Bekijk volle/desktop versie : Haschiba



20-08-2002, 13:56
1 september in den haag !!!!!!!


13:00


KASBA

De acht leden van Kasba hebben allen als sessiemuzikant hun sporen verdiend in de schaduw van grootheden van de Marokkaanse muziek als Cheb Mami en Khaled. Maar onder de collectieve noemer Kasba hebben zij nu hun eigen roem gezocht. En gekregen, want waar de band de afgelopen jaren ook speelde – en ze speelden veel – viel hen lof en enthousiasme ten deel. De muziek van Kasba klinkt dan ook fris, eigentijds en is ritmisch en krachtig. Pure dansmuziek, waarin traditionele gnaoua en raï moeiteloos samensmelten met reggae, funk en rock.


14:30


IFTIN BAND

Waar de crossovers tussen Noordafrikaanse muziek en de westerse popmuziek door bijvoorbeeld raï inmiddels de nodige bekendheid genieten, daar is de combinatie van traditionele Somalische muziek met pop nog relatief onbekend terrein in Nederland. Toch wint de in Leiden gevestigde band Iftin met zanger Hariri steeds meer aan populariteit. De vier man sterke band maakt gebruik van moderne instrumenten, waardoor de traditionele klanken van de Somalische muziek een nieuwe dimensie krijgen.


16:00


RAï ONE

Raï-muziek is er in vele soorten en maten en is erg afhankelijk van de samenstelling van de groep die het speelt. In het geval van Raï One is de samenstelling wel heel erg divers, met als belangrijkste voorbeeld daarvan de inbreng van Senegalese percussionist Mousse Pathe M’Baye. De overige negen leden zijn afkomstig uit Algerije, Marokko en Nederland. Raï One draait al tien jaar met veel succes in binnen- en buitenland en dat is niet in de laatste plaats te danken aan de rock-, jazz-, flamenco en afro-invloeden die in het groepsgeluid verwerkt zijn. Het leidde tot een geheel eigen stijl, die bij ieder optreden de vlam in de pan doet slaan.


18:15


IMETLAA

De Utrechtse band Imetlaâ (=‘kosmopolieten&rsquo kenmerkt zich door de krachtige drive waarmee de aanstekelijke berbermuziek wordt gebracht. En niet alleen dat, ook qua arrangementen hebben de vertrouwde klanken een moderner jasje gekregen, mede dankzij veelbenutte invloeden uit en cross-overs met latin-, rock- en dancemuziek. Rode draad in de songs blijven echter de traditionele percussie-instrumenten bendir en darabouka, die de intensiteit van de muziek op gepaste wijze al naar gelang opzwepen en nuanceren.


19:30


INTERSECTION

Intersection (“kruispunt&rdquo is de naam van de formatie van Chyno, Son in Law en MC xxxxxxxxx. Al jaren waren ze low-profile actief in de Haarlemse Hiphop-scene maar dat veranderde twee jaar geleden met hun dubbele optreden op het Racism Beat It Festival op zowel het Doen- als het hoofdpodium. Sindsdien traden ze regelmatig op in Paradiso en de Melkweg. In die tijd kregen ze airplay op diverse Marokkaanse radiostations in Nederland en zelfs Frankrijk wat hun populariteit alleen maar vergrootte. Hun stijl? Hiphop en R&B. Het feit dat ze deze stijlen mixen is de reden dat de groep Intersection heet, de plek waar de stijlen samenkomen. Ze rappen en zingen in het Engels, Nederlands en Tamazight (Berbers uit de Rif in Marokko) en zijn daarmee de grondleggers van Hiphop S’mazight (Hiphop in het Tamazight). Hun teksten zijn maatschappijkritisch en behandelen onderwerpen die hen en de jongeren uit hun buurt bezighouden. Monaim (Chyno) en Monsef (MC xxxxxxxxx) zijn geboren in Al Hoceima Marokko en getogen in Haarlem. Johnny (Son in Law) komt uit Brazilië en woont in dezelfde buurt als Monaim en Monsef.


20:00


Band CHAKH CHAKH

Als een gelegenheidsformatie binnen een jaar te horen is tijdens de Koninginnenach, het vermaarde Oerol-festival én de Ha-Schi-Ba, dan is dat niet zomaar een band. We hebben het over band CHAKH CHAKH: twaalf Haagse muzikanten, afkomstig uit Marokko, Gambia, Suriname, Griekenland, Nederland - en de Achterhoek. Ze vonden elkaar eind 2001 in de supersessieband van het Mixed Culture Festival (o.l.v. Derk Groen) en gaven elkaar de ruimte. Toeval of niet, bijna allemaal hebben ze gespeeld met de vorig jaar overleden Mohamed Benchakhchakh, Marokkaans-Haagse voortrekker van de multiculturele muziek. De kracht van band CHAKH CHAKH is dat alle bandleden hun eigen stijl houden, terwijl het repertoire draait als een gekleurde tol: van Afrikaans tot Grieks, van nummers van Khaled tot Marokkaanse gnaoua, van flamenco tot onvervalste blues... Gespeeld op traditionele instrumenten als flamenco-gitaar, hajhouj, krakebs, ud en cello, in samenklank met hippe keyboard-samples, elektrische gitaar, drum & base en rap. Voertaal is afwisselend Arabisch, Wolof, Mandinka, Fulani, Engels en zelfs een compleet eigen klanktaal. Een optreden van band CHAKH CHAKH is een festival op zich


als iemand nog wat meer informatie nodig heeft dan hoor ik het wel

20-08-2002, 14:03


kga lekker naar intersection kijke joepie...feeste....

20-08-2002, 14:10
ben er nog nooit geweest.
maar ik ga incha'allah dit jaar wel.

20-08-2002, 14:13
he sabrinat moet je zeker doen...als je een meisje op het podium ziet springen of gek doen dan ben ik dat ....hahah

20-08-2002, 14:55


hmmm lijkt me wel interessant maar waar is het dan?

20-08-2002, 15:00
he dintelOx kijk ff naar mn topic daar heb ik alles staan..het heet wie gaat er...??

20-08-2002, 20:46

Citaat:
Origineel gepost door sabrinat
ben er nog nooit geweest.
maar ik ga incha'allah dit jaar wel.
voor alles is een eerste keer meid

dus gewoon gaan ik ben er ook.

20-08-2002, 22:23
ik wil ook gaan maar die zatredag mot ik werken enne ik woon in limburgg wahhhhhhhh ik wil interesction zien

21-08-2002, 00:31

Citaat:
Origineel gepost door beppie_truus



voor alles is een eerste keer meid

dus gewoon gaan ik ben er ook.
misschien zie ik je daar wel

21-08-2002, 12:53
ik ga lekker ook!!!!!!!!!!!!!!




-samira-

21-08-2002, 13:12
he saidaatje het is op een zondag...

21-08-2002, 13:32
is het een open lucht optreden of binnen?

21-08-2002, 13:35


het is een openlucht...dus als het regent heb je zekers pech,maar het is zo gezellig...!!