Bekijk volle/desktop versie : David Ben-Gurion: WIJ STALEN HET LAND VAN DE ARABIEREN



Pagina's : [1] 2 3

23-10-2003, 12:37
Israel's founding Prime Minister, David Ben-Gurion, understood it well when he said, "Why should the Arabs make peace? If I were an Arab leader, I would never make terms with Israel. That is natural: we have taken their country. Sure, God promised it to us, but what does that matter to them? There has been anti-Semitism, the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault? They only see one thing: we came here and stole their country. Why should they accept that? (David Ben-Gurion quoted in "The Jewish Paradox" by Nahum Goldmann, former president of the World Jewish Congress.)


Je begrijpt mijn verbazing toen ik deze tekst toevallig onder ogen kreeg.

23-10-2003, 12:39


een opmerkelijke artikel, maar waar is de bron?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een jood dit zegt.

23-10-2003, 12:43

Citaat:
Origineel gepost door HaagseMoCro
een opmerkelijke artikel, maar waar is de bron?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een jood dit zegt.
Ik ook niet, maar hij vertelde dit aan mede zionisten, hij ging er natuurlijk vanuit dat deze het niet naar buiten zouden brengen.
De bron is echter heel betrouwbaar Nahum Goldmann, former president of the World Jewish Congress.)
in het boek The Jewish Paradox.
Wil je het volledige artikel klik dan hier:http://www.islamicity.com/articles/articles.asp?ref=IV0310-2105&p=2

23-10-2003, 12:44
Ja, effe checke

23-10-2003, 12:53



Citaat:
Origineel gepost door HaagseMoCro
een opmerkelijke artikel, maar waar is de bron?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een jood dit zegt.
Er zijn heel wat meer joden die dit zeggen. Bij de laatste verkiezingen heeft ongeveer vier procent van de israelis op de partij Meretz gestemd, een partij die hetzelfde standpunt aanhangt als Ben Gurion uit in dit artikel. Een kleine minderheid, maar nog altijd ongeveer 200.000 joodse israelis die er ook zo over denken. En er zullen wereldwijd nog wel veel meer joden zijn die uiterst kritisch staan tegenover de manier waarop Israel het land heeft "verkregen".

23-10-2003, 14:57
Probleem blijft dat de meerderheid van de Israelies en met name de regering een extremistische ideologie aanhangt.
Wanneer gaat Israel zich aan VN resoluties houden die een opening naar langdurige vrede bieden? Ik geloof dat ze in al die jaren welgeteld EEN tent hebben opgeruimd terwijl er honderden nieuwe nederzettingen zijn bijgebouwd en honderden palestijnse huizen zijn opgeblazen...

Ik denk dat het overbodig is te stellen dat elk eerlijk mens zal beamen dat het land van de arabieren is gestolen.

23-10-2003, 16:32
[QUOTE]Origineel gepost door redouan19
[B]"Probleem blijft dat de meerderheid van de Israelies en met name de regering een extremistische ideologie aanhangt.
Wanneer gaat Israel zich aan VN resoluties houden die een opening naar langdurige vrede bieden? Ik geloof dat ze in al die jaren welgeteld EEN tent hebben opgeruimd terwijl er honderden nieuwe nederzettingen zijn bijgebouwd en honderden palestijnse huizen zijn opgeblazen..."

Je hebt gelijk. Toch is het altijd goed om te weten dat er ook mensen zijn die wijsheid bezitten en deze politiek NIET steunen en zelfs actief oppositie voeren.

"Ik denk dat het overbodig is te stellen dat elk eerlijk mens zal beamen dat het land van de arabieren is gestolen."

Feit is dat de palestijnen de rekening hebben moeten betalen voor wat toen de "redding van de joden" zou moeten worden. Als je echter stelt dat het land gestolen is, negeer dan niet de grote betrokkenheid van andere partijen hierbij. De VN hebben het land aan de joden toegewezen (en van de joden kon je indertijd niet echt verwachten dat ze, na bijna uitgeroeid te zijn, daarop zouden zeggen "Nee bedankt, laat maar, er wonen daar al mensen&quot Verder hebben de arabische landen ook roet in het eten gegooid door in '48 aan te vallen, waardoor het twee-staten-plan niet doorging. Maar hoe je het ook wendt of keert, het blijft een droevig feit dat de palestijnen van al deze zaken het slachtoffer zijn geworden.

23-10-2003, 18:07
Danielle2, je hebt gelijk de arabische landen hadden geen oorlog moeten maken met Israel in '48, maar in hun ogen (ook de mijne) is Israel een illegaal land, vandaar dat zij israel aanvielen. De joden hadden alle recht blij te zijn want zij begonnen met niks en kregen de helft van het grondgebied, de palestijnen daarentegen hadden alle reden zich te verzetten tegen de staat israel, zij verloren de helft van het grondgebied en kregen bovendien een buur met niet al te frisse ideeen:

Israel's First Minister of Education, Professor Ben-Zion Dinur (1954), said it most sharply; "In our country there is room only for the Jews. We shall say to the Arabs: Get out! If they don't agree, if they resist, we shall drive them out by force." (History of the Haganah.)

23-10-2003, 21:04

Citaat:
Origineel gepost door Danielle2
Er zijn heel wat meer joden die dit zeggen. Bij de laatste verkiezingen heeft ongeveer vier procent van de israelis op de partij Meretz gestemd, een partij die hetzelfde standpunt aanhangt als Ben Gurion uit in dit artikel.
Als ze dezelfde standpunten hebben als Gurion, dan voorspelt het niet veels goed. Want Ben Goerion is een misdadiger, geheel in de lijn met zijn opvolgers.

23-10-2003, 21:24

Citaat:
Origineel gepost door Danielle2
Feit is dat de palestijnen de rekening hebben moeten betalen voor wat toen de "redding van de joden" zou moeten worden.
Je reinste onzin!!!!!!!!!

De zionisten hadden al vergevorderde plannen om Palestina schoon te vegen van haar rechtmatige bewoners, om lebensraumte te creeeren voor "de kinderen van Israel". De arabische aanval op Israel, was niets anders dan een humanitaire poging om een nieuwe endlosung te vermijden.

Danielle, ik weet dat je bijzonder slim bent, maar probeer ons niet als dommelingen te zien, door Joodse propaganda als waarheid aan ons te verkopen.


Citaat:
Origineel gepost door Danielle2
Als je echter stelt dat het land gestolen is, negeer dan niet de grote betrokkenheid van andere partijen hierbij. De VN hebben het land aan de joden toegewezen
Dat bestond uit de WO2 overwinnaars (waarvan de meeste koloniale mogendheiden waren), die de Joodse lijden in Europa hiermee wouden compenseren. En moet ik me neerleggen bij de beslissing van de VN? Dacht het niet!

Danielle, die VN resolutie heeft voor de Arabieren het zelfde waarde als de verdrag van Versailles voor Hitler. Dus geen enkele waarde!



Citaat:
Origineel gepost door Danielle2
(en van de joden kon je indertijd niet echt verwachten dat ze, na bijna uitgeroeid te zijn, daarop zouden zeggen "Nee bedankt, laat maar, er wonen daar al mensen&quot
Je had wel moeten verwachten dat ze zeggen, we willen een staat hebben op de fundamenten van de 3e Reich en niet op de ruggen van onschuldige Palestijnen!



Citaat:
Origineel gepost door Danielle2
Verder hebben de arabische landen ook roet in het eten gegooid door in '48 aan te vallen, waardoor het twee-staten-plan niet doorging. Maar hoe je het ook wendt of keert, het blijft een droevig feit dat de palestijnen van al deze zaken het slachtoffer zijn geworden.
BULL SHIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De zionisten hebben altijd geaasd op de resterende gebieden van Palestina! De Arabische aanval was de perfecte aanleiding om de moord en expansiezucht te bevredigen.

Danielle, bij een succesvolle Arabische aanval in de nabije toekomst, zullen we die kankergezwel wegvagen!

23-10-2003, 21:26

Citaat:
Origineel gepost door jihad12
Danielle2, je hebt gelijk de arabische landen hadden geen oorlog moeten maken met Israel in '48,
Hadden we het dan moeten erkennen????

We hadden geen oorlog moeten voeren zonder een wapendefensie, dat is een feit!

Maar oorlog is de enigste middel om vrede te bereiken in MO.

23-10-2003, 21:45
Hij heeft gelijk de palestijnen zijn dom bezig alles wat ze ondernemen keert zich tegen hun ze worden beroofd van land en goed en iedereen kijkt ernaar....

23-10-2003, 21:53


De V.N is dood mocht danielle het nog niet weten Israel bouwt de muur door terwijl er tegen is gestemd en dat was niet de eerste keer en zeker niet de laatste keer bepaalde duistere krachten in de wereld doen alleen maar wat zij willen en schuwen geweld niet ......

23-10-2003, 22:08
Pim Fortuyn: Europa is in tegenstelling tot de Moslimwereld verlicht, daar heeft ze haar welvaart en progressie aan te danken(...)

Europa heeft haar welvaart te danken aan roof van mensen (slaven) land en goederen (kolonisatie) daarmee is veel geld verdiend .
Progressie noemt fortuyn het.......
Een feit blijft echter dat de Islamitische cultuur heel belangrijk is geweest nadat de moren uit spanje waren verdreven hebben de europeanen ervan geprofiteerd alle boeken van de moren zijn vertaald in het latijns door de joodse bevolking die als broeders met de moren leefde tot in de hoogste kringen .
Europa was niets na de val van de romeinen helemaal niets laat staan dat ze in staat waren om naar Amerika te gaan en terug en alle andere dingen die ze met de opgedane kennis van islam hebben gedaan ....

23-10-2003, 22:24
Pim Fortuyn: Europa is in tegenstelling tot de Moslimwereld verlicht, daar heeft ze haar welvaart en progressie aan te danken(...)

Europa heeft haar welvaart te danken aan roof van mensen (slaven) land en goederen (kolonisatie) daarmee is veel geld verdiend .
Progressie noemt fortuyn het.......
Een feit blijft echter dat de Islamitische cultuur heel belangrijk is geweest nadat de moren uit spanje waren verdreven hebben de europeanen ervan geprofiteerd alle boeken van de moren zijn vertaald in het latijns door de joodse bevolking die als broeders met de moren leefde tot in de hoogste kringen .
Europa was niets na de val van de romeinen helemaal niets laat staan dat ze in staat waren om naar Amerika te gaan en terug en alle andere dingen die ze met de opgedane kennis van islam hebben gedaan ....

Pagina's : [1] 2 3