Bekijk volle/desktop versie : Muziek Is Haram Maaar,help



Pagina's : [1] 2

12-10-2007, 20:30
Salaam oe 3alajkom,

Een zuster zit met een probleempje.
Ze luistert vaag muziek, maar als ze luistert , luistert ze naar dingen die haar laat denken, en dat ze meer haar best gaan doen, en al.
Ze luistert niet naar liedjes met el7ay7a, of liedjes die je naar gekke dingen toewijzen, zoals uitgaan en that soort shiezel.

Ze weet in principe wel dat muziek haram is, maar ze weet niet wat ze moet doen. In haar omgeving is het alleen muziek, maar muziek wat er hierboven wordt beschreven. Zelfs in haar eigen huis, en aangezien ze de jongste is kan ze niet veel zeggen.

Ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat het haram is, maar ze heeft altijd van die dingen te zeggen waarvan ik denk misschien heb je gelijk.
Het is zo dat ze haar be3da vast houdt aan de 3belangrijkste pilaren en Insha'Allah de andere 2.+ Ze bidt, ze liegt niet tegen haar ouders, ze draagt haar hijaab, ze is lieve meid, ik heb respect voor d'r, ze doet geen slechte dingen, maar ze kan niet zo snel dingen oppakken. Zoals ineens geen muziek. Ze weet dat als ze alles in 1keer gaat oppakken, dat ze ineens zwak gaat worden. (moeilijke omgeving). Dus wilt ze alles stap voor stap doen & InshÁllah komt ze er wel. Maar is dat nou erg & ga je daar voor de hel in Ore what??


Salam oe 3alajkom & ps mensen met domme commentaar of die het nergens vinden opslaan, mogen op ESC drukken

Ma3a Salama

12-10-2007, 20:42


Up..!!

12-10-2007, 20:44
???

12-10-2007, 20:55
Salaam o3aleykom lieverd..

Maak haar duidelijk dat ze geen vraagteken moet zetten waar Hij een punt heeft gezet.. Muziek is en blijft haram, wat voor onderwerp dan ook..

Onze enige steun in dit leven is de Koran, inchallah.. Alleen de Koran kan ons houvast bieden..

Ik zelf ben alhamdoelilah ook gestopt met muziek.. En geloof me wat ik luisterde had altijd wel met mijn gevoel etc te maken.. Het drukte uit watik voelde.. Ik luisterde ook niet naar die overdreven troep wat je nu vaak hoort..

Maar toch.. Ik kan niet blijven leven met smoesjes voor mezelf te verzinnen.. En je vriendin (en vele moslims) ook niet.. Wil ze houvast in dit leven, wil ze wat bereiken in dit leven, laat haar gebruik maken van wat Allah soubhana wata3ala ons gegeven heeft..

Ik wens je vriendin heel veel succes hiermee, heb het ook zelf gehad, en begrijp haar volkomen.. Ik ga niet heilig lopen doen etc. Het is de waarheid.. Probeer met haar te praten.. En laat haar inzien dat het niet mag, hoe dan ook..

Het is Shitan die haar influistert dat het niet zo slecht is als het lijkt..

En Allah weet het beste..

Wa salaam

12-10-2007, 20:59



Citaat door x_Mevr0uwtje_x:
Salaam o3aleykom lieverd..

Maak haar duidelijk dat ze geen vraagteken moet zetten waar Hij een punt heeft gezet.. Muziek is en blijft haram, wat voor onderwerp dan ook..

Onze enige steun in dit leven is de Koran, inchallah.. Alleen de Koran kan ons houvast bieden..

Ik zelf ben alhamdoelilah ook gestopt met muziek.. En geloof me wat ik luisterde had altijd wel met mijn gevoel etc te maken.. Het drukte uit watik voelde.. Ik luisterde ook niet naar die overdreven troep wat je nu vaak hoort..

Maar toch.. Ik kan niet blijven leven met smoesjes voor mezelf te verzinnen.. En je vriendin (en vele moslims) ook niet.. Wil ze houvast in dit leven, wil ze wat bereiken in dit leven, laat haar gebruik maken van wat Allah soubhana wata3ala ons gegeven heeft..

Ik wens je vriendin heel veel succes hiermee, heb het ook zelf gehad, en begrijp haar volkomen.. Ik ga niet heilig lopen doen etc. Het is de waarheid.. Probeer met haar te praten.. En laat haar inzien dat het niet mag, hoe dan ook..

Het is Shitan die haar influistert dat het niet zo slecht is als het lijkt..

En Allah weet het beste..

Wa salaam



Je hebt helemaal gelijk zuster
Zelfde was ook bij mij.
Ik was verslaafd aan muziek (waar ik helemaal niet trots op ben)
En ben er ook af van gekomen, er is wel dat ik nog steeds naar de stad ga en daar hoor, maar zoals ik zei, ik HOOR het maar LUISTER er niet naar.
Ik kan moeilijk naar de eigenaar van die winkel gaan en zeggen doe die muziek uit ofzo begrijp je.
Maar ik zal Insha'Allah praten met deze zuster.
Djazaakie Allahoe Gairan ya oegt

Ma3a Salama

12-10-2007, 21:13
en anasheed,ik luister naar sami yusuf. Hij gebruikt ook piano enzo, is dat ook haram

12-10-2007, 21:25

Citaat door jawad_19:
en anasheed,ik luister naar sami yusuf. Hij gebruikt ook piano enzo, is dat ook haram



Dat weet ik niet. Ik luister eerlijk gezegd ook anasheed van hem.
Maar ik heb nu paar nieuwe ondekt (anasheed) en ze zijn prachtig (Zonder instrumenten) echt mooi, en sommige met die kinderen Masha'Allah

12-10-2007, 21:38

Citaat door jawad_19:
en anasheed,ik luister naar sami yusuf. Hij gebruikt ook piano enzo, is dat ook haram



Anasheed met instrumenten is ook haram.. Istrumenten zijn NIET toegestaan in de islam.. Als je wat wil luisteren, luister dan naar de Koran, inchallah..

Eerlijk is eerlijk.. Omdat et nog zo kort is sinds ik zelf gestopt ben luister ik nog wel eens naar anasheed MET instrumenten.. Het meeste luister ik toch naar Koran..

Stapje voor stapje.. Overhaasten is ook niet goed.. Maar te langzaam gaan is ook niet de bedoeling.. Wie weet ben je er morgen niet meer..

Gair inchallah.. Ik wens je veel succes!

Wa salaam !

12-10-2007, 21:46

Citaat door x_Mevr0uwtje_x:
Anasheed met instrumenten is ook haram.. Istrumenten zijn NIET toegestaan in de islam.. Als je wat wil luisteren, luister dan naar de Koran, inchallah..

Eerlijk is eerlijk.. Omdat et nog zo kort is sinds ik zelf gestopt ben luister ik nog wel eens naar anasheed MET instrumenten.. Het meeste luister ik toch naar Koran..

Stapje voor stapje.. Overhaasten is ook niet goed.. Maar te langzaam gaan is ook niet de bedoeling.. Wie weet ben je er morgen niet meer..

Gair inchallah.. Ik wens je veel succes!

Wa salaam !






12-10-2007, 21:50
Dat probleem heb ik ook helaaaas....... Ik wil er zoooooooooooooooooooo graag van afkomen.......ik luister elhamdoelilah wel koran en anasheeds maar toch ook weer die stomme muziek! Ik weet niet.....Als ik iemand koran hoor reciteren begrijp ik een aantal worden, het maakt ook dingen los in mij maar als k engelse muziek luister bergijp ik alles en als k verdrietig ben laat k me helemaal gaaan....InshaAllah zal allah swt mij helpen om stap voor stap '' af te kicken'' amien yrabiee oe 3la zjami3 lmuslimin ( die dit probleem ook hebben)........En ik hoop dat het jou vriendin ook lukt! inshaAllah, het komt goed

12-10-2007, 21:55

Citaat door Mtiwia007:
Dat probleem heb ik ook helaaaas....... Ik wil er zoooooooooooooooooooo graag van afkomen.......ik luister elhamdoelilah wel koran en anasheeds maar toch ook weer die stomme muziek! Ik weet niet.....Als ik iemand koran hoor reciteren begrijp ik een aantal worden, het maakt ook dingen los in mij maar als k engelse muziek luister bergijp ik alles en als k verdrietig ben laat k me helemaal gaaan....InshaAllah zal allah swt mij helpen om stap voor stap '' af te kicken'' amien yrabiee oe 3la zjami3 lmuslimin ( die dit probleem ook hebben)........En ik hoop dat het jou vriendin ook lukt! inshaAllah, het komt goed



Insha'Allah, & meis als je over wat wilt hebben ofzo gewoon pmen.
Ik heb die vriendin net gesproken, en ze is opzich wel wakker geworden en beetje geschrokken op de manier hoe ik haar aansprak.
En het raakte haar Elhamdoelilah & Insha'Allah zal het jou ook lukken Insha'Allah yarebi amin

12-10-2007, 21:57
[COLOR="Purple"][SIZE="3"]Schatje jij bent de top!
Echt waar, vergeleken met jou zijn die andere meisjes een flop....
Lachen is iets wat je vaak doet, daardoor ben je speciaal....
Meid jij bent het helemaal!
A schatje, ik wil een toekomst met je bouwen, met andere woorden, ik wil met je trouwen![/SIZE]


Me naam, wat liefffffffff



Was er maar een ECHTE man die zoiets tegen me zei

[/COLOR]

12-10-2007, 22:04


http://www.youtube.com/watch?v=TjOv5jkmTBQ&mode=related&search=

12-10-2007, 22:04

Citaat door xx_tetouania_xx:
Insha'Allah, & meis als je over wat wilt hebben ofzo gewoon pmen.
Ik heb die vriendin net gesproken, en ze is opzich wel wakker geworden en beetje geschrokken op de manier hoe ik haar aansprak.
En het raakte haar Elhamdoelilah & Insha'Allah zal het jou ook lukken Insha'Allah yarebi amin



Elhamdoelilah, jah wallah bedankt!! moge allah swt je een plekje in de paradijs schenken!! yarabie amien.....En het raakt mij ook allemaal en soms stop k eeen paar dagen met muziek luisteren en daarna begin k weeeer..........pffff ben moe van mezelf geworden....... maar komt goed inshaallah lieverd, dont worry! ik hou je inshaallah op de hoogte Thallaa frasek!

12-10-2007, 22:06

Citaat door xx_tetouania_xx:
[COLOR="Purple"][SIZE="3"]Schatje jij bent de top!
Echt waar, vergeleken met jou zijn die andere meisjes een flop....
Lachen is iets wat je vaak doet, daardoor ben je speciaal....
Meid jij bent het helemaal!
A schatje, ik wil een toekomst met je bouwen, met andere woorden, ik wil met je trouwen![/SIZE]


Me naam, wat liefffffffff



Was er maar een ECHTE man die zoiets tegen me zei

[/COLOR]



Dat is ook mijn naaam ahaha ze3ma ana qalali shie razjel ahahaha blaaa, ik heb het tegen mezelf gezegd ja

Pagina's : [1] 2