Bekijk volle/desktop versie : Boeken over de islam

Pagina's : [1] 2

20-08-2002, 15:06
Salaam,

Ik koop de laatste tijd wat boekjes over de islam/ de vrouw in de islam/ el salaat e.d.

Ik vroeg me af of jullie enige tips hebben voor nederlandse boeken over de islam.

Ook heb ik de vraag of het volgende boek een goed betrouwbaar boek is:

Vrouw in de Shari'ah van Abdurrahman I. Doi

Vriendelijk Bedankt!

20-08-2002, 22:53

Wa alaikoum asalam wa rahmatu'allahu wa barakatuh,

Je vroeg naar wat boeken over Islam. Persoonlijk vind ik de boeken van AboeBakr Djaber el Djezeiri heel goed (Minhaj El Moslim).
De vertaling hiervan is De Weg van de Moslim (vertaald door Drs. J. Ploeger, uitgeverij: Project Dien). Ik heb er drie delen van (weet niet of er meer zijn).

Wat betreft el salaat vind ik The Children's Book of Salah heel overzichtelijk en duidelijk. Het is natuurlijk wel in het Engels (als je daar geen moeite mee hebt). Het is geschreven door: Ghulam Sarwar. Mocht je toch liever een NL boek willen dan is er: Kom tot het Gebed , van Adulwahid van Bommel en een dun boekje: Het Gebed , van Internationale jongerenvereniging 'Salaam'.

Over vrouwen in de Islam is dat ene boek wat je genoemd hebt wel goed en een ander boek: Het Handboek van Moslimvrouwen , van uitgeverij Noer.

Voor ik het vergeet: Leidraad voor het Leven is ook een boek dat je echt moet hebben. Er staan allerlei hadiths in over de meest uiteenlopende onderwerpen!!

Maar ougtie er zijn zoveeeeeeeel boeken. Wat betreft de betrouwbaarheid v/d boeken .... wat ik zelf altijd doe is objectief "onderzoek". Als er in een stuk of drie boeken precies hetzelfde staat en als de achtergrond van de schrijver "betrouwbaar" is kun je enigszins wel aannemen dat het zo is. Ter controle van bv. een bepaalde hadith kun je altijd de Quran erop naslaan. Elk GOED (en betrouwbaar!) boek heeft een goede en duidelijke verwijzing naar de Quran. Als je iets vindt in een boekje waar je over twijfelt, dan moet je daar de JUISTE personen over raadplegen.

Ik hoop dat ik je voldoende heb kunnen helpen en insha'Allah zul je de kennis vinden die je zoekt.

Mocht je nog iets anders willen weten, just let me know.

Mha salama
Houda

20-08-2002, 22:58
Weten jullie misschien, het nieuwe adres van Uitgeverij Noer in Rotterdam ?

20-08-2002, 23:06
Assalam 3alaikom,

Wat betreft el salaat vind ik The Children's Book of Salah heel overzichtelijk en duidelijk. Het is natuurlijk wel in het Engels (als je daar geen moeite mee hebt). Het is geschreven door: Ghulam Sarwar. Mocht je toch liever een NL boek willen dan is er: Kom tot het Gebed , van Adulwahid van Bommel en een dun boekje: Het Gebed , van Internationale jongerenvereniging 'Salaam'.

xxxxxxxx
Kom tot het gebed is in mijn ogen niet echt bertrouwbaar, beter raad ik je het boek "Het gebed van de Profeet asws aan." Van Sjich Al Albani Ra7iemmoe Allah, te koop bij Al Tawheed in Amsterdam. Een geel boekje waarin alle handelingen ondersteund worden door bewijs uit de Koran en/ of de sunna.

Zeker ook minhaj al moslim/ de weg van de moslim deel 1 t/m 3.

veel suc6 3anak Allah

Assalam 3alaikom

20-08-2002, 23:07

Asalam alaikoum,

Het adres is volgens mij Bilderdijkstraat 179. Ik weet niet of dat het nieuwe is. Maar heb je het tel. nr. : 010-2622719 al geprobeerd? Wie is dat lieve, schattige meisje op de foto .......... jij??? Echt een poepie !

Mha salama,
Houda

20-08-2002, 23:15
Vraagje aan jou Ridouan,

Kun je mij vertellen waar Al Tawheed precies zit in A'dam. Ik kom daar zelf nl. niet vandaan en ga insha'Allah volgende week naar A'dam. Heb je een adres/ tel.nr./tram die ik moet pakken?? Zijn er trouwens nog andere boekwinkels/ uitgeverijen in A'dam?

Ik stel het zeer op prijs als je die even door wilt geven, alvast bedankt!

Mha salama,
Houda

P.s.: Ben trouwens ook nog op zoek naar van die cd's waarbij een imaam/fkih sura's zegt en kinderen ze nazeggen. Dit is om de sura's makkelijker te kunnen leren. Heeft iemand die toevallig en waar kun je die kopen (in A'dam)??? ik heb ze in Beverwijk gezien, maar daar kom ik voorlopig niet.

21-08-2002, 01:40
Uitgeverij: Noer 2001, Bilderdijkstraat 179, 3027 SH te Rotterdam
tel.: 010-2622719 noer@wish.nl

voor meer boeken kijk dan eens hier,

er staan zo'n zestig boeken vermeld allemaal met samenvattingen erbij

plus de uitgeverijen en adressen daarvan
eventule isbn nummers
en telefoon-nummers en of email adressen.

http://groups.msn.com/IslamenMeer/islamboeken1.msnw

21-08-2002, 01:43
De Boekhandel

--------------------------------------------------------------------------------

Stichting El Tawheed heeft een eigen boekhandel, waar islamitische boeken te koop zijn in de Arabische, Nederlandse en Engelse taal. U kunt bij ons terecht voor o.a. boeken geschreven en vertaald door stichting El Tawheed zelf, ons tijdschrift en boeken in het Engels en het Arabisch van o.a. Dar-us-Salam Publications in Ar-Riyadh, Saoedi Arabië.

Onze boekhandel is gevestigd op de Jan Hanzenstr. 114 en u kunt bij ons terecht voor o.a.:

Boeken
Tijdschriften
Cassettes
Audio CD's (bijv. Qoraan)
Islamitische/Arabische software
Islamitische kleding voor zowel mannen als vrouwen
Toiletartikelen

Openingstijden:
De openingstijden zijn: maandag t/m vrijdag van 11:00 uur t/m 18:00 uur. Buiten deze tijden en in het weekend is de boekhandel altijd vóór en ná het gebed geopend. Tel: 020-6167611

vanaf het centraal station neem je tram 17
naar de Kinkerstraat en stap je uit bij de halte Ten Kate straat (ten kate markt), loopt een klein stukje de markt op
en dan is het de tweede of derde straat aan je linkerhand meen ik,

21-08-2002, 09:28
Sabah el gir Selima,

Soukran voor al je informatie!

Mha salama,
Houda

21-08-2002, 11:24
Salaam 3aleikoum,

Ik dank jullie alllen voor de informatie die jullie me hebben gegeven!

Aangezien 2 mensen: "De Weg van De moslim deel 1 tot 3" mij aanraden, ben ik van plan die inshallah te gaan kopen.

Er is in amsterdam in de De ClerqStraat (kruising met Bilderdijkstraat, bereikbaar met tram 3, 12, 13) een boekenwinkel waar ik mijn boeken koop in het nederlands over de islam. Ze hebben daar echter niet zoveel boeken, jammergenoeg.

De zwarte markt in Beverwijk is echt ook een optie! ook daar hebben ze veel boeken te koop over de islam.

Veel succes allen en bedankt voor de info!

Gegroet, kenitrya

21-08-2002, 15:59

Citaat:
Origineel gepost door Houda980
Asalam alaikoum,

Het adres is volgens mij Bilderdijkstraat 179. Ik weet niet of dat het nieuwe is. Maar heb je het tel. nr. : 010-2622719 al geprobeerd? Wie is dat lieve, schattige meisje op de foto .......... jij??? Echt een poepie !

Mha salama,
Houda
Wa aleikumu salaam Houda ,

Wat ik had begrepen dat ze daar vandaan zouden verhuizen. Ik bel ze wel n keer Dat lieve schattige meisje ben ik helaas niet .

Iets wat ik toevallig op internet tegen kwam. Het is zo harmonieus.

Ma3a salaamaa

eMMetje

21-08-2002, 17:57

Citaat:
Origineel gepost door elmarocani
op http://www.al-islam.com wordt de salaat ook heel overzichterlijk en duidelijk geleerd!!!
Ook nederlandse sites?

Ben bang dat ik iets niet zal begrijpen, of er foute dingen onder versta. Ik wil 100% zeker zijn van wat ik lees & eruit opmaak.

Merci Elmar!

21-08-2002, 18:06

Citaat:
Origineel gepost door Kenitrya

Ook nederlandse sites?

Ben bang dat ik iets niet zal begrijpen, of er foute dingen onder versta. Ik wil 100% zeker zijn van wat ik lees & eruit opmaak.

Merci Elmar!
http://www.al-islaam.com

ER miste n atje

21-08-2002, 18:12
DANK JULLIE WEL PLATO EN MEUSLETRIX!

Die al-islaam.com is mij al bekend, net als:

http://www.walidin.com (interessante nederlandse site)
http://www.redouan.nl
islam.pagina.nl

Misschien dat jullie hier ook wat aan hebben. Shoukran!

ps: ik was net eindelijk eens in mijn pasgekochte nederlands-arabische koran aan het lezen... maar mijn arabisch is echt verslechterd! Ishallah zal ik dus ook mijn arabisch, naast mijn kennis over de islaam, moeten aanscherpen!

Greetings!

21-08-2002, 18:24
Ik zit eigenlijk nog met één vraag:

Via deze site ben ik bekend geworden met het woord Doewa, wat als het goed is een smeekgebed is.

Kan iemand mij info daarover geven? hoe die te verrichten is? met welke intenties je deze mag verrichten?

Shoukran!

Pagina's : [1] 2