt het toch..waarom ik niet dan?

15-10-2007, 14:33
Allah s.w.t laat je niet in situaties verkeren waar jij zelf als mens niet boven op kan komen, waarschijnlijk ben je veel sterker dan je zelf denkt! Dit is gewoon een test meid.En er is sowieso 1 'iemand' die in je gelooft, dus geef het niet op en blijf geduldig en alsjeblieft doe geen gekke dingen! Dat is echt een grote zonde die je dan begaat want wie ben jij om de taak van Allah s.w.t op je te nemen? ( kheb het over een einde maken aan je leven )


Veel sterkte toegewenst.

15-10-2007, 14:36
[QUOTE=stervende;38351645]ja maar waarom worden die andere niet getest dan.
En lijken hun dromen alleen maar steeds meer realiteit te worden. De mijne zinken alleen maar..
Ik voel me echt kut, mijn gezicht is nu spier wit van al dat gejank..

Wat je al eerder zei, dat je vriendinnen hebt die nooit bidden en dat bij hun alles wel lukt. Zij denken dat dit het is. Maar het echte leven is in t hiernamaals. Hebben zij hun best hier niet op aarde gedaan zullen zij hun straf hierna krijgen. En als jij geduld hebt met de tegenslagen waar jij mee te maken hebt wordt jij hiervoor beloond. Twijfel nooit of Allah wel bestaat en vraag je ook niet af waarom dit alleen jou overkomt, want als je zo denkt heb je geen sterke imaan en wordt je dus ook niet beloond. Wees tevreden met wat je hebt meid

15-10-2007, 14:39



Citaat door stervende:
ja maar waarom worden die andere niet getest dan.
En lijken hun dromen alleen maar steeds meer realiteit te worden. De mijne zinken alleen maar..
Ik voel me echt kut, mijn gezicht is nu spier wit van al dat gejank..




Citaat:
Wat je al eerder zei, dat je vriendinnen hebt die nooit bidden en dat bij hun alles wel lukt. Zij denken dat dit het is. Maar het echte leven is in t hiernamaals. Hebben zij hun best hier niet op aarde gedaan zullen zij hun straf hierna krijgen. En als jij geduld hebt met de tegenslagen waar jij mee te maken hebt wordt jij hiervoor beloond. Twijfel nooit of Allah wel bestaat en vraag je ook niet af waarom dit alleen jou overkomt, want als je zo denkt heb je geen sterke imaan en wordt je dus ook niet beloond. Wees tevreden met wat je hebt meid

15-10-2007, 14:40

Citaat door leipie:
Het leven gaat door meid, je kan altijd een ander studie kiezen en sbar hebben totdat het deze keer wel lukt!!!

Ghair inshallah




dat kan dus niet ik heb daar te veel tijd ingestoken en ik hoef nog maar 1 toets. zonder dit ben ik niks. krijg alleen geen kans meer om hem te doen aangezien ik die al verspilt heb. Voor jan moet ik mijn diploma hebben alleen dat kan niet meer op die school. en wie neemt mijn nu aan in oktober, niemand.

15-10-2007, 14:44

Citaat door stervende:
Dit is de ergste dag van mijn leven. Het lijk wel alsof ik alleen maar met tegenslagen te maken heb. Niets wil lukken. Als ik terug kijk op de laatste 5 jr van mijn leven dan zie ik meer negatieve dingen dan positieve. Ik vraag me soms echt af, waar heb ik dit aan te danken? Waarom gaat het altijd bij mij mis. Ik heb net te horen gekregen dat ik mijn laatste kans (tentame) niet heb gehaald. Ik voel me zo slecht vandaag. Soms denk ik, bestaat allah wel ? Als hij bestaat waarom maak ik dan altijd dit soort dingen mee.

Vooral omdat ik hem altijd aanbid, het iedereen naar zijn zin probeer te maken, altijd vriendelijk ben..
Vriendinnen die nooit bidden, met moeite vasten hebben altijdt geluk en nooit dit soort tegenslagen. Ik ben een doorzetter ook al heb ik altijd met tegenslagen te maken maar toch ik voel me slecht, erg slecht.. vooral teleurgesteld in mezelf. Mijn dromen die ik had zijn over, ze zijn kapot. Het liefs slik ik nu een doos pillen en maak ik een einde aan mijn leven..
het is maar dat het harram is.

waarom?

je tentamen niet gehaald en dat is een tegenslag waardoor je nu een doosje pillen wil slikken?
Ik zal je vertellen de ellende die ik in 3 jaar heb meegemaakt: vader overleden, ooms en tantes overleden, scheiding, zware problemen binnen de famillie onderling, werk dat voor geen meter opschiet, moehiem alleen maar ellende. Maar geen haar op me hoofd die er aan denkt een eind te maken aan me leven of om depri te zijn. ik lach nog steeds en zeg dagelijks hamdoelillah.

Wat denk je dat allah swt ons heeft geschapen om altijd gelukkig te zijn? iedereen wordt beproefd, dat is het leven. Allah swt moet je gedenken in goede en slechte tijden.

Die vriendinnen waar jij het over hebt die begaan een vreselijke fout: ze vergeten allah swt te gedenken in goede tijden!! wat denk je dat ze altijd gelukkig zullen zijn?
Bij jou is het andersom, blijf jij Allah swt trouw in deze slechte periode? Denk je dat jij altijd ongelukkig zal zijn? je weet nooit wat allah voor jou als beloning heeft voorbestemd

Blijf gewoon lachen, blijf positief..is goed voor je eigen gezondheid en voor je eigen gemoedsrust

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6