Bekijk volle/desktop versie : VS en Israël door Turkije gewaarschuwd



Pagina's : [1] 2

09-10-2007, 21:37
Als het Amerikaanse Congres een wetsvoorstel aanneemt waarin de dood van tot anderhalf miljoen Armenen in de jaren 1915-'17 als genocide door Ottomaanse Turken wordt bestempeld, dan zal dat leiden tot een verslechtering in de verstandhouding tussen de VS en Turkije. Dat heeft de Turkse president Abdullah Gül schriftelijk laten weten aan zijn Amerikaanse ambtgenoot George Bush, aldus volkskrant.nl.

De Turkse minister van buitenlandse zaken Ali Babacan heeft zich tegenover de Israëlische krant The Jeruzalem Post in soortgelijke bewoordingen uitgelaten. Babacan voegde echter toe dat hij graag zou zien dat Israël druk op de VS uitoefent om het aannemen van het wetsvoorstel te voorkomen. Volgens Babacan bestaat namelijk in Turkije het beeld dat Armeense en joodse organisaties gezamenlijk proberen Turkije zwart te maken.

De Anti-Defamation League, een Amerikaans-joodse organisatie die antisemitisme bestrijdt, heeft de dood van de Armenen in augustus genocide genoemd. Als joodse organisaties zo makkelijk over genocide praten, is dat een belediging van Turkije, aldus Babacan.

Gül bedankte in zijn brief de Amerikaanse president voor zijn pogingen het wetsvoorstel te doen stranden. De regering-Bush is tegen de wet, maar in het Congres is waarschijnlijk voldoende steun om de wet toch aan te nemen.

Historici nemen algemeen aan dat in de nadagen van het Ottomaanse Rijk, voorafgaand aan de stichting van de republiek Turkije, naar schatting anderhalf miljoen Armenen zijn vermoord. De veronderstelde slachtpartij wordt door velen beschouwd als het eerste geval van genocide in de 20ste eeuw. Turkije ontkent echter dat sprake is geweest van genocide. Er zouden veel minder slachtoffers zijn gevallen en deze zouden niet het slachtoffer zijn van systematische uitroeiing, maar zijn omgekomen als gevolg van de burgeroorlog en algemene onrust in deze tijd.

11-10-2007, 22:03



Citaat door NoordAfrikkaan:
Toevalig reageert niemand op jullie topics. Topics van Imazighen verwijderen jullie meteen.

Lorena,

Je moet geen mod worden van deze nazi site die anti_Imazighen is.


Stop eens met jezelf profileren met je Imizigh, ik word langzamerhand overgestoord van de begrippen "Imizigh" en "Arabieren".

Ze3ma jij bent een Arabier? Dan ben jij mijn vijand.

Inplaats van vereniging te zoeken bij de religie en nastreven wat de religie je oplegt, wat voor goeds je religie je oplegt krijg je dit soort scheve meningen.

11-10-2007, 22:12
Ik zie allemaal mensen hier offtopic reageren..dus ik ga ook offtopic reageren.


Hoeven redactieleden geen bron te gebruiken?

11-10-2007, 22:39

Citaat door Redactie:
Als het Amerikaanse Congres een wetsvoorstel aanneemt waarin de dood van tot anderhalf miljoen Armenen in de jaren 1915-'17 als genocide door Ottomaanse Turken wordt bestempeld, dan zal dat leiden tot een verslechtering in de verstandhouding tussen de VS en Turkije. Dat heeft de Turkse president Abdullah Gül schriftelijk laten weten aan zijn Amerikaanse ambtgenoot George Bush, aldus volkskrant.nl.

De Turkse minister van buitenlandse zaken Ali Babacan heeft zich tegenover de Israëlische krant The Jeruzalem Post in soortgelijke bewoordingen uitgelaten. Babacan voegde echter toe dat hij graag zou zien dat Israël druk op de VS uitoefent om het aannemen van het wetsvoorstel te voorkomen. Volgens Babacan bestaat namelijk in Turkije het beeld dat Armeense en joodse organisaties gezamenlijk proberen Turkije zwart te maken.

De Anti-Defamation League, een Amerikaans-joodse organisatie die antisemitisme bestrijdt, heeft de dood van de Armenen in augustus genocide genoemd. Als joodse organisaties zo makkelijk over genocide praten, is dat een belediging van Turkije, aldus Babacan.

Gül bedankte in zijn brief de Amerikaanse president voor zijn pogingen het wetsvoorstel te doen stranden. De regering-Bush is tegen de wet, maar in het Congres is waarschijnlijk voldoende steun om de wet toch aan te nemen.

Historici nemen algemeen aan dat in de nadagen van het Ottomaanse Rijk, voorafgaand aan de stichting van de republiek Turkije, naar schatting anderhalf miljoen Armenen zijn vermoord. De veronderstelde slachtpartij wordt door velen beschouwd als het eerste geval van genocide in de 20ste eeuw. Turkije ontkent echter dat sprake is geweest van genocide. Er zouden veel minder slachtoffers zijn gevallen en deze zouden niet het slachtoffer zijn van systematische uitroeiing, maar zijn omgekomen als gevolg van de burgeroorlog en algemene onrust in deze tijd.



hoe zit met gynocide op de irakezen door de amerikanen en de rest van de bezettingstroepen in irak??

11-10-2007, 22:45


Ik kreeg toch sterk de indruk, dat het de moslims zelf zijn die elkaar onderling opblazen.

11-10-2007, 22:45
armenen zijn nie systematisch uitgeroeit.
wat wel de geval was is dat ze uit turkije gedeporteerd zijn
er was toe nwel voedsel tekort. veel armenen kwamen om door te kort aan voedsel

waarom werde nde armenen er uit geknikkerd.
waarom vraagt men dat nie eens.
het is tuurlijk nie zomaar gebeurt.
toen het nie meer zo goed ging met ottomaanse rijk werden de armenen opgestookt door de russen. ze gingen oosten terroriseren.
dorpen werden geplunderd en turken werden in huizen gestampt en dan in de fik gestoken. heel veel massagraven waar turkse lijken in zitten.
dat noem k meer genocide maar daar lult westerse media nie over. daar besteed westerlingen geen aandacht aan want dat is iets dat ze liever willen zwijgen

11-10-2007, 23:27
so what ?

amerika had toezicht over het conflict in rwanda ''Rwandese genocide''

waarvan 500.000 tot 1 miljoen Tutsi's vermoord...

en de vs deed daar niks aan ?



ps : isreal moet gaan buiten spelen....

11-10-2007, 23:28
tuzzz weer die zielige mensen die zo erg behandeld zijn zogenaamd. man rot toch op met jullie zogenaamde slechte behandeling.

en de VS en israel komen met hun uitspraken over de zogenaamde genocide. laten we neit vergeten dat het de britten waren die verantwoordelijk waren samen met mustafa kemal. voor de val van de khilaafah en de daarop volgende decennia lange bezetting/colonisatie van vele moslims. waarbij miljoenen moslims zijn gedood. alleen al 2.5 miljoen algerijnen door de fransen.
maar nee. ze concentreren zich op de genocide van de moslims. ik zou zeggen kijk naar je zelf.

en die idiote nationalisten amazigh. man rot op met je slachtoffer rol. ik vind het grappig dat alleen jullie zogenaamd slecht behandeld zijn en zogenaamd gedwongen zijn tot islam. maar dat jullie vandaag de dag dat jullie nu 80 jaar 'vrij' zijn (vrij volgens het westen) dat jullie nog steeds moslims blijven.
of dat landen zoals Indonesië zich vrijwillig bij de staat hebben gevoegd maar dat jullie beweren dat het een zogenaamde onderdrukkende dwang staat was.

ik begin te denken dat jullie persoonlijk iets tegen Arabieren hebben ofzo waardoor jullie alles wat maar een beetje met Arabieren te maken kan hebben gelijk een negatieve draai geven.

12-10-2007, 10:18

Citaat door NoordAfrikkaan:
Hee Gert Wilders,


Je mening lijkt op die van een kind of een zwakbegaafd kind dat niet eens weet waar ik het over heb.
Iemand die Imizigh gebruikt weet niet eens waar NoordAfrika ligt. Toch wil je praten over een volk dat je niet eens weet hoe hij heet.


Imizighenx

Maar goed, ik weet heus over wat voor volk ik het heb. Ik ben er namelijk één van.

Gelieve je vooroodelingen voor je houden.

12-10-2007, 10:28

Citaat door Griffon:
Imizighenx

Maar goed, ik weet heus over wat voor volk ik het heb. Ik ben er namelijk één van.

Gelieve je vooroodelingen voor je houden.



Amazigh bedoel je denk ik

12-10-2007, 10:31

Citaat door XXL:
Amazigh bedoel je denk ik


Ja ik bedoelde Imizigh, maar ik haalde het door de war met Amazigh, klopt.

12-10-2007, 10:32

Citaat door GewoonPinda:
Ik zie allemaal mensen hier offtopic reageren..dus ik ga ook offtopic reageren.


Hoeven redactieleden geen bron te gebruiken?



Hun schijnen dat te mogen

12-10-2007, 10:35



Citaat door NoordAfrikkaan:
Een buitenlander die niet eens een Marokkaan is, vindt dat Imazighen moeten uitsterven.
Ik snap waarom veel Imazighen en Kurden de islam verlaten omdat ze racisten zoals je tegen kwamen. Die Ummah wordt dunner en dunner.

De enige die moslim blijven zijn de Arabieren en alle andere moslim volkeren zullen kort of laat de islam vertalen omdat ze door de Arabieren als dieren worden behandeld.

Een Irakeze krant schreef: "Waar is ons islam? waarom moorden we elkaar uit?"

Een koerdische krant reageerde: "Arabieren hebben hun godsdienst kwijk. alle moslim volkeren, geef Arabieren hun godsdient terug."

Het aantal mensen die zich tegen de islam verzetten vind je nu overal in landen die door de Arabieren zijn bezet en dat komt door nazi's zoals je die moslims volkeren als minderwaardige mensen ziet.

Veel ongelovige Imazighen, Koerden, Aramiers, Asieriers, Soedanezen, zijn heel blij met nazi's zoals jou. Je creeert meer ongelovigen en dat is wat ze willen. Ummah wordt door racisten zoals jou kleiner en kleiner.

Ik als gelovig moslim sta ik aan de kant van de Joden en ongelovigen omdat deze ons helpen. Andere moslims zoals jij en Arabieren willen ons vernietigen. Ik steun Israel tegen de Palestijnen en Amerika tegen Irakezen, omdat Amerika en israel ons niet willen vernietigen. Terwijl Arabieren en moslims zoals je ons dagelijks vernietigen. Goed voor die Ummah van je.


Die mensen die voorheen moslim waren, maar de godsdienst opgeven omdat ze gediscrimineerd worden? Dat is een grote zonde en zij hadden een zwakke houvast aan hun godsdienst! Ze vertrouwden niet op Allah , die hen leiden kond, wat anderen hen ook aandeden? Zochten zij geen steun bij hun godsdienst?


Citaat:
"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een arabier is niet beter dan een niet-arabier, en een niet-arabier niet beter dan een arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden." (gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700)

12-10-2007, 10:36

Citaat door NoordAfrikkaan:
Kijk, dat is nou mooi aan Marokko.nl. Mensen zoals je zijn wel nodig omdat ze heel erg stom zijn en dat is grappig.


Dank je.

12-10-2007, 10:37

Citaat door GewoonPinda:
Ik zie allemaal mensen hier offtopic reageren..dus ik ga ook offtopic reageren.

Hoeven redactieleden geen bron te gebruiken?


Nee daar is in het verleden al eens over geklaagd. Blijkbaar hoeft dat niet.

UH sorry, ik weet ff geen bron hiervan.

Daarom reageer ik niet in deze topic, want het bericht zou zo maar van 5 of 10 jaar geleden kunnen zijn.

Pagina's : [1] 2