Bekijk volle/desktop versie : Murat staat terecht voor moord op zus



Pagina's : [1] 2 3

09-10-2007, 08:45

Citaat door Mos__zibby:
Murat Seven staat terecht voor moord op zus
Voor het hof van assisen in Luik zijn maandag de debatten begonnen in het proces tegen Murat Seven (25) uit Fléron. Hij staat terecht voor de moord in 2005 op zijn zus Jülide. De 25-jarige vrouw leefde sinds enkele jaren alleen en had gekozen voor een Europese levenswijze. Een afbreuk aan haar cultuur, in de ogen van de beschuldigde. Maandag ontwikkelde de beschuldigde echter de versie van het accidentele verloop van het gebeuren.

De feiten waarvoor Murat Seven terecht staat hadden plaats op 21 januari 2005, in de flat van het slachtoffer in Luik. De beklaagde, geboren uit ouders van Turkse origine, bracht in de vooravond een bezoek aan zijn zus. Tijdens het bezoek opende hij van dichtbij het vuur.

Europese levenswijze
De vrouw had vier jaar eerder beslist zelfstandig te gaan wonen volgens Europese levenswijze. Zo weigerde ze te worden uitgehuwelijkt. De jonge vrouw had prostitutieactiviteiten beoefend en zou drugs gebruikt hebben.

Namaakwapen
Tijdens het verhoor door voorzitter Godin benadrukte Murat Seven de accidentele loop van de gebeurtenissen. Ter gelegenheid van het 'feest van het schaap' was hij voor een beleefdheidsbezoek bij Jülide, om haar aan te zetten vaker hun ouders te bezoeken. De beschuldigde stelde dat hij het pistool ontdekte in een gereedschapskist van zijn zus. Zij zou beweerd hebben dat het een namaakwapen was. Murat wilde de oorsprong van het wapen weten en speelde ermee. "Ik heb het wapen geladen, gemikt en het schot ging accidenteel af. Ik wilde haar enkel imponeren met het wapen, want ik dacht dat speelgoed was", verklaarde hij.

Daarna vluchtte hij in paniek weg, zonder de hulpdiensten te verwittigen. Eens terug thuis, besliste hij zich te melden bij de politie.

Shock
Voorzitter Godin wees de beschuldigde er op dat deze versie niet overeenstemt met zijn eerdere verklaringen aan de politie en de onderzoeksrechter. Aanvankelijk had hij bekend dat hij zijn zuster bezocht met het doel haar te doden, met een wapen dat hij drie jaar voordien had gekocht. "Ik was in shock en heb alles op mij genomen nadat ik thuis was. De politiemensen hebben me beïnvloed, onder druk van de emoties", verklaarde hij. (belga/kjg)

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_609800.html?wt.bron=hlnRPArtikels

jawat moetie anders de waarheid zegen gaat hem nog meer gevangenis geven maaaarrrrrr hij heft wel de eer gered wij gaan europa laaten zien hoe dat gaat geen blanke die aan onze dingen komt
.

09-10-2007, 09:35


Citaat: "Ik heb het wapen geladen, gemikt en het schot ging accidenteel af. Ik wilde haar enkel imponeren met het wapen, want ik dacht dat speelgoed was", verklaarde hij.

Volgens mij bestaat er geen speelgoed dat je net zoals een echt pistool moet laden. In speelgoed kan je water doen of een rolletje klappertjes.

Zo te zien heeft hij de "eer" van zijn familie willen redden en daarmee wederom aangetoond dat er nog steeds achterlijke dorpsbewoners rondlopen.

09-10-2007, 09:56
inderdaad, met deze acties om de "eer" van hun familie te redden maken ze zich alleen maar onsterfelijk belachelijk.

en dan ook nog die verklaringen erbij : ikke niet weten, ikke denken ies speelgoed pistool .

09-10-2007, 09:59
Bij Marokkanen wordt er gesproken over "eer redden" als men een famielid dood.

Bij Nederlanders wordt er gesproken over "familiedrama".

Zie je het verschil?

09-10-2007, 10:02



Citaat door Mos__zibby:
Murat Seven staat terecht voor moord op zus
Voor het hof van assisen in Luik zijn maandag de debatten begonnen in het proces tegen Murat Seven (25) uit Fléron. Hij staat terecht voor de moord in 2005 op zijn zus Jülide. De 25-jarige vrouw leefde sinds enkele jaren alleen en had gekozen voor een Europese levenswijze. Een afbreuk aan haar cultuur, in de ogen van de beschuldigde. Maandag ontwikkelde de beschuldigde echter de versie van het accidentele verloop van het gebeuren.

De feiten waarvoor Murat Seven terecht staat hadden plaats op 21 januari 2005, in de flat van het slachtoffer in Luik. De beklaagde, geboren uit ouders van Turkse origine, bracht in de vooravond een bezoek aan zijn zus. Tijdens het bezoek opende hij van dichtbij het vuur.

Europese levenswijze
De vrouw had vier jaar eerder beslist zelfstandig te gaan wonen volgens Europese levenswijze. Zo weigerde ze te worden uitgehuwelijkt. De jonge vrouw had prostitutieactiviteiten beoefend en zou drugs gebruikt hebben.

Namaakwapen
Tijdens het verhoor door voorzitter Godin benadrukte Murat Seven de accidentele loop van de gebeurtenissen. Ter gelegenheid van het 'feest van het schaap' was hij voor een beleefdheidsbezoek bij Jülide, om haar aan te zetten vaker hun ouders te bezoeken. De beschuldigde stelde dat hij het pistool ontdekte in een gereedschapskist van zijn zus. Zij zou beweerd hebben dat het een namaakwapen was. Murat wilde de oorsprong van het wapen weten en speelde ermee. "Ik heb het wapen geladen, gemikt en het schot ging accidenteel af. Ik wilde haar enkel imponeren met het wapen, want ik dacht dat speelgoed was", verklaarde hij.

Daarna vluchtte hij in paniek weg, zonder de hulpdiensten te verwittigen. Eens terug thuis, besliste hij zich te melden bij de politie.

Shock
Voorzitter Godin wees de beschuldigde er op dat deze versie niet overeenstemt met zijn eerdere verklaringen aan de politie en de onderzoeksrechter. Aanvankelijk had hij bekend dat hij zijn zuster bezocht met het doel haar te doden, met een wapen dat hij drie jaar voordien had gekocht. "Ik was in shock en heb alles op mij genomen nadat ik thuis was. De politiemensen hebben me beïnvloed, onder druk van de emoties", verklaarde hij. (belga/kjg)

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_609800.html?wt.bron=hlnRPArtikels

jawat moetie anders de waarheid zegen gaat hem nog meer gevangenis geven maaaarrrrrr hij heft wel de eer gered wij gaan europa laaten zien hoe dat gaat geen blanke die aan onze dingen komt


Onze dingen????

Ze had gekozen voor een europese leefstijl. Die broer bewijst HAAR gelijk.

09-10-2007, 10:06

Citaat door Mos__zibby:
jawat moetie anders de waarheid zegen gaat hem nog meer gevangenis geven maaaarrrrrr hij heft wel de eer gered wij gaan europa laaten zien hoe dat gaat geen blanke die aan onze dingen komt


Welke eer heeft ie dan gered volgens jou? Die van "moordenaar"?

09-10-2007, 10:10

Citaat door x-jena-x::
Bij Marokkanen wordt er gesproken over "eer redden" als men een famielid dood.

Bij Nederlanders wordt er gesproken over "familiedrama".

Zie je het verschil?


Daar zit een heel duidelijk en groot verschil tussen voor iedereen die een beetje kan nadenken.

Familiedrama's: betreffen vaak mannen die hun vrouw en kinderen en vervolgens zichzelf ombrengen. Hetzij om dat ze depressief zijn of omdat ze opnieuw willen beginnen met hun maitresse'.

Eerwraak: vrouwen vermoorden omdat ze niet willen leven c.q. zich gedragen volgens de normen en waarden van een ander.

09-10-2007, 10:16

Citaat door Mos__zibby:


jawat moetie anders de waarheid zegen gaat hem nog meer gevangenis geven maaaarrrrrr hij heft wel de eer gered wij gaan europa laaten zien hoe dat gaat geen blanke die aan onze dingen komt



Ten eerste: Als jij vrouwen als dingen ziet dan is er iets mis met jou

Ten tweede: Doe aub wat aan je Nederlands.

09-10-2007, 10:20

Citaat door bor:
Onze dingen????

Ze had gekozen voor een europese leefstijl. Die broer bewijst HAAR gelijk.


Moss_Zibby noemt vrouwen dingen. Minderwaardige imbeciel is het.

09-10-2007, 10:23
Citaat: wij gaan europa laaten zien hoe dat gaat geen blanke die aan onze dingen komt.

Geen blanke? De meeste marokkanen zijn net zo blank als ik.

09-10-2007, 10:25

Citaat door rooiemao:
Citaat: wij gaan europa laaten zien hoe dat gaat geen blanke die aan onze dingen komt.

Geen blanke? De meeste marokkanen zijn net zo blank als ik.


De topicopener heeft meer topics geopend en overal is zijn commentaar even achterlijk!

09-10-2007, 10:25

Citaat door rooiemao:
Citaat: wij gaan europa laaten zien hoe dat gaat geen blanke die aan onze dingen komt.

Geen blanke? De meeste marokkanen zijn net zo blank als ik.


Moslims kunnen toch ook blank zijn? Of is de islam racistisch?

En wel hier wonen, als ik een hekel aan chinezen hebt ga ik echt niet in china wonen.

09-10-2007, 10:27



Citaat door Xzaiton:
Daar zit een heel duidelijk en groot verschil tussen voor iedereen die een beetje kan nadenken.

Familiedrama's: betreffen vaak mannen die hun vrouw en kinderen en vervolgens zichzelf ombrengen. Hetzij om dat ze depressief zijn of omdat ze opnieuw willen beginnen met hun maitresse'.

Eerwraak: vrouwen vermoorden omdat ze niet willen leven c.q. zich gedragen volgens de normen en waarden van een ander.


Het gaat dus om een andere achtergrond, een andere motivatie.

Maakt dit ze minder moordenaar?

Hoe je het ook wend of keert: Als een Marokkaan zijn vrouw vermoord (wat in dit geval niet zo is, hier gaat het om een zus) dan spreken we over "eerwraak". Vermoord een Nederlander zijn vrouw dan heet het ineens "familiedrama".

09-10-2007, 10:36

Citaat door bor:
Moslims kunnen toch ook blank zijn? Of is de islam racistisch?

En wel hier wonen, als ik een hekel aan chinezen hebt ga ik echt niet in china wonen.


Nou.. de topic-starter (s)preekt voornamelijk namens zichzelf. Hij is nou niet bepaald representatief voor de Marokkanen of voor de Islam.

Hij vertegenwoordigt alleen maar de idioten die uit elke cultuur kunnen voorkomen. De "eer" van de familie redden door je zus te vermoorden en dan in de gevangenis komen vind hij een goede zaak. Want hij denkt dat op deze manier de "blanke" niet meer aan zijn "dingen" zullen komen.



Post-natale abortus is eigenlijk het beste maar is verboden in Nederland en Belgie.

09-10-2007, 10:37
Maar eh...
Murat is toch geen Marokkaanse naam?

Pagina's : [1] 2 3