Bekijk volle/desktop versie : Net als Tiramisu, maar dan makkelijker!!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

10-10-2007, 09:15
Volgend recept is net als Tiramisu, maar veel makkelijker en lekkerder!

- 2 tot 3 pakken van die vierkante theebiscuit
- 4 bekertjes crème freche
- 3 vanillesuiker
- 3 eetlepels suiker
- cacaopoeder om te bestrooien

Meng de cremefreche met de vanillesuiker en de gewone suiker in een diepe kom. Goed luchtig roeren.

Je gebruikt een grote bakblik of lasagneschaal. Deze besmeer je royaal met de cremefreche mengsel. Daaroverheen komt een laag van de biscuit. Dan weer een laag van de cremefreche. Dan weer biscuit enzovoort en je eindigt met een laag cremefreche . Ten slotte strooi je cacaopoeder of witte chocoladevlokken eroverheen als decoratie. Laat het minimaal 2 uur in de koelkast.

Het is heeeeeeeeeeeerlijk fris en niet zo machtig als Tiramisu .
Voor variatie kan je ook stukjes perzik of aardbei door de cremefreche doen.

10-10-2007, 09:28


mag ik vragen of je de kleine bekers creme fraiche gebruikt, of de grote.
je heb ze geloof ik van 125 ml en 250 ml

10-10-2007, 11:04
Ik gebruik gewoon de kleine bekertjes. Het is ook goedkoper dan de mascarpone die je voor de normale tiramisu moet gebruiken

10-10-2007, 11:23

Citaat door 7alawa:
Ik gebruik gewoon de kleine bekertjes. Het is ook goedkoper dan de mascarpone die je voor de normale tiramisu moet gebruiken



dank je voor het recept. ga hem zeker een keer maken inshallah.
hoe groot is je lasagna schaal, toch niet die hele grote?

10-10-2007, 12:01


Nee niet die hele grote. Middelformaat zeg maar. Ik gebruik soms ook de glazenschalen.

10-10-2007, 12:17
Klinkt lekker! Shokran

10-10-2007, 13:25

Citaat door 7alawa:
Volgend recept is net als Tiramisu, maar veel makkelijker en lekkerder!

- 2 tot 3 pakken van die vierkante theebiscuit
- 4 bekertjes crème freche
- 3 vanillesuiker
- 3 eetlepels suiker
- cacaopoeder om te bestrooien

Meng de cremefreche met de vanillesuiker en de gewone suiker in een diepe kom. Goed luchtig roeren.

Je gebruikt een grote bakblik of lasagneschaal. Deze besmeer je royaal met de cremefreche mengsel. Daaroverheen komt een laag van de biscuit. Dan weer een laag van de cremefreche. Dan weer biscuit enzovoort en je eindigt met een laag cremefreche . Ten slotte strooi je cacaopoeder of witte chocoladevlokken eroverheen als decoratie. Laat het minimaal 2 uur in de koelkast.

Het is heeeeeeeeeeeerlijk fris en niet zo machtig als Tiramisu .
Voor variatie kan je ook stukjes perzik of aardbei door de cremefreche doen.



heerlijkkkkkkkkkk. Ik heb hem vaker gegeten maar nooit zelf gemaakt. Dankjewel voor het recept. En ken je deze 3 dagen op voorhand maken. of moet je hem echt vers eten?

10-10-2007, 13:27
he die maak ik ook maar dan gebruik ik slagroom ipv creme freche en laat ik het de hele nacht in de koelkast opstuiven echt heerlijk is dat

10-10-2007, 13:29
Dompel je die biscuits ergens in of worden ze door die creme fraiche vanzelf zacht?

10-10-2007, 13:47

Citaat door Medinah_2006:
Dompel je die biscuits ergens in of worden ze door die creme fraiche vanzelf zacht?



Bij tiramisu depte ik het altijd in chocomelk!Was heerlijk!

10-10-2007, 14:08
Nee je hoeft ze nergens in te dompelen! Zelf vind ik creme freche beter dan slagroom, omdat creme freche steviger is.

10-10-2007, 14:29

Citaat door 7alawa:
Nee je hoeft ze nergens in te dompelen! Zelf vind ik creme freche beter dan slagroom, omdat creme freche steviger is.


Kan je het een paar dagen van te voren maken of is het dan niet meer te doen? Stel ik maak hem morgen voor al 3ied al Fitr inscha''allah, dus voor vrijdag of zaterdag, is het dan nog wel lekker?
alvast bedankt

10-10-2007, 14:30


Trouwens, heb je helemaal geen eieren nodig?

10-10-2007, 17:25

Citaat door yem:
Kan je het een paar dagen van te voren maken of is het dan niet meer te doen? Stel ik maak hem morgen voor al 3ied al Fitr inscha''allah, dus voor vrijdag of zaterdag, is het dan nog wel lekker?
alvast bedankt


nee ik vind de smaak dan minder worden tot dagen van te voren maar het lekkerste is om het te maken en dan de volgende dag op te eten

11-10-2007, 11:56
Ik gebruik echt helemaal geen ei en je kan het gerust 1 dag vantevoren maken!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10