Bekijk volle/desktop versie : R.i.p Youssef!



15-10-2007, 10:11
Een 16-jarige scholier is vandaag overleden door een steekpartij bij het Technisch College in Amsterdam. De politie heeft een 14-jarige verdachte aangehouden. Beiden zijn leerling van het college.

De steekpartij vond rond half een vanmiddag plaats aan de Vlaardingenlaan voor het schoolplein. Het slachtoffer raakte zwaargewond.

Hoe het begon:


Volgens getuigen begon de ruzie toen de 14-jarige tijdens de les een pen tegen zijn hoofd kreeg gegooid door de 16-jarige.De jongen van Marokkaanse komaf gooide volgens medeleerlingen een pen tegen het achterhoofd van de dader. Die reageerde woedend. De pen tegen het hoofd werd opgevat als belediging. Dader en het slachtoffer komen allebei uit de derde klas voertuigtechniek.

Het schoolplein...


Na de les(pauze) werd het conflict op het schoolplein voortgezet. Bij een grote kei, bracht de 16- jarige scholier zijn pauze door. De 14-jarige verdachte zou van achter het slachtoffer in de nek hebben gestoken. Het slachtoffer zou minutenlang(10/15min) in een plas bloed op het schoolplein hebben gelegen. De dader zou het wapen, een vlindermes(een soort opvouwbaar zakmes), in het water hebben gegooid en naar het nabijgelegen metrostation gevlucht zijn.

Poging van ontsnapping mislukt :


Ongeveer 20 VMBO/MBO leerlingen van de ROC gingen hem achterna en sleurden hem van de trap van het naast de school gelegen metrostation Henk Sneevlietweg. Volgens een ooggetuige begonnen de leerlingen eerst met hem te praten, waarna ze hem op de grond gooiden en tegen zijn hoofd begonnen te slaan. De jongen riep zeker tien keer "ik heb hem niet geraakt".

Ze sloegen hem in elkaar. Hij werd door de leerlingen terug
naar school gebracht waar hij nog een paar (flinke)klappen kreeg. Tot slot werd de 14-jarige(met verwondingen) aan de politie over gedragen. De 14-jarige is naar verluidt van Turkse afkomst, de 16-jarige zou zijn roots in Marokko hebben liggen.

Drie ambulances en een traumahelikopter rukten uit om hulp te verlenen
In de ziekenauto vlak voor het VU-Ziekenhuis overleed hij aan zijn verwondingen.




15-10-2007, 10:12


k heb ook gehoord dat die moeder is overleden aan hartaanval..

15-10-2007, 10:15

Citaat door miss__mocrotje:
k heb ook gehoord dat die moeder is overleden aan hartaanval..


Dit is niet waar...

15-10-2007, 10:23
Heb gehoort dat de jongens die hem uit de metro trokken NEGERS waren en dat de marokkanen bang waren ofzo iets

15-10-2007, 10:44


Begin deze topic te verwijderen het was mekteb dat dit zou gebeuren inshaallah heeft ie nu een beter plek gekregen dan op deze wereld laat het rusten... want hij krijgt er alleen maar pijn van...


R.i.p Y0ussef




Uit het oog maar never nooit uit mijn hart....




X Cajma....

15-10-2007, 10:49
Jaah Die Moeder Is Niet Overleden

maar egt triest om een pen

15-10-2007, 11:53

Citaat door cajma_tetouania:
Begin deze topic te verwijderen het was mekteb dat dit zou gebeuren inshaallah heeft ie nu een beter plek gekregen dan op deze wereld laat het rusten... want hij krijgt er alleen maar pijn van...


R.i.p Y0ussef




Uit het oog maar never nooit uit mijn hart....




X Cajma....
De keus om iemand neer te steken vind ik geen mektab. Mektab is iets dat natuurlijk gebeurt, zoals een natuurlijke dood. Ik vind het juist goed dat deze topic er is. Zo kan er over gepraat worden. Iets stilzwijgen lost ook niets op. Niet dat we hiermee Youssef terughalen of het verdriet van zijn familie en vrienden verzachten, maar het geeft wel degelijk stof tot nadenken. Vooral als je nagaat dat sinds zijn overlijden alweer twee mensen slachtoffer zijn geworden van zinloos geweld.

15-10-2007, 18:55

Citaat door xRomax:
De keus om iemand neer te steken vind ik geen mektab. Mektab is iets dat natuurlijk gebeurt, zoals een natuurlijke dood. Ik vind het juist goed dat deze topic er is. Zo kan er over gepraat worden. Iets stilzwijgen lost ook niets op. Niet dat we hiermee Youssef terughalen of het verdriet van zijn familie en vrienden verzachten, maar het geeft wel degelijk stof tot nadenken. Vooral als je nagaat dat sinds zijn overlijden alweer twee mensen slachtoffer zijn geworden van zinloos geweld.





Het was helemaal wel mekteb youssef stond op in de ochtend om naar school te gaan niet wetend dat ie niet meer terug komt naar huis...god geeft en neemt...en er over praten... je kan het beter laten rusten hoe zou je het vinden als je als vriend of familielid overal een topics ziet geopend erover het doet je toch pijn... of niet soms jij als vriend of familielid zoekt afleiding zie je dit staan..ik weet het is moeilijk om het los te laten maar wat geweest is is geweest...kun je niet meer terug halen...


X Cajma..

16-10-2007, 09:16

Citaat door cajma_tetouania:
Het was helemaal wel mekteb youssef stond op in de ochtend om naar school te gaan niet wetend dat ie niet meer terug komt naar huis...god geeft en neemt...en er over praten... je kan het beter laten rusten hoe zou je het vinden als je als vriend of familielid overal een topics ziet geopend erover het doet je toch pijn... of niet soms jij als vriend of familielid zoekt afleiding zie je dit staan..ik weet het is moeilijk om het los te laten maar wat geweest is is geweest...kun je niet meer terug halen...


X Cajma..
Of het mektab is of niet is iets waar wij dan qua mening over verschillen. Of we erover moeten praten of niet? Tja, daar zijn we het ook niet over eens. Ik ben nog steeds van mening dat je zulke gebeurtenissen niet moet stilzwijgen. Ik zeg dit omdat ik ook een vriendin aan zinloos geweld heb verloren, iemand het nodig vond haar neer te steken. Dat was toentertijd ook voorpaginanieuws, en hoewel het pijnlijk was vond ik het goed dat erover gepraat werd. Het heeft veel discussies opgerakeld en dat werd tijd. Dat is in het geval van Youssef ook zo. Hoe zit het met de veiligheid op scholen? Waarom lopen veertienjarige kinderen met wapens rond? Ik vind dit kwesties om eens serieus over na te denken. Het is triest dat er eerst iets ergs moet gebeuren voordat men ook werkelijk gaat nadenken, heel erg triest. Youssef heeft dit niet verdiend, mijn vriendin ook niet, niemand verdient het! Maar door het stil te zwijgen riskeer je misschien een ander mensenleven..

Zo denk ik erover.

16-10-2007, 09:39
Meskin ik zag hem zaterdag in de moskee we mochten hem zien in zijn kist.
hij was heeel erg wit had blauwe lippen en had een glimlach op zijn gezicht!
En dat zijn moeder is overleden dat is bla ze had wel een hartaanval gekregen omdat dat haar enige zoon nog thuis was en alle jongens waren al getrouwt .
Wel is het waar dat de moeder van de turk is overleden meskina.
De dag dat ik hoorde dat youssef was overleden leek het alsof iemand een mes in me hart stak en niet weg leek te gaan.
ik geloofde het wel maar ik besefde het niet heel raar op een of andere manier.
Hij was een goeie vriend waarmee we altijd mee konden lachen,stoeien,bekvechten en discuseren.
(op een grappige manier)
Maar hmdl allah neemt en geeft
uit het oog verloren maar niet uit het hart
Allah I Ra7mak 22-04-1991 /11-10-07
Iena Lilah wa ina ili Rashji3oen

16-10-2007, 11:58

Citaat door xRomax:
Of het mektab is of niet is iets waar wij dan qua mening over verschillen. Of we erover moeten praten of niet? Tja, daar zijn we het ook niet over eens. Ik ben nog steeds van mening dat je zulke gebeurtenissen niet moet stilzwijgen. Ik zeg dit omdat ik ook een vriendin aan zinloos geweld heb verloren, iemand het nodig vond haar neer te steken. Dat was toentertijd ook voorpaginanieuws, en hoewel het pijnlijk was vond ik het goed dat erover gepraat werd. Het heeft veel discussies opgerakeld en dat werd tijd. Dat is in het geval van Youssef ook zo. Hoe zit het met de veiligheid op scholen? Waarom lopen veertienjarige kinderen met wapens rond? Ik vind dit kwesties om eens serieus over na te denken. Het is triest dat er eerst iets ergs moet gebeuren voordat men ook werkelijk gaat nadenken, heel erg triest. Youssef heeft dit niet verdiend, mijn vriendin ook niet, niemand verdient het! Maar door het stil te zwijgen riskeer je misschien een ander mensenleven..

Zo denk ik erover.







Kijk ik ben het er wel mee eens dat je er over kan praten maar, geloof me dit is niet de 1e topic dat hier geopend er over is...



X Cajma..