Wa alaikoum asalam wa rahmatu'allahu wa barakatuh,
Je vroeg naar wat boeken over Islam. Persoonlijk vind ik de boeken van AboeBakr Djaber el Djezeiri heel goed (Minhaj El Moslim).
De vertaling hiervan is De Weg van de Moslim (vertaald door Drs. J. Ploeger, uitgeverij: Project Dien). Ik heb er drie delen van (weet niet of er meer zijn).
Wat betreft el salaat vind ik The Children's Book of Salah heel overzichtelijk en duidelijk. Het is natuurlijk wel in het Engels (als je daar geen moeite mee hebt). Het is geschreven door: Ghulam Sarwar. Mocht je toch liever een NL boek willen dan is er: Kom tot het Gebed , van Adulwahid van Bommel en een dun boekje: Het Gebed , van Internationale jongerenvereniging 'Salaam'.
Over vrouwen in de Islam is dat ene boek wat je genoemd hebt wel goed en een ander boek: Het Handboek van Moslimvrouwen , van uitgeverij Noer.
Voor ik het vergeet: Leidraad voor het Leven is ook een boek dat je echt moet hebben. Er staan allerlei hadiths in over de meest uiteenlopende onderwerpen!!
Maar ougtie er zijn zoveeeeeeeel boeken. Wat betreft de betrouwbaarheid v/d boeken .... wat ik zelf altijd doe is objectief "onderzoek". Als er in een stuk of drie boeken precies hetzelfde staat en als de achtergrond van de schrijver "betrouwbaar" is kun je enigszins wel aannemen dat het zo is. Ter controle van bv. een bepaalde hadith kun je altijd de Quran erop naslaan. Elk GOED (en betrouwbaar!) boek heeft een goede en duidelijke verwijzing naar de Quran. Als je iets vindt in een boekje waar je over twijfelt, dan moet je daar de JUISTE personen over raadplegen.
Ik hoop dat ik je voldoende heb kunnen helpen en insha'Allah zul je de kennis vinden die je zoekt.
Mocht je nog iets anders willen weten, just let me know.
Mha salama
Houda