Bekijk volle/desktop versie : zoek dit recept met spoed



09-10-2007, 13:22
ben op zoek naar een koekje dat bestaat uit een deeg waar heel veel zenzlan in zit...dit deeg wordt uigerold en 4kantjes uit gesneden.. twee punten worden naar elkaar toegevouwen en wordt daarna in de olie gebakken en daarna in de honing gedompeld......en aan bijde kanten ging er dan een amandeltje in....
dit recept lijkt er heel erg op maar ik ben op zoek naar een andere vorm die ik hier laatst heb gezoen...vorm leek ongeveer op zo'n puntig patatzakje..

choukran

09-10-2007, 13:35


http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=20884078&postcount=3371

09-10-2007, 13:39
As salaamoe alaikom,

hier heb je het recept sesambleghat met caramel
Is van Noha_Tanger Succes.

Als het goed is is er ook een andere versie maar die kan ik niet meer vinden, volgens mij was die van Ellouisa.





ingr:

x1 soepkom bloem
x1 soepkom sesamzaad geroosterd en heel laten
x2 eieren
x1 eetlp zachte boter op kamertemperatuur
x1 theegl mazhar
xkaneel/snufje zout/mesca hora poeder (arabiche gom)
xwater


xolie voor het bakken
xhoning voor het dompelen
x1 blik gecondenceerde melk caramel gemaakt /gepelde en gebakken amandelen


xde bloem in en kom doen de sesamzaad/zout /kaneel en mesca door elkaar mengen
xdan in het midden de boter /eieren/mazhar toevoegen en kneden tot een soepele massa
xals deze nog droog is een beetje water toevoegen tot als je een werkbare deeg hebt
xvan deze een bal vormen of meer en dan uitleggen met een deegroller 4 hoekjes eruit snijden
xdeze vouwen tot een belgha of een hoorntje als je klaar bent deze in de warme olie gaarbruin bakken
xeen keer gaar direct in de warme honing dompelen en deze een beetje laten drinken
xdan in een vergiet laten lekken deze dan met caramel vullen en een hele gebakken amandel erin steken

xvoor de caramel de blik dicht in een pan met water zetten en voor 2 uur laten koken
xdan de hele nacht laten kouden of min 6 uren dan pas openen