Bekijk volle/desktop versie : pabostudenten



10-10-2007, 18:17
Bestaat er een werk en leeropleiding voor de pabo?

10-10-2007, 18:25


Er is wel een duale vorm, maar dat kan pas vanaf het derde leerjaar. Dan werk je 3 dagen op een basisschool en ga je 2 dagen naar je colleges.

verder is er ook de deeltijd-vorm. dan ga je 2 avonden in de week naar school en moet je 24 dagen per jaar stage lopen in het eerste en in het tweede jaar.

10-10-2007, 18:28

Citaat door Leila1982:


verder is er ook de deeltijd-vorm. dan ga je 2 avonden in de week naar school en moet je 24 dagen per jaar stage lopen in het eerste en in het tweede jaar.


Kun je hier wat meer over vertellen?


wel weinig 24 per jaar

Is hier ook sprake van een werk contract?

10-10-2007, 18:32

Citaat door Felicity:
Kun je hier wat meer over vertellen?


wel weinig 24 per jaar

Is hier ook sprake van een werk contract?


Nee die 24 dagen per jaar is voor de deeltijdstudenten... ze gaan ervan uit dat je ook een baan ernaast hebt, dus je loopt minder stage dan de voltijdstudenten... scheelt niet veel hoor, bij de voltijdstudenten is dat 4x9 dagen is 36 dagen per jaar.

En bij de duale vorm (vanaf het derde jaar dus) is sprake van een contract. Bij mij op school krijg je dan ongeveer 560 euro uitbetaald naast je studiefinanciering en na de opleiding garanderen ze je een baan, dus dat is wel mooi.

10-10-2007, 18:36



Citaat door Leila1982:
Nee die 24 dagen per jaar is voor de deeltijdstudenten... ze gaan ervan uit dat je ook een baan ernaast hebt, dus je loopt minder stage dan de voltijdstudenten... scheelt niet veel hoor, bij de voltijdstudenten is dat 4x9 dagen is 36 dagen per jaar.

En bij de duale vorm (vanaf het derde jaar dus) is sprake van een contract. Bij mij op school krijg je dan ongeveer 560 euro uitbetaald naast je studiefinanciering en na de opleiding garanderen ze je een baan, dus dat is wel mooi.

Wat ik dus wil is stoppen met mijn huidige baan en ergens anders fulltime werken en leren.

Maar ik kom denk ik niet in aanmerking voor de duale vorm omdat ik in het eerste jaar moet beginnen.

10-10-2007, 18:40

Citaat door Felicity:
Wat ik dus wil is stoppen met mijn huidige baan en ergens anders fulltime werken en leren.

Maar ik kom denk ik niet in aanmerking voor de duale vorm omdat ik in het eerste jaar moet beginnen.


Nee bij mij op school niet, misschien dat een andere pabo dat wel aanbied, ik weet het niet. Je kan het even rondvragen en de scholen even afbellen.

Veel succes!!!!

11-10-2007, 12:39
ik doe de dag/avond opleiding in amsterdam
je zit maandag dan de hele dag op school, dinsdag stage en soms in de avond nog naar school. woe, don en vrij ben je altijd vrij en kan je zelf werken. Je kan dan toch parttime blijven werken en je krijgt studie en ov. toch wel lekker.

11-10-2007, 12:46
Soebhannallah ik loop hier al weken over te piekeren en informatie op het net aan het zoeken.
Maar ik vind de pabo best lang duren, de voltijd opleiding is 4 jaar en de deeltijd ook toch?
Ik wil niet de hele week naar school/werk omdat ik dan ook nog 2 kleintjes incha allah heb. Maar dat lukt wel toch?

Ik ben van Belgie en hier duurt die opleiding maar 3 jaar en is het veel flexibeler en goedkoper maar ik mag niet deelnemen aan die opleiding omdat ze alleen leerlingen zonder hjiaab aannemen.
Ik was op grond daarvan afgewezen bij het intakegesprek.

Nu ben ik op zoek naar zo n soortgelijke opleiding in Holland maar ik ben er nog niet uit in welke vorm ik het wil.