Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : wat vinden jullie van de ramadan NU?????

camillya
23-10-2003, 12:48

selaam allemaal...... Is het jullie niet opgevallen dat de stemming van de ramadan steeds minder wordt... ik vind het echt een top maand die gezelligheid, de liefde die je voor elkaar toont, salaat en 3ibada heerlijk allemaal.... Maar de laatste paar jaar is dat gevoel gewoon minder heb ik gemerkt vroeger was het echt zo van dat we aan het aftellen waren wanneer de ramadan eindelijk begon en nu ik er iedereen over hoor praten is het echt zo van .... :rolleyes: oh ja de ramadan begint... Wij zijn al thuis lekker aan het voorbereiden loempia's maken en chebakya.... en nog andere lekkere koekjes.... HOE VER ZIJN JULLIE?? :zwaai: groetjes cams :blauwkus:

BentFes
23-10-2003, 17:32
Ik vind het juist een geweldige maand. De sfeer, de manier van met elkaar omgaan, gewoon alles is top!

Little_moi
23-10-2003, 17:41
Ik vind het ook een top maand!! Maar ik vind het wel jammer, dat de meeste "moslims" alleen in de ramadan heilig doen (geen make-up, bidden etc. ) En voor de rest v/h jaar niet.. :jammer: Maar insha'Allah komt dat nog wel ..

Bidawi_Mazlot
23-10-2003, 20:32
Het is een mooie heilige maand die helaas door veel cultuurgangers misbruikt wordt en het een beetje zien als een overdrijf maand....veel shabakia, veel hrira, etc etc etc, je vergeet haast dat dit secundaire behoeften zijn....je kan beter veel koran lezen, dou3a doen, familie en vrienden bezoeken, moskee geregeld bezoeken, zieken broeders en zusters opzoeken in hun huizen of ziekenhuizen, etc etc....zoals je weet hoor je dit eigelijk dagelijks te doen door het hele jaar heen maar je kan altijd nog één maandje trainen en wennen....mannen die roken hebben nu de kans om insha allah te stoppen...kortom deze heilge maand brengt veel voordelen met zich mee.....shabakia en hrira is dus een bijzaak en vergeet niet dat er over de gehele wereld mensen sterven van de honger al jaren lang!. Allah ie dagal 3lina wa 3likoum had a shar el moubariek said be sa7a wal hana insha Allah.

camillya
23-10-2003, 22:00

Origineel gepost door Bidawi_Mazlot Het is een mooie heilige maand die helaas door veel cultuurgangers misbruikt wordt en het een beetje zien als een overdrijf maand....veel shabakia, veel hrira, etc etc etc, je vergeet haast dat dit secundaire behoeften zijn....je kan beter veel koran lezen, dou3a doen, familie en vrienden bezoeken, moskee geregeld bezoeken, zieken broeders en zusters opzoeken in hun huizen of ziekenhuizen, etc etc....zoals je weet hoor je dit eigelijk dagelijks te doen door het hele jaar heen maar je kan altijd nog één maandje trainen en wennen....mannen die roken hebben nu de kans om insha allah te stoppen...kortom deze heilge maand brengt veel voordelen met zich mee.....shabakia en hrira is dus een bijzaak en vergeet niet dat er over de gehele wereld mensen sterven van de honger al jaren lang!. Allah ie dagal 3lina wa 3likoum had a shar el moubariek said be sa7a wal hana insha Allah. selaam a agi.... AMIN !!! dank je voor je mooie dua..... helaas heb je wel gelijk dat wij ons laten misleiden door allemaal lekkernijen terwijl dit niet eens is toegestaan...wat betreft het koran lezen en regelmatig naar moskee elhamdoelah dat veel mensen dat dan wel doen... alleen wat ik me dan afvraag ineens subhanallah hebben ze wel tijd maar heel het jaar door zijn ze druk bezig....... ewa wat kun je eraan doen zo is het nou eenmaal... en ja ieder mens moet bij zich zelf beginnen.... thnx voor je reactie ramadan moubarek ou koula youm sa3eed insha allah...... :zwaai: groetjes Camillya

Selina
24-10-2003, 21:45
Origineel gepost door camillya selaam a agi.... AMIN !!! dank je voor je mooie dua..... helaas heb je wel gelijk dat wij ons laten misleiden door allemaal lekkernijen terwijl dit niet eens is toegestaan...wat betreft het koran lezen en regelmatig naar moskee elhamdoelah dat veel mensen dat dan wel doen... alleen wat ik me dan afvraag ineens subhanallah hebben ze wel tijd maar heel het jaar door zijn ze druk bezig....... ewa wat kun je eraan doen zo is het nou eenmaal... en ja ieder mens moet bij zich zelf beginnen.... thnx voor je reactie ramadan moubarek ou koula youm sa3eed insha allah...... :zwaai: groetjes Camillya Wat Zit Jij Te Zagen :rolleyes:

camillya
24-10-2003, 21:49
???? wat kom jij hier doen ????

Selina
24-10-2003, 21:52
Origineel gepost door camillya ???? wat kom jij hier doen ???? Wat Jij Ook Hier Doet,Ik Hou Er Niet Van Als Mensen Dingen Verbidden Die Allah Niet Heeft Verboden

taourirtlady
24-10-2003, 21:54
ja ik vind ook dat het steeds minder wordt een paar jaar was het veel gezelliger en dat geld ook voor elaid dat is ook niet meer zo gezellig als het eerst was....