Bekijk volle/desktop versie : halal of niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



11-10-2007, 19:38
salaam,ik zit met een vraagje,als je zawzia
hebt gedaan,dus gaan trouwen in marokko,
gewoon zawzie,zondre feest,want financieel
gaat dat niet,mag je dan al eigenlijk met je man slapen/wonen
asalaamalaikoem

11-10-2007, 19:53


deze was al een keer zo`n topic volgens mij

maar zal jou al vast vertellen dat het wel mag maar uit respect mensen het ook niet doen

11-10-2007, 19:54

Citaat door pretty_angel:
salaam,ik zit met een vraagje,als je zawzia
hebt gedaan,dus gaan trouwen in marokko,
gewoon zawzie,zondre feest,want financieel
gaat dat niet,mag je dan al eigenlijk met je man slapen/wonen
asalaamalaikoem



Wat ik eerder heb vernomen dat het afgeraden is, aangezien dat er dan nog niet echt sprake is van een bekendmaking en eventuele problemen zou vermijden (bv. zwangerschap) etc, dit heb ik hier zelf eens op een forum gelezen, maar of het halal is, allah ou a3lem

11-10-2007, 19:57
Je hoeft niet persé een groot feest te geven, wat ik jou aanraadt is om sadaka te doen. Bijvoorbeeld door eten te sturen naar de Moskee, zo vang je 2 vliegen in 1 klap.

Ook ik heb ooit gelezen dat zoiets niet geruisloos voorbij mag gaan, het moet wel bekend gemaakt worden binnen de gemeenschap.

11-10-2007, 20:36


dat begrijp ik dus niet,mensen zeggen zoveel,
ze kunnen beter zwijgen,eerst is het van waneer je zawzia hebt gedaan
dan ben je halal voor god enzo
dat je hem als je man mag beschouwen en hij als zijn vrouw
en nu is het dat er eerst een feest moet zij,wat gaat er derna op volgen
................ Ik begrijp het dus niet ?
Je gaat dan voor de marokaanse consultaat trouwen en dan is het
nog steeds niet goed,zelfs al kun je het niet betalen
dat is dan pech,wat leert de islam ons dan,
ik zou graag wat meer uitleg willen aub

11-10-2007, 20:37
Niks persoonlijks meiden..Xxx

12-10-2007, 17:33
Je kan best een etentje betalen met familie en vrienden, dan heb ik het over de familie die heel dichtbij je staat... klaar.. is toch niet zo moeilijk... de islam zegt dat je het bekend moet maken, dat kan ook met een etentje... gewoon 1 maaltijd met kippen (lekker goedkoop) en lidl-limonade en klaas is kees... kost je hooguit 200 euro en dat kan je best even lenen bij iemand en dan hoef je voor de rest niets te doen...

Je hoeft niet de hele mikmak uit te nodigen, maar gewoon broers, zussen, ouders en ooms en tantes... klaar.

Succes en luister niet naar mensen, maar doe wat Allah van ons vraagt, dan wordt je huwelijk gezegend insahallah.

12-10-2007, 22:13
Aangezien we een huwelijkscontract hebben, mogen mijn man en ik nu al seks hebben?

Vraag

Salaam,

Ik zit al maanden met de vraag in me maag.

Ik ben sinds kort verloofd en 3 maanden geleden op papier getrouwd. Dus we hebben een huwelijkscontract. Aangezien we een huwelijkscontract hebben, mogen mijn man en ik nu al seks hebben?

Antwoord

Wassalaam Zuster,


Er zijn een aantal voorwarden waar eerst aan voldaan moet worden;

De bruidsschat die gegeven wordt door de echtgenoot aan zijn vrouw. De bruidsschat komt ten laste van de man bij het afsluiten van het contract en is verschuldigd voor de consummatie van het huwelijk.
Na consummatie verliest zij dit recht en de bruidschat blijft ten laste komen van haar echtgenoot. Zij kan in dit geval haar man niet weigeren.

"En voor wat jullie van hen genieten: geeft hun hun bruidschat, als verplichting. En er is geen zonde in wat jullie overeenkomen na de bepaling (van de bruidsschat). Voorwaar. Allah is Alwetend, Alwijs.” (Koran, 4: 24)

Het huwelijk moet in de Islam openbaar bekend worden gemaakt; dit is om het huwelijk duidelijk te onderscheiden van overspel. Op de bruiloft moet een bruiloftmaal aanwezig zijn, één ieder tot zijn vermogen.

De Profeet (عليه السلا&#1605 zei: “Toen Ali Fátima (رضي الله عنهم&#1575 een aanzoek had gedaan zei de boodschapper van Allah: “Er moet een bruiloftsmaal zijn.” (Ahmed).

Ter gelegenheid van het huwelijk van AbdoerRahmaen Ibn Aouf, zei de Profeet
(عليه السلا&#1605: “Vier je bruiloft met een feest, zelfs met een schaap.” (Boecharie en Moslim)

En de Profeet (عليه السلا&#1605 zei:
"Verkondigt dit huwelijk, voltrekt het in de moskee en sla op de doeff als het plaatsvindt." ( at Tirmidi ).

Beste Zuster, het is de bedoeling binnen de Islam om na het huwelijkscontract om zo snel mogelijk een bruiloft te geven en samen te gaan wonen. Het is niet verstandig om nu seks te hebben (gemeenschap). Het is vaak genoeg gebeurd dat koppels voor de bruiloft uit elkaar gaan en dan zou hij jou kunnen beschuldigen van zina. O.a. om deze reden wordt gemeenschap afgeraden.

Wanneer de bruiloft nog lang op zich laat wachten en je raakt zwanger, wat dan? Tegenwoordig kan iedereen tellen (9 maanden). Het kan ook gebeuren dat jouw man voor de bruiloft komt te overlijden en dat jij alleen zwanger achterblijft. Het is dan lastig om aan te tonen dat het kind van jouw man is. Dit zal voor veel geroddel en onnodige problemen veroorzaken.

12-10-2007, 22:16
ze heeft gelijk deze probleem komt voor bij ons en het heeft een hoop problemen veroorzaakt en geroddel

13-10-2007, 09:00
Huwelijkscontract is reeds opgemaakt maar nog geen trouwfeest


Vraag:

Kan een meisje op stap gaan met haar verloofde als ze een huwelijkscontract hebben opgemaakt, maar er nog geen trouwfeest is gehouden?

Vraag ontvangen op 29 maart 2004

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Het Islamitische huwelijkscontract dient aan de volgende vereisten te voldoen: het huwelijksaanbod door de Waliy (vader, indien deze is overleden dan haar broer enz.) van de vrouw en de acceptatie hiervan door de man. De Waliy van de vrouw dient, met haar goedkeuring, te zeggen: “Ik huw je …(naam van de vrouw).” en de man dient te zeggen: “Ik accepteer.” Daarnaast behoeft het de voorkeur dat de omvang van de bruidschat (Mahr) bepaald is en dienen er getuigen aanwezig te zijn. Op dat moment is de Islamitische trouwakte opgemaakt en is contact tussen de man en vrouw dus toegestaan.

Als de Waliy van de vrouw echter als voorwaarde heeft gesteld dat er geen contact tussen de beide echtgenoten zal zijn totdat de man zijn eigen huis heeft of totdat het huwelijksfeest is gehouden, dan dienen de beide echtgenoten zich te houden aan deze voorwaarde. De Profeet (vrede zij met hem) zei: “De moslims dienen zich te houden aan hun (onderlinge gestelde) voorwaarden.”
(authentieke overlevering)

Heeft de vader echter geen bezwaar hiertegen dan is het hebben van contact geen probleem, omdat de beide echtgenoten op dat moment volgens de Islamitische wetgeving voor elkaar toegestaan zijn.

En Allah weet het beter.

Sheich Fawaz Jneid





13-10-2007, 12:14
Dan hebben veel meiden wel geen zekerheid zelfs na da zawzia
is hun verbintenis niet zeker,en dat spreekt vanzelf
dat er geen vertrouwen is.
Zelfs al hebben jullie feest gegeven als allah het wil
zal het niet lukken,feest of geen feest
Met alle respect meiden! ik heb navraag gedaan
en waneer je zawzie hebt gedaan,ben je halal bezig voor god
dat was mijn vraag,en ook dan het enigste en belangerijkste voor mij
alaikoemsalaam....

14-10-2007, 00:04
je kunt dus kennelijk niet wachten tot de huwelijksnacht...

14-10-2007, 15:49



Citaat door pretty_angel:
salaam,ik zit met een vraagje,als je zawzia
hebt gedaan,dus gaan trouwen in marokko,
gewoon zawzie,zondre feest,want financieel
gaat dat niet,mag je dan al eigenlijk met je man slapen/wonen
asalaamalaikoem


Hoeft geen feest te geven dat deden de sahaba vroeger ook niet altijd, maar wat ze wel deden was een feestmaal geven dus een schaap, geit of wat dan ook (ligt aan jouw financiële plaatje) slachten en daar een maaltijd van organiseren voor jouw en zijn ouders.

Wat ook heel belangerijk is wanneer in jullie zawzia een bedrag staat voor jouw bruidsschat dan moet hij die aan jouw geven voordat jullie het huwelijk consumeren anders plegen jullie zina allah yahfed.